Jump to content

Mașini electrice - merita sau nu?


Retzius
 Share

Postare recomandată

La Hidroelectrica, in momentul in care verific cu cnp-ul daca am ceva, imi apate ca nu am contract activ. 
 

Mai asteptam, procesarea la astia vad ca dureaza

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 4 ore, Silviu_7 a scris:

Hidroelectrica inca are oferta la 0.25 lei/kWh energie activa pana la final de an. 

Care 0.73 ron pret final?
Atat ar veni la mine, cu tot cu TVA, taxe adiacente, etc. 0.73/KWh. Iar acum la Electrica Furnizare 0.80/KWh. Da, stiu...cum zicea Iohannis: 7bani sunt 7 bani pe care nu-i dai.... 


https://cdn.hidroelectrica.ro/cdn/furnizare/01_07/oferta_casnic_01.07.2022.pdf

Modificat de Emy D
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Yasmin cine a facut site-ul ala gri cu gri… sper ca are un loc al lui in iad ;))

 

@Emy D eu aveam la electrica 0.8 cu toate taxele. Dupa care au venit cu oferta de 0.9 fara taxe. Unui coleg la doua saptamani i-au facut minunata oferta de 1.12 fara taxe ;)) 

 

La conac eram pe FUI dar si acolo ajunsesem pe la 1.1 lei si urma sa creasca la 1.3...

Modificat de zidanne
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Momentan nu exista un contract de furnizare mai ieftin decat am vazut la hidroelectrica. La momentul asta enel are 1,53, electrica are 1.69 (contract pe 6 luni); Engie vad ca e si mai generos cu 2.822 tot pe 6 luni.

Plafonarea e praf in ochi cat timp statul permita baietilor destepti din energie sa practice asemenea preturi si dupa plafonare vin facturile serioase.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Banuiesc ca toti vorbiti despre pretul energiei per kWh si furnizori pentru ca sunteti interesati de cat ar costa sa incarcati masina acasa, nu? Pentru ca altfel nu vad legatura cu titlul topicului...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E simplu, pe mine ma costa ~10 lei/100 km daca incarc acasa. Nu am statie, doar priza normala de 220v la care incarc peste noapte. 15kwh/100km (0.72lei/kwh, contract la Hidroelectrica, toate taxele incluse fara limita de kwh/luna).

 

Am renuntat de mult sa mai incarc la Kaufland si sa fac cumparaturile acolo pt ca oricum era aglomerat si prefer sa ii las pe cei ce au nevoie sa incarce acolo, ultima incarcare a mea fiind in Februarie. E mult mai rentabil sa incarc acasa (50% din incarcari), la birou (30% din incarcari) sau in oras (20% din incarcari). In oras, multe statii sunt gratuite si platesti doar parcarea => cu 3 lei/ora parcarea in parking-urile unde sunt cate 2 statii DC faci 'plinul' si mergi o saptamana. Repet, cu 3 lei, 300 km.

 

P.s. la 1 an de la achizitie si 20k km efectuati chiar daca as primi acum 5-10k euro in plus pe masina fata de cat am dat eu pe ea, tot nu as vinde-o. Si culmea, principalul motiv nu e ca merg gratis, sau ca platesc pe 100km parcursi cat altii dau pe 1 litru de combustibil, ci felul in care se conduce. 

 

Modificat de cj.Paul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

image.thumb.png.95ed61f06f17176bc3f9683400c7c8e2.pngimage.thumb.png.b8a93330ac2c7b358afa45eada247136.png

 

Eu am instalatie de 9.66kWp, cu 4 siruri de panouri din cauza acoperisului mai aiuristic. O parte instalat in 2020, facut upgrade de doua ori in 2021. Am si baterie de 10kWh (energia livrata de baterie nu apare in cifrele de mai sus de aceea este o discrepanta la balanta energetica).

Incarc masina de cand am cumparat-o, din iulie anul trecut si am deja +25000km parcursi.

 

Cheltuielile de pana acum strict cu incarcarea masinii au fost de 439.26RON (din iulie pana acum) din care 261.05RON au fost pentru concediul trecut (1520km), in concluzie pe langa casa am facut +23500km cu 178.21RON. Echivalentul a 405Km pe care i-as fi putut parcurge masina precedenta (un SUV diesel de 2 litri).

Considerand consumul masinii precedente as fi bagat la aceiasi km 2000l de motorina la un pret mediu total de 15000 lei (am pus 7.5 lei motorina, cand am luat EV-ul era inca 5.5 lei din ce tin minte). Cam 3000 de euro recuperati din investitia initiala a instalatiei de panouri electrice. Din iulie 2021 pana acum ... Hai 2900 euro, daca scad suta aceea de mai sus.

 

Din 2020 pana acum, am platit catre firmele de energie electrica cam 1500 de lei, consumul casei este mare, am o gramada de scule electrice si pompe.

 

Doar de curand am devenit prosumator si am optat pentru compensarea cantitativa (ce bag acum in retea pot lua inapoi in maxim 24 de luni). Din mai pana acum am cam 1300kWh pe care ii pot folosi oricand pentru orice, inclusiv incarcat EV-ul. 

 

Pentru cazul meu particular, masina electrica este perfecta. Mai am un Yaris pe benzina care in ultimul an nu a facut decat 100-200km maxim. Ma gandesc sincer sa o vand si sa iau o alta electrica mica, gen Spring in locul ei.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oohh... VRM, ne place. :D

 

PS: In Timisoara se vor porni 16 statii DC 50kW ale primariei la un pret de 1.05 lei / kWh.

 

Considerand un consum mediu de 15 kWh / 100 Km, rezulta un cost de 16 lei / 100 Km....cata benzina cumperi de 16 lei?

VRM14.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe logica asta: 

 

Saptamana asta am facut 1200 de km in interes de munc si apeox 400 km in interes personal. Masina Superb Combi.

Am facut un plin in Bucuresti la plecare, un plin la Ruse si un plin la Bucuresti, din nou, aprox 150 de litri.

Am pierdut, in total, aproximativ 30 de minute cu "incarcarile", aer conditionat setat pe 19 grade pe automat.

Cam cat timp s ar fi pierdut cu o electrica?

 

Bonus: compania imi plateste atat motorina folosita la munca, dar si cea folosita in interes personal, deci costul meu cu "incarcarea" este 0.

 

P.S. Ce voiam sa demonstrez este ca sunt variate situatiile si nu putem lua totul extrem de exhaustiv, ca pretul sau timpul sau rabdarea etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu incepeti iar discutia asta, va rog! Si eu cred ca am platit vreo 200 de lei pe incarcari de vreun an, si masina s-a incarcat cat timp am stat la birou, deci am pierdut mai putin timp decat as fi pierdut sa bag benzina... dar astea sunt chestii care tin de fiecare in parte si care nu ar trebui generalizate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

36 minutes ago, Luciosu said:

Saptamana asta am facut 1200 de km in interes de munc si apeox 400 km in interes personal.

Am citit intr-un studiu EU mai demult ca rulajul mediu al unei masini in Europa este 15.000 Km / an. Asta inseamna 288 Km / saptamana.

Deci cazul cu 1600 Km / saptamana este ... foarte departe de medie si relevanta statistica a acestui caz este extrem de redusa.

 

36 minutes ago, Luciosu said:

Cam cat timp s ar fi pierdut cu o electrica?

Eu utilizez frecvent masina pe distante pe care le acopar cu o singura incarcare si prin urmare castig timp cu alimentarile cu masina electrica pentru ca incarc acasa, nu trebuie sa intru la nici o benzinarie, dureaza 10 secunde sa bag mufa.

Modificat de kolfleading
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Voiam sa punctez ca sunt cazuri si cazuri, si faptul ca vei incarca la Tm cu 16 lei/ 100 de km este irelevant, pentru ca unii incarca acasa, altii la birou, altii n au timp de incarcat si merg pe termic sau PHEV.

Ca fapt divers: Bucuresti - Brasov - Bucuresti - Plovdiv - Bucuresti - Focsani - Bucuresti.

 

L.E. Fac aproximativ 45-50 de mii de km pe an, intre munca si personal, costul ramane 0, pentru mine, pe tine, la incarcarea la cele din TM ale primariei, te ar costa, sa zicen oa 45k km, 7.200 de Ron

 

L.E. 2: si cum se calculeaza mediile, mister? Daca n-ai aflat, si extremele sunt importante si intra in calcul.

 

Si totusi, tu platesti mai mult ca mine si daca incarci acasa ori la birou si daca merg 100 sau 10.000 de km.

Deci? Cum facem aici?

Modificat de Luciosu
Raspuns
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt cazuri si cazuri, dar exista si o medie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 12 ore, Luciosu a scris:

Fac aproximativ 45-50 de mii de km pe an, intre munca si personal, costul ramane 0, pentru mine, pe tine, la incarcarea la cele din TM ale primariei, te ar costa, sa zicen oa 45k km, 7.200 de Ron

come on, ca asa nu e corecta comparatia. 
cineva plateste pt combustibilul ala. Si costa 0 doar pt tine. Dar ca si cost pt deplasare e o suma frumusica (22500 ron / 6% / 7.5ron litrul / 50K km). Nu poti sa zici ca e 0 ca nu e gratis motorina. Ca nu o platesti tu e altceva, dar cineva o plateste. 
 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Emy D Pai nu era aceeasi discutie referitoare la Rabla Plus? Ca de fapt, pretul platit pentru un ID3 de exemplu, e de aprox 30k eur, ca nu se considera cei 10.000 de eur?

Tocmai ce voiam sa punctez este ca atatea persoane, atatea situatii diferite.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta am specificat si eu, in cazul meu, masina electrica este perfecta. Nu-mi platea nimeni motorina, asa ca s-a justificat schimbarea.

 

Ca si distanta, eu am acoperit Pitesti - Brasov - Onesti - Roman - Targu Frumos (Iasi) fara probleme si fara incarcare pe parcurs. Am ajuns la destinatie cu 84km autonomie.

Nu pot fizic si sincer nici nu imi doresc sa fac mai mult de 400-500km pe zi.

 

Planul de peste 2-3 saptamani arata asa:

Pitesti - Ramnicu Valcea - Brezoi - Obarsia Lotrului - Alba Iulia - Arieseni (pauza 3 zile) - Targu Mures - Piatra Neamt - Targu Frumos (pauza 3 zile) - Gura Humorului (pauza 2 zile) - Bucuresti (pauza o noapte) - Pitesti

 

Sunt curios cum iese 🙂

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 7/10/2022 at 11:15 PM, EEXCALADE said:

Fara acumulatori doar dai in retea,cand e soare.

 

daca ai un boiler electric in casa, poti spune ca ai o baterie? Poti. O baterie pe apa.

Dai in retea, speli rufele, gatesti, incarci masina. Seara doar te uiti la TV si cam atat. Daca ai incalzit rezervorul de apa tot pe timpul zilei, si incalzirea casei noaptea e asigurata tot din soarele de peste zi...

 

Preturile pt 1 panou de 550w sint pe la 200 euro, hai sa zicem chiar 250e.

 

2500e 10 panouri.

1000e invertor 5kw

1000e sistem prindere si cabluri

 

Montaj poate ti-l faci singur, e posibil. 4500e hai sa zicem inca 1500 pana la 6000e ca mai faci investitii in impamantare noua si altele... 

 

in nici un caz 12000e pt 3kw. Mai degraba 6000e pt 5kw

On 7/10/2022 at 11:43 PM, EEXCALADE said:

150lei x12 luni x15 ani /5 = 5400 €

Aprox. 150 lei platesc pe luna curentul .

Cu 5400€ crezi ca-mi pun fotovoltaice care sa-mi acopere facturile pe 15 ani ?

Mie din calcule nu imi da convenabil .

 

calculul nu se face asa, platesti acum 150 lei pe luna pt ca ai o casa gandita pt consum mixt gaze si curent.

Cand montezi panouri si ai energie gratis, evident nu mai consumi gaz, si maximizezi consumul de curent. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acum o oră, detinator a scris:

Montaj poate ti-l faci singur, e posibil.

Sigur te lasa astia sa ti-l faci singur daca vrei sa fii prosumator? Nu-ti cer dovezi, avize si autorizatii de la montaj?  
Stiu ca toata discutia asta pare offtopic. Dar daca ajung la costurile astea asa mai mici, se schimba datele problemei si incepe sa renteze. si da, 12K Euro nu am sa dau pe panouri, dar la 5-6K e mai tentant. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai poti sa ti-l faci singur daca esti autorizat ANRE 😀. In cazul in care ti-l montezi singur (si nu esti aurtorizat), trebuie dupa aia sa chemi pe cineva care e autorizat ANRE sa iti dea acordul ca tot ce ai facut tu acolo e bine si nu stiu cati se baga la asa ceva. 

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema cu “merita sau nu” este cand incercam sa alegem o singura masina.

 

De ce?! Sa va explic…

 

Zi de zi, incarcata zilnic la birou, masina electrica este partenera ideala de calatorie si ofera range mai mult decat suficient pentru a acoperi necesarul zilnic, sau chiar si saptamanal, de drumuri. Si chiar si incarcata la statii publice poate consuma mai putin, in lei, decat una termica folosita in acelasi fel. GT-ul meu consuma ~12-13 l/100 Km, Golf-ul cam 13-15 kWh/100 Km, doar ca un litru de benzina de 100, ce folosesc, e 9 lei si un kWh e 2,5 lei.


Da, si daca ar trebui sa o incarc la statii publice, cum am facut atatia ani, as alege tot electrica; ba chiar am ales, fiind la a doua masina electrica.

 

Dar… pentru ca exista intotdeauna un dar… tocmai ce m-am intors dintr-un concediu de 7.000 Km, intinsi pe o perioada de o luna, cu mai multe drumuri de 12-14 ore, fiecare peste 1.000 Km, in care as fi avut nevoie de un Model 3 LR ca sa pot mentine un ritm oarecum apropiat de cel al unei termice. Dar chiar si cu aceea masina imi era greu…

 

Acesta este motivul pentru care recomand, inca, o electrica doar ca a doua masina. De pastrat pentru oras si drumuri in apropierea lui care nu necesita mai mult de o incarcare. Sau celor care nu fac astfel de drumuri / concedii si merg cu avionul…

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, detinator said:

daca ai un boiler electric in casa, poti spune ca ai o baterie? Poti. O baterie pe apa.

Dai in retea, speli rufele, gatesti, incarci masina. Seara doar te uiti la TV si cam atat. Daca ai incalzit rezervorul de apa tot pe timpul zilei, si incalzirea casei noaptea e asigurata tot din soarele de peste zi...

 

 

Exact ceea ce spui tu am uitat sa mentionez, am si un Ohmpilot de la Fronius. E cam scump dar face ceea ce spui tu mai sus, intr-un mod inteligent. Invertorul maximizeaza consumul casei, bateriile iar surplusul il trimite la Ohmpilot pentru incalzirea apei (puterea variaza intre 0-3000W in functie de ce ramane disponibil) si abia la final varsa surplusul in retea. Dupa cum vedeti in poza de mai jos abia pe la 12 am inceput sa bag tot surplusul in retea, pana atunci am incalzit apa din boiler (300l) la 70 de grade.

 

image.thumb.png.f83204b9ba3a2c7025abc1b841a57e71.png

 

2 hours ago, Emy D said:

Sigur te lasa astia sa ti-l faci singur daca vrei sa fii prosumator? Nu-ti cer dovezi, avize si autorizatii de la montaj?  
Stiu ca toata discutia asta pare offtopic. Dar daca ajung la costurile astea asa mai mici, se schimba datele problemei si incepe sa renteze. si da, 12K Euro nu am sa dau pe panouri, dar la 5-6K e mai tentant. 

 

Bineinteles ca gasesti pe cineva sa iti faca actele, este foarte usor pentru un electrician autorizat sa verifice ce ai facut tu acolo, doar nu e racheta si nici nu ai conexiunile ingropate sau legate cu sfoara (cred). Eu recunosc, am depasit suma de 12k euro, insa am aproape 10kWh, multe accesorii deoarece am 4 siruri, 3 invertoare (2 Fronius si un Victron) si o baterie de 10kWh. Numai bateria, la vremea respectiva a fost cam 6k. Acum au mai scazut preturile.

 

24 minutes ago, Rave said:

Dar… pentru ca exista intotdeauna un dar… tocmai ce m-am intors dintr-un concediu de 7.000 Km, intinsi pe o perioada de o luna, cu mai multe drumuri de 12-14 ore, fiecare peste 1.000 Km, in care as fi avut nevoie de un Model 3 LR ca sa pot mentine un ritm oarecum apropiat de cel al unei termice. Dar chiar si cu aceea masina imi era greu…

 

Acesta este motivul pentru care recomand, inca, o electrica doar ca a doua masina. De pastrat pentru oras si drumuri in apropierea lui care nu necesita mai mult de o incarcare. Sau celor care nu fac astfel de drumuri / concedii si merg cu avionul…

 

Intrebarea cu care vin eu si pe care mi-am pus-o in momentul alegerii vehiculului actual este urmatoarea:

Cate drumuri de 7000km faci intr-un an? 2? 3? Este probabil insa nu pentru 99% din potentialii cumparatori.

 

Exemplul tau este extrem, 7000km nu faci in mod normal fara multe zile de pauza. Eu am facut peste 25000km in 12 luni prin tara si nu am simtit nevoia altui mijloc de transport.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, Cristist50 said:

am si un Ohmpilot de la Fronius.

Si ca sa dam totusi si o tenta "auto" discutiei, exista si Fronius Wattpilot, statie de incarcare Type 2 care moduleaza puterea de incarcare in functie de surplusul PV.

 

https://www.fronius.com/en/solar-energy/installers-partners/products-solutions/residential-energy-solutions/e-mobility-and-photovoltaic-residential

Modificat de kolfleading
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

10 hours ago, detinator said:

daca ai un boiler electric in casa, poti spune ca ai o baterie?

Am luat in calcul si un puffer (la centrala am boiler separat) dar tot nu merita,momentan.

Pana acum ,pentru apa calda menajera,pe timp de vara ,nu am depasit 50 lei/luna la gaz 😀

10 hours ago, detinator said:

Cand montezi panouri si ai energie gratis, evident nu mai consumi gaz, si maximizezi consumul de curent. 

Clar e un aport .Dupa cum au luat-o razna preturile...cred ca o sa fiu nevoit sa pun si eu.

Vedem la iarna.

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

8 hours ago, adrian001 said:

Pai poti sa ti-l faci singur daca esti autorizat ANRE 😀. In cazul in care ti-l montezi singur (si nu esti aurtorizat), trebuie dupa aia sa chemi pe cineva care e autorizat ANRE sa iti dea acordul ca tot ce ai facut tu acolo e bine si nu stiu cati se baga la asa ceva. 

cred ca te referi la cazul in care vrei neaparat sa fii prosumator (inutil pt multi). 

Chiar si in acel caz, cred ca tot poti economisi multi bani facand tu insuti majoritatea operatiunilor, si apoi chemi autorizatii doar pt semnatura.

Asa cum se face si la gaze, toti monteaza centralele termice, aragazele etc cu instalatorii/zugravii si apoi vine omu cu stampila

Sa nu uitam ca toti ne-am cam montat singuri statii de incarcare, prize etc pt masinile noastre?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

14 hours ago, kolfleading said:

Si ca sa dam totusi si o tenta "auto" discutiei, exista si Fronius Wattpilot, statie de incarcare Type 2 care moduleaza puterea de incarcare in functie de surplusul PV.

 

https://www.fronius.com/en/solar-energy/installers-partners/products-solutions/residential-energy-solutions/e-mobility-and-photovoltaic-residential

 

Da, din pacate achiztionasem o statie portabila deja cand am aflat de existenta lui. 

Am achizitionat statia din poza, in principal pentru ca este portabila si pentru ca pot schimba mufa de conectare la priza, mai am 3 adaptoare in plus (Schuko printre ele).

image.thumb.png.232c305b51f6a155f9e163d3c4582932.png

 

Uite cum se incarca masina (AC Loads), bateria si merge si casa (critical Loads) toate de la soare.

 

image.thumb.png.b5f53933a86f92567d76c52aebb28211.png

Modificat de Cristist50
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!