Jump to content

Mașini electrice - merita sau nu?


Retzius
 Share

Postare recomandată

m-ati convins.

 

vand id3. 

2021, 53k km, baterie 45kwh, cat credeti ca merita?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai vezi cat cer cei de la  Hertz si te orientezi.😀

Sa vedem cum va afecta  vanzarile reducerea subventiei la 25.500 lei.  Eu  personal as fi cumparat un Enyaq daca  nuaveam masina si exista buget pentru asa ceva. Au fost reduceri mari oferite de Skoda, plus 10.000 de euro Rabla, se apropia de pretul unei masini pe carburant.

Acum, mai e unul singur cu livrare imediata pe site-ul lor.

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lasand gluma la o parte, iau in considerare sa vand masina si sa iau o 'masina de drum lung buna la toate', dar sincer nu as stii cat sa cer pe ea.  Degeaba ma uit pe site-urile de vanzari. Cel mai ieftin id3 e mai scump decat am dat eu pe el de nou. 

Piata SH pt electrice e ciudata, cel putin. Sunt skoda citigo-uri la vanzare la 15-16k euro -> masini care in urma cu 2 ani au fost cumparate prin programul rabla cu 11-12k euro. Se pare ca poti vinde o electrica la acelasi pret cu cel de achizitie sau chiar in profit, fara sa conteze cat ai dat tu pe ea, mai ales acum ca ecobonusul nu va mai fi de 10k euro ci jumatate.

 

Modificat de cj.Paul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Piata SH oricum este intr-o aberatie totala, nu doar la electrice.

Vad frecvent masini de 1-2-3 chiar 4 ani vechime la acelasi pret sau mai scumpe decat costa una noua in reprezentanta . O pui la vanzare cu un pret si treptat scazi pana incepe sa sune telefonul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masinile electrice se vor ieftini cu diferenta de subventie, cca 5000 euro.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu_LWR
4 hours ago, akon said:

Vad frecvent masini de 1-2-3 chiar 4 ani vechime la acelasi pret sau mai scumpe decat costa una noua in reprezentanta

In primul rand nu e fraier cel ce cere ci cel ce da:)

Dupa care am vazut ca se practica si in alte domenii unde timpul de asteptare este mare...gen 12 luni...

Chiar am intrebat la un furnizor care este faza si raspunsul a fost simplu...

Tu cu acest "produs" faci niste bani...vrei sa ii faci de maine sau sa astepti 12luni dupa el? :))

La fel si la masini...ai nevoie sau astepti...

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A trecut valul ăla deja. Acum stocurile vomita de mașini numai ca unii inca nu vor să înțeleagă sau doar testează piata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incercati sa urmariti video din articolul despre Tesla.

 

Citat:

Tesla supercharging station packed in Oak Brook, dead cars line parking lot due to frigid temps

Public charging stations have turned into car graveyards over the past couple of days.
"Nothing. No juice. Still on zero percent,"....And this is like three hours being out here after being out here three hours yesterday."
...dozens of Tesla owners trying desperately to power up their cars at the Tesla supercharging station in Oak Brook. It was a scene mirrored with long lines and abandoned cars at scores of other charging stations around the Chicago area.
"This is crazy. It’s a disaster. Seriously,"...

 

London bus operator withdraws electric fleet after Wimbledon bus fire

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Dar oare ce job sau stil de viata au acei proprietari de Tesla care stau 10-20h sa incarce de la un Supercharger ?? Cand au renuntat la ICE intr-un oras precum Chicago unde iarna e grea in fiecare an nu s-au gandit ca e bine sa incarce acasa automobilul? (sau la job dar undeva unde oricum isi petrec 5-8-12h din 24 si unde indiferent de costuri isi pot mentine bateria la o incarcare de 80% la fiecare 2-3zile ?)
Cred ca soferia si utilizarea automobilului nu este chiar pentru orice anaflabet functional care are carnet de conducere.  My 2 cents :ceuameni: -17 grade celsius si ei toti trebuie sa aiba masina incarcata (pentru ce??)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cat timp Tesla are vanzari, pe Musk il doare-n palarie.

 

E tare senzatia sa ia foc un doubledecker electric bus, daca esti la etaj si incerci sa cobori  pe scara aia ingusta.

Eu n-am vazut decat single deck din cele electrice la Londra,  chiar ma gandeam ca cel  doubledecker sunt prea grele si nu dau randament pe electric.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5 hours ago, voinea said:

Dar oare ce job sau stil de viata au acei proprietari de Tesla care stau 10-20h sa incarce de la un Supercharger ?? Cand au renuntat la ICE intr-un oras precum Chicago unde iarna e grea in fiecare an nu s-au gandit ca e bine sa incarce acasa automobilul? (sau la job dar undeva unde oricum isi petrec 5-8-12h din 24 si unde indiferent de costuri isi pot mentine bateria la o incarcare de 80% la fiecare 2-3zile ?)
Cred ca soferia si utilizarea automobilului nu este chiar pentru orice anaflabet functional care are carnet de conducere.  My 2 cents :ceuameni: -17 grade celsius si ei toti trebuie sa aiba masina incarcata (pentru ce??)

Probabil pentru drumuri mai lungi si siguranta ca daca ramai blocat din diverse cauze nu mori de frig.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In curand gratis...

 

Citat:

UK car prices ‘bloodbath’ could be coming, as EV makers fight for sales

...It comes at a time when discounts on new electric cars have hit record levels in the UK market and used EV prices continue to fall sharply.
...the average discount on a new EV has now reached 10.6 percent, up from 4.8 percent a year ago, while 70 percent of new electric model trims saw average prices fall in December 2023. Used EV prices fell much more dramatically, with prices of 3-5 year old models crashing by 38 percent on average, according to Autotrader data.
...“In many cases, the average advertised price of a new electric car, including the manufacturer or retailer discount, is still higher than the petrol or diesel equivalent.”...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merita sau nu? 

Dpdv financiar 30000 km pe an cu o masina cu motor termic vs EV, se traduce cam asa:

Termica

  1. Carburant lunar 210 Euro Lunar --> 2520 Euro anual
  2. Revizii anuale 1000 Euro (corect este sa punem cost de revizii pentru masini din aceeasi clasa / an fabricatie)

Electrica

  1. Consum energie lunar 450kWh Lunar --> incarcata acasa 1400 Euro (kWh pus la 1.3, consum mediu am pus 18kWh/100k chiar daca EVurile mai mici consuma mult mai putin)
  2. Revizii anuale - filtru polen - 100 Euro

Diferenta dintre cele doua variante este de 1000 euro pe an.

DIn punctul meu de vedere

  • finanicar merita doar cu discounturi mari AFM (cum a fost 2023) sau discounturi oferite de producator
  • dpdv experienta de condus - trebuie sa iti placa sentimentul de putere silentioasa sub accleratie (imi place maxim)
  • Masina electrica nu este o alegere potrivita daca ai de parcurs zilnic drumuri mai lungi de 300 km
  • nu este o alegere potrivita daca nu o poti incarca acasa

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

incarcarea acasa costa la jumatate cu contract la HE.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@iancumnd

As lua in calcul si devalorizarea ,+ imposibilitatea unor reparatii dupa iesirea din garantie .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@EEXCALADEla ce te referi prin "imposibilitatea unor reparații după ieșirea din garanție"?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inlocuire motor/motoare si in special bateria .

Inlocuirea bateriei  dupa garantie …  asta inseamna reparatie imposibila .

 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum procedez daca cumpar masina asta si dupa alti 4 ani se strica iar bateria ? ( am gasit  multe la vanzare ca asta)

Cat ma va costa la urma ? 

 

IMG_6863.jpg

IMG_6865.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai mic pret gasit pe net e de 17.500 $ bateria+ manopera.

 

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu as traduce ca, din punct de vedere financiar, pentru 30000km pe an, o termica sh e mai atragatoare ca un EV sh, amandoua de aproximativ 4 ani si 100k km. Merita sau nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca e sa discutăm de-ale grupului, costa 8000 lei in momentul de față un modul de baterie MEB. Într-adevăr costisitor pentru unii, dar nu imposibil.

 

Pentru motoare sunt și piese de schimb, de la caz la caz.

 

Pentru modelele grupului eu zic că nu e atât de dramatică situația.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa nici 17.500 dolari nu e mult ptr o masina care costa 75.000 euro second

Probabil ca la cele chinezesti ieftine vor fi si baterii ieftine care sa tina cateva luni pana vinzi masina

Vom vedea ce va fi

O sa iau si eu electrica dupa ce iau toti ceilalti

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

39 minutes ago, Dementor said:

8000 le

Sigur lei ?

O baterie pt ID3-4-5 ? 


 

Si la asta tot peste 20.00€ costa bateria ,deci tot la imposibilitatea de a fi reparata ajunge 

289DAF1C-8328-4EE9-9005-AB7AED5E414A.thumb.jpeg.f1c498d041da59219ca69562d1f3e3b7.jpeg

https://www.olx.ro/d/oferta/tesla-model-s-tesla-model-s-p85-baterii-noi-incarcare-gratuita-la-supercharger-IDcvVSb.html
 

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai reprezentativ ar fi să vedem în etka, dar poți sa îți faci o idee după o căutare pe Google pentru codul din poza, prețurile variind între 1800-2000e.

 

Aici vorbind de un modul, daca e vorba de o baterie completă de 62kw brut, fiind compusă din 9 module, anul trecut în toamnă era aprox. 60k lei.

 

Ideea de baza e aceeași dpmdv, întradevăr costisitor pentru unii, dar se poate repara orice la EV-urile din grup.

Screenshot_2024-01-24-18-53-06-402_com.miui.gallery.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!