Jump to content

Bara stabilizatoare Fabia (versiunea 1.0)


rvacaru
 Share

Postare recomandată

Cu ocazia trecerii la rotile de vara, am analizat putin zona rotii stanga fata, de unde (cand ploua afara :( ) se aude un chitait. Am constatat ca bara stabilizatoare e "fugita" aproape 2 cm spre dreapta, iar un cot al ei (din partea stanga) loveste intr-un brat al suspensiei. Inca o "boala a copilariei" pe care trebuie sa o bifez in "carnetelul de bord". Opritoarele de pe bara stabilizatoare par crapate, iar bara se poate "misca" in bucse.

Intrebarea mea e de 2 feluri:

1. oare pot sa mai circul in siguranta inca 6-8mii km pana implinesc 100mii si fac o revizie mai mare?

2. se pot schimba bucsele fara a fi nevoie de a demonta tot subframe-ul jos de pe masina? Dat fiind faptul ca masina are aproape 100mii km, parca nu as mai pune noul model de bara stabilizatoare, as incerca sa schimb doar bucsele (daca se poate, inca nu stiu exact ce e acolo, am actionat in fata blocului si nu am avut timp sa ma uit ca lumea).

Am atasat 2 poze din stanga, si apoi 2 din dreapta... se vede in primele poze cum bara a lovit in elementul de suspensie, si l-a facut "lucios".

post-74-1173548430_thumb.jpg

post-74-1173548440_thumb.jpg

post-74-1173548453_thumb.jpg

post-74-1173548464_thumb.jpg

Modificat de rvacaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din p

post-2063-1173602877_thumb.jpg

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi pentru idei!

Ma interesez la service cat costa toata operatiunea si decid :lol: Banuiesc ca se vand reperele (bara, bucse, coliere) si separat (fara montaj). Nu as mai apela la service Skoda (scump si prost), as incerca mai degraba sa le montez la un service mai mic de cartier (ieftin si prost) :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Treaba ta unde le montezi insa, un sfat calduros: macar piesele sa fie originale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Absolut!

Nu am avut loc/timp/spatiu sa ma uit ca lumea, dar bara nu se poate scoate fara a demonta tot subframe-ul jos?

Ca ma gandesc ca dureaza ceva pana demonteaza tot ala afara si remonteaza la loc... nu de alta, dar eu nu am timp decat sambata sa merg in service si trebuie sa stau dupa masina, ca alta nu am. Ai idee cam cat timp e normata operatiunea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ahh, am vrut sa iti spun in postul anterior dar m-am gandit ca stii; acum nu-l mai pot edita. Da, se da puntea fata jos; defapt, daca mecanicul e suficient de inteligent va desface doar sufuburile de la punte si o va lasa sa atarne putin tinandu-se in brate. Va lucra destul de lejer. Nu tre sa demonteze si din brate etc etc....

Ca timp, ar fi un 2-2,5 ore pentru bara si 1 ora pentru verificat/reglat directia, cu mare aproximatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi pentru informatii! Azi sau maine ma prezint la service sa cer oferta de pret si (eventual) programare :icon_cheesygrin:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut aceeasi problema la Skoda Fabia 1.4 101CP. Din cate vad in poze, este identica.

La service mi-au spus schimbat total bara. Bara costa vreo 160 euro si montatul 3-4 ore...

Asa ca nu am mai schimbat bara.

Uite cum am rezolvat:

1. Am cumparat bucse de bara stabilizatoare cu interiorul de 16mm (initial aveau 18 sau 19)

2. Am demondata bieletele de bara stabilizatoare. (Iti trebuie chei torx)

3. Demontat suportii de prindere (2 suruburi fiecare)

4. Am dat jos opritoarele acelea de plastic (unul nici nu mai era, iar altul era crapat)

5. Am pus noile bucse pe bara si am pus la loc suportii de prindere.

6. In loc de opritoare am cumparat suporti pentru tevi de jumatate de tol, care se folosesc la prinderea tevilor pentru incalzire. Am taiat holsurubul care era pe una din jumatatile suportilor si am strans suportii pe bara in loc de opritori. si intr-o parte si in alta.

Nu mai am probleme de un an de zile. Cost total: 28 de lei = 25 de lei (bucselor)+(3 lei suportii de tevi) + 1 ora de munca lucrat lejer.

PS: La mine bara nu era deloc ruginita.

Modificat de zonkkk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@zonkkk: exact miscarile astea le voi face si eu in cursul lunii mai cand ajung in Ro la "curte" :lol: Mersi de sfat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2. Am demondata bieletele de bara stabilizatoare. (Iti trebuie chei torx)

O singura precizare, cheia torx nu este necesara. Bieletele sunt prinse cu piulite normale de 14 (sau 17, nu mai stiu). Axul pivotului (la fiecare capat) are intr-adevar un torx care este util in cazul in care axul incepe sa se roteasca cu totul in nuca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cheile torx intradevar sunt necesare sa blochezi axul ala, care la un moment dat se va invarti in gol.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si asta pentru ca nu se monteaza cu nici un pic de vaselina. Eu cand am inlocuit am pus vaselina si nu am treaba la desfacere. Piulitele fiind cu auto-sigurantare este ok sa folosesti vaselina, contrar parerii majoritatii. Oricum este bine ca au pus o modalitate de prindere a axului in caz de nevoie, desi torx-ul nu este cea mai fericita optiune mai ales ca la bieleta respectiva nu prea ai loc de contraaripa sa mai bagi si un torx. Un profil patrat era o alegere mai potrivita.

Oricum toata stabilizarea la fabia este un esec jalnic dpdv rezistenta si fiabilitate. Cand totul este nou sistemul este splendid si senzatia la volan pe masura, doar ca nu dureaza foarte mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Las' ca si la fabie la brat doar bucsa mare se poate schimba, cealalta vine cu brat cu tot. Bratul ala nu vad de ce trebuie schimbat si el. Pun pariu ca din motive de "securitate" :251:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, am si eu o intrebare: se poate monta la Fabia bara stabilizatoare intre amortizoare, ma refer la compartimentul motor, sau poate deja are cineva asa ceva montat, am auzit ca este utila masina devine mai stabila mai precisa in curbe.Dar sunt oare si dezavantaje?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil ai dreptate BLiTZ in condusul de zi cu zi nu s-ar simti vreo diferenta poate doar putin in anumite situatii.Eu mi-asi pune mai mult de curiozitate, ma gandeam daca nu gasesc sa confectionez una.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum vad masina din poza ta. E fabia junior? Atunci stabilitatea masinii e putin compromisa de lipsa barei de stabilizare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci sa inteleg ca ar fi recomandat sa zicem, sa-mi pun asa ceva nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu in ce masura se poate monta bara stabilizatoare pe Junior, da-mi voie te rog 1 zi 2 zile sa ma documentez.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok , multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@cata80:

Revin cu informatiile promise; imi pare rau de intarziere dar am asteptat sa vad live o Fabie Junior ca sa vad ce si cum.

Se poate monta bara stabilizatoare, sunt gauri in consolele bratelor pentru a prinde colierele cu bucse. Iti trebuie: bara stabilizatoare, bucse bara stabilizatoare 2 buc, coliere de bucse bara stabilizatoare+suruburi 2 buc, bielete bara stabilizatoare 2 bucati. Ia legatura cu un dealer pentru a afla preturile pieselor originale.

Cheers.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sigur nu vorbiti de lucruri diferite? Nu cumva unul vorbeste de "strutbar" din compartimentul motor, iar celalalt de bara stabilizatoare a suspensiei fata?

Ca si update la starea barei mele, am batut-o azi la loc :screwy: mai greu, dar a mers, e la locul ei. Sper sa mai tina 1 luna si ceva :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca ai dreptate rvacaru pe mine ma intereseaza intr-adevar daca asa se cheama acel strutbar din compartimentul motor iar mie BLiTz imi dai impresia ca vb de bara stabilizatoare, care orice masina trebuie sa o aiba banuiesc, si spun asta pt ca vorbesti si despre bucse si coliere ceea ce nu cred ca e nevoie la un strutbar, poate sa inteles gresit .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!