Jump to content

ID.4 - consum și autonomie


Rave
 Share

Postare recomandată

Asa functioneaza acum.

 

Incepand cu 3.0, se va incalzi si bateria cand e conectat cablul de incarcare AC.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pre-conditionare legat la priza, consumul tot acolo este, doar ca-l contorizezi in alta parte.  Sa scazi de la 522km WLTP la 185km iarna pe drumuri scurte, eu zic ca este inacceptabil, si asta 100% la 0%, 80% - 21% am facut 109km, recomandat de producator, nu te incadrezi nici la inacceptabil, e de-a dreptul dezastruos. Electricele sunt in special facute pentru oras (sa scoatem fumul afara), drumuri scurte, dese si la temperaturi mult diferite de cele 20C unde s-au facut testele. Daca treceau in fisa si varianta asta, atunci era o chestie asumata. Dar aceste "mici" neajunsuri ajungi sa le cunosti doar dupa achizitie.

Curba pe 0 grade sau 10 grade este marginal neglijabila, as prefera fara pre-conditionare si limitare pentru drumuri scurte, daca tot traim cu "dracu" in casa.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

10 hours ago, Nordica said:

Electricele sunt in special facute pentru oras (sa scoatem fumul afara), drumuri scurte, dese si la temperaturi mult diferite de cele 20C unde s-au facut testele.

 

Total de acord.

 

Expresia ‘Iarna nu-i ca vara’ se aplica mai mult ca niciodata acum la electrice.
 

Ma asteptam sa creasca consumul la temperaturi scazute si sa am autonomie mai mica, cred ca cu totii ne asteptam. Dar nu asa. E dezastru iarna. Si va fi si mai deranjant pe masura ce pretul per kwh va creste. Ca nu e tot una sa ai consum de 20-25 kwh/100 km sau 45-55kwh/100 km, fie si pe drumuri scurte.

 

Personal ma bucur ca mi-a fost livrata masina in iunie si am trecut printr-o vara in care am si depasit autonomia wltp declarata si stiu ca se poate mai bine. Daca as fi primit iarna masina as fi fost total dezamagit.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Drum Cluj-Buscat-Cluj pe temperaturi intre 0° si 3°, carosabil umed peste tot si ploaie usoara vreo 15km, cu portbagajul auto pe plafon, pornit cu masina de la 10°, la intoarcere a incalzit bateria, consum 20.4kWh/100km. Estimez ca portbagajul auto creste consumul cu 5-10%.

20211229_132421.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe drumuri externe parca nu e asa rau. Daca ajusteaza incalzirea bateriei pe deplasari scurte in oras, zic ca se rezolva multe plangeri si frustrari.

Mures - Toplita - Mures

Dus, baterie rece si drumul e in urcare - 22.1 kWh/100 km

Intors, mai cald si coborare - 17.4 kWh/100 km

Incarcat 100% ajuns acasa cu 34% - total 229km cu 20.7 kWh/100 km. Mers pe ECO si 21-22gradeC, estimat cu un plin : 347km. Acceptabil.

1.thumb.jpeg.8f65c6df585656d7ff021436bb01d2b7.jpeg

2.jpeg

3.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 12/11/2021 at 6:45 PM, VickEnd said:

Consum pe drum European dus-intors cu temperatura intre 1.5° si 4° medie de 68-70km/h intre orase (doar ca parcurgerea Clujului mi.a stricat media), consum 19.8kWh/100km.

Acelasi drum cu temperaturi de 0.5° la 5.5°, drum umed, consum 19.2kWh/100km, se pare ca se pastreaza consumul.

20211230_130054.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cea mai bună soluție este încărcarea la priza casnică de 220v , astfel bateria stă tot timpul caldă . Asta e valabil pt cei ce locuiesc la curte.

 

Încărcările rapide scurtează viața bateriei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bateria nu se incalzeste de la incarcat la 220V. E prea mica puterea.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mures - Valeni - Mures

 

~206 pe sens din care 105 autostrada

Dus - 23.1 kWh/100km, ECO/COMFORT 21-22C, pe autostrada tempomat 130km/h (ploaie primii 40-50km) Temperatura exterioara 1.5 - 3C

Intors - 24.7 kWh/100, ECO/COMFORT 20-21C, pe autostrada tempomat 130km/h jumatate si diferit alta jumatate (ploaie aproape tot drumul). Temperatura exterioara 5-6.5C

 

La intors probabil ploaia si  mersul diferit a ridicat consumul. Pe autostrazile noastre nu merita mers mai tare, castigul este nesemnificativ in detrimentul consumului.

 

Sistemul de climatizare ma dezamageste, diferente foarte mari intre ECO si COMFORT la aceeasi temperatura setata si diferenta cand mergi pe autostrada era mai cald, pe drumuri nationale mai rece, nu-mi dau seama cum gestioneaza temperatura.

 

 

Dus.jpeg

Intors.jpeg

Modificat de Rave
...
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De accord cu climatizarea, daca vrei caldura atunci folosesti modul confort.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A calculat cineva un consum brut, impartind volumul de energie consumat (dupa diferenta din baterie) la km efectuati?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@dadu Nu se prea poate pentru ca nu scrie nicaieri acest lucru. Si nici strict dupa procentajul bateriei nu se poate calcula pentru ca intervalul 30% - 70% (de exemplu) la o  baterie care a stat la temperatura optima cateva zile, este posibil sa nu fie egal cu intervalul 30% - 70% al unei baterii care a stat la 2 grade Celsius cateva zile (chiar daca masina incalzeste bateria la plecarea la drum), pentru ca bateriile li-ion si frigul nu se inteleg prea bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Rave Argument valid, zic eu. Ar fi posibil un calcul in functie de cat incarci de la statie?

E clar ca ar putea fi un calcul mai degraba empiric dar cred ca ar ajuta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar fi, dar nu e ca la fosile ... cat lichid torni, atat poti folosi. La electrice nu toata energie pe care o folosesti la incarcare, o poti folosi dupa integral ... mai ales ca pentru inceput nu toata ajunge in baterie. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@dadu iarasi, nu. :) Daca pleci cu bateria rece, mergi 200Km si apoi incarci cu bateria calda este posibil sa fie diferente de capacitate.
Practic, orice ai face (exceptand conditii extrem de exacte de laborator), stai mereu cu o necunoscuta in acest calcul si nu se prea poate calcula sau afla. Si decat sa incerci sa mergi cu un +/- X% mai bine te bazezi pe ce zice masina, care si ea are o deviatie de +/- Y% fata de real, la fel ca masinile termice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mureș - Aeroport Cluj 119km - 19.5kWh/100km

Temperaturi ok, consumuri rezonabile, să vină primăvara 😁

Am încărcat 1% pe coborâre, mișto recuperarea. 

 

Screenshot_20220105-162545_Gallery.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 12/31/2021 at 6:57 PM, Marculescu said:

Cea mai bună soluție este încărcarea la priza casnică de 220v 

Dar este si cea mai ineficienta metoda de incarcare, pierderile cele mai mari. Parca cam 10%?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

As zice ca cea mai buna solutie e incarcarea la 11kW:

1. E destul de rapida incat sa incarci in maxim o noapte orice masina electrica (nu vreo 34 de ore la 220V pentru ID.4 Pro)

2. Pierderile sunt considerabil mai mici decat la 220V

3. Este considerata incarcare lenta si nu afecteaza bateria ca incarcarea pe DC

4. Poti seta din softul masinii sa incarce la jumatate putere, adica 6kW la caz de ceva

 

Asta bineinteles daca exista putere de 11kW disponibil. Incarcarea la 220V o pastrez pentru situatii neprevazute. Am fost nevoit sa incarc vreo saptamana la 220V si pot sa zic ca mi.au crescut peri albi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consum pe azi de dimineata pana la amiaza cu temperaturi intre -6 si -1. A inceput prin incalzirea bateriei pana la 40kWh/100km si a scazut timid. Dupa vreo doua ore de opriri si porniri am ajuns la 21.8kWh/100km.

20220112_141500.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Distanta asta este urban sau extra-urban? Intreb ca viteza de deplasare pare extrem, extrem de mica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si aproape fara incalzire, la 20,5gr.C numai placut nu este in masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Dolfin poate ca tie iti este frig la 20.5°, pentru mine a fost OK.

 

Oprind tot la 5km, nu mi.am dat jos haina, acelasi lucru il fac la orice drum de oras care este prin definitie scurt. Folosesc totusi incalzirea in scaun, iar cand am ajuns acasa era deja prea cald, afara fiind -2°.

 

Ca o paralela, cu Dieselul stau tot la 20° temperatura interioara in oras.

 

Cand e vorba de drum lung in afara orasului lasam hainele in portbagaj iar temperatura e alta.

 

Drumurile au fost in Cluj-Napoca si Floresti, iar traficul destul de lejer pentru perioada asta (fata de ce era inainte de sarbatori).

 

Pentru hateri pot sa va zic sigur ca se poate merge cu 15° temperatura interioara ca tot mare va fi consumul - n.am incercat, dar la cat consuma cu incalzirea bateriei, incalzirea habitaclului e parfum. Dupa ce s.a incalzit habitaclul mentinerea lui e ieftina fata de incalzirea initiala.

 

Am pus consumul asta tocmai ca o exceptie, pentru ca la drumuri scurte consuma mai mult. Iar de consumuri eu nu m.am ferit sa pun si cand au fost mari.

 

P.S. Eu pun consumurile astea pentru cei care vor sa se informeze, de aceea incerc sa dau mai multe informatii despre conditiile de drum si rulare. Mi.ar fi mai usor sa nu le pun, ca sa nu activez haterii. Dar consider ca sunt dator catre comunitate pentru ca si eu mi.am luat si inca imi iau informatii utile de pe forum. Oricum, multe posturi sunt doar contre gratuite care nu aduc informatii utile, doar sa fie scris, dar na... fiecare are drept de a.si expune parerea... sau de a vota...

Modificat de VickEnd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@VickEndsi eu folosesc 21 de grade, la termica, pe drum scurt sau lung. Deci rezonez cu parerea ta.

Drumul deci a foat urban, de asta viteza mica. Este un semitest pe Atelierul de detailing, cu ID4 si unele consumuri, gen la 140km/h era peste 40kw, ceea ce parea mare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am un post pe 30 Noiembrie cu temperaturi 0.5-2.5° viteza 130km/h pe GPS dus intors pe autostrada rezultand un consum de 28.4kWh/100km. Ma gandesc ca marind viteza la 140km/h si scazand temperatura pana pe la -7° va mai creste. Totusi 40 imi pare usor mult. Voi face candva un test tot pe autostrada dus-intors cu 139 pe GPS sa vedem ce iese.

 

P.S. Daca prinzi o ploaie usoara sau drum umed as zice ca treci de 40kWh/100km.

Modificat de VickEnd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu in general nu merg foarte imbracat prin oras pentru ca nu stau afara prea mult timp, insa as spune ca si dupa ski apreciez un 24-25gr.C, suntem diferiti, este clar.

 

Pe de alta parte il felicit pe @VickEnd, este singurul care raporteaza consumuri reale (si uneori trage si el putin de ele sa iasa bine).

Mai stiu doar o persoana care este sincera ca el, nu scrie aici, ca v-ati speria ce obtine cu Enyak-ul lui.

Doar ca nu-i pasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!