Jump to content

ID.4 - consum și autonomie


Rave
 Share

Postare recomandată

Consum pe drum European dus-intors cu temperatura intre 1.5° si 4° medie de 68-70km/h intre orase (doar ca parcurgerea Clujului mi.a stricat media), consum 19.8kWh/100km.

20211211_181329.jpg

Modificat de VickEnd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consum de 21.8kWh/100km in oras o zi de dimineata pana dupa masa cu 15-20 de opriri, temperatura 0.5-2°. Ar rezulta o autonomie de 350km+.

20211216_204525.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Drum Cluj-Buscat si retur 120km, pornit la cald, temperatura -5° pana la 2°, consum 19.5kWh. As zice ca e consum decent cu autonomie peste 390km.

 

Cand am plecat de la partie la -5° la coborare cu regenerare consumul statea totusi peste 30kWh pentru incalzirea bateriei. Dupa ca s.a incalzit a coborat pana la -8kWh la un moment.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am repetat si azi drumul Cluj-Buscat-Cluj pe temperaturi intre -5.5° si 0.5°, am mers putin mai tare, consum 19.8kWh/100km.20211218_164539.thumb.jpg.76de9668aaee3a3e57e8aaaa9d99b73e.jpg

Modificat de VickEnd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu reusesc sa scad sub 30 kWh/100km. Doar oras, drumuri normale, relativ scurte. Ori managementul/incalzirea bateriei e dezastru in oras ori are ceva masina mea. 

City.thumb.jpeg.518f946c5e0148ffa628a12712ee31af.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E normal, la toti colegii li se intampla. Eu pornesc la drum de la 9-11° de aia am consum in oras undeva la 21-22kWh/100km. La drum lung am undeva 20-22kWh/100km - aici cresterea a fost mai mica fata de perioada calda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am luat bare transversale cu portbagaj si am mers pe ruta batatorita de drum European dus-intors cu temperatura intre -11° si -6° medie de viteza 68-70km/h intre orase (doar ca parcurgerea Clujului mi.a stricat media), drum umed in proportie de 40%, consum 23.5kWh/100km rezultand o autonomie de 320km+. Intre 1.5 si 4° la acelasi stil de mers dar fara cutie am obtinut 19.8.

 

As concluziona ca diferenta de consum e undeva intre 10% si 15%, voi mai face si alte teste. Cutia incepe sa sune la peste 100km/h, de la 80km/h fiind usor sesizabila.

 

20211222_191747.jpg

Modificat de VickEnd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am plecat in vacanta de Craciun cu calculele bine facute incat sa.mi ajunga pana la destinatie si inapoi plus niste drumuri locale. Totusi n.am luat in calcul faptul ca pornirea la rece pentru 3km va consuma cat pentru 30km din cauza ca trebuie sa incalzeasca (aproape) degeaba bateria. Iar pe o raza de 80km nu exista decat o singura statie de incarcare pe Type 2 pe care am prins.o libera, ca norocul. Nu stiu daca mi.ar fi ajuns pana acasa, vremea s.a incalzit fata de cand am plecat, dar sigur am simtit range anxiety pe pielea mea.

 

Concluzii:

1. VW ar face bine sa dea update.ul care nu mai incalzeste (degeaba) bateria.

2. Ne trebuie statii de incarcare. De exemplu in judetul Salaj nu exista nicio statie de incarcare rapida. Partea buna e ca sunt 4 neinaugurate care trebuie sa porneasca.

 

P.S. La 120km cu temperaturi de -6 pana la -2 din care 50km pe drum inghetat si ploaie inghetata am reusit un consum de 23.5kWh/100km, ceea ce mi se pare foarte bine. Daca s.ar evita incalzirea bateriei, atunci s.a putea obtine peste 300km autonomie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Autonomie buna iarna, plus o tehnologie de incarcare ultra-rapida in 15 minute (vezi Hyundai Ioniq 5, Kia EV6), face, pentru mine (si multi, sunt convins), masina electrica echivalenta, si chiar mai buna in exploatare, decat una termica. Ramana problema pretului, dar este deocamdata compensata de programele de incurajare a adoptiei de masini electrice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aia cu incarcare ultra rapida nu cred ca ajuta deloc in Romania, decat in vreo 3-4 locuri in Romania. In schimb daca ar fi atatii de incarcare mai multe (chiar de 50kW) mi.ar ajunge chiar si la drum lung. La VW ar fi problema incalzirii bateriei (degeaba) pe perioada de iarna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Softul actual stie sa incalzeasca bateria daca destinatia e o statie de incarcare rapida? Am vazut pe unele grupuri ca se plang utilizatorii de viteze extrem de mici la statiile Electrify US/Canada (60kW maxim, la SOC mic dar si yemperatura scazuta). 
 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@kirkusNu, acum bateria se incalzeste doar la plecare si functioneaza pana cand bateria ajunge la 13 grade ca si temperatura maxima din ea, nu minima. 
@VickEndtrebuia preincalzita din aplicatie, fara sa fie in priza. Asa se incalzea si bateria. Si dupa pusa cateva minute inapoi la priza pt top up + incalzire mai mult interiorul.

Astept acum sa vina lumea sa zica ca e prea complicat :))

Eu nu consider ca incalzirea e degeaba. Eu as vrea sa o activeze si cand masina e in priza rapida sau cand ma duc spre priza. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tesla așa face: pregateste bateria inainte de ajungerea la statie, pentru a incarca la viteza maxima. 

VW mai are lucruri destule de implementat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pacat, asta ar face-o mai atragatoare pentru noii electromobilisti. Macar vor ridica puterea de incarcare la 145. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Silviu_7 eu nu aveam acces la nicio priza. Am inteles ca incalzirea bateriei la VW e utila doar pentru regenerare maxima avand un consum enorm inutil la drumuri scurte. Tocmai de aceea are VW de gand pe viitor sa renunte la incalzirea bateriei, dar la cum se misca nu o vom prinde nici iarna urmatoare.

 

Pentru mine e doar prima experienta negativa legata de range anxiety, dar sunt destui colegi care trec prin asta destul de des.

Modificat de VickEnd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

11 hours ago, Sparkyson said:

Tesla așa face: pregateste bateria inainte de ajungerea la statie, pentru a incarca la viteza maxima. 

VW mai are lucruri destule de implementat.

Da, dar Tesla pre-incalzeste doar daca mergi spre un Supercharger Tesla.

Daca mergi spre statia Renovatio de la Kaufland Deva ... ajungi cu bateria rece.

 

1 hour ago, VickEnd said:

@Silviu_7 Am inteles ca incalzirea bateriei la VW e utila doar pentru regenerare maxima avand un consum enorm inutil la drumuri scurte.

Culmea ironiei, incalzirea bateriei iti permite sa obtii o autonomie mai mare.

O baterie rece are rezistenta interna mare, se pierde multa energie in timp ce o descarci.

La o baterie incalzita scade rezistenta interna si creste cantitatea de energie utila pe care o poti scoate din baterie pentru motor.

Vedeti a doua poza atasata.

 

Asa ca ... bucurie maxima ca VW o sa scoata incalzirea bateriei. Consumul o sa fie mai mic, range-ul tot asa (baterie rece = range mai mic).

 

Partea cu regenerarea tine de degradarea bateriei. Incarcarea unei baterii reci o degradeaza ireversibil.

 

 

bat1-m.jpg

bat2-m2.jpg

Modificat de kolfleading
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu sunt incantat sa nu se conditioneze bateria, sincer, decat, poate, pentru drumuri foarte scurte, dar, si acolo, e ca si cum ai merge cu motorul rece, mereu atent sa nu calci prea tare pedala de acceleratie.

 

Macar sa poti sa setezi lucrul acesta. Sau, daca esti conectat la priza, si oricum incalzesti habitaclul, sa o ia ca pe un indiciu ca ar fi cazul sa conditioneze si bateria.

Sunt foarte multe Leaf-uri cu bateria la 50% pentru ca nu au management activ al bateriei si foarte multe Tesla cu bateria la 90% dupa sute de mii de km, pentru ca Tesla ia in serios lucrul acesta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@kolfleading cred ca totusi exagerezi. Avem colegi care la drumuri scurte in oras obtin o autonomie de 3-4 ori mai mica decat vara, ceea ce inseamna ca trebuie sa fie tot timpul cu priza dupa ei pe perioada rece. Oare cum ar putea sa obtina autonomia asta cu bateria rece?

 

Is curios cum sunt alte masini electrice cu mai multa experienta pe piata...

 

Ca sa spunem adevarul din punctul acesta de vedere masinile ICE sunt aur pe perioada de iarna. Pana nu se rezolva problema bateriei sau a lipsei incarcatoarelor ii inteleg pe colegii care sunt reticienti in a adopta masini electrice. Acum suntem chiar in scenariul acela in care avem de facut drumuri "lungi" iarna sau vara in vacante.

 

Oricum, cu toate aceste neajunsuri eu tot multumit sunt de masina, sper sa treaca repede iarna si sa apara statii mai multe. Ca range anxiety asa se combate: cu statii de incarcare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

18 minutes ago, VickEnd said:

la drumuri scurte in oras obtin o autonomie de 3-4 ori mai mica decat vara

Nu inteleg problema autonomiei la drumuri SCURTE.

Pentru mine nu are sens. 🙄

 

Imi pun problema autonomiei daca am de mers cel putin 100 Km...

 

 

18 minutes ago, VickEnd said:

@kolfleading cred ca totusi exagerezi.

Cu ce exagerez? Am dat doar informatii concrete si reale, inclusiv poza aia e reala, nu e fake.

 

discharge-voltage-temperature.jpg

Modificat de kolfleading
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, kolfleading said:

Nu inteleg problema autonomiei la drumuri SCURTE

 

Sunt intr.o zona unde am ajuns ca urmare a unui drum lung si intr.un judet intreg am doar o statie pe Type2 la 28km departare, iar la 220V n.am unde sa ma leg (fiind la etajul 4). Daca am de facut 3 drumuri scurte nu ma mai pot intoarce acasa.

 

Cam asta e situatia nedemna de secolul 21: as putea sa merg pe jos drumurile alea scurte, sau cu ocazie, ori sa nu le fac deloc. Si atunci ori merg cu diesel.ul ori prind o statie de 2'000 - 3'000 de lei instalata de vreo firma in apropiere.

 

Ironia face ca in zona sunt 4 statii de 50kW anuntate cu surle in urma cu 3 ani dar fara sa fie inca in functiune.

 

Eu sunt foarte pro la masini electrice, dar nu sunt asa de indoctrinat incat sa ma fac ca nu vad dezavantajele lor. Cei care citesc forumul trebuie sa fie informati corect si complet.

 

1 hour ago, kolfleading said:

Am dat doar informatii concrete si reale

 

Nu contest, doar ca mi se pare exagerat. Mi.ar place sa interpretam poza si sa comparam cu cateva drumuri la rece in oras care sug enorm din baterie.

Modificat de VickEnd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Solutia ar fi sa ne dea control asupra preincalzirii bateriei. Adica sa poti sa faci asta, inainte de plecare, din priza. Asa cum e cu incalzirea habitaclului... "La ora X bateria sa fie la 80%, calda si temperatura interioara la 23 de grade".

Este stupid sa ai masina la incarcat, cu ora de plecare stabilita, su temperatura interioara stabilita si masina sa realizeze abia cand pornesti motorul ca are bateria rece si ca ar trebui, probabil, sa o incalzeasca si pe aia... Chestia asta are sens doar daca masina sta intr-un garaj incalzit unde temperatura este superioara celei de afara, care poate reduce temperatura bateriei in mers.

 

Este indiscutabil ca bateria calda inseamna consum mai bun, autonomie mai buna, putere mai mare disponibila mai repede si durata de viata mai mare, da, dar cand are loc aceea incalzire a bateriei ii poate salva pe multi dintre noi de multe batai de cap.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, VickEnd said:

 

Sunt intr.o zona unde am ajuns ca urmare a unui drum lung si intr.un judet intreg am doar o statie pe Type2 la 28km departare

Din ciclul "hai sa nu exageram" asta este o situatie punctuala, temporara, locala, si nu cred ca e bine sa generalizezi doar pe baza ei.

 

3 hours ago, Rave said:

Este stupid sa ai masina la incarcat, cu ora de plecare stabilita, su temperatura interioara stabilita si masina sa realizeze abia cand pornesti motorul ca are bateria rece si ca ar trebui, probabil, sa o incalzeasca si pe aia...

Este un defect recunoscut de VW pe care zic ei ca-l vor remedia printr-un update ulterior de soft (cred ca l-am vazut pe lista pentru 3.0)

  • Preincalzire cu cablul de incarcare conectat - incalzeste doar habitaclul
  • Preincalzire fara cablu de incarcare - incalzeste si habitaclul si bateria

Preincalzirea poate sa fie la ora programata sau pornita manual din aplicatia de pe telefon.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@kolfleading așa functioneaza acum sau așa va functiona in 3.0?

Eu preincalzesc mereu masina conectata la statie si nu se incalzeste si bateria.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

55 minutes ago, kolfleading said:

Din ciclul "hai sa nu exageram"

 

@kolfleading aia ziceam si eu ca e una din acele situatii de vacanta de 3 ori pe an care sper sa nu se repete si la anu din cauza ca se vor porni statiile. Fiind o situatie neplacuta ma deranjeaza, chiar daca majoritatea situatiilor imi sunt favorabile. Si nu e asa de generala intrucat ma voi mai intalni cu ea de cateva ori iarna asta. La fel de stresant va fi.

 

Nu cred ca trebuie sa fim fanatici cu privire la masinile electrice. Si nici legat de cele ICE.

Modificat de VickEnd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!