Jump to content

ID.3 - Probleme achiziție


kolfleading

Recommended Posts

kolfleading

Se intampla chestii interesante cu livrarile ID3 in Romania.

 

Pe FB au aparut doua persoane, una din Timisoara si una din Cluj, cu urmatoarele informatii:

  • cel din Timisoara avea prebooking 1000 EUR achitat pentru modelul de baza,  si-a dus masina veche la Rabla, avea dosar de leasing aprobat
  • cel din Cluj avea prebooking 1000 EUR achitat pentru modelul de baza, si-a dus masina veche la Rabla, avea contract semnat, achitase 10% avans

 

Ambii au fost informati de catre dealer ca NU li se va livra masina comandata...ca poate anul viitor...

Ambii au fost informati ca importatorul central a vandut masina rezervata de ei altor cumparatori.

Celui din Timisoara i s-a oferit varianta sa mai puna 5000 EUR si sa cumpere un exemplar 1St Edition Plus.

Edited by kolfleading
Link to post
Share on other sites
  • Replies 106
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • kolfleading

    33

  • Bogdan_wrc

    15

  • Abu

    11

  • Rave

    10

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Final fericit: astazi mi-au fost returnate integral avansul + taxa prebooking de la Autoclub.

Final partial fericit: Am ridicat astazi masina alba.   Am primit si un cadou, o cutie alba cu un cablu USB-C, sosete, carpa de sters ecranul si .... cardul We Charge cu 2000 kWh. Mult

Intre timp am achitat integral masina alba de la Aaron (multumesc pentru amabilitate si promptitudine) si Luni o sa ma duc sa o ridic. Inca nu s-a returnat avansul de la Autoclub TM, dar suntem i

Posted Images

Sunt curios cum a fost făcută selecția de First Movers. Aceasta întrebare este clar adresata celor care au comandat un ID.3, ați fost întrebați când/cum vreți mașina? 

Știu ca acum, la lansare, exista varianta de a lua mașina acum , fără HUD și CarPlay / Android Auto activ urmând a fi activate la un OTA update candva, sau de a aștepta pana în primăvara si a primi mașina cu ele direct active. 

Poate de aici confuzia cu cei doi?! 

Link to post
Share on other sites
kolfleading

Te intreaba la semnarea contractului.

Mi-e greu sa cred ca este o confuzie.

Link to post
Share on other sites
Bogdan_wrc

pai 1st Movers sunt cei care au comandat masina acum. din cele 450 de exemplare 1st ed. 

in RO inca nu apare nicio informatie pe site despre varianta "de serie". Abia au adus 1st ed. si nu stiu daca se poate INCA da comanda pt "serie".

si daca doreai livrarea la final de Q4, exista riscul sa nu te incadrezi in cele 120 de zile pentru a profita de RABLA (mai ales ca nu se stie daca se va suplimenta), de cand ai semnat contractul.  Sau daca astepti "Q4 -120 de zile", sa nu mai prinzi masina (deja inteleg ca varianta standard s-a epuizat). 

Edited by Bogdan_wrc
Link to post
Share on other sites

Mie mi-e greu sa cred ca este ceva intenționat. PIA nu ar avea nimic de câștigat prin vânzarea unei mașini către altcineva dar ar avea foarte mult de pierdut pe parte de imagine asa ca nu cred ca o companie atât de mare ar face o chestie de genul acesta conștient. 

E de urmărit cum se rezolva chestia asta. 

 

@Bogdan_wrc nu, 1st Movers sunt cei care au comandat 1st și sunt de acord sa ridice mașina acum, fără unele funcții active, și au câteva avantaje pentru asta, față de a aștepta pana se rezolva problemele și a primi mașina "complet funcțională" dar mai târziu.

 

20200916_094528.thumb.jpg.3a6370c64607cf554151d951397a9253.jpg

Edited by Rave
Link to post
Share on other sites
Bogdan_wrc

ah da, uitasem. doar ca nu cred ca a dat cineva comanda in RO si risca cele 120 zile. mai ales cu stocul si bugetul rabla.

Link to post
Share on other sites
kolfleading
17 minutes ago, Bogdan_wrc said:

pai 1st Movers sunt cei care au comandat masina acum.

TOTI au comandat masina acum...atat cei 1St Movers cat si ceilalti.

Tocmai de aceea te intreaba la semnarea contractului.

  • 1St Movers au comandat in iulie si asteapta masina in septembrie, fara Apple CarPlay si fara Android Auto
  • ceilalti au comandat tot in iulie si accepta livrarea mai tarziu, dupa ce rezolva CarPlay si Android Auto

Hmm...poate VW a inventat chestia cu 1st Movers tocmai pentru ca nu poate fabrica TOATE masinile rezervate (prebooking) si spera sa mai castige timp...sa convinga pe unii sa astepte mai mult dupa masina...

 

Completare ulterioara: Comandat = semnat contract si achitat avans 10%

Edited by kolfleading
Link to post
Share on other sites

Neah, problemele software de la noile modele chiar sunt reale. Sunt o mulțime de bug-uri pe toate modelele noi de MIB-uri (Golf, Octavia, ID.3, Leon toate folosesc aceeași platforma media) și foarte mulți le reclama. Sunt o mulțime de update-uri OTA trimise și câțiva oameni chiar și aici pe forum, tocmai citeam în aria Octavia 4.

Eu cred ca au limitat numărul de modele disponibile tocmai din cauza ca nu făceau față la mai multe comenzi, la început, față de a lăsa 1st disponibil la comandă o perioadă fixă de timp, oricare ar fi fost numărul comenzilor. 

Link to post
Share on other sites
Bogdan_wrc
15 minutes ago, kolfleading said:

Hmm...poate VW a inventat chestia cu 1st Movers tocmai pentru ca nu poate fabrica TOATE masinile rezervate (prebooking) si spera sa mai castige timp...sa convinga pe unii sa astepte mai mult dupa masina...

pai cele 30k masini erau deja fabricate. mai trebuia doar partea de soft rezolvata. si rezervarile s-au facut pe cele 30k in europa si 450 in RO. dupa ce s-au terminat rezervarile, nu mai puteai plasa  rezervare si plati 1000e.

Link to post
Share on other sites
kolfleading

Asta-i problema, ca unele surse spun ca nu erau fabricate chiar toate cele 30K masini...cand au aparut discutiile cu 1St Movers cica erau vreo 15K + cate au mai putut fabrica intre timp, dar nu erau toate...

Link to post
Share on other sites

Ce s-a intamplat e ca VW a subestimat cate persoane vor alege editia de baza. Problemele sunt doar cu editia de baza. Plus-urile si Max-urile nu s-au vandut pe masura asteptarilor. VW a mizat pe vanzarile de Plus-uri, numarul de Plus-uri fabricate e cel mai mare.

 

In ce priveste ID.4, dealerii din Anglia au fost anuntati ca vor primi doar ID4. 1st, si ID.4 1st Max. Nu stiu daca asta inseamna ca nu va mai fi versiunea "Plus" pt ID.4, insa.

Edited by stama
Link to post
Share on other sites
kolfleading
21 minutes ago, stama said:

Ce s-a intamplat e ca VW a subestimat cate persoane vor alege editia de baza.

Totusi oamenii acestia care au ramas fara masina aveau pre-booking / rezervare de un an de zile...au si platit 1000 EUR...

Iar eu cand am platit pre-booking, am specificat nivelul de echipare si culoarea.

 

Pe FB, unul dintre "pagubiti" zice asa:

 

Quote

pe mine m-au sunat sa-mi spuna ca importatorul a vandut masinile pentru care s-a platit avans altora, asa ca nu mai pot sa onoreze comenzile. e vorba de varianta standard.

(putin mai sus acelasi om zice ca el a platit si avansul de 10%, deci exista si un contract de vanzare-cumparare semnat)

Link to post
Share on other sites

Nu stiu ce sa spun, tot ce stiu e ca numarul de Plus-uri fabricate e mai mare decat base edition si Max la un loc. Poate s-a putut schimba versiunea dorita in perioada de pre-booking, sau cand s-a trecut de la pre-booking la comanda efectiva?

 

Stiu sigur ca la noi in tara ai putut luna asta sa cumperi un 1st in ce versiune doreai, chiar daca nu ai facut pre-booking acum un an (si inca mai poti, dar nu pentru base edition-uri, care sunt toate date) si primeai toate avantajele, inclusiv cel de 1st Mover.

 

Mai adaug o chestie: nu numai la noi in tara sunt unii care nu vor primi masina luna asta. Daca va uitati pe forumurile din afara vedeti ca sunt si altii ce spun ca VW inca nu le-a comunicat ca masina lor a intrat pe linia de productie.

 

Cum de s-a ajuns sa se faca prea multe Plus-uri? Fie precomenzi schimbate, fie VW a prioritizat la fabricatie modelul pe care dorea sa il vanda cel mai mult, chiar daca asta insemna ca nu vor fabrica toate masinile de precomanda mai intai? Poate e cum era la Tesla povestea cu modelul de baza, ala de 30K USD care de fapt nu era disponibil... poate de fapt VW pierde bani pe fiecare base edition vandut acum in perioada de inceput a productiei, de aia nu le-au prea facut. Ma gandesc ca ar fi o posibilitate pentru ca la noi in tara diferenta de pret a fost de 5K EUR, in alte tari a fost de 8K intre base si Plus, si nu prea se justifica daca te uiti la ce echipamente sunt in plus pe Plus. Nu stiu. Dar asta e situatia cu ce e in stoc acum.

Edited by stama
Link to post
Share on other sites
kolfleading

Am primit si eu informatii noi de la dealer.

 

Am avut initial doar rezervare (prebooking, precomanda) pentru ID3 1St Edition (varianta de baza, culoare turcoaz) pe care am achitat 1000 EUR.

 

In luna Iulie am dat comanda ferma exact pentru ce am avut precomanda (varianta de baza, culoare turcoaz), pentru care am achitat inca 10% din valoarea masinii (inca 3900 EUR). In momentul respectiv, dealerul mi-a aratat pe ecranul calculatorului lui ca masina are deja alocata serie de sasiu VW... , dar nu m-a lasat sa-mi notez seria de sasiu, mi-a spus ca e o informatie interna si clientii nu au acces la aceasta informatie pana la livrarea masinii.

 

Astazi mi-a spus ca desi masina are alocata serie de sasiu, nu are alocata serie de motor, iar in momentul cand va intra in fabricatie i se va aloca si seria de motor si vom putea urmari statusul masinii.

 

E ciudat pentru ca pana acum toata lumea spunea ca toate masinile 1St sunt fabricate deja...

 

Nu a putut sa-mi spuna cat mai dureaza pana cand intra in fabricatie...sunt putin stresat pentru ca in curand imi expira tichetele rabla...

 

Credeti ca este posibil sa intre in fabricatie, sa ajunga din Germania in Romania, la Curtici, si apoi de la Curtici la Timisoara in 2 saptamani?

 

 

Link to post
Share on other sites

 Imi pare rau pentru tine dar, din pacate, cred ca dureaza vreo saptamana doar sa ajunga din Curtici la dealer si sa o pregateasca de livrare...

Daca tot vine tarziu, macar vine cu fix-urile software, CarPlay activ adica? Si mai sunt valabile beneficiile 1st Movers (daca ai optat pentru varianta asta)?

Link to post
Share on other sites

@Rave, CarPlay va fi activ doar in urma unui update de la inceputul anului viitor, care va inlocui de fapt tot software-ul.

 

Beneficiile 1st Movers depind de data la care ai facut comanda (achitat avans partial) si de ele beneficiaza oricine a comandat o masina 1st pana ieri, inclusiv. Initial trebuia sa se termine programul pe 11 Septembrie, dar l-au prelungit pana ieri in cele din urma, fara sa se comunice asta prea bine...

 

Dupa cum vedeti, acum se incearca sa se vanda masinile 1st Plus si Max care au fost aduse de VW in Romania pt perioada de pre-booking si care nu s-au vandut.

 

@kolfleading, incearca sa vorbesti cu dealer-ul sa vezi ce se poate face. S-ar putea sa te inregistreze ei cu alte tichete in sistem. Poate te vor taxa pentru asta, dar va fi mai putin decat sa platesti tu cei 10000 EUR pe care i-ai pierde altfel. Daca ai achizitionat pe persoana fizica, poti incerca si o reclamatie la ANPC daca nu se rezolva treaba, ca ai fost indus in eroare in mod intentionat la momentul achitarii avansului.

Edited by stama
Link to post
Share on other sites

@kolfleading sigur trebuie sa existe o solutie cu ticketul Rabla, vad ca inca mai sunt disponibile fonduri si la Rabla Plus si la Rabla Clasic. Poate poti anula inregitrarea initiala si sa faci alta. Aici dealerul e baza, trebuie sa te ajute, nu se poate asa ceva, nimeni nu va accepta sa dea 10k de EUR in plus pe o masina doar fiindca nu s-au miscat la timp.

Edited by Abu
Link to post
Share on other sites
kolfleading

Mersi Abu, ideea e foarte buna. O sa mai intreb la dealer.

Mie personal povestea asta cu masina care avea rezervare si VIN alocat in Iulie dar inca nu a fost fabricata mi se pare cam ciudata...

Mai ales in conditiile in care livrarile de ID3 1St au cam inceput prin toate tarile...

Si nu inteleg partea cu seria de motor...

Sunt eu prea paranoic oare?

Link to post
Share on other sites

Sunt alocari diferite ca volum, in functie de potentialul pietei respective si e chiar posibil sa se realoce comenzi ce au deja confirmari in productie catre alte piete. Valabil cam la toate marcile, in plus pietele mari au prioritate in productie si termene de livrare mai scurte. Trebuie presat dealer-ul.

Link to post
Share on other sites

Nu stiu daca e ceva valabil general, dar eu am cumparat 2 masini noi VW in ultimii 2 ani (exceptand e-Golf-ul care a fost luat de pe stoc) si la fiecare dintre cele doua am primit VIN-ul dupa ce masina a fost fabricata, nu inainte. Dealer-ul mi l-a trmis fara sa-l cer. Adica, dupa parerea mea bazata pe experienta personala recenta, daca ai VIN-ul masina e deja fabricata si asteapta in curtea fabricii omologarea WLTP. Nu incerc sa descurajez cu acest post, poate dealer-ul cu care am colaborat a asteptat pana mi l-a spus, nu stiu ce sa zic, insa este ciudat ce ti s-a spus tie. 

@Aaron, ne poti ajuta tu sa intelegem procesul? E posibil sa ai VIN inainte sa se fabrice masina?

Link to post
Share on other sites

Cu ID3 situatia e putin diferita, deoarece VW a fabricat o multime de masini pe care mai apoi le-a tinut in curte ca aveau nu stiu ce probleme de soft. E posibil ca masina ta sa fi fost deja fabricata si sa fie una din cele stocate pana cand s-au remediat problemele software.

Link to post
Share on other sites

Urat. Dar era evident ca asta se intamplase, sunt sigur ca stiai si tu acest lucru :) 

 

Link to post
Share on other sites
kolfleading

NU am stiut, au fost doar suspiciuni.

 

Dealerul nu mi-a spus si nu recunoaste acest lucru, a incercat sa ma abureasca ca de fapt nu stiu eu cum merge treaba la Volkswagen, cum se fabrica si cum se livreaza masinile...

 

Sunt cel putin al treilea caz.

Link to post
Share on other sites

Stia, nu stia, nu mai conteaza! Important e... Ce faci acum?

Partea proasta este ca nu ai un VIN de cand ai dat comanda si, atata timp cat nu ti-a dat un VIN pana acum, nu poti sa dovedesti care era sau nu masina ta...

Incearca sa dai un mail la Porsche Inter Auto, nu la dealer, si sa iei legatura cu ceilalti care sunt in aceeasi situatie. Poate impreuna reusiti ceva!

Daca macar unul dintre ceilalti are ceva la mana cu care poate dovedi chestia asta, se poate extinde asupra tuturor ca practica comuna a dealer-ului, cine stie

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Similar Content

    • NoCO2
      By NoCO2
      Am văzut în manual cum se montează cupla pentru suportul de bicicletă, poate cineva să confirme că această cuplă este in dotarea mașinii la livrare?

    • Rave
      By Rave
      Aici o sa lăsăm proprietarii sa ne ofere impresii și experiente despre ID.3, dacă vor
    • edi10000
      By edi10000
      Volkswagen a dezvăluit primul său SUV electric din gama ID. Noul ID.4 împrumută numeroase elemente stilistice și tehnice de la hatchback-ul electric ID.3, prezent deja inclusiv pe piața din România.
       
       
      Bazat pe aceeași platformă MEB dedicată modelelor electrice, Volkswagen ID.4 are o lungime de 4.584 mm, o lățime de 1.852 mm și o înălțime de 1.612 mm, în timp ce ampatamentul este de 2.766 mm.
       

       
      Astfel, noul model este cu 102 mm mai lung decât Tiguan, SUV-ul compact al mărcii cu motoare cu combustie internă. În plus, Volkswagen menționează că garda la sol a noului model este de 210 mm.
       

       
      Așa cum era de așteptat, ID.4 împrumută numeroase elemente de design exterior de la ID.3, iar inginerii germani au acordat o atenție suplimentară eficienței aerodinamice, întrucât SUV-ul are un coeficient aerodinamic de 0.28.
       

       
      Farurile au tehnologie LED în echiparea standard, iar clienții vor putea alege opțional și farurile IQ.Light cu LED Matrix. Între timp, stopurile integrează diode care emit lumini și o bandă roșie care le conectează pentru a oferi o perspectivă 3D la activarea acestora. De asemenea, stopurile au o semnătură luminoasă sub forma literei X și integrează și semnalizarea dinamică.
       

       
      Interiorul este de asemenea foarte asemănător cu cel al lui ID.3 și iese în evidență prin stilul minimalist, cu ecrane touch și puține butoane fizice. Ecranul central are o diagonală de 10 inch în cazul versiunii de lansare, însă variantele de top vor fi echipate cu ecran de 12 inch.
       

       
      Opțional, clienții pot alege și un Head-up Display cu realitate augmentată. Volumul portbagajului variază între 543 litri și 1.575 litri, în funcție de modul în care sunt poziționate scaunele de pe bancheta din spate.
       

       
      Din punct de vedere tehnic, Volkswagen ID.4 va fi disponibil în prima etapă într-o ediție specială First Edition, după modelul ID.3.
      Aceasta va fi echipată cu un motor electric de 204 cai putere poziționat pe puntea spate cu un cuplu maxim de 309 Nm care permite un timp de 8.5 secunde pentru accelerația de la 0 la 100 km/h, în timp ce viteza maximă este limitată la 160 km/h.
       

       
      Această versiune de lansare utilizează o baterie cu capacitatea netă de 77 kWh care oferă o autonomie maximă de 520 de kilometri, calculată pe baza standardului WLTP. În plus, germanii afirmă că o încărcare de 30 de minute la o stație rapidă cu 125 kW oferă o autonomie de 320 de kilometri.
       

       
      În următoarea perioadă, Volkswagen va extinde gama de motorizări și baterii disponibile pentru ID.4. Astfel, clienții vor putea alege și versiuni de 148 CP și 170 CP, ambele echipate cu o baterie mai mică, de 52 kWh. Pe de altă parte, va exista și o versiune mai puternică, de 175 CP, cu bateria de 77 kWh. Toate aceste versiuni vor avea un singur motor electric poziționat pe puntea spate.
       
      Informatii luate de aici(click!)
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri