Jump to content

Schimbare bucse bascula


catalinx
 Share

Postare recomandată

Salutare ! La Polo cum e povestea? Poate aruncati un ochi pe aici la ultimul meu post... (sper sa nu fie o problema ca trimit catre un alt topic) : http://vwforum.ro/index.php?showto...20&start=20

Am nevoie de parerea voastra -vad ca va pricepeti- pentru ca vreau sa le schimb cat mai repede. O sa vizitez iar niste mecanici diseara si sa stiu ce am de facut.

Multmuesc!

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@danym: nu cred ca sunt acoperite de garantie acele bucse fiindca sunt oarecum .. consumabile .... adica na ... chestii care e normal sa se uzeze ...

@ Aditu: asa se manifesta si la mine problema cu bucsele de brat bascula; la fiecare groapa mai mare scartaia ceva dedesupt, sau la o frana mai brusca pentru jumatate de secunda (cam ca dureaza socul) se audea acel scartait .. daca franezi lin si la un momendat ridici piciorul de pe pedala la fel suna .... daca ploua se auzea mult mai tare si la gropi mai mici.....

iti recomand sa mergi intr-un service mai respectabil pentru diagnosticare sigura, de obicei nu costa nimic sa ti-o ridice putin si sa traga-impinga putin bcsaraiele de pe acolo;

de schimbat se pot schimba la orce service mai respectabil, niste chei si umpik de bunavointa trebuie (la un service in mures mi-au spus ca ma costa 66 ron sa le schimb, cu piesele mele ), pe la inceputul threadului saboteur ne spune ca el le-a pus acasa... poate ca ai avut doar putin ghinion si ai dat de acel service care nu a mai facut asa ceva . ....

de facut directia se pare ca toata lumea ne sfatuieste si pentru 50 ron eu zic ca merita (atat costa reglarea directiei la un service din reteaua Automeister... azi dupa 3 am programare :D )

la mine cand a aparut acel scartzait s-a oferit cineva sa ma ajute si mi-a zis ca (,) caseta de directie are defecte, ca trebuie rectificati nush ce pivoti sau brate , dar stie el pe cineva care mi-i face eftin si bine .. etc etc..... toate astea dupa o diagnosticare super meseriasha in parcare cu masina ridicata pe o roata pe cric...... ;)

bafta.

Modificat de Gabi Albert
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mult! O sa mai merg la un service diseara dupa serviciu sa vad daca imi inspira priceperea necesara, daca nu dau fuga la VW si ma programez...

Niste preturi de reprezentanta stiti?

Diagnosticul a fostfacut pe un teste de probe de la ITP/service, unde amtestat si frane si amortizoare...

Nici acolo nici la mecanicul la care am fost nu mi-au zis ca as avea probleme cu alte bucse, doar cu astea de brat...

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mie cand mi s-a constatat defectul mi-au ridicat masina pe platforma s-a bagat mecanicul sub ea (si eu gura casca normal :eek: ) si cu un levier a inceput sa impinga incolo-incoace de ele ..... la un moment dat se aude un scartzait .. tada ..... aici si aici si aici .... becsele ... ambele si un pivot cam prea flexibil......

bafta .. sa re vii sa ne zici ce preturi ai aflat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mno buuuun.. bestial chiar .....:)

am echilibrat rotile si am reglat directia ...

totul e excelent ...... pe drumul sighisoara - mures ... am prins intr-un loc ~160 kph nimic nu vibreaza, nimic nu suna ....

buburuza se comporta excelent.

bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici la mine nu vibra nimic la 170 chiar - liniste totala, doar motorul, dar tot am bucsele posterioare de brat uzate, una rupta. Azi le rezolv! :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate urmatoarea situatie? Ca sa imi schimbe bucsele alea mari de la brat, mi-au cam slabit tot pe acolo - bara stabilizatoare, au slabit puntea cred - cea de aluminiu dintre roti...si au scos bratul cu bucsa cu tot ca sa o schimbe in voie la o presa. Apoi am montat totul si a strans. I-am zis mecanicului sa stanga bine sa nu se desfaca :) . El a zis ca ca a dat cu 2 pistoale, unu mai mic si unu mare si ca dupa ce da cu ala mare...nu se mai desface nimic. Hm!

Sa il cred? Eu ma gandeam ca poate se mai aseaza componentele dupa vreo cativa zeci de km si poate se mai slabesc stansorile suruburilor.

Voi ce ziceti? Sa merg sa mi le mai verifice odata?

Credeti ca mai trebuie sa fac unghiurile si directia?

Ei acolo mi-au zis ca nu ca nu au umblat la biele si ca nu stiu ce...dar daca vreau mi-o verifica.

Nu mai aveam banii si am decis sa nu o fac atunci si ca daca e sa traga sau sa se auda ceva sunete merg atunci.

Sunete nu aud, de tras nu trage decat in functie de sosea(denivelari sau inclinarea sosea), ca si inainte.

Poate imi raspundeti si mie ca sa le fac azi maine, inainte de Paste , ca sa ma plimb si eu linistit. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Suruburile se strang cu cheia dinamometrica dupa niste valori, nu cu pistolul si se asigura impotriva desfacerii cu pasta Loctite speciala -> mecanic ciocanar

2. E obligatorie verificarea unghiurilor (macar).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O data cu schimbarea celor 2 bucse mari de la bascula, se demonteaza bascula cu totul. O data demontata, unghiurile de cadere si convergenta se modifica, incluziv se poate modifica pozitia volanului care nu va mai sta ca la inceput. Caderea modificata duce la tocirea cauciucurilor si la instabilitatea masinii pe curbe, scartait s.a.m.d. Recomandarea mea este o verificare completa a unghiurilor si strangerea completa a suruburilor dupa care se aplica pasta respectiva in general de culoare verde.

Numai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai si eu ce sa fac? sa le las asa? :( sau sa mai merg sa le verific odata?

Totusi, cred ca nici aia in service-ul VW nu strang cu cheie dinamomentrica si nu dau cu Loctite.

Cred ca ma programez maine la unghiuri pt directie si ii rog pe baieti sa imi verifice si suruburile...

Volanul imi sta ca si inainte, drept.

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Suruburile nu au saibe tip grover de siguranta si nici splinturi, asa ca daca nu da cu pasta in timp de la vibratii si socuri se vor desface. Pasta aia le tine blocate.Mai da un ochi cu cheia pe la ele

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multmuesc de sfaturi! Sa vad ce reusesc maine ca se pare ca eprogram scurt cam peste tot :)

Daca nu sapt viitoare cand or mai lucra.

O sa va zic daca au gasit directia aiurea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca deja mi s-au slabit...

Am mers pe un drum de munte ieri si la intoarcere am inceput sa sesizez o bataie rara si infundata, care atunci cand am ajuns acasa era si mai aevidenta. Adineauri i-am sunat pe cei care mi-au schimbat bucesele sa isi faca timp sa ii vizitez sa vedem ce s-a intamplat...

Acum intrebarea mea...Trebuiau sau trebuie schimbate suruburie de pe acolo la care s-a umblat sau e suficienta sa le dau cu pasta din aia... Ca banuiesc ca daca le strang doar asa iar or sa scape. Deci se schimba surubaraia de pe acolo sau e ok cu pasta de fixare?

Multumesc!

Azi merg peste ei si sper sa ma rezolve pana pe 1mai. Asa daca e cineva priceput sa ma ajute cu ceva sfaturi pana in 4 cand merg la ei... Sunt aici sa citesc!

LE: tocmai facusem acum 4-5 zile directia si unghiurile. Erau cam aiurea...

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Suruburile se strang cu cheia dinamometrica dupa niste valori..

stie cineva care e valoarea pentru Polo?!?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Suruburile de la bucsa anterioara a bratului se strang la 70Nm + 90grade (1/4 tura). Obligatoriu se pun suruburi NOI dupa fiecare demontare. In concluzie poti sa strangi de pomana suruburile vechi la cuplu pentru ca filetele se vor fi fost intins.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce naiba pt 2 bucse se schimba atitea piese??? ma refeream la cuplul de stringere pt suruburile care tin consolele de aluminiu...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am o bataie dreapta fata , bate tare in gropi , si se aude asa infundat, unii zic ca bucsiile , altii capete de bara, etc isi dau toti marii mecanici cu parerea. eu am schimbat bucsiile amandoua fata , a durat cam 3 ore , pentru ca trebuie date bratele jos. costul bucsiilor a fost cam 55ron amandoua.. nu sunt scumpe , dar aveti grija ca luati teapa , sunt unele unguresti cica made in itali dar defapt sun unguresti , cu plasticul din exterior de culoare crem- alburiu, si de ce zic teapa pentru ca sunt un material foarte prost , si sunt mai mari cu cativa milimetri si nu intra.. cele originale sunt gri , si au o inscriptie pe ele , sa va spun exact nu mai stiu.. eu am polo din 2002 si aceleasi se potrivesc si pe fabia.. oricum bucsiile pe polo si fabia cam in fiecare an se schimba pe drumurile noastre , din cate am auzit aceste 2 modele de masini au suspenie proasta , conceputa prost :001: cine stie si ma ajuta si pe mine cu bataia pe care o am , mai multi miau spus ca pe bara de torsiune sunt niste placute metalice si ca acelea trebuie schimbate sau ceva de genu, bate tare si asa infundat se aude, ca o bataie de telescop, dar telescoapele sunt ok ... parerea voastra ?

Modificat de Serby Sibiu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam asa se auzea si la mine doar ca nu se auzea foarte tare ci moderat.

Am fost cu teama ca s-au slabit suruburile stranse dupa demontarea/montarea bratelor pt bucsele schimbate, insa s-a dovedit ca s-a uzat o bielta antiruliu, care e prinsa de bara stabilizatoare. Verific-o pe aia.

Tie cum ti-au schimbat bucsele? ti-au schimbat si suruburile? le-au dat cu ceva?O sa revin cu pozele bucselor de brat schimbate sapt trecuta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iata si bucsele...Nu se vede bine ca sunt rupte insa sunt...Cutia este de la cele noi - e si pretul pe cutie. Insa am platit nu 30 ci 25 ron (pretul de pe stocul vechi).si ...

post-17144-1209496462_thumb.jpg

post-17144-1209496476_thumb.jpg

post-17144-1209496491_thumb.jpg

post-17144-1209496507_thumb.jpg

post-17144-1209496713_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am o bataie dreapta fata , bate tare in gropi , si se aude asa infundat, unii zic ca bucsiile , altii capete de bara, etc isi dau toti marii mecanici cu parerea......

o fi bara stabilizatoare

vezi aici daca gasesti ceva simptome similare: http://vwforum.ro/index.php?showtopic=25113

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
Cred ca mi se duc bucsele pentru ca scartie cand trec peste acele limitatoare de viteza. Nu gasesc in certificatul de garantie nimic specificat de garantia la bucse, cat timp sau la cati km. Ma sperie gandul ca la doar 22.000 km (in 18 luni) trebuie schimbate. Stie cineva sigur daca sunt acoperite de garantie ?

salut omu'

acum cateva zile am fost la service skoda in constanta si am intrebat de garantia la piese......

m-i s-a raspuns ca garantia este 2 ani, si la piesele care tin de suspensie este limitata si la 30 000 de km.

sper sa te ajuta cu ceva raspunsul meu :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am cumparat bucsele de bascula, pt ca cele de pe masina si-au cam dat duhul (aproape 63k km). Acum, din ce am citit aici si in manualul pe care il am multumita lui fili_costi, mai toate suruburile pe care le desfac pt a putea schimba bucsele trebuie inlocuite si, nu as vrea sa ma apuc sa desfac si apoi sa caut suruburile. Ma puteti indruma cum sa procedez? in sensul de: le pot gasi oriundei? (sper ca pretul sa nu fie surpriza ;) ). La ultima revizie nu s-a pomenit nimic, iar la itp nu mi-a spus decat de bucsele de bascula; ar trebui sa-mi fac griji si pt altceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca tot desfaci basculele schimba si bucsele de bara stabilizatoare ca sa nu platesti de 2 ori manopera + reglaj directie

bucsa de bascula e 36 lei de Fabia si 47 lei de Ibiza Cupra (daca optezi pentru asa ceva)

bucsa bara stabilizatoare 12 lei

bara stabilizatoare vreo 300 lei (daca ai modelul vechi si trebuie schimbat cu cel nou - care include si bucsele)

Modificat de FABIAn RuSu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok, de acord, bucsele de bascula sunt deja luate (40 de lei, sunt de Fabia), manopera sper sa fie doar berea sau sucul pe care mi-l iau dar marea mea nelamurire sunt acele suruburi; cat despre bucsele de bara stabilizatoare ar trebuie sa le iau fara bara, bulinuta fiind printre ultimele construite (MY 2006)

Modificat de MarlboroMan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!