Jump to content

Regenerare DPF - prea des


Raulbogdan
 Share

Postare recomandată

nu mai prezinta interes stergeti postarea

Modificat de ecu
nu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Citat:

- SMC și SMM. Dacă SootMass Measured crește mai repede decât Calculated înseamnă că e o problemă.

- la câte grame începe să își facă regenerarea și dacă urcă constant spre 23-24 de grame. Dacă sare brusc de la 16g la 24g, nu e OK.

 

 

Cam asta se intampla la mine sare dintr-o data la maxim, care ar fi problema oare? DPF curatat acum recent, cu aer cald nu prin spalare, am cod motor CRLB 150CP din 2016. La regenerari ciupeste si din ulei putin cam 1 mm pe joja. Dupa regenerare am avut ieri urmatoarelel valori, dupa 40 km a doua screen shot. La 70 km incepe să facă regenerarea de obicei de cand a fost curățat. Înainte făcea apropa nonstop. Circul cu masina regim de oras mai mult.

 

Screenshot_2025-02-27-11-21-44-831_com.applagapp.vagdpf.jpg

Screenshot_2025-02-27-16-37-53-352_com.applagapp.vagdpf.jpg

Modificat de MTiberiu
M
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Și la 69 km SMM a ajuns la valoarea dublă față de SMC

Screenshot_2025-02-28-14-28-37-905_com.applagapp.vagdpf.thumb.jpg.1e780f5c1511fbf987a6cd82a6331c6e.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aia de la curatat DPF ce ti-au spus despre starea lui? La cum arata print screen-uri (presiune dif. mare dupa regenerare, diferenta mare dintre SMM si SMC) pare ca filtrul este kaput/colmatat. Ei ce ti-au spus despre starea lui fizica cand l-au curatat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Că a ieșit bine, și a fost destul o curățare nu a necesitat de doua ori. Au curățat și racitorul de egr,și a recomandat să spăl instalația de apă. Cam atât. 

Modificat de MTiberiu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Buna seara, am un Passat B8 2.0 CRLB si din pacate in ultima perioada am observat ca-si face regenerari dese. Adica mers in oras (centura mera constant si un pic de trafic dar nu bara la bara) in jur de 50km. In seara asta am hotarat sa monitorizez exact ce se intampla si am plecat pe autostrada pana la Fundulea si inapoi in treapta 4 la 3000 - 3500rpm (ideea fiind un flux mai mare de gaze prin DPF ca il va curata).

Ce am observat si mi se pare ciudat SMC a crescut brusc de la 7.xx la 19.xx 

Va multumesc anticipat pentru pareri si indrumari.

Pun pozele mai jos cu Vag Dpf

1000076590_compressed (1).pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SMC a sărit pentru că se apropia de regenerare din cauza lui SMM. Regenerarea începe atunci când oricare dintre SMC și SMM ajunge primul la 22-23 grame de cenușă. Dacă primul ajunge SMM, SMC sare și el la valoarea lui SMM, dacă primul ajunge SMC, SMM își păstrează valoarea.

 

Problema la tine este că SMM crește mai repede decât SMC și după regenerare nu scade la zero sau sub zero (mai greu la CRLB). În regim de autostrada SMM ar trebui să nu crească.

 

Cu VAG DPF aș verifică la câți km adaugă 1g de cenușă. Până acum sunt 3.900 km pentru fiecare gram, dacă acum km sunt mult mai puțini, asta indică o problemă.

 

Aș verifică consumul de ulei, de antigel și valorile injectoarelor, pentru că ție ceva îți înfundă DPF-ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totusi ce e altfel la CRLB fata de celelalte coduri de motor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are adblue, iar asta face ca în oraș filtrul să ajungă mult mai repede la cele 22-23grame de cenușă strânsă. Este un motor excelent pentru exterior, dar păgubos în orașele aglomerate.

 

Am înțeles că și DPF-ul este diferit și nu se curată ca celelalte, dar asta e doar din ce am citit, nu știu sigur.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa o scurta documentare se pare ca DPF-ul si Adblue nu au nici o legatura, sunt 2 sisteme diferite care au roluri diferite.

Dpf-ul filtreaza particulele de cenusa rezultate in urma arderii.

Adblue are treaba cu noxele pe care le transforma in nitrogen si apa.

 

Modificat de lukitza
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 13.03.2025 at 23:52, crazyAlex a scris:

SMC a sărit pentru că se apropia de regenerare din cauza lui SMM. Regenerarea începe atunci când oricare dintre SMC și SMM ajunge primul la 22-23 grame de cenușă. Dacă primul ajunge SMM, SMC sare și el la valoarea lui SMM, dacă primul ajunge SMC, SMM își păstrează valoarea.

 

Problema la tine este că SMM crește mai repede decât SMC și după regenerare nu scade la zero sau sub zero (mai greu la CRLB). În regim de autostrada SMM ar trebui să nu crească.

 

Cu VAG DPF aș verifică la câți km adaugă 1g de cenușă. Până acum sunt 3.900 km pentru fiecare gram, dacă acum km sunt mult mai puțini, asta indică o problemă.

 

Aș verifică consumul de ulei, de antigel și valorile injectoarelor, pentru că ție ceva îți înfundă DPF-ul.

Salut, am facut o scanare a valorilor injectoarelor.

Ce am mai observat SMM in momentul cand motorul este la relanti nu creste iar SMC creste constant cat timp motorul este pornit. Cum masoara SMM-ul, aveti idee?

Am masina de 1 an, si am mai completat in acest an cu antigel aprox 100-200ml

Injectoare.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 14.03.2025 at 14:02, crazyAlex a scris:

Nu are adblue, iar asta face ca în oraș filtrul să ajungă mult mai repede la cele 22-23grame de cenușă strânsă. Este un motor excelent pentru exterior, dar păgubos în orașele aglomerate.

 

Am înțeles că și DPF-ul este diferit și nu se curată ca celelalte, dar asta e doar din ce am citit, nu știu sigur.

Se curățâ, doar ca de două ori se face operațiunea, nu ajunge odată. Eu am curățat nu cu soluții ci metoda cu ardere ca la Odorheiu. Se face și la Oradea numai la preț triplu față de ei. In Odorheiu cereau 380 lei plus transport, aici am plătit 1100 lei. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 3/14/2025 at 2:40 PM, lukitza said:

Dupa o scurta documentare se pare ca DPF-ul si Adblue nu au nici o legatura, sunt 2 sisteme diferite care au roluri diferite.

Dpf-ul filtreaza particulele de cenusa rezultate in urma arderii.

Adblue are treaba cu noxele pe care le transforma in nitrogen si apa.

 

 

Așa este, dar:

1. injecția cu adblue se face înainte de DPF

2. motorul cu adblue face regenerare la km mai mulți decât cel fără adblue

 

Chiar dacă adblue are rolul lui, ca efect secundar este și o distanță mai mare la km între regenerări. Nu știu cauza, dar știu efectul.

Mă gândesc că este ca și cum ai descoperi că aspirina ar putea opri răspândirea cancerului, deși rolul ei este altul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Injectia cu Adblue se face dupa DPF.

 

 

adblue-diagram-800x412.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la care motorea adblue injecteaza inainte de dpf?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mai tot EU6 cu Adblue de la EA288 incoace, adica aprox. din 2014 pana in prezent ... EA288 EVO are chiar doua injectoare Adblue cu doua filtre SCR, unul integrat in DPF ca la EA288 si unul separat dedicat. Lucrurile oricum sunt mai complicate decat pare la prima vedere, aviz colegului care crede ca DPF-ul si AdBlue-ul nu au treaba unul cu altul. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 16.03.2025 at 11:23, Vali Mirea a scris:

Salut, am facut o scanare a valorilor injectoarelor.

Ce am mai observat SMM in momentul cand motorul este la relanti nu creste iar SMC creste constant cat timp motorul este pornit. Cum masoara SMM-ul, aveti idee?

Am masina de 1 an, si am mai completat in acest an cu antigel aprox 100-200ml

Injectoare.pdf 94 kB · 2 downloads

Are cineva vreo idee de ce creste SMM-ul mult mai repede decat SMC-ul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!