Jump to content

BENTLEY "de saraki"


corad0

Postare recomandată

Detaliam intr-un post anterior similaritatile dintre Bentley Flying Spur si Phaeton, impartind aceasi platforma, sistemul complex de suspensie, cutie de viteze, chiar si motor, (W12) in prezent impartind acelasi V8 cu Audi, Porsche, Urus, multe componente mecanice si electrice, cel mai complex sistem de aer conditionat pe 4 zone, cu dezumidificator integrat montat pe vreo masina, pana si detaliile interiorului, volanului, scaunelor, asemanarea sistemului multimedia, navigatie, chiar si ceasurilor de bord, create la cel mai inalt nivel de detaliu. :rolleyes:

Am constatat ca si gurile de ventilatie de pe usi, cele care dezaburesc/dezgheata geamurile laterale sunt impartite de cele 2 modele, o dotare pe care am vazuto prezenta doar pe Bugatti (Piech fiind cel care a creat si Veyronul) aceasta dotare fiind pastrata si pe modelele noi din gama. 

Un alt detaliu care m-a fascinat este cheia Phaetonului, care este similara cu cea a fratilor aristocrati, fiind grea, produsa din metal polisat, scotand modelul din segmentul VW al "poporului". Sunt convins ca si pretul pieselor pe care cele 2 modele il impart este similar, un alt "detaliu premium" pe care mi l-am asumat.😔 😕

1.jpg

416031581_24810584311873538_6297400599842736570_n.jpg

Bentley-Continental_Flying_Spur_Series_51-2012-1600-04.jpg

Bentley-Continental_Flying_Spur-2009-1600-14.jpg

614442db-6da3-4134-8570-f94275d4a54b.jpg

jpeg-imagery-continental-gt-21my-continental-gt-mulliner-steering-wheel-IRyn9Ja9uo.jpg

2.jpg

IMG_20240107_112036.jpg

415989727_24810756401856329_5294181353272646000_n.jpg

415980647_24810708875194415_7295240242799047160_n.jpg

Modificat de corad0
Link către comentariu

Cheia am comandat-o eu la reprezentanta, vreo 2000 lei, a trebuit sa faca ei niste acte si catre Europol ceva de genul, dupa care s-a conectat la masina cu tester.Am asteptat 3 saptamani dupa ea.Ce or fi zis aia in Germania sa livreze o astfel de cheie in Romania :)) .Aveam o solutie s-o fac la un service de specialitate doar ca trebuia desfacut mult din bord de sub volan si nu am vrut sa desfac nimic la ea, si tot ma ducea 1000 lei cu cheie clasica.PAS!

 

Vezi ca la motorul W12 au masurat tolerantele la cuzineti si nu sunt doi la fel.La mine in zona mai toata lumea are Phaeton.Recent am mers cu a unui domn, a trecut la jante pe 17 de la 19 si am dat o tura, cred ca-mi pun si eu la vara, mult mai lina la mers fata de 19 actuale.

Link către comentariu

In ce zona lumea are majoritar Phaeton ?

Link către comentariu

@dan_ionut: Mda, nasoala experienta cu cheile! Din fericire am 2 chei, dintre care una este noua, sper sa nu fie nevoie sa fac vreo copie vreodata! 🙄 

 

Jantele pe 17" sunt unul din motivele pentru care am ales FIX masina asta, fiind echipata asa din fabrica pentru maximul de confort. Balonul anvelopei XL pe 55" protejeaza masina mult mai bine la denivelari (am avut exact aceleasi anvelope pe Tiguan XL 235/55/17 si pe Cayenne-ul diesel, cele de iarna XL 235/65/17) cu care urcam toate bordurile din Bucuresti fara nici un pic de efort si treceam peste toate sinele de tren/tramvai si gropile acoperite de apa pe care nu aveai cum sa le vezi, mai ales noaptea, fara pic de emotii, fara sa trebuiasca sa incetinesc, astfel ca articulatia, suspensia, directia masinii nu suferea ca si o masina echipata cu jante mari pe 20"-21", echipata cu anvelope care au talon foarte mic. La Cayenne-ul Turbo si GTI indreptam jantele dupa fiecare iarna petrecuta in Bucuresti, era inevitabil sa nu le indoi, chiar si anvelope taiate frecvent, nu mai vorbesc de problemele aparute pe la suspensie, articulatie, cutie de transfer, caseta de directie, cardan, suporti motor, pompa servo si sistemul de directie, care facea un efort suplimentar sa vireze acele jante imense, chiar si cutia de viteze a avut de suferit, pinioane cu dinti rupti, greierasi, vibratii in volan, vibratii in bord, sunete aparute de nicaieri, bord si usi care incepeau sa "scartzaie" etc.

 

E adevarat ca la mine p-aici nu prea exista gropi si denivelari (decat prin localitati, autostrazile/centurile si drumurile nationale sunt ca "in palma") si nici nu am de ce sa sar borduri sau sa parchez pe trotuare, insa am preferat sa stiu ca masina a fost protejata la maxim. Suspensia este TOP, articulatia arata imaculat, masina nu are nici un "joc", nici o vibratie sau sunet ciudat, nu ca s-ar auzi ceva din interior la cat este de grea si de antifonata, la acest aspect contribuind si geamurile duble. Confortul este la superlativ, nu exagerez, cu jantele pe 17" masina este pur si simplu un covor magic plutitor, te simti ca in avion ✈️ si sunt sigur ca anvelopele cu talon mai inalt au contribuit la starea masinii din prezent! :beerchug:  Sunt "colegi" in UK care au trecut de 260 000 mile, in jur de 420 000 km (am atasat o poza). As vrea sa ajung si eu la "recorduri" d-astea :) si sa ma bucur cat mai mult de masina.

 

@tavitara: 

On 1/10/2024 at 10:17 AM, tavitara said:

In ce zona lumea are majoritar Phaeton ?

Ai sa razi, am un prieten in Timisoara care imi trimite foarte des poze cu Phaetonuri pe care le vede prin oras, incredibil cate sunt in Romania! "Forumul" VW PHAETON Romania de pe FB are 5600 membri!!! Nu zic ca toti userii au Phaeton, insa cred ca foarte multi sunt sau au fost posesori de Phaeton.😲 Zilnic se fac tranzactii, zilnic apar masini aduse de p-afara din ce vad ca se posteaza, unele masini fiind chiar SUPERBE, market place-ul duduie, anunturi de vanzare, dezmembrari, piese etc! Chiar sunt multe! :)

 

In Anglia in schimb, in ultimii 3 ani, desi conduc zilnic 6-7 ore pe zi intr-o mare infinita de masini care se intinde pana la orizont (in partea de Nord Vest unde stau sunt inmatriculate 3.7 milioane de masini, fara masinile care tranziteaza tara prin partea asta) cred ca am vazut....3 Phaeton in total...?🤔

Si mi-am pus intrebarea oare cate Phaetonuri sunt inmatriculate in UK si am gasit urmatoarea statistica in timp "real": 

 

There are 33,402,474 cars & other vehicles with valid MOTs in England. (masini cu ITP VALABIL)

There are 971 VOLKSWAGEN PHAETON left in the UK with an MOT. 0.0029% of all UK vehicles are VOLKSWAGEN PHAETON. 

The most popular supercar brand in the UK is Ferrari, with 11,954 cars currently on the road. However, Lamborghini ownership has grown the quickest of any supercar, with a 59% increase to 2,419 in 2021, in ultimii 2 ani fiind comandate inca vreo 1500 De! pandemia si razboaiele au umplut niste buzunare in ultimii 3 ani, (din 2020 pana la finele 2023) cica s-au triplat numarul miliardarilor pe planeta, MILIARDARILOR, nu milionarilor! 😆

The number of Bentley Continental increased  to approximately 13,333 in 2020. N-am gasit cate au fost comandate in ultimii 3 ani, dar probabil ca foarte multe! Vehicle data is updated in near real-time as they pass & fail MOT tests. 

 

Sunt de 12 ori mai multe Ferrari inmatriculate in UK decat Phaeton, de 13 ori mai multe Bentley (Continental) si de 3 ori mai multe Lambo! (asta cu 2-3 ani in urma) Crazy! 😲😃 

E adevarat ca Phaetonul nu a avut succes in UK si nici nu se mai produce din 2016, deci nici daca s-ar vrea nu s-ar mai putea comanda, insa este o masina foarte rara. Vorba aia, cine are cascaval, isi ia Bentley, ;) chiar daca pretul este de 3-4 X mai mare! Bogatii intotdeauna vor "suferi" de brand, dar ii inteleg, pana la urma, ca sa il citez pe ' Tzantzareanu, o mare "valUare" romaneasca, fiind intrebat de o reporterita daca nu ii e frica la varsta lui sa petreaca cu femei si lautari, sa manance si sa consume alcool peste masura, acesta a raspuns: "Domnita draga, o viata avem si o gaura in fund!" :cheers:

 

418880602_7282961695098368_2820271653888404175_n.jpg

Modificat de corad0
Link către comentariu

235/65/17 sunt avelopele folosite de mine de 5 ani si sunt foarte multumit de cum se comporta in toate situatiile

Si aici vorbim de o masina fara perne

Stai sa vad ce se aude afara

Era un Logan nervos , nu avea loc sa treaca , se oprisera doua Phaeton sa discute in trafic

Revenim la rotile cu anvelope din astea mici , or fi ele " urate " dar sunt atat de practice ....

 

 

 

Link către comentariu
5 hours ago, corad0 said:

 

418880602_7282961695098368_2820271653888404175_n.jpg

 

Buna treaba :))

417542789_1412210402717860_5391112008160977902_n.jpg

Link către comentariu
On 1/13/2024 at 6:02 PM, tavitara said:

235/65/17 sunt avelopele folosite de mine de 5 ani si sunt foarte multumit de cum se comporta in toate situatiile

Si aici vorbim de o masina fara perne

Stai sa vad ce se aude afara

Era un Logan nervos , nu avea loc sa treaca , se oprisera doua Phaeton sa discute in trafic

Revenim la rotile cu anvelope din astea mici , or fi ele " urate " dar sunt atat de practice ....

 

 

 

Asa este, am avut un Touareg la schimb ca al tau pentru o saptamana (cu suspensie standard  si aceleasi anvelope) pe perioada cat am avut Cayenneul diesel in service pentru ceva reparatii/vopsitorie si mi-a placut foarte mult, masina mi s-a parut a fi 70% din ce ofera Cayenneul.

Cea mai buna alegere calitate/pret in acest segment! :salut: Am o cunostiinta care si-a cumparat un Touareg nou prin 2013 (spre sa nu gresesc anul) varianta mountain, cea mai ieftina de 205 cp (daduse pe ea 37 000 eur). I-a facut soft la motor (260 cp, platise vreo 500 eur la o firma de profil) si a tapitat interiorul cu piele maro la o firma, tot asa profi (masina venise standard cu interior textil). L-a ajuns 40 000 euro! Masina aia era maxima in aceasta categorie de pret! Acum o Skoda SUV mai mica, dintr-o gama inferioara poate sari de aceasta suma..Traim vremuri bune! ;)

 

Tare aia cu Phaetoanele din trafic! 😄

 

 

Modificat de corad0
Link către comentariu
  • 4 weeks later...

Bine ca are rezervor de 90 de litri!  (nu ii prea place in aglomeratie la ursu' asta 🐻😄

426371573_25116635257935107_6597030309418796734_n.jpg

Modificat de corad0
Link către comentariu

Amator... am scos consum mai mare-n Militari la 0800 ;))

Link către comentariu

Cred! 😄 Adevaru' e ca din Militari in Pipera, (la ora de varf) am scos si eu consum 48% la Cayenne Turbo. 😄 

Din fericire, acum vad consumuri din astea foarte rar, de exemplu' acum a fost un accident pe centura si a durat cam o ora sa parcurg 10 km, fiind 2 benzi pe sens (din 4) blocate, vreo 250 000 masini tranziteaza zilnic bucata asta! Cand se face aglomeratie...pai e AGLOMERATIE! :P

Link către comentariu

pentru sanatatea mintala, da te rog si o conversie in unitatile folosite in lumea civilizata. 

iar militariul, sau mare parte din bucuresti de faapt nu se pune ca si consum % ci litri pe ora .... 😀

Link către comentariu
8 hours ago, mad_kat said:

pentru sanatatea mintala, da te rog si o conversie in unitatile folosite in lumea civilizata. 

iar militariul, sau mare parte din bucuresti de faapt nu se pune ca si consum % ci litri pe ora .... 😀

"Lumea civilizata" 😄, pai o tara europeana mai vestica decat UK nu exista, ca "incepe" Oceanul Atlantic, e adevarat ca englezoii cu volanul "in torpedo", ca sa citez un "baiat" 😄 folosesc miles/gallon desi, daca te uiti mai bine, in poza pusa de mine, consumul este in Litri/100 km (31.9L/100 km) desi am vazut si consumuri medii de la ultima pornire chiar si de 39-42% 😄 cand e foarte foarte aglomerat, cred ca asta ar fi consumul real la ore de varf in Bucuresti! 😄 Arde multa motorina "ursu" 🐻 ca sa puna in miscare 2.3 tone (daca mai adaugam toate fluidele si plinul de motorina, depaseste 2500 kg, daca mai adaugi pasageri si bageje...iti faci o idee 🤪) + Quattro + transmisia automata (asta mai adauga 2 litri/100km extra fata de o masina cu transmisie manuala si tractiune doar spate sa zicem).  Asa este, ai dreptate, in Bucuresti consumul ar trebui sa fie calculat in litri/ora, ca la utilaje! 😄

 

Ah si cica tara cea mai "occidentala" ar fi America, si "inapoiatii" aia tot miles/gallon folosesc! E adevarat ca nici pe mine nu ma coafeaza milele si galoanele, asa ca am setat MFD-ul sa redea viteza in KM si consumul in L/100km cum am fost invatat la noi pe "cocioc",  vorba lu' Badea. 😄

 

Modificat de corad0
Link către comentariu

Cred ca 2.3 tone e cu toate fluidele incluse. Eu cand am omologat LX570ul la RAR, a iesit ~2.75 tone cat are si in talon.

Link către comentariu
1 hour ago, Zamoldac said:

Cred ca 2.3 tone e cu toate fluidele incluse. Eu cand am omologat LX570ul la RAR, a iesit ~2.75 tone cat are si in talon.

In talon e trecuta greutatea maxima admisa, pe care si eu o am 2760 kg, dar greutatea masinii, fara fluide e precizata in specificatiile date de producator. 

Screenshot_20240214_203113_com.android.chrome.jpg

Screenshot_20240214_202803_com.android.chrome.jpg

Screenshot_20240214_203040_com.android.chrome.jpg

Modificat de corad0
Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Daca tot e weekend, mi-am facut putin timp pentru Baloo🐻, l-am spalat bine dupa "urechi", desi nu era foarte murdar, insa imi place sa fie "tzipla" permanent 😄, aspirat interior, sters tot bordul, ceasurile, consola fata/spate, trimurile, fetele de usi, (cu solutie+microfibra) spalat toate geamurile pe interior cu solutie+hartie absorbanta moale si i-am verificat/umflat "labele" cu presiunea trecuta in cartea tehnica. (2.5 bar/fata, 2.3 bar/spate-fara pasageri suplimentari si bagaje, in caz contrar VW recomanda o presiune si mai ridicata in anvelope) 

 

Am verificat din nou toate fluidele, fiind inca la max, ne indreptam cu pasi repezi spre 100 000 km in confort de top si liniste suprema, masina pluteste pe autostrada si te invita sa setezi pilotul automat la o viteza decenta de croaziera, spunandu-ti parca: "Aseaza-te bine in fotoliu, seteaza suspensia in modul confort 1/4, regleaza temperatura ambientala la 22.5 grade pe toate cele 4 zone, nu iti fa griji, nu voi deschide trimurile sa te "suflu" in fata prin gurile de ventilatie, da-i play la muzica ta preferata si relaxeaza-te, de aici ma ocup eu!"  😄 

11.jpeg

22.jpeg

Modificat de corad0
Link către comentariu

La ceas de seara langa vecinu' (tot din gama VAG): RS3! ❤️     

 spacer.png

Link către comentariu
Publicat (modificat)

Momentul acela cand la LIDL parcheaza langa tine un Porsche Cayenne Turbo Techart Magnum de 720 cp... 😄

Imi pare rau ca nu am reusit sa fac o inregistrare video, pornisera vreo 3 alarme de la niste masini din jur de la evacuarea monstrului, cred ca vecinii il iubesc teribil! 😄

Am avut si eu aceeasi generatie de Cayenne Turbo pe care l-am condus in jur de 200 000 km, dar a ramas in familie pana pe la 330 000 km iar evacuarea de fabrica SPORT care echipa masina era suficient de galagioasa cat sa iti ridice parul de pe maini in ture ridicate dar suficient de silentioasa cat sa nu deranjeze pe nimeni in trafic la mers normal. Un adevarat MONSTRU! 👹

fc6RWZ.jpg 

Modificat de corad0
Link către comentariu

Da , e normal , la LIDL sunt cele mai mici preturi , se vede dupa masini

Link către comentariu
Publicat (modificat)
21 hours ago, tavitara said:

Da , e normal , la LIDL sunt cele mai mici preturi , se vede dupa masini

Ai sa razi, preturile de la LIDL chiar sunt decente, probabil chiar si comparativ cu Romania. (desi nu mai stiu ce preturi sunt prin RO, am atasat niste print screen de la niste produse de baza, poate vrea sa compare cineva) 

Partea cea mai tare pe care o apreciez la englezi este ca mai mult de 60% din orice inseamna produs de baza (panificatie, carne de orice fel, lactate, oua, ulei etc) este produs de fermieri locali, produsele din toate lanturile de supermarketuri si hipermarketuri se axeaza pe productia locala. Ba chiar au si un lant de magazine locale care se numesc FARMFOODS, unde gasesti preturile cele mai bune, desi nu prea frecventez, de obicei merg la LIDL si ASDA, gasesti aceasi marfa. Ei Importa doar necesarul care sa acopere cererea, punand foarte mare pret pe productia locala, astfel incat economia ramane stabila, preturile de vanzare sunt decente, profitul producatorului cat si al vanzatorului fiind MARE, taxele platindu-se tot local (fermierii au niste proprietati de ramai masca, de masini nu mai vorbesc, btw, n-am vazut fermieri englezi care sa protesteze, la fel ca in alte tari 🤪) iar cel mai important, (pentru mine) este calitatea produselor care se situeaza peste medie. Nu exista sa cumperi un aliment de baza standard, cel mai ieftin (sa zicem) si sa fie prost, bineinteles ca gasesti si import orice iti poti dori, orice brand etc. Tin minte ca in Romania, daca aveai nevoie de un unt calitativ, gras, galben, trebuia sa platesti poate dublu pe un brand gen "PRESIDENT", produs in Franta. Si in UK, acelasi unt costa spre 3 lire insa la Lidl, un unt standard produs local se afla cel putin la acelasi nivel de calitate, la fel de gras, "galben", etc fiind sub pretul celui premium (aproape 50% mai ieftin), astfel se incurajeaza cumpararea produselor locale, toata lumea fiind multumita, atat producatorul, care castiga cel mai mult, producand local, cat si cumparatorul, care este multumit de calitate si pret! De asemenea, ca si exemplu, imi aduc aminte ca imi placea foarte mult vinul "Purcari" moldovenesc (costa in jur de 36-40 de ron, aici iau un Chianti din Toscana 🍷 la acelasi pret, desi gasesc si Purcari la magazinele romanesti, insa e mai scump 😄)

 

Legat de masini, sa nu exageram, sunt totusi niste masini care in curand fac 15 ani, fiind ele si high-end, valoarea actuala pe piata situandu-se poate sub o Skoda noua. :P Dar sa nu ma intelegi gresit, parcul de masini pe care il vad zilnic in trafic are o medie de varsta de maxim 5 ani. Full de masini noi premium! Este incredibil ce putere de cumparare au "baietii" avand salarii mari, merge leasingul constant toata viata, inlocuiesc masina foarte usor cu un buy back, astfel conduc mereu masini noi. 😋

porc.jpg

pui.jpg

vin.jpg

unt.jpg

Modificat de corad0
Link către comentariu

Da , am vb serios ca au preturi mici , si aici e la fel , doar ca aici nu exista calitate din varii motive ( de la productie pana la depozitare si transport pe toti ii doare-n basca , nu se respecta nimic  )

Stiu ca gasesti de toate acolo si calitatea sigur e mai buna ca cea de la noi

Doar ca multi aborigeni de pe aici care au ajuns la London , inclusiv din tribul meu , nu stiu asta

Pleaca cu salamul inghestuit prin toate bagajele ca ultimii fomisti

Aici totul e mai scump si mai prost , dar na , ce e mioritic asa ramane , ca de aia am invatat balada la scoala , sa ne acceptam soarta fara sa luptam

Dar la masini , deja umbla peste tot ultimele modele de orice si la noi , ca are lumea bani , adica lumea care are , restul oricum nu conteaza

Modificat de tavitara
Link către comentariu

Nu e nici pe departe totul mai scump si mai prost in Romania. Asta e o exagerare tipica. Marea Britanie nu e tocmai un etalon in aceasta privinta.

Link către comentariu
1 hour ago, dercos said:

Nu e nici pe departe totul mai scump si mai prost in Romania. Asta e o exagerare tipica. Marea Britanie nu e tocmai un etalon in aceasta privinta.

 

Tu cred ca nu ai fost in UK :))

 

Ba da e totul mai scump/ si prost in conjunctura asta numita tara, iar lumea incurajeaza cumparatul de la asa zisii "producatori locali" care nu respecta nicio norma si niciu minimul de igiena necesar. Toate mizeriile de mancaruri se aduc in Romania pt ca Mirel din Turnu Magurele prefera o porcarie ieftina si  romanesca,decat un produs fin de la "straini". Calitatea produselor   din  Italia/UK/Germania etc n-ai sa o intalnesti niciodata in Romania.

Modificat de Retzius
Link către comentariu

Daca vorbim de importuri pe o piata mare si relativ bogata, poti gasi argumente. Daca vorbim de pomicultura/viticultura diferentele sunt uriase intre un mar/strugure de aici si unul din MB. Nu exista nici o legatura de gust sau calitate intre fructele si legumele romanesti si cele din MB, sunt diferente enorme de sol si clima. Unele lucruri sunt mai proaste, altele sunt mai bune, unele mai ieftine, altele mai scumpe. Tendinta spre auto flagelare si ura de sine sunt caracteristici generale ale acestui popor. Eu nu am mai vazut nicaieri asa ceva.

Link către comentariu

Asta ai inteles din ce se intampla zi de zi in aceasta tara ... ca avem ceva cu noi insine ?

Cand o sticla de apa plata de 0.5 a ajuns 3 lei ?

Cand ajungi acasa sa mananci si observi ca nu ai fost atent ptr ca ai si alte probleme , iar ce ai cumparat azi expria azi ?

Ptr ca exista angajati platiti sa puna in fata tot ce e vechi ?

Cand tin in depozite tot ce e proaspat ca sa poata vinde ce e vechi ?

Iar alimente care expira peste 10 zile sunt deja umflate si alterate ? Pentru ca nu au fost depozitate si transportate cum trebuie ?

Cand comanzi mancare la restaurant care se crede de top si primesti cartofi prajiti jumatate stricati ptr ca la " pachet " mai pot scapa de marfa stricata in loc sa o arunce

Da , mere si eu cumpar romanesti ptr ca sunt mai bune

Dar nu poti trai doar cu mere , e vorba de tot , general , si general totul e mai scump si mai prost aici din simplul motiv ca legile nu se aplica decat ptr cei mici

Atunci sa mergem pe ce spun prietenii nostri paraziti :

Ne place sa ne plangem cand e bine, ca asa ne vine
Cand e rau, e rau de tot, da' inca e bine

 

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!