Jump to content

Alegere anvelope de iarna 2021 / 2022


Aerofan
 Share

Postare recomandată

Subscriu la chestiile pozitive despre Alpin 6. La mine au deja vreo 5k km rulaj, s-au comportat exemplar până acuma în orice situație. Să vedem din anul 2-3 însă, deși Michelinurile pe care le-am avut de-a lungul timpului au ținut bine. 

Modificat de tbege
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

La mine sunt in anul 3 gumele Alpin 6, mai au cam 6 mm profil.

Dupa un drum de 1500 km in care am experimentat intr-o singura zi ba carosabil umed si rece, ba acoperit de zapada proaspata, ba uscat si incalzit de soare, drum la campie, drum de munte, autostrada, pot spune ca anvelopele s-au comportat bine, chiar am testat cateva frane pe zapada ca tot era drumul liber la 4 dimineata.

Dupa cum evolueaza temperaturile, cred ca nu le dau jos de pe masina decat in aprilie.

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am mai bine de 8000km cu ele ( Michelin Alpin 6 ) de la inceput de Ianuarie de cand le-am pus.

Indiferent de vreme, caldut, foarte frig, ud, lapovita, indiferent de ce le-am cerut, controlul si feedback-ul a fost la cote maxime.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am doua "ierni" cu Alpin 6. Nimic de reprosat.

Pe zapada totusi Continentalurile TS860 de pe fosta masina aveau tractiune o idee mai buna.

Modificat de yeeeeman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din experienta proprie, la un parcurs normal, In primele 2 ierni Conti sunt peste Alpin, apoi se inverseaza clasamentul.

 

Daca as cumpara niste cauciucuri sa le tavalesc 2 ierni, as alege Conti.

 

Cum nu merg asa mult incat sa termin in 2 ierni niste anvelope, am ales ceva sa se comporte decent 3-4 sezoane de iarna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@yeeeeman in weekend am dat o fuga pana la Dichiu cu niste 860TS in iarna a 5-a (long story cum si de ce).

Drumul  relativ uscat, putina zapada. La o plecare in rampa... (3 grade?) au intrat toate sistemele... abia am plecat de pe loc. 

Cu 4 ierni inainte faceam partie pe Trasbucegi, venind de la Hotel Pestera... 

Carne au cred ca vreo 4-5mm, moi sunt.. folosite noiembrie-martie si stocate la umbra si (relativ) racoare. In ultimele 3 sezoane am bagat cam 2000 de km/iarna. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stii cum e, fiecare isi povesteste experienta si are impresia ca experienta sa este valabila pentru toti.

Cert este ca majoritatea anvelopelor premium sunt ok, atata timp cat nu faci cascadorii si esti constient de conditiile de carosabil (gen nu astepti sa faci 0-100 in timp record pe polei sau sa tii distanta "BMW" fata de cel din fata si sa dai vina pe anvelope cand intri in el la franare). Iar ce discutam noi aici sunt asa, diferente de dragul diferentelor, asta ca sa inteleaga lumea cum stau lucrurile de fapt.

 

Eu pe fosta masina nu aveam decat ABS! Si pe zapada afanata Continentalurile de 15x195 se simteau mai sigure decat Michelinurile pe 16x205. Si mai silentioase.

 

In rest, mi se par foarte asemanatoare, cu mentiunea ca Michelinurile "suporta" cu brio mai multi cai (180) fata de Continentaluri (125).

Modificat de yeeeeman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@yeeeeman anu asta n-am mai apucat sa imi iau PA5 225 40 ZR18 92W (parca)... iti zic la anu cum e cu ele ;)) Desi parca as incerca ceva AllWeather pentru iarna... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Discutabil. Iarna aceasta nu a fost deloc zapada in Bucuresti, ca atare se putea merge lejer (fara a forta) cu anvelope de vara tot sezonul rece, iar investitia in anvelope de iarna devine din ce in ce mai putin justificata. In ultimii 2-3 ani, in sudul tarii practic nu a mai fost zapada, cu exceptia catorva zile.

Merg foarte mult in zona de munte, anul acesta am prins zapada doar in parcari si de cateva ori pe drum, in rest Conti TS850 au mers pe asfalt uscat si foarte putin pe ud. Remarc ca sunt din ce in ce mai proaste cu fiecare iarna. Si mai remarc ca am niste Michelin Alpin vechi de 11 ani si care arata ca noi, fara microfisuri. Au fost folosite relativ putin (20-30000km), iarna aceasta nu le-am mai montat deloc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dimineata, temperaturi negative, asfalt umed, cauciucul de vara e stanca. Mi se pare inconstienta sa folosesti anvelope de vara, in Bucuresti, iarna.. Chiar si la doua , trei grade, daca asfaltul e umed, o anvelopa de iarna franeaza mult mai eficient in comparatie cu o anvelopa de vara. Dar asta e, fiecare isi gestioneaza mai bine cum il duce mintea si portofelul. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@razvancc la 3grade C, pe ud, anvelopa de vara franeaza mai bine decat cea de iarna: https://www.tyrereviews.com/Article/2021-Tyre-Reviews-All-Season-Tyre-Test.htm

 

Daca e cu minus, depinde daca e cu 1 sau 2 digiti sub zero. Si conteaza enorm tipul anvelopei. Nu putem compara ceva eco (care sunt piatra si la 30 de grade C) cu (u)UHP. Anul asta au fost fix... 10 zile adunate de ger si cam... 3 cu zapada ;) Problema mare in Bucuresti si, in general, in sud pentru anvelopele de vara o reprezinta cele 2-3-4 saptamani cu 16-18 grade la pranz. Cu cat hergelia e mai mare, cu atat creste problema. 

 

Probabil vom ajunge sa folosim un all season/all weather de la sfarsitul lui octombrie pana la inceput de aprilie si apoi vom trece pe anvelope de vara - am vazut cum arata un set de Crossclimate dupa cateva drumuri pe A2 la 40 de grade la umbra... 

 

Dar o dam in offtopic.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Discutia e destul e complexa, pentru ca, dupa cum spunea si antevorbitorul meu, o anvelopa de vara e mai performanta decat una de iarna, in anumite situatii, si mai putin performanta in altele.

La temperaturile de 10 grade cum au fost mai toata iarna, o anvelopa de vara este in regula, cu atat mai mult cu cat asfaltul se incalzeste destul de bine ziua. Dar depinde mult de puterea masinii si de anvelopele propriu-zise. Avem o masina echipata cu Michelin Pilot Cup 2 si care sunt imposibil de folosit la 10 grade, aderenta e aproape zero. La cele normale cu motoare mici si puteri obisnuite e mult mai simplu. Evident, folosim anvelope potrivite pentru conditiile de drum.

Tinand cont de temperaturile tot mai mari ale iernii, m-as uita la o anvelopa de iarna cu performante optime pe asfalt uscat si ud si mai putin pe zapada. Nu as arunca banii pe o anvelopa gandita pentru tari nordice si mers aproape exclusiv pe zapada.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Quote

Nu as arunca banii pe o anvelopa gandita pentru tari nordice si mers aproape exclusiv pe zapada.

De aceea se degradeaza rapid in conditiile din Romania Nokian-urile de iarna, pentru ca e prea "cald" in unele perioade din iarna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Numai sa nu recomandati semi slick uri pentru Bucuresti in sezonul de iarna, caci traficul si-a revenit la "normal" , bara la bara de dimineata pana seara. Deci "why not" :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!