Jump to content

Arteon 2.0 TSI 280CP vs A6 C7 FL 3.0 BiTDI 320CP


Qu477R0

Recommended Posts

Pentru versus se tine cont ca Arteonul este tot SH, ca si A6-le. Ambele ar urma sa primeasca soft stage 1. 

Sunt destule oferte pe piata SH din DE, asemanatoare ca pret vs nr de km. Arteon in medie ar fi masina mai noua ca si an de fabricatie, fiind lansat in 2017, dar si C7 s-a fabricat pana in 2018 inclusiv.

La Arteon plusurile ar fi: motor de cc mai mica --> impozit mai mic, asigurare mai ieftina, design exterior mai fresh & aspectul de coupe care mie imi place, probabil va avea ceva dotari in plus la aceeasi bani fata de un A6. 

La A6 plusurile ar fi: design interior mai rafinat si calitate mai buna a materialelor, probabil mai confortabila, sistemul 4x4 mai avansat si mai competent dupa parerea mea. 

 

La capitolul sportivitate cred ca sunt destul de similare, Arteon desi are mai putini CP este mai usor decat A6 si ca acceleratie mi se par comparabile. La asta poate ajuta si cutia DSG de pe Arteon care poate pune mai bine puterea la roata, cu toate astea nu stiu cat de fiabila este DSG-ul asta (tinand cont ca i se va face si stage 1) comparat cu ZF-ul de pe A6 despre care auzim numai lucruri bune. La suspensii castiga A6-le care are multilink vs Arteon care am inteles ca ar avea McPherson. 

 

La capitolul practicalitate, portbagajul de la Arteon cred ar fi mai ok pentru incarcare fiind liftback, la spatiul interior e posibil sa fie mai mult loc in A6, desi nu m-ar mira ca Arteon sa ofere cam aceeasi spatiu (motor transversal --> capota mai scurta, habitaclu mai spatios). 

 

La fiabilitate si costuri de intretinere nu prea pot sa ma pronunt, nu stiu cat de fiabil este Arteon dar stiu ca nu intotdeauna un 2.0 este mai fiabil si mai ieftin de intretinut decat un 3.0. Totusi la Arteon fiind benzina nu vor fi probleme cu DPF sau nevoie de a pune AdBlue sau problemele de la sistemul de Adblue care nu te mai lasa sa pornesti masina. 

La A6 stiu ca motoarele bitdi sunt printre cele mai reusite dpdv fiabilitate (lucru recunoscut si de tuneri cu renume) si ca aceasta cutie de la ZF in 8 trepte este una destul de robusta si care tine cuplul aferent resoftarii.  

Link to post
Share on other sites
yeeeeman

Depinde mult de gusturi. Arteon e o masina mai tinereasca, A6-le e mai executive, pentru persoane trecute de prima tinerete.

Tehnic, clar castiga A6-le, V6 TDI o sa se simta considerabil mai bine decat 2.0TSI, in special datorita cuplului generos, cu toate ca poate pe sprinturi nu o sa fie mare diferenta intre ele, in mers TDI-ul o sa se descurce mai bine, cu mai putin zgomot.

Edited by yeeeeman
Link to post
Share on other sites

Masinile sunt foarte diferite.

Un Diesel de 3 litri cu 4X4 permanent, comparat cu un 2 litri benzina cu motor transversal si care in majoritatea timpului este 4X2. Dinamic, Diesel-ul va fi ceva mai relaxat la aceleasi viteze, insa tinuta de drum va fi similara, nu sunt modele sportive. Consumuri medii similare, in jur de 10%.

M-as uita cu maare atentie la un BMW Serie 4 GC (440i sau 430d), sunt diferente mari din punct de vedere al sportivitatii, directiei sau sasiului, fata de ambele masini din comparatia pe care o propui.

Link to post
Share on other sites

@yeeeeman la 30 si ceva de ani la a cata tinerete ma incadrez? :))

@dercos 4gc este o masina atragatoare dar mi se pare cam inghesuita la interior, nu cred ca se apropie de celelalte 2. Momentan am A4 B8 si mi-as dori ceva mai incapator. 

Link to post
Share on other sites

Raspunsul la intrebarea ta este A7 FL :) 

Strict dintre cele doua, as alege A6 FL Avant.. Imi place mai mult decat sedanul. Arteon-ul pana una alta este un Passat, care e un Golf pe platforma MQB.. Am avut A7 (3.0TDI, 245 hp), e o masina ce mi-as mai cumpara-o odata :).

Link to post
Share on other sites

Exact asta as fi scris si eu, A7 daca il poti baga in ecuatie ; le cam are pe toate...look, tractiune, 3.0 v6 quattro, cutie...

 

Atlfel, strict intre cele doua nu m'as putea decide ; as alege arteon ( probabil intr'un procent de 60% ) pt look si A6 pt motorizare + tractiune ( care cu siguranta iti amesteca visele cu soft )..decizia ar trebui sa o iei in urma unui test drive pt ca sunt masini diferite :)

Link to post
Share on other sites
acidone77

Daca ai spirit tanar si e mai mult masina de "burlac", benzina e totusi altceva... iar cu un stage 1 va fi totusi destul de fun si arteonul.

 

Daca va fi si family car intr o oarecare masura, atunci A6 sau A7.

 

Daca as alege eu, as lua Audi, fara sa stau pe ganduri.

Link to post
Share on other sites
cristi511

Masinile din versusul asta sunt comparabile doar prin prisma pretului. Din oricare alte puncte de vedere, atat pozitive cat si negative, nu prea au treaba.

 

@Qu477R0 cati bani ai de dat pe ownership? Ai de gand sa faci casco masinii? Cati km vei face? Unde? De ce te gandesti la soft?

 

Raspunde ti la intrebarile astea iar ulterior alegerea va fi usoara.

Link to post
Share on other sites

Multumesc tuturor pentru postari. Intr-adevar A7 ar bifa destul de multe dar mi s-a parut o idee mai piperat la pret si la cam aceleasi specificatii ca un A6 ma tem ca ar iesi din buget.

In 99% din cazuri ma descurc foarte ok si cu portbagajul de A4 dar apar 3-4 cazuri pe an cand nu pot sa bag ceva in portbagaj pt ca nu incape prin deschiderea lui. 

 

@cristi511 bugetul de achizitie 27k, probabil din DE. Nu cred ca i-as face Casco. La A4 am facut Casco cativa ani si nu a rentat, masina nu sta parcata pe strada ci in garaj, in vacante unde ma duc cazarile au de obicei parcari pazite, la job din nou parcare, pe strazi dubioase nu prea o las, samd. As face un RCA cu Casco inclus eventual, si o asistenta rutiera ceva. 

 

Ca si nr de km parcursi fac 15k km pe an, 50/50 urban/extraurban, plus vacantele prin tara, vizite la rude indepartate, si ocazional vizite la prieteni din alte tari. 

 

Dupa ce am facut soft la A4 cred ca voi face soft la orice masina pe care o voi detine. Merita din plin surplusul de putere, banuiesc ca este si safe daca il faci la un tuner priceput, si cred ca pot sa imi asum nevoile de intretinere ale unei masini resoftate (schimburi mai dese de ulei etc).

Link to post
Share on other sites
mihai.onu94

Daca iti permiti costurile de intretinere si taxele unui a6, atunci mergi pe audi. Totusi, vorbim de un sedan care e premium atat prin mecanica: motor longitudinal in 6 cilindri, 4x4 adevarat ce distribuie in principal puterea catre puntea spate, cutie cu convertizor, suspensie mult mai complexa, cat si prin calitatea materialelor din interior, insonorizare.

Arteon-ul e frumos, intoarce priviri, liftback, are tehnologii noi, iar 2.0 tsi e un motor cu un potential imens de tuning, insa la baza e un passat. Oricate optiuni ar avea, nu e premium. Insa te iarta la impozit, asigurari, piese de schimb si cel mai important, e ceva diferit in trafic, mai ales daca mergi pe o culoare mai stridenta.

Link to post
Share on other sites
acidone77

Daca vrei 2017+, si km putini, si dotari, ma cam indoiesc sa gasesti ceva variante impecabile in bugetul de 27k eur...

Link to post
Share on other sites
cristi511

Cum spuneam, e clar acum?

 

Ca idee, la un calcul rapid, pe mine m-a costat ownershipul lui Audila in medie 2500e pe an (intretinere + asigurari + alte cheltuieli). Daca mai pun si devalorizarea, vreo 4500e pe an, imi da si mie cu virgula rau. 

 

Rulaj: aprox 20k km/an.

 

Link to post
Share on other sites

@acidone77 A6-le nu trebuie sa fie neaparat 2017+, eu am gasit cateva oferte @150 k km care erau in buget. 

 

In fine, pare ca Arteon-ul tine mai bine cu casa cel putin pe foaie. Sincer ma asteptam sa obtin mai mult feedback despre fiabilitatea si costurile de intretinere ale Arteon-ului, dar banuiesc ca ramane sa ma mai documentez eu in privat si sa ma lamuresc cu asta. 

 

Multumesc tuturor pentru sfaturi, topicul se poate inchide din punctul meu de vedere. 

Link to post
Share on other sites
mihai.onu94
11 minute în urmă, Qu477R0 a scris:

Sincer ma asteptam sa obtin mai mult feedback despre fiabilitatea si costurile de intretinere ale Arteon-ului

Atata timp cat motorul, cutia de viteze si electronica din interior sunt identice cu passat-ul b8, si fiabilitatea va fi identica. Citeste aria respectiva si vei mai afla una alta. Arteon-urile sunt rare pe strada, dar apoi pe forum. 

Link to post
Share on other sites
adrian001

Arteon-ul dupa parerea mea se vrea a fi ceva ce nu este. Pentru cineva care nu stie despre ce e vorba, masina pare wow, dar ea este de fapt un Passat B8 in alte haine. In esenta Arteon, in afara de cum arata la exterior, nu are absolut nimic care sa il diferentieze de Passat B8 din pacate. 

Link to post
Share on other sites

Arteonul este succesorul CC`ului, care la randul lui se trage din passat CC care este pe platforma passatului B6..deci este normal ca si arteonul este fix un passat B8 cu alta caroserie, cum si rocco era un mk5, etc ; daca pui costurile de intretinere in balanta, as alege arteonul ; cel putin eu personal de aceea mi`am luat passat CC, pentru ca este o masina ieftina la intretinere, care imparte o platforma comuna si aceleasi motorizari cu gama VAG, ceea ce se traduce prin taxe si reparatii mai putin costisitoare, dar cu un look si o tinuta de drum foarte ok ; este evident ca tine si de gusturi..dar daca pui costurile de intretinere in balanta, arteonul, da, tine cu casa, si arata si mult mai bine ( in ochii multora ) ; exceptand bratele suspensiei, taxele pt motorizare si alte cele prin care A6 pluseaza, unele piese sunt nejustificat de scumpe fata de acelasi reper VW / Skoda. De fiabilitate nu cred ca ai de ce sa`ti faci griji, probleme nu prea au mai fost de la generatia 2015+. Succes si sper sa alegi si cu inima, pt ca satisfactia cand intorci capul dupa masina ta e priceless dpmdv ; daca pe de alta parte ai nevoie de utilitatea A6`lui...ori il alegi, ori cauti altceva.

Edited by bgd_b92
Link to post
Share on other sites

Poate te ajuta cateva detalii si de la un posesor al modelului din versus, dar Avant.

Cum a spus si @cristi511, costurile sunt destul de mari. Ca idee, pe anul 2019 (2020 nu prea a mers asa mult masina din cauza pandemiei) costurile cu asigurarea, impozit, casco, revizii/reparatii a fost ~12.000 lei. Asta nu include retrofituri, soft sau alte modificari optionale pe care le faci doar daca le vrei.

 

Strict din prisma motorului iti spun ca feelingul unui v6 bitdi pe o caroserie grea, cu sistem quattro merita diferenta de impozit. Asta este parere personala, evident. Adauga la asta o suspensie adaptiva si vei avea o masina grea cu motor puternic cu o tinuta de drum foarte buna; sportiva cand ai nevoie si confortabila cand vrei sa mergi chill. Nu spun ca Arteonul nu sta bine pe drum, impartasesc impresiile mele despre masina la 2 ani de la achizitie. Iar faptul ca este Avant si are un portbagaj foarte incapator (ma ajuta mult acum cu bebe, carut, scaun si altele voluminoase) ma bucura tare mult. Uneori este lup in blana de oaie :)) 

 

Daca bugetul si intretinerea nu te deranjeaza, mergi pe A6. Dar daca tot esti indecis, mergi cu ambele si decizi singur care-ti place mai mult ;) 

 

Bafta!

 

LE: Eu nu te sfatuiesc sa iei un A6 fara sa ii faci casco. Doar sticla oglinzii este ~2500 lei (pret din etka). Orice alt element/piesa motor este scumpa. Stiu ca zici ca ai grija, dar daca e sa fie un necaz, te va durea buzunarul...

Edited by sNaKeyy
Link to post
Share on other sites
acidone77
2 hours ago, Qu477R0 said:

@acidone77 A6-le nu trebuie sa fie neaparat 2017+, eu am gasit cateva oferte @150 k km care erau in buget. 

 

In fine, pare ca Arteon-ul tine mai bine cu casa cel putin pe foaie. Sincer ma asteptam sa obtin mai mult feedback despre fiabilitatea si costurile de intretinere ale Arteon-ului, dar banuiesc ca ramane sa ma mai documentez eu in privat si sa ma lamuresc cu asta. 

 

Multumesc tuturor pentru sfaturi, topicul se poate inchide din punctul meu de vedere. 

 

Cum au zis si colegii, Arteon = B8.
Problema e ca Arteon e o masina destul de rara, cat si 2.0TSI de 280cp e un motor nu foate des achizitionat pe Passat/Arteon, deci si mai mici sansele sa gesesti ceva.

Si eu am cautat si caut informatii despre 2.0TSI 220/280cp, m-ar tenta si pe mine un schimb de la BITDI la TSI, dar multa lume mi-a zis sa ma potolesc :)

Daca vrei ceva mai premium ( finisaje, tinuta de drum, motor ), alegerea e clara, dar fara o intretinere corespunzatoare, si la o asa masina, fara casco, e cam de prisos achizitia.

150k sunt ceva km... fara o verificare temeinica, nu m-as arunca :) 

Link to post
Share on other sites

Salut,

am testat bitdi pe passat alltrack, am testat 280 tsi pe passat , v6 tdi monoturbo pe a6 allroad si am ajuns posesor de a6 c7.5 allroad bitdi. Daca te mai intereseaza latura sportivitatii, benzinarul va fi mai placut, mai fasnet si mai prietenos la resoftari, cu precizarea ca mie mi-a parut inghesuit arteon in spate (am 1,85 inaltime).3 litri bitdi e deja bine impins, cresterea de putere (ceva semnificativ, nu 320->350 cp gen)  va fi foarte costisitoare. Fa-ti putin temele pe subiect inainte sa alegi masina ;)

Insa, cum spuneau colegii mai sus, in 27k euro nu vei gasi un a6 cu rulaj mic si probabil accesorizat asa cum vrei. Dupa 6 luni de utilizare, cel mai mult imi place la a6 confortul deplasarii (suspensie pneumatica🥰), linistea din masina (geamuri duble+insonorizare). Comportamentul dinamic este super bun, daca tinem cont de masa >2 tone (posibil la a6 normal sa fie ceva mai putin).

Pentru utilizarea de asfalt, in limite normale, nici una dintre transmisii nu e setata sport insa parca mai bine pune puterea jos quattro.

Costul de ownership este semnificativ diferit, chiar daca nici una dintre masini nu e o referinta de economie. Totusi, nu as pune in aceeasi zona de premium cele 2 masini, audi cu un interior mai dotat e semnificativ mai sus decat passat. La rulajul anual estimat de tine, cred ca as alege benzina, vei primi la bugetul indicat o masina mai noua si mai potrivita modificarilor ulterioare. Daca insa poate intra in lista un v6 benzina de la audi...e alta discutie.

Ca o concluzie de final, cu 27k euro in mana, nu m-as uita la a6 bitdi. Spor!

Link to post
Share on other sites
cristi511

Din experienta avuta la volan cu c7 3.0 single turbo vs bitdi mi-a placut mai mult primul. Ideea e ca bitdiul are un lag pronuntat in prima parte a turometrului (sub 2k rpm) plus ca turbinele sunt in serie iar cea mica are tendinta sa crape iar cand asta se intampla iese scandal mare.

 

De asemenea, dpdv al rafinamentului nu exista comparatie intre passat b8 si audi c7. 

 

Chiar sunt curios ce va alege colegul. :)

 

 

 

Link to post
Share on other sites

@sosoktm, bitdi nu s-ar incadra in 27k, dar un 3.0 TFSI s-ar incadra? Singurul motiv pentru ca nu l-am considerat in versus e pt ca ofertele sunt mai putine si cutia s-tronic e teoretic mai firava decat tiptronic. Pe de alta parte ori ca iti pica turbina mica de la bitdi ori ca trebuie sa repari s-tronic-ul, buclucul ar fi cam acelasi.

 

O sa ma documentez mai mult, din fericire exista destule resurse online iar eu momentan nu ma grabesc.

 

 

Link to post
Share on other sites

Inchis la cererea initiatorului!

Link to post
Share on other sites
  • Rave locked this topic
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Similar Content

    • stefandm1
      By stefandm1
      Observând foarte multe mașini frumoase pe forum cred ca a venit vremea sa imi prezint și eu mașina 😁 
      Este o jetta mk6 1.4 Tsi 125 Hp 6MT pachet style din anul 2016. 
      Mașina a fost cumpărată de noua de la Midocar Vitan, singura dilema majora a fost alegerea motorului, 1.2 Tsi sau 1.4 Tsi, intr-un final cred ca am facut alegerea corecta.
      Fiind prima mea mașina ca începător nu stiam la ce sa ma astept, dar m-am îndrăgostit iremediabil de ea. 
      Pe parcurs au urmat modificări pe care le voi enumera in cele ce urmează. 

      Cam așa arată mașina in prima zi

       
      In Martie 2018 mașina a primit folie LLumar CTX Premium transparentă 5% peste Privacy Glass-ul din fabrica. Folia a fost montata la cei de la FxAuto.
       
       
      In Martie 2019 am decis sa modific după părerea mea cel mai mare minus al masinii, farurile cu halogen. Am apelat la băieții de la Xenon Tuning Garage care nu m-au dezamagit și au facut o treaba perfecta. 
       
       
       



       
      Intr-un final mașina a primit un soft Stage 1 la băieții de la TCM Tuning. Am primit o surpriza foarte placuta când mașina a scos stock 137 Hp iar după Stage 1 165 Hp, un plus de 40 Hp care se simt foarte bine.
       

       
      Ultima și cea mai importantă modificare a însemnat o colantare integrala in culoarea Cristal White Pearl făcută cu ajutorul celor de la ColorTuning, niște oameni de nota 10 pe care îi recomand cu toată inima.
      Din păcate pozele nu reflecta atât de bine detaliile colantului, in realitate fiind spectaculos.
       

    • Sterescugabriel
      By Sterescugabriel
      Salutare, incep prin a va prezenta noua mea achizitie.
       
      Este vorba de noul Audi Q3 S-line  40 TFSI quattro, motor 2.0 TFSI ,190 CP,  cutie S-tronic 7 trepte si cu ceva mai multe optionale ?
       
      Tapiterie scaune Negru/Negru - cusatura gri Fels
      Vopsea exterior Albastru Turbo
      Jante aliaj usor 7J x 18; Design S
      Roata de rezerva compacta si cric
      Volan sport multifunctional plus, padele
      Cheie confort cu senzor pentru portbagaj
      Airbag-uri pentru locurile din spate
      Bancheta spate Plus cu cotiera
      Priza de 12V si 2 cuple USB-A in spate
      Cotiere usi din piele ecologica
      Park assist
      Climatizare automata confort cu 2 zone
      Audi virtual cockpit plus
      Garantie extinsa 1 an, maxim 150.000km
      Audi connect Navigation & Infotainment
      Camera video pentru mersul inapoi
      Tapiterie Stofa Puls / Piele ecologica
      Audi connect apel de urgenta si service
      Suspensie sport cu amortizoare reglabile
      Navigatie MMI® plus cu MMI Touch;
      Faruri Matrix LED si stopuri LED
      Optica interioara de aluminiu
      Pachet iluminare ambientala multicolora
      Audi Hold Assist
      Audi smartphone interface;
       
      S line - pachet interior sport : 
       - Scaune sport
       - Elemente de decor din aluminiu mat inchis la culoare
       - Pedalier din inox
       - Embleme S line
       - Plafon in stofa neagra
       - Ornamente praguri cu insertii de aluminiu, iluminate cu inscriptionare S
       - Prag de incarcare portbagaj din inox
       
      Pachet sisteme de asistenta :
       - Asistent de viteza adaptiv ACC
       - Asistent pentru mentinerea benzii de rulare
       - Asistent situatii de urgenta
       - Front Assist cu functie de franare de urgenta respectiv recunoasterea pietonilor si a biciclistilor
      - Recunoasterea semnelor de circulatie cu ajutorul unei camere video
      - Asistent de parcare plus
       
      Pachet Comfort Selection :
      - Scaune fata incalzite
      - Oglinda interioara antiorbire
      - Pachet depozitare
      - Hayon cu actionare electrica
       
      Pachet Technology Selection :
      - Audi sound system
       
      Masina a fost livrata dupa fix 12 saptamani de catre Porsche Pipera pe data de 20.10.2020.
       
      Dupa aproximativ 1000km consumul in afara localitatii a fost de 7.9/100km pe traseul Bucuresti - Valenii de Munte - Intorsatura Buzaului - Brasov - Predeal - Sighisoara - Predeal - Bucuresti. In oras consumul este in jur de 14-17.
       
      Modificarile pe care le-am facut ulterior au fost : 
      - montare folie ceramica Llumar gama Avantgarde pe geamurile spate + luneta
      - montare folie ceramica Llumar Air 80 pe geamurile fata
       
      Va las niste poze pe care am apucat sa le fac pana acum.
       

       
      Va las si niste randari din aplicatia myaudi cu interiorul 

       
    • Adi_vw
      By Adi_vw
      A încercat cineva schimbarea răspunsului pedalei de accelerație asa cum zice aici? După grafice e o diferență atât la timpul de întârziere al clapetei de admisie cât și al amplitudinii. 
      https://forums.vwvortex.com/showthread.php?9261103-OBD-Eleven-mod-to-improve-throttle-response&p=113899735&viewfull=1#/topics/9261103?page=5
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...