Jump to content

Mașini electrice - merita sau nu?


Retzius
 Share

Postare recomandată

Totul se duce intr o directie total gresita, dar poluam topicul degeaba... iar isteria asta cu electricele, alta spalare pe creier...

Modificat de acidone77
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In 2023 s-au vândut cam 15 milioane de mașini noi în SUA, din care 1 milion electrice, deci cam 7%. Iar trendul este în creștere.

In UE au fost vândute, până în Octombrie, 9,7 milioane de mașini noi din care 1,4 milioane electrice. Deci cam 15%. 

Față de SUA, în UE procentul este dublu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Citat:

Finlanda: pe fundalul vremii anormal de rece, facturile la electricitate în orele de vârf pot crește de 20 de ori. Guvernul, împreună cu operatorul de rețea electrică Fingrid, le-a cerut cetățenilor să reducă consumul de energie pentru a evita avariile.

Prețul mediu pe MWh în Finlanda a atins un maxim istoric de 890,54 EUR , comparativ cu recordul anterior de 505,68 EUR în 2010.
Actuala criză energetică a fost declanșată de politicile „verzi” ale UE, care au scos de pe piață majoritatea centralelor locale pe cărbune făcându-le neprofitabile, precum și oprirea furnizării de lemne/peleti și gaze din Rusia după ce autoritățile finlandeze au refuzat să plătească pentru ele în ruble.

Mulți proprietari de mașini care au optat pentru vehicule electrice sunt forțați să-și abandoneze călătoriile din cauza prețurilor record pentru încărcarea bateriilor - până la 116 EUR în orele de vârf.

Situația demonstrează nepregătirea autorităților finlandeze pentru un management eficient al energiei și incapacitatea de a asigura o aprovizionare fiabilă cu energie electrică și prețuri stabile la energie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa scoata snowmobilele din garaj.😁

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 eur/kwh era pretul in Finlanda, vineri. Mi a zis colegul meu de acolo, din cauza faptului ca era foarte frig, iar sursa lor principala este eoliana, care nu functioneaza la -30 grade

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate asa se mai trezesc baietii din visare. E bine ca se doreste o schimbare, dar ce s-a facut anii astia e bataie de joc.

 

Per total, cei mai castigati cu BEV-urile cred ca sunt acei early adopters, care au beneficiat in schimbul curajului si a finantelor de costuri aproape 0 la utilizare timp de cativa ani buni.

 

...ah da, si cei cu tesla care au platit pachetul de curent gratuit pe viata.

 

Acum insa e nevoie de un efort mult prea mare ca sa detii un BEV, lucru care le face inutile.

 

Unde mai pui ca pe spatele lor s-a facut o intreaga campanie de re-popularizare a mijloacelor de transport in comun.

 

Ok, o fi mai eficient cu trenu, tranvaiu etc dar lasa ma pe mine sa deci oe banii mei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In momentul asta populatia are o mobilitate maxima, fiecare decide unde merge, alternativele de transport sunt multe, costuri acceptabile.

 

Eu nu-s adeptul teoriilor conspirationiste, dar parca incepe sa se vada in viitorul nu prea indepartat momentul cand guvernul iti poate poate bloca  mobilitatea dintr-un click, fie taind accesul la reteaua de curent, fie imobilizand pur si simplu autoturismul.

Sau te lasa sa mergi unde vrei, dar pretul curentului electric va fi prohibitiv, asa ca o sa stai pe langa casa, te plimbi doar la munca, cu autobuzul electric.

La distanta o sa calatoresti cu trenul  de mare viteza, dar  numai  cu aprobare  in prelabil a destinatiei.

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa nu exageram, totusi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4 hours ago, halamadrid said:

guvernul iti poate poate bloca  mobilitatea dintr-un click, fie taind accesul la reteaua de curent, fie imobilizand pur si simplu autoturismul.

Scenariu putin SF .

Pai daca nici noi nu avem experienta anularilor …..asfel de limitari vor fi anulate din prima zi .

 

 

La situatia montiala actuala …  toate marcile au dificultati cu productia si vanzarea  EV-urilor .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu_LWR

 

48 minutes ago, EEXCALADE said:

guvernul iti poate poate bloca  mobilitatea dintr-un click, fie taind accesul la reteaua de curent, fie imobilizand pur si simplu autoturismul.

 

 Din pacate scenariul nu este SF si nici exagerat...

Acum putin timp,2...3 ani nu mai stiu cand exact deoarece timpul trece mai repede decat realizam ,era isteria cu contoarele inteligente...

Desi nu se practica...cu ajutorul lor au posibilitatea sa iti intrerupa alimentarea cu energie electrica printr-un click.

Vorbim bineinteles de cei care au montate aceste contoare...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Diferenta e ca acel contor nu e propietatea mea personala ,dar si la ele au fost si sunt “solutii”  

In cazul autoturismelor  cineva trebuie sa investeasca mult in dezvoltarea si implementarea acestori limitari ,constructorii sigur nu au nevoie de asa cheltuiei.

A mai fost o tentativa (mai importanta ) privind imobilizarea motorului pt persoanele aflate in ebrietate ,si …. 

 

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe banii clientului, guvernele pot implementa orice.

Toti am platit mai mult pe masini in diverse momente, cand sistemele deveneau obligatorii: ABS,  incadrarea in norme euro prin (diversele filtre de particule si catalizatoare care nu erau obligatorii direct, dar indirect erau musai).

Era vorba de un abonament  de conectivitate pentru volan incalzit /scaune incalzite  promovat de BMW parca.  Au renuntat din lipsa de clienti.

Dar daca devine obligatoriu un sistem, poate costa  si 2000 de euro, banii vor recuperati de  producator de la client, iar clientul nu are de ales daca vrea masina. Deja sunt masini care depind de serverele producatorului, nu cred ca tehnic e asa de greu incat sa aiba acces si guvernul  la masinile tuturor, in viitor

 

Cum ar fi o mobilizare gen 10 august 2018 prin 2040? 

Cetatenii: hai sa protestam!

Guvernul: 2 clickuri-kaput autoturisme,  plus restrictioneaza accesul in gari, statii de metrou pentru cei din Bucuresti.

Se duce naibii orice urma de  democratie cand e controlata mobilitatea populatiei.

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

16 hours ago, EEXCALADE said:

Diferenta e ca acel contor nu e propietatea mea personala ,dar si la ele au fost si sunt “solutii”  

In cazul autoturismelor  cineva trebuie sa investeasca mult in dezvoltarea si implementarea acestori limitari ,constructorii sigur nu au nevoie de asa cheltuiei.

A mai fost o tentativa (mai importanta ) privind imobilizarea motorului pt persoanele aflate in ebrietate ,si …. 

 

Am eu asa ceva, nici macar nu pot sa citeasca iautomat indexul si a trebuit sa angajeze un tert sa faca asta manual 😆Tot manual ti-l taie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand lucrezi cu probe biologice, pot fi si  aparate dedicate care dau chix, vezi drug testerele militiei.

Cand e vorba sa intrerupi un circuit electric sau sa accesezi un imobilizator de la distanta, cred ca tehnologia exista de ceva vreme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@dercosin cladirile noi au pus contoare inteligente. 

La mine, daca nu ai cerut altceva, in bucatarie ai plita pe gaz si cuptor electric. 

Multi au decis sa treaca la full electric si… au ATR pe 5kW pe care, normal, nu s-au dus sa il schimbe. 

Sa vezi plimbari cu liftu cand “sare siguranța” - “tabloul general” e jos la parter ;))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mult laudatul transport electrificat a dat chix ieri la Iasi din cauza viscolului si a temperaturilor scazute.

Autobuzele electrice au fost retrase treptat in cursul diminetii la garaj, iar tramvaiele mai mult au stat. Degeaba cumperi Bozankaya si PESA de nspe metri lungime, daca   nu pot opera eficient din cauza conditiilor de relief, infrastructura veche.

Amuzant e cum merg autobuzele electrice cu geamurile aproape inghetate, soferul nu mai porneste caldura, ca sa pastreze autonomia acumulatorilor pentru mers.

Si nu au fost decat -10 grade.

Noroc de autobuzele diesel. Ecologistii sa se abtina, au fost scoase la strada numai alea euro 6.😀

 

Concluzia: viitorul electric nu suna chiar bine, cel putin pentru autobuze.

 

La Londra am vazut o solutie interesanta, lasa pe traseu un autobuz cu acumulatorii incarcati si pasagerii  sunt rmutati din cel cu bateriile terminate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pune o poza, m-ai facut curios.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pont: numarati pantografele.

 

tramvaie-si-autobuze-iasi-4-1200x675.jpeg

Iasul_blocat_de_zapada9.jpg

 

 

Fac maine dimineata o poza si cu un autobuz electric ce are geamurile inghetate.

 

 

Nici in Norvegia sau Suedia autobuzele electrice nu se simt prea bine.

https://m.ziuanews.ro/stiri/nc-lzirea-global-n-suedia-este-momentan-prea-frig-pentru-ca-autobuzele-electrice-s-functioneze-1580489

tramvaie-si-autobuze-iasi-7-1-1200x675.jpg

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ma prind ce vrea sa spuna autorul ? Ca masinile electrice "e proate" pentru ca e un sir de tramvaie (care nici macar nu am baterii) in Iasi ? E amauzant ca nu ne spui si de ce au stat travailele alea acolo, sper macar sa aiba o legatura cel putin tangential cu partea de propulsie electrica si tehnologia in sine.  Mi se pare ca s-a scris tot ce s-ar putea scrie despre masinile electrice aici, acum sunt impartasite doar convingeri personale. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

 

Quote

Mi se pare ca s-a scris tot ce s-ar putea scrie despre masinile electrice aici,

Adica ai citit tot topicul, dar ai vazut doar pozele cu tramvaiele?😄

ZIsesem si de autobuze electrice. Si da, autobuzele electrice e cam "proate" cand e ger afara.

 

Legat de tramvaie:

Quote

Au înghețat și tramvaiele, care nu mai plecau de pe loc decât după ce interveneau vatmanii cu alcool medicinal la compresoare.

 

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poza de dimineata cu autobuz electric. Confort maxim pentru calatori, la cum arata geamurile.

Sunt curios cat reuseste sa stea la traseu, dar probabil ca nu mult la cum s-a intamplat in ultimele zile. Astazi au fost numai -9 grade dimineata.

 

autobuz electric 2.jpeg

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma, da' astea parca bagau caldura instant, nu ca "fumigenele bautoare de suc de dinozauri"...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt si in Cluj-Napoca destul de multe, dar asa inghetate nu le-am vazut niciodata chiar daca dimineata au fost -10*C.

Sa fie aerul uscat in Cluj-Napoca sau soferul care n-a citit tot manualul de instructiuni?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A fost viscol destul de puternic...nu doar o dimineata cu -10 grade.

A fost initial ploaie, lapovita ce a inghetat pe parcurs.

Plus ca noaptea au fost -17 grade.

Totodata, chiar si in autobuzele clasice, tot frig era cu caldura data la maxim.

Nu la fel de frig, dar era frig, chiar si imbracat gros.

 

Statii dese, stat mult in statii ca dureaza pana urca toti oamenii, se misca greu din cauza zapezii, samd, toate cer capacitati sporite de la autobuze.

Iar aceste autobuze nu sunt bune decat pentru orasele mici, gen Pascani, Harlau.

In Iasi cam e nevoie de articulate de acum.

 

Ca fapt divers, in Iasi sunt si autobuze Solaris Urbino 12 Electric si alea se descurca mai bine.

 

Si ca sa imi dau si cu parerea la subiectul topicului, consider ca autobuzele electrice sunt foarte faine pentru orase, se incarca la capete, nu fac zgomot deloc, se misca simtitor mai bine decat alea diesel, merg mai lin, nu te smucesc asa tare. Nu mai zic de faptul ca Iasiul e destul de provocator pentru autobuzele clasice avand multe dealuri de urcat, unele destul de abrupte si acolo se simte ca motoarele clasice muncesc din greu + cutia de viteze care uneori e indecisa sau depasita de situatie.

 

Am mers de cateva ori cu Solaris Urbino si e ce trebuie.

Silentios, rapid, nepoluat.

 

Nu am rezolvat problema poluarii cu ele, dar dpmdv, ai clar un plus prin cele mentionate anterior.

Cat despre partea de finante, nu cred ca merita 5-10x pretul unui autobuz clasic.

Modificat de yeeeeman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Titlurile vorbesc de la sine...

 

Citat:

(HTZ) Hertz Rental Giant to Sell 20,000 EVs in Shift Back to Gas-Powered Cars - Bloomberg

Hertz Global Holdings Inc. plans to sell a third of its US electric vehicle fleet and reinvest in gas-powered cars due to weak demand and high repair costs for its battery-powered options.
Hertz announced large purchase of Tesla vehicles in 2021.

 

Citat:

EU targets to suffer as consumers shun used electric vehicles - Euractiv

The majority of European drivers purchasing a used car are foregoing second-hand electric vehicles (EVs) in favour of their combustion engine equivalent, car dealers suggest – a development set to undermine the EU goal of cutting road transport emissions.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   2 membri

    • DiLivio
    • wert
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!