Jump to content

Schimbare bucse bascula


catalinx
 Share

Postare recomandată

e bine, asa e, pe o parte e in sus si pe cealalta e in jos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

lucian.1950

Bucsele sint identice , basculele sint in oglinda , deci pentru a veni aceeasi parte a bucsii spre interiprul masinii ele trebuie montate rotite la 180 grade - deci le-ai pus bine . Uite o poza cu niste bascule la care se vede clar diferenta intre stinga si dreapta bucsei

In poza sint bucse de la un seat ca la astea aveam poze si se vede clar ca bucsele nu sint simetrice.

post-58507-1273307181_thumb.png

Modificat de lucian.1950
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci pana la urma cat a fost manopera? Vezi de aceea caut sa evit pe cat pot servisurile ca au o problema, folosirea in exces a ciocanului. Eu acum am o bataie pe dreapta si nu stiu ce este dar sper sa-i dau de cap, oricum trebuie sa schimb un cap de bara si sa fac unghiul. Va tin la curent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Andrei Florin

Daca la mine te referi manopera a fost de 280 ron pentu bucse bascula mari + mici si pivoti... initial mi-a zis ca manopera pentru bucsele mari costa 150 ron,

O sa fac rost de acea trusa de extras/montat bucse sa imi fac o copie la strung, nu ma mai duc la service-uri, e prea mare bataia de joc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa ce obti acea presa, te rog, posteaza ceva schite sau poze. As fi si eu interesat de ea ( mie imi trebuie cam 4 ore pentru schimbarea bucsilor :beerchug: )

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

superpresa e de fapt un surub metric 12, pe care pui niste saibe cu diam exterior = cu diam bucsei-1mm pt ca sa o scoti, iar ca sa o bagi, diam sa fie cat diam bucsei masurat pe partea cu umarul de sprijin, la care ii faci o mica decupatura prin care sa treaca bunghiul ala de centrare. Surubul se infileteaza in brat, in partea opusa a surubului ce fixeaza bratul. Verificati intai pasul filetului, ca filetul are pasul mai mic decat normal. La surub M12, pasul normal e de 1.25 sau 1.5 iar aici este de 1.0 sau 1.25, deci cu 0.25 mai mic decat normal. Surubul sa fie suficient de lung. Intai se baga prin bucsa, pana se opreste in caroserie ( iese vreo 2-3 cm maxim), si apoi se infileteaza in brat, vreo 1-2 cm maxim. SE pune saiba si se strange piulita in asa fel incat bucsa e scoasa,

La introducere, se foloseste un surub mai mic, care nu se mai infileteaza in brat.

Cei interesati si la care le si place sa lucreze, gasesc poze in manual, partea mecanica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am vreo doi prieteni mecanici si prefer sa-i rog pe ei sa-mi schimbe bucsele. Am vrut sa ma apuc eu dar e dificil tare de schimbat si nici nu am scule... Sunt de parere ca daca nu ai mult timp la dispozitie mai degraba cauti un mecanic ca si asa le schimbi o data la 1 an si ceva....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu in sase ani am schimbat bucsele o data cu cele de Cupra , cum la 1 an si ceva? poate la Dacia veche. Dar ai dreptate e mai simplu in service daca nu ai scule si nici tangente cu mecanica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, din ce am citit aici,am inteles ca platforma de pe Fabia este aceeasi cu ce de pe Polo.Am dreptate ???

Intreb,pentru ca trebuie sa schimb bucse,amortizoare si probabil pivoti...si nu stiu ce sa aleg din multitudinea de producatori si preturi. Poate gasesc o mana (tasta) de ajutor la voi si eventual un loc de unde sa le achizitionez.

Va doresc mari "succesuri" si drumuri bune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Platforma de Fabia 1 (atentie, 1, nu 2) este aceeasi cu Cea de VW Polo 9N & 9N3 si cu cea de Seat Ibiza & Cordoba 6L. Deci ce e bun la una, e valabil la toate. Recomandarea mea este sa te orientezi catre Lemforder. Sunt cam cele mai scumpe, da' asta e. Parerea mea, poate alti colegi au alte opinii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si cea de fabia 2 e la fel cu cea de fabia 1 din cate stiu eu , s-ar putea sa ma insel?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa aveam si io impresia, ca Fabia 2 este pe platforma lui 1, adica platforma PQ24, cea a Seat 6L si Polo 9N, spre deosebire de Seat 6J si Polo 6R, care ar fi pe platforma PQ25. Dar se pare ca m-am inselat. Toate 3 sunt construite pe PQ25.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am parcurs toate paginile topicului si nu prea m-am lamurit 100%, propun sa tragem cateva concluzii, care bucse merita schimbate la Fabia pentru imbunatatirea tinutei de drum si cu ce ( de Cupra sau nu ) ? Eu mi-am luat deja bucse in cruce de bascula spate pentru ca am inteles ca ar fi ok, dar cele de punte spate ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Trebuie sa va spun si patania mea cu bucsele, pe care am incercat sa le schimb in urma citirii acestui topic. Am sa insir evenimentele cat mai succint, cu [cenzurat], ca sa nu va pierdeti nici voi, nici eu:

- Ieri, mers la Tehno-Dinamic in oras sa iau o serie de piese - burduf planetara, bucse bieleta antiruliu, saboti frana;

- Mers apoi la Reprezentanta Seat sa ridic bucsele de Cupra (cod 6LL407183), in urma unui tel. de confirmare - pret. 2 x 44 = 88RON;

Intreb de costul manoperei pentru schimbarea acestora si ei calculeaza la 280RON cu tot cu geometrie. Cum aveam doar 200 la mine, am spus ca stiu eu un loc unde ies mai bine.

- Mers la service-ul cu pricina si se-apuca de treaba (cost estimativ 180RON). Schimba sabotii, apoi cand vede bucsele "necoforme" stramba din nas, cum ca nu sunt bune, ca nu stie daca intra. Da basculele jos si bate una din ele utilizand o unealta de latimea bucsei batuta cu dragoste si spor de un ciocan gigantic. La repozitionarea basculei, dupa ce o deformeaza pe o margine vreo 5 minute cu acelasi ciocan, imi spune "Hai patroane, bag-o tu daca poti!". Am vazut eu ca nu avea cum si i-am propus sa desfaca jugul din fata pentru a intra bascula drept. Nu, ca nu se face, mergi la magazinul nostru de langa si comanda altele ca nu tinem elevatorul ocupat pana maine.

- Mers si comandat bucse originale in x, cod: 1K0407183E (2 x 35 = 70RON);

- Intr-o ora au venit, si se apuca omul sa le monteze. Si le unge cu veselina, si le polizeaza, si le unge iar si numai nu intrau. Se enerveaza apoi si bate intr-una pana intra, insa crapata 12,5 bucati;

- Ia si masoara pe aia veche de pe masina si constata ca astea ultimele aveau 64 mm in diamentru in loc de 62; Bineinteles ca o scoate pe asta si imi spune ca trebuie altele "Bune";

- Fiind de-acum seara, a trebuit sa plec pe jos acasa, si in drum am intrat la Adria sa vad de alt set si pe masurate-lea am luat doua bucse normale, cu diam. de 62.5mm (2 x 19 = 38RON). Nu stiu codul, ca mi le-a dat fara ambalaj, insa au doua brate, ca si cele de pe masina;

- Azi dimineata, cu un aer de atotstiutor imi zice: "Vezi, daca nu iei tot felul de prostii, astea intra ca unse".

Concluzia: Am ales un service frecventat de mine si in trecut, cu putine pretentii, pentru a face economie. De banii economisiti a trebuit sa mai cumpar doua seturi de bucse => economie=0. Am tot respectul pentru baietii simpatici de altfel care sunt asi la Matizuri, insa daca nu au auzit de presa ori de "Imi pare rau , asta nu schimb ca s-ar putea s-o stric", atunci o sa ma reorientez si cel mai probabil o sa aleg reprezentanta.

Va rog sa imi scuzati reply-ul lung, insa vreau ca posesorii de auto din Romania sa fie pregatiti pentru astfel de cazuri si sa investeasca banii acolo unde stiu ca merita sigur.

P.S.: Bucsele erau puse cu urechile pe verticala si atat eu cat si mecanicii am fost de acord ca fortele actioneaza pe orizontala la nivelul bucsei mari, deci le-am pus invers.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la montarea lor citeste incepand cu acest post: http://vwforum.ro/index.php?s=&amp...t&p=1287479

Ar fi fost bine sa citesti aici inainte sa le schimbi, daca banuiesc bine numesti "urechi" partea unde bucsele sunt mai groase. Daca e asa ai facut greseala mare.

Cum se vede si citind ce este in link, sunt semne si pe bucsa si pe brat. dar aceste semne nu pozitioneaza deloc pe orizontala "urechile"

Vei fi nevoit sa le schimbi curand.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

binenteles ca a facut aiurea. Mecanicii lui peste, intotdeauna sunt mai destepti de indicatiile fabricantului. Si inca ceva :

Daca vreti sa va tina bucsele NU MAI PARCATI CU O ROATA PE TROTUAR SI CU UNA IN SOSEA. Masina sa stea cu puntea orizontala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare!

citind ce scrie andygtafan, ma inspaimant de faptul ca nu s-au potrivit bucsele 1K0.....pe bascula! astea le-am cumparat si eu si saptamana viitoare le voi schimba. sper sa nu am aceleasi surprize!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din cate imi aduc aminte, la vremea respectiva si eu imi faceam probleme. Gaura unde intra bucsa parea mai mica cu vreo 2-3 mm. Parca asa era gaura , de 62 iar bucsa de 64. Dar bucsa intra. SI nu pune vaselina, ci ori vaselina siliconica, ori ulei hidraulic. Si de intrat , intra. Nu stiu cum e cu cea de cupra, dar daca Saboteur zice ca aia de Cupra intra, atunci intra !

Si sfaturile de aici nu sunt pentru mecanicii ciocanari ! Auzi sa bata bucsa cu ciocanul ! Mai bine isi dadea in capatana cu ciocanul !

In locul colegului, ii ziceam ca bucsa se baga cu presa, nu cu barosul. Si daca a spart-o, sa plateasca. Daca colegul lua topicul de la inceput, ar fi vazut ca Saboteur a pus poze, si arata ca a presat-o cu menghina. Si aia tot presa e.

Bucsa poti sa o spargi si cu presa, daca nu faci presa cum trebuie.

Si inca o data : Mecanicii ciocanari nu sunt mai destepti decat proiectantii aia de la Skoda..ca deaia au facut aia facultati...

Si de ce naiba nu se uita nimeni pe manualele de service, ca astea sunt beton , si sunt si moca puse !

Ai bani, te duci la service, ca si aia trebuie sa manance. Nu ai bani, te pricepi si ai cu ce, incearca singur, dar CITESTE BINE INAINTE ! Daca n-ai cu ce, mai bine strangi banul si mergi la service.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am pus bucse de cupra si garantez ca intra, le-am presat in menghina. Azi am schimbat si bucsele mici din fata bratului (bucse TRW=30 ron bucata) la mecanic pentru ca am crezut ca o fi o tehnologie mai de doamne ajuta dar si el a folosit vesnica presa numita menghina, am mers la el doar cu bratele. Am mai schimbat rulmentii la flanse (SKF) si bielete antiruliu (lemforder), astfel am scapat de toate pocniturile.

Modificat de Negresa
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

datorita "autostrazilor" bombardate din romania am auzit azi niste zgomote ciudate la roata din stanga-fata

ajung acasa si o pun pe cric - roata mea bocaneste si se misca un pic aiurea

in concluzie, bucsa mica trebuie schimbata

am fost la un magazin si aveau bucse de fabia de la 18 lei - 80 lei/set de 2 piese, mai multe firme

intrebare: avand in vedere ca circul des pe tot felul de drumuri care mai de care, ce anume sa aleg? N-as vrea sa dau 80 lei pe un set si sa ma tina cat cele de 18 lei

merci!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

incearca sa cauti de ibiza cupra, sunt mult mai rezistente decat cele normale. pretul nu difera foarte mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

incearca sa cauti de ibiza cupra, sunt mult mai rezistente decat cele normale. pretul nu difera foarte mult.

ai vre-un cod sau cum sa le spun ca astia... mi-or aduce juma de masina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi-au adus astia 2 bucse care au un cod pe punga - 8z0407183a

par c-am mari pt ce am vazut eu, sunt bune?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!