Jump to content

Audi RSQ3 - Nardo Grey - 2.5 TFSI


Catta83

Postare recomandată

On 8/10/2021 at 10:54 AM, Catta83 said:

Nu ramane astfel decat varianta ca e o problema de aerodinamica in zona oglinzii...insa de ce e doar pe partea stanga?..ca doar masina e simetrica si pe dreapta se aude doar zgomot normal de vant, nu si vajait.

Teoretic e simetrica, practic nu este ca nu stai în centrul masinii, în amândouă oglinzile vezi către spate, dar carcasele oglinzilor nu au același unghi cu caroseria, la una te uiți mai de aproape, la cealaltă te uiți din alt unghi.

Vazusem la unele bmw niște aripioare montate pe partea superioara a oglinzii, poate ajută. Mersul cu ea pliată schimbă ceva? Cu jantele de iarnă face la fel?

 

Screenshot_20210822-074617_Opera.jpg

Modificat de ct_act
Link către comentariu

Da, stiu ce zici, oglinda de la pasager ar trebui sa fie un pic mai spre geam, ca pozitie standard. Asta cu aripioarele as testa-o..daca ar exista si pentru modelul meu.

Cred ca am scris mai sus pe undeva, dar da, cand se merge cu ele pliate se aude altfel de zgomot de vant, parca mai încet totusi, dar asta pentru ca sunt intr-o pozitie nu foarte aerodinamica. (Se pliaza spre in sus...).  Cu jantele de iarna nu am avut ocazia, masina fiind noua si la primul sezon.

In concluzie, nu stiu ce sa zic, in afara faptului ca e extrem de ciudat ca sunt unele care fac zgomotul asta, desi marea majoritate nu.

Posibil sa fie ceva extrem de simplu de rezolvat, gen adaugarea celor 2 nervuri pentru aerodinamica, cum avem la Tiguan pe partea interioara a carcasei oglinzii, înspre geam. Dar pana nu inveatigheaza Audi, si revine cu un reper nou sau ceva, nu cred ca voi rezolva problema.

Link către comentariu

Nu exista kit Akrapovic pentru ea, iar cel de la Milltek e departe de a fi impresionant.. tot Bang & Olufsen ramane baza 😂

Link către comentariu
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Au mai trecut cateva saptamani, trotineta a ajuns la 46xx Km si cu ocazia asta i-am facut programare astazi la Porsche Pipera pentru schimb ulei si filtru de ulei. Am mers pe ulei OEM 0W30 (intra 7.1 litri se pare, deci am platit 8l si am primit acasa ce a mai ramas) care adunat cu manopera au dus in final la un pret usor indecent, dar nah, mi-a trebuit RS 😄.

 

Daca tot faceam un drum pana acolo, am zis sa schimb si cauciucurile cu cele de iarna, care au sosit zilele trecute. Ca de altfel in ultimii 10 ani, pentru iarna, am mers tot pe Continental. Mai exact, WINTERCONTACT TS860S 255/40R20 101W FR (AO) XL. Am pastrat jantele, in ideea ca astea vor ramane de iarna, dar ramane de vazut in primavara daca gasesc ceva la aceleasi specificatii, pentru ca nu prea sunt variante pe 20" din pacate, majoritatea celor decente sunt pe 21". Am un singur model care imi plac si cred ca ar da bine pe masina, sunt exclusive de S-Line, insa la reprezentanta costa 6400 RON/bucata :coffee_lol:. Le tot caut pe site-uri de profil din DE, dar nu prea apar la vanzare. 

 

Se pare ca masina avea si o actiune de la producator, un update pentru senzorii de parcare fata, care s-a facut si el. Eu unul nu observasem sa fie probleme cu ei.

 

Bineinteles, ziua s-a incheiat cu o spalare minutioasa la self-service, mai ales ca noile cauciucuri erau murdare de "vaselina" folosita la montarea pe jante.

 

Ah, era sa uit, am schimbat si covorasele textile cu cele din cauciuc, asa ca teoretic suntem pregatiti de vreme mai rea. Insa, la cum ma stiu de maniac sa nu murdaresc masina, o sa tind sa imprumut Tiguan-ul sotiei daca e mocirla afara. Daca se poate spune asa, un "dezavantaj" al locului de parcare in subteran e ca nu iti vine sa o scoti la plimbare pe vreme urata..

Link către comentariu

Gata, m-am conformat..daca s-a luat @ct_act de mine si i-am facut 2 poze, sa nu mai spuna ca o tin ascunsa.

Nu e vreun cadru deosebit, doar un colt de parcare mai gol, dar sunt decente zic eu 😄.

 

 

 

20211031_165332.jpg

20211031_165557.jpg

20211031_165634.jpg

Link către comentariu

Așa, așa... e mai bine, eu am numărat chiar 3 poze. ;) iar prima a iesit cu fundal blurat, intenționat sau din greșeală... apreciez efortul!

Îi șade bine in poze, ai ce sa arăți, evacuările ovale arată pedigree-ul de top!

😍

 

Modificat de ct_act
Link către comentariu

 N-am mai rezolvat nimic cu olginda. Atat timp cat service-ul a incercat mai tot, schmband chiar si o parte din elementele exterioare ale oglinzii fara success, iar producatorul nu are vreo solutie din moment ce incidenta masinilor cu problema asta e destul de mica, nu am decat varianta "deal with it". Uneori imi iese, alteori nu. Masina pefecta nu exista 🙄.

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Atentie: Postare lunga si plina de frustrari.

 

Undeva pe la sfarsitul saptamanii trecute, am intrat pe site-ul de profil, pe care tot intru de luni bune si spre surprinderea mea era un anunt, fix cu jantele pe care le cautam pentru vara si cu un pret destul de bun.

 

Cu ceva emotii, ca nu cumva sa pierd ocazia, ii scriu vanzatorului la ora 02:00 noaptea si primesc raspuns aproape instant la intrebarile mele, cu confirmare ca trimite in RO si accepta si Paypal. Asa ca a doua zi dimineata, imi fac curaj si ii transfer banii, cu speranta ca e cinstit si imi si trimite jantele 🙄.

 

Vine ziua de Luni, si primesc mesaj de la vanzator ca le-a pus la curier, inclusiv poze cu coletele si AWB. Deja ma gandeam sa uit vreo doua saptamani de ele, pana cand or sa vina, insa miercuri dimineata deja vad in sistem ca sunt in curs de livrare la adresa mea. Mai ca nu imi venea sa cred, era un fel de Craciun devreme. 

 

Si ajunge curierul la lift, zic sa cobor jos sa ajut omul ca nah, sunt voluminoase si grele cutiile si in timp ce ma apropiam de el, vad una dintre cutii bandajata si cu abtibild "Deteriorat" pe ea. Mi-a disparut instant zambetul. Ne apucam sa desfacem cutia, pentru a constata eventualele deteriorari si a intocmi proces verbal de dauna. Intr-adevar, janta respectiva prezenta ceva julitura pe cativa centimetri, fix pe partea din sus a jantei, dar nu si pe fata ei exterioara, astfel incat dupa montarea anvelopei ar trebui sa nu se vada mai deloc. Am vorbit cu vanzatorul, a deschis reclamatie la firma de curierat, dar nu ma incalzeste cu nimic, raul e deja facut.

 

Joi, am contactat cateva firme de reconditionat jante, in ideea ca poate se poate face ceva, insa nu face nimeni mici retusuri ci doar janta cu totul. Fiind janta noua OEM diamond-cut, nu vreau sa o trec printr-un proces complet de reconditionare si ca si in cazul problemei cu oglinda, inghit in sec si imi zic ca nah, nu se poate sa fie totul perfect in viata si sa incerc sa trec peste.

 

Asa ca ajungem la ziua de ieri. Pe seara, in ideea ca as vrea sa ma duc in zilele urmatoare sa montez cauciucuirle de vara pe noile jante, ca sa nu ocup de doua ori mai mult spatiu tinandu-le separat peste iarna si curios de cum ar da pe masina, pun o janta in portbagaj si ma duc la un service non-stop sa fac o proba. 

 

Atentie, urmeaza cuvinte care va pot afecta emotional!

F&^& M((*%^ !! M%$$

 

Jantele lovesc in etrieri..... imi venea sa intru in pamant!

Asta in timp ce primisem confirmare prin cineva de la importator ca s-ar potrivi pe RSQ3, dupa ce am vorbit cu un alt vanzator pe Ebay prin vara care mi-a confirmat de doua ori in scris sa sigur sunt compatibile cu masina si dupa ce am facut si o vizita la Autosoft care au zis ca nu vad de ce nu ar merge atat timp cat specificatiile sunt identice. (Si sunt identice cu cele stock, R20 8.5J ET38, doar ca se pare ca modelul e un pic mai concav).

 

Si acum ce fac?!

 

De trimis inapoi vanzatorului nu cred ca e o varianta, sunt luate de la persoana fizica din Austria, nu prea are el nicio vina si nu cred ca le-ar lua inapoi sincer. (as mai plati inca un transport care deja a fost costisitor one-way).

 

O alta varianta ar fi sa incerc sa le vand in RO, dar cata lume se inghesuie sa cumpere jante de 20 OEM care costa mii bune de lei, deci nici asta nu cred ca e o optiune.

 

Varianta 3, pe care am incercat din start sa o evit, cumparand jante OEM la specificatii cu cele stock, era sa fac ajustari. Dar, ma cam vad constrans sa iau in considerare montarea unor distantiere si aici e unde lucrurile devin complicate.

 

Am studiat jumatate de zi si aici pe forum si prin alte parti si singura optiune viabila din punctul meu de vedere ar fi distantiere H&R Trak+. Nu stiu insa dimensiunea de care am nevoie, sper cat mai putin, 10-15mm maxim. Peste dimensiunile astea se pare ca sunt sanse mai mari sa apara diverse probleme, uzuri etc.

 

Asa ca am nevoie de ajutor, mai exact o recomandare de un service/atelier/garaj priceput, unde sa pot proba si determina ce dimenisune de distantiere ar fi necesara. (Daca stie cineva o astfel de locatie, va rog PM).

 

Parca nu era asa rau cu Tiguanul inainte, viata era mai simpla. 😒

 

 

 

Link către comentariu

Nah, cam trist dar... sometimes shit happens.

Lăsând tristețea la o parte, ca nu are rost sa ne împovărăm... eu zic sa vinzi RSQ3-ul, sa păstrezi jantele și sa cumperi masina la care se potriveau... :))e o gluma evident... Ceva poze cu jante de 20 vede și ochiul nostru sa ne dăm cu părerea ca doar e forum românesc?

Dacă mergi în parcare înarmat cu niște șaibe și le tot adaugi pe trei dintre prezoane cu una din roțile față pe cric, la final măsori doar grosimea rezultată/de care ai nevoie.

Modificat de ct_act
Link către comentariu

@ct_act m-ai omorat, tu vrei poza la orice 😄. Am atasat una acum, daca te ajuta sa vizualizezi mai bine problema.

 

Masina pe care sa se potriveasca jantele am..Tiguanul, dar le-as vrea pe Audi totusi.

Iar de mers in parcare, mai greu pentru ca nu sunt genul care mestereste toata ziua, deci n-am scule de niciun fel. O sa vorbesc cu un prieten, care sta la casa si mai are una-alta, sa dam o roata jos si sa incercam sa vedem ce si cum.

J1.jpg

Link către comentariu

Daca R-ul, J-ul si ET-ul sunt la fel, ceva este ciudat. Oare sunt replici prost facute? Este cam si cum ai spune: au acelasi J, doar ca una este mai lata. 

Link către comentariu

Te pot ajuta eu si cu un cric pentru ridicat masina si cu distantiere de 20 si 30 :)). Numai ca trebuie sa le scot de pe masina mea si sa le probam.

Pe cele de 30 le am in cutie. Problema presupun ca apare doar pe puntea fata, nu?

Modificat de kadettro
Link către comentariu

@icename jantele sunt 100% OEM. Doar ce am explicat mai sus.  La cele stoc spitele vin mult mai drept spre centru, si se curbeaza spre interior mult mai tarziu, ca sa aiba loc etrierul. Astea noi merg mai direct dinspre exterior spre centru, fiind gandite pentru SQ3, care are eteieri mai mici.

 

@Dolfin codul este 83A601025AC.

 

Sunt acum la un prieten, am facut cateva teste si se pare ca lipsesc 2-3 mm cat sa nu atinga eteierul, deci ca sa am si ceva marja,  un distantier de 10mm pare a fi suficient. Ramane sa ma mai documentez un pic si sa identific un set H&R compatibil. 

Link către comentariu

Jantele arata de exceptie. E bine ca totul se indreapta spre un final fericit.

ai avut curaj sa iei jante diamond cut fara sa le vezi si mai ales aduse de curier din Austria..au o suprafata foarte sensibila.

 

Nu ar fi bine de luat si pt spate distantieri la fel? Intreb in ideea sistemului quattro

Link către comentariu

LOVE modelul jantelor, sper sa devină o poveste uitată cele relatate mai sus și sa te poți bucura cât mai devreme de setupul complet!

in alta ordine de idei, R20 clienți exista , trebuie doar reperați , exista schimburi de modele, însă eu unul, nu as renunța la modelul ales de tine 🍺

Link către comentariu

@The_Ego Mi le doream foarte mult asa ca da, vazand in poze ca aratau impecabil, mi-am asumat riscul si le-am comandat. Mi-a iesit 99% (mai putin mica julitura pe buza).

Nici nu se pune problema, pun set identic de distantiere fata-spate.

 

@ToniM da, pai nu vreau sa renunt la ele, de aici si agitatia cu distantierele.  Mai ales ca imi plac maxim si le-am vanat luni de zile, ca nu prea apar la vanzare.

Modificat de Catta83
Typo
Link către comentariu

Din punct de vedere tehnic si al comportamentului masinii distantierele de care ai spus (10 inseamna 10mm?) iti modifica offset-ul, posibil cu consecinte majore.

 

Trebuie sa testezi cum evolueaza roata in conditii de bracare maxima si eventual sa observi daca comportamentul la drum se modifica semnificativ, cum revin rotile in pozitia de 0 dupa bracare, etc.

 

Poate ca o alta linie de studiu ar fi sa incerci sa schimbi etrierii (daca discurile sunt la fel) cu cei de la modelul pentru care este janta.

Codul original este asignat PR-Code 42F (Audi Sport), care din pacate se refera doar la jante, nu defineste un model de frana sau suspensie pentru a ne da seama ce echipare (piese) sa cauti.

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!