Jump to content

ID.4 - consum și autonomie


Rave
 Share

Postare recomandată

Am observat si eu consumul astronomic pe distante scurte. Preponderent daca porneam incalzirea din casa, consumul era si mai mare. Mi se pare aiurea ca ramane activa incalzirea din aplicatie pentru primele 30 minute, chiar daca opresti masina si o incui, ea ramane pornita pana expira cele 30 minute. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca se opreste din aplicatie sau din masina ramane oprita incalzirea habitaclului

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@balaur ce interfata OBD folosesti pentru ID.4?

Modificat de VickEnd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

20 hours ago, VickEnd said:

@balaur ce interfata OBD folosesti pentru ID.4?

Adaptorul este unul cumparat din china acum vreo 10 ani, iar aplicatia este car scanner. Care aplicatie am vazut ca, după ultimul update, poate spune capacitatea bateriei, adică se poate vedea degradarea ei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am adaptorul OBDEleven, dar nu functioneaza nici cu EVNotify si nici cu Car Scanner. Voi incerca si cu adaptorul Vgate.

Modificat de VickEnd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate ne intalnim sa vedem ce nu e bine. Putem verifica cu al meu daca e ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5 hours ago, VickEnd said:

Eu am adaptorul OBDEleven, dar nu functioneaza nici cu EVNotify si nici cu Car Scanner. Voi incerca si cu adaptorul Vgate.

Adaptorul OBDEleven functioneaza DOAR cu aplicatia OBDEleven.


VGate 2 sigur functioneaza cu EVNotify si Car Scanner.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Haideti sa revenim la informatii legate de consum, va rog! Pentru discutii despre aplicatiile folosite se poate crea oricand un nou topic, cred ca sunt destui interesati de acest aspect, oameni care nu s-ar gandi sa caute aceste informatii in topicul de consum...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Avem varianta sa preconditionam bateria si interiorul masinii inainte de plecare si sa se foloseasca curent din incarcator? Oare incalzirea din We Connect ID foloseste curent din incarcator si preconditioneaza bateria in acelasi timp?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu sigur, am auzit raspunsuri contradictorii. O sa verific dar cand va fi mai rece afara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu cum mai functioneaza acum, pentru ca au mai aparut update-uri.

La mine, iarna trecuta, desi programam incalzire si incarcare inainte de plecare, bateria era rece si masina consuma foarte mult pentru a o incalzi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De cand a veni frigul in oras mi.a crescut consumul cu aproximativ 3kWh/100km, iar in afara sunt undeva cu vreo 2kWh/100km. Am condus pe temperaturi intre -5 si 7 grade. Ma astept sa mai scada cand vine gerul.

 

Voi cum stati?

 

P.S. Pornesc cu masina din garaj de la 11-14 grade.

Modificat de VickEnd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Norocosule, atunci nu ai cum sa vezi consumuri de 55 kwh/100 km, dimineata pe 3 km.

Cam asa am vazut si eu cresterea de consum in afara, dată mai ales de încălzirea habitaclului.

Masina este totuși destul de bine izolată, așa că nu cred sa crească foarte mult consumul pe distanțe lungi. Bateria pe de altă parte, dacă apucă să se răcească până dupăamiaza, o să avem consumuri mari pentru încălzirea ei, de două ori pe zi.

Așa că de abia aștept update-ul la 2.4, unde se pare că se va regla această problemă cu încălzirea bateriei.

Modificat de balaur
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

8 hours ago, Al Bundy said:

Nu o sa fie 2.4 ci direct 3.0

Dacă nu ai citit comunicatul VW, o să îl pun mai jos. Se pare că va exista un update 2.3.1, 2.4, cum or vrea ei să îl numească, pentru mașinile care au 2.3 prin OTA, pentru că nu sa putut face actualizarea tuturor sistemelor, și se va face asta în service, pentru a pregăti mașinile pentru 3.0.

Pe forumurile germane sa spus că deja au fost încărcate bucăți din noul update în serverele VW, iar campania ar începe undeva în decembrie.

 

Dear ID. Drivers,

In the past few weeks, we have received many similar questions on essential topics. In the following, we have summarized the most important information according to the current status and hope that it will answer most of your questions. Further questions on these or other topics are welcome, and we will continue to make every effort to provide you with answers as quickly as possible. We ask for your understanding that we will not be able to provide more precise information on specific dates until later.

Enhancements to the We Connect ID. App

We are continuously working on improving and enhancing the app. Some new functions have already been added, most recently, for example, the preconditioning timer and the possibility of activating charging stations via the app. From the beginning of next year (2022), the app will receive additional functions that are also strongly based on your feedback (e.g. Car Finder).

Updatability of already produced vehicles from the ID. Family

Of course, we are also constantly optimizing the hardware of the ID.s - but in less finely timed steps than the software (usually with new model years or major product upgrades). It is our goal to design software updates during the year in such a way that existing ID. vehicles benefit from software improvements for as long as possible. This is possible because not all updates dig deep into the operating system or depend on new hardware.

Increasing the charging capacity via Over-the-Air (OTA) update

At the moment, the control units (ECU = electronic control unit) responsible for this are not yet updateable over-the-air. However, we are currently preparing a service campaign to which your Volkswagen partner will invite you and from which you will benefit in several ways:

You will receive a new, technologically updated 12 V battery - the actual reason for the service campaign.

At the same time, further ECUs will be made OTA updateable.

Improvements in winter performance and improvements in the experience of future OTA updates.

Please note that the prerequisite for the installation of these is ID.Software2.3.

Retrofittability of hardware (for subsequent activation of additional functions)

There are very strong technical dependencies between the vehicle components. Therefore, a partial hardware exchange does not usually lead to a securely functioning system. Of course, we will look at the possibility of subsequent hardware installation individually for each hardware update.

Errors in the use of the function - "Preferred charging times"

Various measures are currently being prepared for this and will be part of one of the upcoming update campaigns.

Range optimization at low outside temperatures

With the upcoming ID. Software update, we are introducing improvements through optimized thermal management. This reduces consumption and thus increases the range by adjusting the activation threshold of the battery heating, especially in short-haul operation. At the same time, the charging performance in winter is improved by adjusting the heating threshold for DC charging.

In a further step, the preconditioning of the high-voltage battery during AC charging is also improved. The maximum charging power will also be increased. The optimization of the heating curves for the interior in the new climate software also contributes to increasing efficiency on short journeys in winter.

As you can see, many of the improvements are based on your feedback and ideas! Thank you very much and best regards,

Your Volkswagen ID. Team

Modificat de balaur
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce citesc eu nu este o alta versiune de soft, ci doar schimbare baterie si ecu. 

Sau poate update de sift la modulele ce nu suporta ota. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, Al Bundy said:

Din ce citesc eu nu este o alta versiune de soft, ci doar schimbare baterie si ecu. 

Sau poate update de sift la modulele ce nu suporta ota. 

La unele module nu sa facut update OTA, rezultand doua versiuni de 2.3, una din fabrică și una prin OTA.

Atâta timp cât ICAS a fost updatat la 0910, mașina știe că ar avea 2.3, dar modulele care ne intereseaza pe noi mai tare, incarcarea și încălzirea bateriei nu au fost updatate.

Vinovată se spune că ar fi bateria de 12V, care nu a permis curenți de descărcare mai mari și din această cauză nu ar fi fost posibil updateul rezultând și schimbarea ei

De aceea ar fi un nou update in service, pentru a aduce la acelasi numitor comun versiunile, la modulele care nu au reusit implementarea noului soft.

 

https://www.goingelectric.de/wiki/Versionsstaende-Steuergeraete-VW-ID-Familie/

 

 

Modificat de balaur
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consum Cluj-Bistrita-Cluj, masina si portbagajul pline in proportie de 70%, temperatura 2-7°, ceata multa, folosit partial AC pentru dezumidificare, condus sustinut,  medie viteza intre orase 70+ km/h, consum 19.9%.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum vreo 4 saptamani, cand am facut același traseu, dar fără ceață, am avut 18,8 și nu îmi venea să cred. Era și imediat după schimbarea cauciucurilor și nu am știut pe cine să dau vina, mai ales că vara am avut undeva în jur de 15 consumul, pe același traseu.

 

Încălzirea pe cele două ore mănâncă undeva la 3 kw, fără să punem la socoteală încălzirea bateriei, care probabil mănâncă încă 3 kw, la pornire,  așa că, consumul nu este foarte diferit față de vară, dacă scoatem din ecuație încălzirea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut azi un drum pe European dar pe temperaturi "mari" 10-14°, medie extraurbana 80km/h la dus si 75km/h la intors, medie totala 61km/h (incluzand traversarea Clujului), masina aproape goala, distanta 189km, consum 17.3kWh/100km - se vede ca temperaturile sunt favorabile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut un drum pe autostrada Nadasel-Aiud-Nadasel, distanta 155km, temperatura exterioara 0.5-2.5°, temperatura interioara 21.5° eco, incalzire in scaun 70% din drum, viteza setata 133km/h pe bord (130km/h pe gps), singur in masina, a rezultat un consum de 28.4kWh/100km si o medie de viteza de 122km/h.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

@VickEnd cât ai autonomie afișată pe bord la 100%? Și ce valori la consum mediu pe termen lung?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am uitat de cand am incarcat la 100%, cred ca era prin vara-toamna. Dar daca e sa iau autonomia afisata legata de SoC, atunci mi.ar da aprox 350km+ in oras si 400km in afara orasului (drumuri europene si nationale) pe timp de iarna (-2° pana la 5°). De notat ca pornesc de acasa cu masina tinuta la 9-12°.

 

Consumul pe termen lung e in poza atasata, chiar de la venirea toamnei.

20211210_121636.jpg

Modificat de VickEnd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!