Jump to content

Alegere anvelope de iarna 2021 / 2022


Aerofan
 Share

Postare recomandată

On 10/8/2021 at 9:31 AM, Luciosu said:

Pentru masina din semnatura, tre sa iau anvelope de iarna, dimensiunea 225/40/18. Cum e in garantie si producatorul recomanda ferm, cauciucuri in echipare OE, mai simplu spus cu steluta *, am doar trei variante.

 

1. Bridgestone Blizzak LM001

2. Pirelli WinterSottozero 3

3. Conti TS860

 

Toate sunt runflat. Primele doua costa in jur de 700 ron bucata, Conti in jur de 850 bucata. 

Din ce ati folosit, aveti vreo recomandare din cele 3?

 

Mersi frumos,

Pana la urma am mers pe Pirelli, dot 2021. Am ales asta pentru ca sunt echipare originala de BMW. 

 

Si ale mele sunt tot Made in Romania...Sa vedem daca Slatina rulllz :)) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt la al doilea set de anvelope si vara si iarna de Pirelli Made in RO pe BMW si e totul ok. S-au comportat f ok si in timp. Cele cu steluta da? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dap. Cele cu steluta, e Xdrive, deci n-as vrea sa risc. Am fost de multe ori in fabrica Pirelli si tehnologiile sunt cele mai noi, comparat cu Michelin din Prahova, is la ani distanta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Dolfin La Zalau se fac cele de utilaje. In Prahova parca se faceau Kleber, pentru turisme si dube. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apropo de Kleber, multumit de ele, pe uscat, pe ud, pe zapada. Am trei sezoane cu ele, vreo 15 mii de kilometri. Recomand!

Modificat de razvancc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut deja 2000 km cu Alpin 6 205/55/R16.

Niciodata nu a fost asa liniste in masina ca acum! Confort mai bun fata de TS860, feedback bun pe viraje. Nu cred ca pot fi mai multumit de atat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am achizitionat pana la urma 2 bucati Bridgestone LM005, 195/65 R15 Dot 2021.

La pretul de 303 lei bucata noi din Carrefour. 

Pe 20.10.2021 costau 379 lei, azi pe data de 21.10.2021 costau 303 lei bucata 😅😅😅

Sper sa fie bune, le voi monta pe fata, pe spate las Yokahoma V905 pe care le am. 

Garantie 2 ani, la echilibrare au necesitat 20gr de plumb, s-a mirat baiatul de acolo 😆😆😆.

IMG_20211021_144226_115.jpg

20211021_141419.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am rezolvat-o tura asta cu pilot alpin 5 la 550 lei bucata, discount de angajat Michelin :)

20211015_155705.jpg

Modificat de krygod_ro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am mers pe Alpin 6 205/55/17, le-am luat cu 735 bucata din care probabil scad 75 că iau un voucher emag de 300 lei (probabil),(am luat și 4 jante Dezent), urmează în weekend un drum de vreo 7-800 km, să vedem cum se comport. Până acuma în oraș e ok, îs super moi, se simte și diferența de 45 vs 55 puțin... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@krygod_ro eu tot caut niste PA4 225 40 R18 92W dar se pare ca nu se mai fabrica ;)) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Adi_vwsau mergi la un service care verifica jantele si apoi pune cauciucul pe anvelopa. Costa vreo 250 toata treaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ciprian Petrescu

Salut, a folosit cineva Falken pe mai mult de 3-4 ani ca sa dea un feedback bun ?

Este ceva low cost dar cu clasa B de franare.

 

Putini se uita la ce este cu adevarat important la o anvelopa!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Ciprian Petrescu vezi ca, daca imi aduc bine aminte, testarea pe ud se face cu roata blocata. Ceea ce nu mai este cazul in zilele noastre. 

Cauta teste de franare real life cu dimensiunea de care ai nevoie. Deja la 4 ani eu ma gandesc ca e timpul pentru anvelope noi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ciprian Petrescu

Tocmai aici este una din diferente care ma intereseaza. Eu poate fac maxim 5000 km/sezon rece, deci pot tine anvelopele pana la 8 ani fara probleme.

Am vazut ca Nokian (care erau bune odata) crapa pe flancuri dupa cativa ani, ceea ce inseamna ca sunt mai slabe decat cele facute de Danubiana pe vremuri.

 

Mi-au trecut multe branduri prin mana in zeci de ani, tocmai de aceea caut sa stiu de la utilizatori cat de bune sunt pe termen lung. Testele de clasa franare sunt ceva standard, omologat si presupun ca nu vand clasa B daca sunt C. Mai conteaza si clasa de consum, dar putini cunoscatori care se intereseaza de acestea.

 

L.E. Se pare ca Falken stau mai bine in teste reale decat alte branduri mult mai mari.

Modificat de Ciprian Petrescu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Depinde si de masina, poti monta o anvelopa ultra buna pe o masina normala, unde diferentele nu sunt mari intre o anvelopa de buget si una premium, cel putin nu foarte sesizabil sau poti monta o anvelopa premium pe o masina cu multi cp unde diferenele se simt ... Depinde si de masina ... 

 

Si compozitia din care e facuta e importanta, din ce stiu cele care se tocesc mai repede 2-3 ani spre exemplu sunt facute din materiale mai calitative, cele ce rezista 4-8 ani au mai mult " plastic " in compozitie si nu ofera o aderenta si o franare la fel ca cele facute sa reziste 2-3 ani. 

Clasele sunt importante, eu nu am vazut o anvelopa care sa aiba in cele 3 clase A la toate,  umed, consum si zgomot. Dar gandete-te ca sa ajunga sa aiba clasele acelea sunt testate de le ia naiba. Pe drum public nu ai cum sa testezi la limita, fara riscuri. 

Consider, ca o anvelopa daca are A pentru umed sau B care este destul de important pentru siguranta ta la consum si zgomot vor avea B sau C, eu zic ca e destul de buna :D 

 

Acum depinde si ce se vrea, daca se foloseste masina din an in pasti, nu merita anvelope premium, daca ruleaza zilnic si parcurge ceva km, merita ... 

 

Va puteti uita si la Hankook. Eu am cumparate pentru vara k125 si sunt foarte multumit de ele, sunt un pic zgomotoase dar foarte bune si pe uscat si pe umed, au aderenta foarte buna ( ca idee ) ! 

 

8 Ani pentru o anvelopa este mult, chiar daca e folosita putin, cauciucul imbatraneste, chiar daca e depozitat la 15-20 de grade, tratat etc ... Sunt de parere ca dupa 4 ani daca nu se fac derapaje controlate, o anvelopa de vara se inlocuieste si de iarna 5-6 ani ... Daca vrei sa rulezi sigur si in siguranta :)

Scuze de offtopic ! 

Modificat de Bebeee
Fara quote la postul anterior!
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Ciprian Petrescu Daca vrei sa te tina anvelopele de iarna mai mult de 3-4 ani mergi pe Michelin.
Am vazut Falken all season pe doua masini la care dupa 3 ani s-au mancat cretele pe trenul de rulare, dar acestea au mers tot timpul anului. Posibil daca sunt depozitate la racoare pe timpul verii sa tina mai mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Falken nu e aanvelopa sa tina 8 ani.

Deabia alea premium tin trase si 8n conditii bune 5 6 ani...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ciprian Petrescu
în urmă cu 15 ore, Nenciu Victor a scris:

 

Depinde si de masina, poti monta o anvelopa ultra buna pe o masina normala, unde diferentele nu sunt mari intre o anvelopa de buget si una premium, cel putin nu foarte sesizabil sau poti monta o anvelopa premium pe o masina cu multi cp unde diferenele se simt ... Depinde si de masina ... 

 

Si compozitia din care e facuta e importanta, din ce stiu cele care se tocesc mai repede 2-3 ani spre exemplu sunt facute din materiale mai calitative, cele ce rezista 4-8 ani au mai mult " plastic " in compozitie si nu ofera o aderenta si o franare la fel ca cele facute sa reziste 2-3 ani. 

Clasele sunt importante, eu nu am vazut o anvelopa care sa aiba in cele 3 clase A la toate,  umed, consum si zgomot. Dar gandete-te ca sa ajunga sa aiba clasele acelea sunt testate de le ia naiba. Pe drum public nu ai cum sa testezi la limita, fara riscuri. 

Consider, ca o anvelopa daca are A pentru umed sau B care este destul de important pentru siguranta ta la consum si zgomot vor avea B sau C, eu zic ca e destul de buna :D 

 

Acum depinde si ce se vrea, daca se foloseste masina din an in pasti, nu merita anvelope premium, daca ruleaza zilnic si parcurge ceva km, merita ... 

 

Va puteti uita si la Hankook. Eu am cumparate pentru vara k125 si sunt foarte multumit de ele, sunt un pic zgomotoase dar foarte bune si pe uscat si pe umed, au aderenta foarte buna ( ca idee ) ! 

 

8 Ani pentru o anvelopa este mult, chiar daca e folosita putin, cauciucul imbatraneste, chiar daca e depozitat la 15-20 de grade, tratat etc ... Sunt de parere ca dupa 4 ani daca nu se fac derapaje controlate, o anvelopa de vara se inlocuieste si de iarna 5-6 ani ... Daca vrei sa rulezi sigur si in siguranta :)

Scuze de offtopic ! 

 

Am avut anvelope de 23 de ani fara a fi cu probleme vizuale. Fabricate in 1980 !

Pe vremea aia se puneau pe Skode 120 L anvelope adevarate. Nu sunt multi pe aici care sa stie ce calitate se facea atunci pe partea de anvelope.

 

In ziua de azi multi din cei asa-zisi premium dau chifle cu clasa C de franare sau mai rau. 

 

E de luat in considerare Hankook, chiar si Zeetex. Clasa B de franare inseamna un cauciuc de calitate si moale. Rezulta o aderenta buna si un consum marit, posibil si zgomot ceva mai mare. Cand ai clasa A de combustibil si se uzeaza greu, e clar ca sunt plastic cu negru de fum si atat. Frane ioc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
On 10/14/2021 at 2:19 PM, Cristian said:

Eu am luat Bridgestone Blizzak LM005 205/60  R16 92h, in testul de anul trecut facut de cei de la ADAC au cea mai buna aderenta:

 

https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/tests/reifen/winterreifen/205-55-r16/

 

Nu e chiar aceeasi dimensiune, insa e destul de apropiata.

 

Pe testul asta m-am bazat si eu si am achizitionat 4 bucati (205/50/R17 RFT). E ciudat ca in testul ADAC au primit o nota foarte buna pe zapada iar in testul tyrereviews, postat de un coleg mai sus, spune ala ca sunt foarte slabe la aderenta si tractiune pe zapada 😐 . Voi reveni cu o parere dupa ce ninge sau dupa ce fac un drum la munte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In testele de cauciucuri dimensiunile lor conteaza foarte foarte mult.

Testul din ADAC este pentru 205/55/R16, cel de pe tyrereviews este de 225/40/R18, deci o diferenta de 2cm intre ele in latime, un profil poate sa functioneze foarte bine pe anumite dimensiuni, dar acelasi profil sa functioneze prost pe latimi mai mari de anvelopa.

Timpul de evacuare a apei poate sa creasca, trebuie alte dimensiuni de canale, etc, etc.

 

Ambele teste pot reliefa adevarul, daca scoatem din calcul anumite interese de politica comerciala pe care pot sa le aiba cei care testeaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, e foarte important sa cauti teste pe dimensiunea anvelopei tale. dimensiunea poate influenta rezultatul testelor, asa cum zice si colegul mai sus.

oricum testele sunt facute mai spre limita anvelopelor, limita pe care noi nu o vom intalni decat foarte rar sau deloc.

cam orice anvelopa premium isi va face treaba fara probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca o sa iau pana la urma Hankook Winter ICept RS2 W452 205/55R16 91T, pare ca bifeaza toate casutele cu brio si e cam cel mai premium brand care nu te rupe si la buzunar. Mai are cineva pe Passat 2011?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!