Jump to content

TURBOSUFLANTA


shtefu
 Share

Postare recomandată

Astazi am dus si eu masina la diagnoza, pe VAG-COM, si mi-a dat o singura eroare, care nu avea nici o legatura cu turbina.Mi-a facut si o diagnoza in mers, si mi-a zis ca turbina functioneaza cat de cat bine, singura problema ar fi ca nu intra atunci cand ii comanda EC, intra cu cateva secunde mai tarziu.Intrebarea mea e: daca turbina ar fi defecta, trebuie sa dea o eroare?

Modificat de carlito2004
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar nu e nimeni care a mai intalnit problema cu suieratul pe decelerare?

Si totusi Avia spune ca-i normal... deci banuiesc ca ar trebui sa-l auda si altii.

bn64and - ce fel de dispozitiv minune au folosit la tine?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu stiu exact ce dispozitiv pentru ca nu am fost acolo cand au verificat.

...mi-au zis ca e eva in genu' stetoscopului la doctor. :somnmare:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se poate ca la 40k km sa fie nevoie de o curatare la turbosuflanta? ... ca am acceleasi probleme care le-am vz pe site... nu stiu ... mi se pare cam putin ... e adevarat ca s-a mers cam mosnegeste cu masina...cred ca a fost subturata cam mult...si de cand am luat-o eu pe la 34k ... i-am dat mai mult talpa si de curand am obs ca pe la 3200-3500 i-mi cade acceleratia...si trebuia luat contactul si pus la loc ca sa isi revina... oricum ... ash vrea sa stiu daca e posibil sa fie de la turbina la 40k km ...

Interesant aceeasi problema o am si eu doar ca a mea e mai veche si are 109 mii de km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

S-a rezolvat problema mea in cele din urma.

Dupa o scrisorica la Porsche (Customer Service), cei de la Avia m-au sunat si chemat pentru o reconstatare.

Intamplator sau nu Skoda recunoaste in mod oficial ca pot aparea astfel de zgomote la unele masini, dar ca asta nu reprezinta o problema functionala.

Au dezvoltat si o solutie care consta intr-un kit de amortizoare de sunet pentru turbosuflanta. Sunt vreo 3-4 piese minuscule cu un cost total de cca. 50 RON. Montajul a durat insa vreo 3 ore (poate din cauza ca era prima oara cand montau asa ceva).

Fara vre-un alt comentariu Avia a montat acest kit in garantie si astfel am scapat de stres.

Poate serveste si altora in situatii similare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
se poate ca la 40k km sa fie nevoie de o curatare la turbosuflanta? ... ca am acceleasi probleme care le-am vz pe site... nu stiu ... mi se pare cam putin ... e adevarat ca s-a mers cam mosnegeste cu masina...cred ca a fost subturata cam mult...si de cand am luat-o eu pe la 34k ... i-am dat mai mult talpa si de curand am obs ca pe la 3200-3500 i-mi cade acceleratia...si trebuia luat contactul si pus la loc ca sa isi revina... oricum ... ash vrea sa stiu daca e posibil sa fie de la turbina la 40k km ...

Ti s-a dus sau s-a gripat capsula vacuumatica care prin intermediul unei tije, deschide sau inchide supapa wastegate din interiorul turbinei. Supapa wastegate din turbina are rol de protectie limitand viteza acesteia. E boala clasica la Octavia 1. Din pacate nu e reper separat de service si daca nimeresti la smecheri iti cer sa schimbi toata turbina (1000 euro). Eu am facut rost cu 150 euro acum trei ani de una de pe o masina care avea 7000 km si ii crapase turbina. La a mea cind am dat-o jos (aveam 85.000km) era atit de ruginita tija capsulei ca abia se mai misca. La WW Passat e montata cu tija in jos si pericolul de a lua apa si apoi sa rugineasca e mai mic, din pacate la Skoda 1 au pus-o cu tija in sus si toata apa se scurge in interiorul capsulei care combinata cu parf duce la griparea ei in cca doi-trei ani sau vreo 80.000 km. Eu am mers sportiv si m-a tinut 85.000, pe tine inteleg ca te-a lasat la 40.000 ceea ce inseamna ca s-a mers subturat cu ea si nu prea si-a facut curse complete. Pe mina m-a lasat pe DN1 dupa Metro Ploiesti cind dintr-o data s-a limit la 130km/h si se comporta mai rau ca un diesel clasic. Dupe ce opreai si reporneai capati vina inapoi, dar daca fortai trecerea peste 130Km/h iar se limita.

Orasul din pacate le omoara. Cu cea de-a doua capsula am facut deja trei drumuri de Austria, unul de Croatia si unul de Bulgaria si uite ca deja are vreo 110.000 km de utilizare si se comporta inca f.bine.

Incearca la 0722.509.348 (daca nu raspunde , da-i SMS) sau 0770.090.1625 si vezi daca te pot ajuta. Ar putea sa fie si furtunul ce intra in capsula, dar e putin probabil, pt. ca a mea are 7 ani masina si vreo 195.000 km si n-are nimic inca.

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Octavia 1 nu are wastegate. are geometrie variabila, e altceva. Mai citeste si nu da informatii gresite.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ti s-a dus sau s-a gripat capsula vacuumatica care prin intermediul unei tije, deschide sau inchide supapa wastegate din interiorul turbinei. Supapa wastegate din turbina are rol de protectie limitand viteza acesteia. E boala clasica la Octavia 1. Din pacate nu e reper separat de service si daca nimeresti la smecheri iti cer sa schimbi toata turbina (1000 euro). Eu am facut rost cu 150 euro acum trei ani de una de pe o masina care avea 7000 km si ii crapase turbina. La a mea cind am dat-o jos (aveam 85.000km) era atit de ruginita tija capsulei ca abia se mai misca. La WW Passat e montata cu tija in jos si pericolul de a lua apa si apoi sa rugineasca e mai mic, din pacate la Skoda 1 au pus-o cu tija in sus si toata apa se scurge in interiorul capsulei care combinata cu parf duce la griparea ei in cca doi-trei ani sau vreo 80.000 km. Eu am mers sportiv si m-a tinut 85.000, pe tine inteleg ca te-a lasat la 40.000 ceea ce inseamna ca s-a mers subturat cu ea si nu prea si-a facut curse complete. Pe mina m-a lasat pe DN1 dupa Metro Ploiesti cind dintr-o data s-a limit la 130km/h si se comporta mai rau ca un diesel clasic. Dupe ce opreai si reporneai capati vina inapoi, dar daca fortai trecerea peste 130Km/h iar se limita.

Orasul din pacate le omoara. Cu cea de-a doua capsula am facut deja trei drumuri de Austria, unul de Croatia si unul de Bulgaria si uite ca deja are vreo 110.000 km de utilizare si se comporta inca f.bine.

Incearca la 0722.509.348 (daca nu raspunde , da-i SMS) sau 0770.090.1625 si vezi daca te pot ajuta. Ar putea sa fie si furtunul ce intra in capsula, dar e putin probabil, pt. ca a mea are 7 ani masina si vreo 195.000 km si n-are nimic inca.

Bafta

Sorry, povestea cu supapa wastegate o citisem relativ la turbina de la un opel si am facut o analogie de aici confuzia , insa restul informatiilor sint corecte. Pina la urma pe om il intereseaza capsula vacuumatica si atit si nu ce se afla in turbina si de aceea poate era mai bine sa ma rezum doar la aspectele ce tineau de aceasta ca sa nu mai supar pe nimeni. Pacat ca n-am avut o poza cu capsula dupa 85.000 de km sa o postez ca sa sustin cele spuse anterior.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salut baieti,

Am ( dupa cum spune si profilul meu ) o Skoda Octavia 1.9 TDI 110 CP din 1999. Pana la sfarsitul lui 2007 a fost folosita la consum ( subturata ). Turbina intra foarte tarziu si murea daca o bruscam. Am fost cu ea la service si au curatat turbina. A mers bine o buna perioada de timp pana cand am mers pe un drum neasfaltat si cred ca am luat o piatra in zona turbinei ( nu aveam scut ) si urmatoarea zi nu mai cupla deloc.

Am fost a doua oara la service si mi s-a spus ca s-a spart o pieasa. Am facut rost de una de Golf IV dar este turtita , merge dar se duce cand canduc agresiv si nu are aceeasi putere ca fosta.

Problema este ca nu prea gaseste acea piese , la originale vine cu tot cu turbina. Sunt anti-talentl a partea mecanica a masinilor ;) asa ca daca ma puteti ajuta cu o idee de unde as putea lua aceasta piesa ( am atasat poza ) sau macar numele ei. Tin sa precizez ca am turbina Garrett 1749V.

Multumesc anticipat

post-49440-1245251653_thumb.jpg

Modificat de AmoKk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hangyouridols

Acea piesa este actuatorul si regleaza fluxul de aer catre turbina,adica boost-ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vreo idee de unde as putea face rost de acest actuator pentru Garrett 1749V ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mda se pare ca pe langa acel actuator imi mai trebuie si supapa de vacuum

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Actuatorul iti recomand sa-l iei nou (vb cu Cipos), iar supapa aceea de vacum (cea cu cap alb parca) se gaseste pe la dezmembrari la jumatate de preta fata de noua.

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Actuatorul iti recomand sa-l iei nou (vb cu Cipos), iar supapa aceea de vacum (cea cu cap alb parca) se gaseste pe la dezmembrari la jumatate de preta fata de noua.

Bafta!

asta e ca trebuie sa caut la dezmembrari ... la originale nu vine separat. Multumesc mult pentru sfaturi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred k se referea la n75 sa il iei nou(electrovalva de comanda a turbinei) actuator se gaseste nou(capsula vacumatica) daca ai nevoie de unul nou da-mi un tel si se rezolva ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

ma scuzati, puteti sa-mi spuneti si mie un service bun pt curatare de turbina? si cam ce preturi sunt?? multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

actuator se gaseste nou(capsula vacumatica)

Nu, la asta ma refeream pt ca si eu am luat una de la tine...:blah_:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

Buna,

Sunt nou pe forum si va rog sa ma ajutati cu o problema in urma achizitiei unei Skoda Octavia 1.9 TDI 66 KW cod ALH an 2004,model Elegance.Masina o am de aprox. 3 saptamani cand am achizitionat-o a mers OK un pic cam lenesa dar am crezut ca ceva de genul filter de aer sau motorina trebuie schimbate pt. ca nu s-a umblat de mult la ele.

Insa surpriza de cateva zile a inceput sa mearga tot mai rauinitial la ralanti cu variatii intre aprox. 800 si 1000 de tureapoi a inceput si in sarcina sa-si dea in nascand motorul este cald.La ora actuala merge foarte rau,nu are putere in sarcina ,si practic nu pot pleca cu ea la drum.

In urma unei scanari cu VAG Com ( am o interfata ieftina)au rezultat urmatoarele erori care sincer m-au socat:

01314-Engine Control Module

49-10-No communication-Intermitent

19586-EGR- System regulation Range Exceeded

3130-35-10-Intermitent

17965-Charge Pressure Control-Positive Deviation

17656-Start of Injection Timing Regulation:Control deviation

Am citit de cateva zile destul pe acest forum ,mentionez ca am si ceva experienta in mecanica si electronica (sunt inginer mecanic) ,de aceea va rog sa ma indrumati cum sa rezolv aceste erori si pt. a aduce masina in parametri.de asemenea va mai furnizez niste date citite cu Vagul pt. a va face o idee completa despre problema mea.Orice sugestie este binevenita.

EGR duty cycle variaza foarte mult uneori este 4.8% alteori a fost 84.5 % in decursul unei ore de masuratori,normal ar fi (40-75%)

Atmosfere Pressure Sensor-F96 -979.2 mbar

Manifold Pressure MAP sensor G71-1020 mbar

MAF sensor -450 mg/R

Specified MAP-(1850-1950mbar)-eu am 999.6 mbar

Actual MAP -(1700-2080 mbar)-Eu am 1009.8 mbar

D Cycle MAP V-(45-95%)-eu am 24.7%

Cilindre Idle Sped Running Control

Cilindrul 1: - 0.12 mg/R

2: 0.80 mg/R

3: -0.66 mg/R

4: -0.19 mg/R

Cold Start Valve

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

01314-Engine Control Module

49-10-No communication-Intermitent

Acum vad ca ai putut citi valorile de pe ECU, se poate sa fi fost scos si contactul pus sau releul 109 sa fi fost ceva cu el. Sterge eroarea si vezi in ce situatii mai apare.

19586-EGR- System regulation Range Exceeded

3130-35-10-Intermitent

17965-Charge Pressure Control-Positive Deviation

Aste 2 luate impreuna pare a fi lipsa de vacuum. Daca le luam separat: EGR posibil defecta capsula sau electrovalva de comanda, Cat despre presiune: actuator defect sau geometrie blocata, sau electrovalva de comanda blocata.

17656-Start of Injection Timing Regulation:Control deviation

Verifica avansul injectiei in grupul 0 de pe ecu.

EGR duty cycle variaza foarte mult uneori este 4.8% alteori a fost 84.5 % in decursul unei ore de masuratori,normal ar fi (40-75%)

Atmosfere Pressure Sensor-F96 -979.2 mbar

Manifold Pressure MAP sensor G71-1020 mbar

MAF sensor -450 mg/R

Specified MAP-(1850-1950mbar)-eu am 999.6 mbar

Actual MAP -(1700-2080 mbar)-Eu am 1009.8 mbar

D Cycle MAP V-(45-95%)-eu am 24.7%

EGR 4,8 inseamna ca e inchis si asta se intampla in sarcina maxima sau dupa cateva minute de mers la ralanti.

Maf 450 inseamna ca si egr era 4,8, trebuie sa stea pe la 270-340

Ultimele 3 valori sunt pentru motor in sarcina maxima, FULL throtle, treapta 3 , de la 1500 la 3500 rpm, log in mers.

Mai verifica si valorile raportate de senzorul de temperatura catre ECU si catre IC.

Cand mergi spre mare ai drum prin Bucuresti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut, an intampinat si eu o problema de cateva saptamani la turbosuflanta; e cam asa in timp ce merg dintr o data motorul nu mai are putere am banuit turbina, am desfacut o si am curatat o dar tot nimic. Am pus o la loc si astazi am mers pana undeva si nu a mai intrat turbina de fel a tb sa merg ff incet pana acasa; as aprecia daca va dati si voi cu parerea c ar putea sa fie Multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

LA masina din semnatura? Fa un log in mers si posteaza-l in sectiunea corespunzatoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu Nu este vb de un passat adik de cealalta masina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In caz ca nu ati vazut postul meu anterior il actualizez. Cam asta e prob: trbosuflanta numi merge am mers la un meserias si a pus-o pe computer si a zis k era de vina un circuit care e responsabil de reglarea aerului care intra in turbina, bun l-am schimbat si nici o imbunatatire, altceva chiar nu stiu c sa mai fac, m-am gandit k poate tb sa fie ceva reglaje intre turatia motorului si a turbinei chiar nu stiu c sa mai fac. Amintesc ca la un moment turbina nu mergea cateodata in moment de sarcina (adica la urcat dealuri la depasiri), in aceasta situatie am desfacut-o si am curatat-o, de atunci nu mai merge de fel. De asemenea nu e vb de masina din semnatura ci de un passat 2000 1.9 TDI 115 CP

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!