Jump to content

Mașini electrice - merita sau nu?


Retzius
 Share

Postare recomandată

Bravo

Exista doua " realitati " peste tot in ziua de azi

Una e spusa de cel care a dat bani si a cumparat ceva nou

Si a doua , aia mai reala de fapt , e cea spusa de cineva din interior care de fapt stie ce se afla sub

1.gif

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Plus ca momentan nu exista nimic aftermarket. La baterie o sa ii poti schimba celulele, dar ce faci cu bms-ul? ca pe asta sigur nu il gasesti nicaieri, pentru ca are comunicatie can si alte lucruri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

BMS-uri exista de toate tipurile, problema cu cele AM este sa stie limbajul masinii pe care il montezi, ca sa il poti integra, ca de ex CAN bus sau inlocuitorul lui. Mai trebuie luat in calcul factorul forma.

Da, nu este la indemana momentan, dar o sa devina accesibile.

 

De ex: in Romania exista cateva companii care transforma acumnultaroii proveniti de pe masini electrice in solutii de stocare pt sistemele foto voltaice. Ei refac modulele (adica au uneltele necesare si cunostinele sa reconditioneze/inlocuiasca bateriile defecte si sa reconfigurereze in functie de capacitatea/tensiunea dorita) si moneaza BMS-uri pt a le intergra (incl le programeaza). 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Race to salvage sinking cargo ship carrying 3,000 vehicles including 350 Mercedes as it burns out of control in North Sea after fire 'caused by electric car'

 

Citat:

The race is on to prevent the sinking of a cargo ship off the Dutch coast which is carrying almost 3,000 vehicles, including 350 Mercedes-Benz, as it burns out of control with an electric car believed to be behind the deadly fire.


At least one crew member died and others were injured after fire ripped through the Fremantle Highway, a 18,500-ton car-carrying vessel. Rescue helicopters and boats evacuated 23 crew members from the Panamanian-registered ship.

The cargo ship was transporting 2,857 cars from Bremen, Germany to Port Said, Egypt, 25 of which were electric cars. It was one of the electric cars that caught fire, a spokesperson for the coastguard told Reuters. 

On 22.01.2023 at 15:22, Dolfin a scris:

 

Nu au trecut mai mult de 6 luni si decizia companiei Norvegiene s-a dovedit inteleapta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da este daca nu s-au gandit ca apa sarata cu bateriile Li-Ion nu se amesteca...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

https://www.digi24.ro/stiri/externe/probleme-pentru-volkswagen-gigantul-auto-suspenda-productia-a-doua-modele-electrice-din-cauza-cererii-scazute-2520045

 

Quote

Volkswagen a decis să suspende producția a două modele electrice, la fabricile sale din Zwickau şi Dresda, din Germania, în primele două săptămâni din octombrie, din cauza cererii mai slabe, a declarat un purtător de cuvânt al companiei, transmite Reuters.

 

Quote

Volkswagen va suspenda producţia modelelor electrice ID.3 şi Cupra Born. Din cauza situaţiei actuale de pe piaţă, producţia de vehicule va fi redusă în perioada sărbătorilor de toamnă din Saxonia, în perioada 2-13 octombrie, la uzina Volkswagen din Zwickau, a spus purtătorul de cuvânt. De asemenea, producţia modelului ID.3 la Dresda va fi suspendată din 2 octombrie şi va fi reluată începând cu 16 octombrie.


 

Eu credeam ca duduie cererea de electrice.

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai cerere exista dar concurenta chinezeasca si Tesla au facut modelele VAG neatractive la vanzare cu preturile actuale. De asemenea am observat la concurenta ca adopta mai rapid baterii cu tehnologii superioare Li-Ion pe modelele existente fara a astepta sa dezvolte o platforma sau model nou. VAG pare ca se misca mai greu in acest sens.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiti care este MEME-ul cel mai raspandit acum printre posesorii de electrice:

"Stiti care este problema masinilor electrice?

Ca trebuie incarcate..."

 

Pe de alta parte vremurile grele se apropie in viteza, economic o sa fie dezastru pentru tarile ce depind de euro si ulterior de $.

Tiparirea de bani nu poate continua la nesfarsit.

Economia Germaniei se prognozeaza ca se va reduce cu 0,6% in 2023 (motorul EU), dar cifrele de la final de an o sa fie si mai rele, multi spun ca nu se poate evita un colaps economic global.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun , noi depindem de LEU , RON si Fast-Food , inseamna ca am scapat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Clipul pare a fi facut de fanclubul din strainatate "Autolatest.ro" si este mai slab documentat decat un reportaj Digi24.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mesajul poate fi livrat tendentios, insa tendinta, problema, exista, ideile principale din video sunt realitati.

 

Tesla’s Profits Plunge 44% After Big Price Cuts atat pentru a ramane competitiv pe piata din China cat si pentru ca au scazut vanzarile.

Oprirea facilitatilor de productie EV pentru 2 saptamani la VW deja a fost discutata in toata presa de specialitate.

 

China, world's top graphite producer, tightens exports of key battery material.

Acesta este un raspuns la sanctiunile instituite de USA in care le este refuzat accesul la tehnologiile moderne de semi-conductoare.

 

Daca la toate acestea mai adaugam si situatia economica dezastruoasa in zona $ si €, EV este cea mai mica problema in viitor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

The Texas Public Policy Foundation (TPPF) has released a new study, “Overcharged Expectations: Unmasking the True Costs of Electric Vehicles,” that takes aim at revealing “the true cost” of electric vehicles (EVs).

 

True costs of fueling an electric vehicle, including excess charging costs and subsidies, is equal to $17.33 per gallon of gasoline, a new analysis found.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Bine ca nu a nimerit si in mijlocul unei rafuieli cu arme , ca sa fie realitatea completa despre civilizata America lu' peste

Daca ai strazi late iti iei masini late , nu pitici sa faca sandwich ceilalti

Nu vad cum poti avea o parere buna despre locuitorii unei mega-tari care voteaza presedinte pe Trump

Ce e mare nu inseamna ca e si de calitate , unde se invart banii nu inseamna ca vei gasi civilizatie

Luam cel mai apropiat exemplu - Bucuresti

Modificat de tavitara
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intr-o tara in care  Ford F150 se vinde anual intr-un  numar de exemplare ridicol de mare, 700.000-800.000 de masini, nu te astepti sa fie plin de Tesla pe sosele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ford a redus produtia Ford F150 EV cu 50% si tot construieste pe stoc, pica narativul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masinile electrice vor merita in momentul in care vei putea sa cumperi de la SH, o masina EV de 7-10 ani, fara mare stress. Adica nu va trebui sa te coste bateria de schimb cat o masina EV noua, reparatiile la sasiu nu te vor duce la dauna totala economica, etc. Tehnologia actuala a bateriilor nu permite acest ciclu de folosire / reparatii / mentenanta cu care suntem obisnuiti la masinile ICE.

 

Totusi, sper ca apucam si vremuri mai bune pentru ca e mai chill sa mergi cu un EV, poate ne iese cu bateriile Na-Ion dupa ce se rezolva cu densitatea energetica sau ceva concret cu solid-state.

Modificat de Doc Morelli
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In ciuda faptului ca ne place sau nu, prezenta electricelor se va face simtita din ce in ce mai puternic in toate regiunile. Daca e sa ne uitam in urma cu zece ani la cate modele erau pe piata si cate sunt in prezent (nu toate sunt si reusite), avansul tehnologic este extraordinar. Da sunt si dezavantaje (variatie mare de autonomie de la anotimp cald la rece, autonomie insuficienta in anumite cazuri, infrastructura nu foarte bine pusa la punct, etc.), dar dpmdv cel mai deranjant este avansul tehnologic si anume ca acum iti cumperi un model si la anul sau chiar mai repede apar anumite imbunatatiri semnificative desi modelul teoretic nu a ajuns la sfarsitul ciclului de viata. Lucrul asta afecteaza puternic valoarea de revanzare, ca sa nu mai zicem de reduceri de pret la cele noi (vezi cazul Tesla).

Iar referitor la zona combustibililor fosili, abia ce a fost anuntata achizitia Renovatio de catre OMV - Petrom. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De curand a intrat in familie un phev care duce in conditii optime +60km. Parerea mea este ca daca aceeasi baterie (ca dimensiune fizica) ar avea densitate energetica dubla sau tripla, ev-urile ar deveni total inutile. Un phev cu un real world range de + 150km cred ca acopera peste 90% din utilizarea medie statistica a unui vehicul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La electrice asta e realitatea , am mai spus ca sunt un fel de smartphone cu roti

Dupa ce cumperi apare un model mai evoluat ...

Imi e groaza ce va fi pe drumuri cand toti smecherii vor conduce masinile astea cu ochii in tableta

Deja exista cateva stiluri de condus generalizate

- cu ochii in jos la telefon si din cand in cand se ridica privirea sa vada ce mai e in fata .. daca mai e

- cu obrazul stang si ochiul lipit de geamul lateral  , o mana pe volan si alta pe faza lunga

- fara maini pe volan gesticuland ca sa le explice celor din masina ce a patit cand i s-au ars sarmalele si a trebuit sa manance doar 4 feluri de mancare de Craciun

Vom mai vedea ce stiluri de condus EV-uri apar sau dispar ...

Ca daca se ridica la noi pamantul 4m intr-o secunda , cat s-a ridicat in Japonia , nu mai ramane nimeni sa se dea nici cu trotineta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

6 hours ago, tavitara said:

 

Nu vad cum poti avea o parere buna despre locuitorii unei mega-tari care voteaza presedinte pe Trump

Lasa ca nici la noi nu e mai bine, sa nu aratam cu degetul catre altii 🤣

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai nu , era vorba ca ii vedem pe altii ca pe niste zei si ne asteptam ca pe acolo sa fie altceva decat este

La noi ce sa fie bine ?

E putred totul si ne mai tine inertia in picioare

Despre noi am spus mereu ca am o parere extrem de proasta doar ca nu mai am o parere buna nici despre altii in ultimul timp

De aia am mai multe degete , sa arat cu fiecare unde trebuie si cum trebuie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!