Jump to content

Mașini electrice - merita sau nu?


Retzius
 Share

Postare recomandată

9 minutes ago, Luciosu said:

Unde vrei sa ai resurse este cand faci o depasire, nu sa pleci cu scartz de la semafor

de acord. tocmai aici, electrica exceleaza. cuplu instant, fara cutia de viteze, fara delay (turbo lag, delay la cutie..sa stai sa verifici treapyta de viteza, sa stai sa pregatesti schimbarea..etc)..fac ca electrica sa fie mult mai usor/fund e condus per total.

apesi..s-a dus.

 

eu recomand..mergeti sportiv cu un id3 de 204 cai..si reveniti cu impresii. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, kolfleading said:

Ai idee cam cum a fost 2021 in Romania, raportat la decada 2011-2020? Am fost exact cu estimarile, inclusiv pe decembrie. Iti spun eu, 2021 a fost cel mai rece an dupa 2011.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Take is easy... Eu am vrut doar sa punctez ca 1.1 este de fapt 1.9. Renovatio mai plateste in plus si intretinerea, echipamentele si personalul deci sunt si costuri in plus la ei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

12 minutes ago, Bogdan_wrc said:

am pus asa doar ca sa fie mai simplu calculul. cifre rotunde pt ca nu toti tin masina 4-5 ani. fix consum total pe 1 an ( ca sa curpinda toate facturile...revizii, impozit, combustibil la pretul vizibil acum), nu stim ce va fi peste 2-3 ani.

sigur pretul reviziilor va creste, pretul consumabilelor va creste. ora de manopera..la fel. 

Pai tocmai de asta spun ca nu e corect, pentru ca intr-un 1 an sau 10k km, s-ar putea sa nu ai nicio revizie, majoritatea fiind la 15/30k si doi ani. 

Acu nici tu nu ai glob de cristal, iar daca v-a creste ora de manopera la ICE, o sa creasca si la EV (chiar daca asta inseamna ca doar conecteaza un tester la masina si face un update)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AndreiSergiu1991

Apropo de asta cu acceleratia la

electrica: toate cifrele spun ceva, voi spuneti altceva. OK! Si in metrou daca stai jos cand pleaca din statie, se simte un cuplu puternic, asta nu inseamna ca fuge de rupe pamantul. E doar senzatia care va pacaleste. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, dercos said:

Urasc sa spun ca am avut dreptate. Tin minte discutiile cu cei care afirmau cat de ieftin de utilizat este o masina electrica si le spuneam sa aiba rabdare, ca realitatea poate sa doara. Ei bine, acum suntem intr-o criza a energiei, cu preturi aberante la electricitate si gaz, si traim pe datorie, cu bani imprumutati. Minunata lume noua!

 

Sunt convins ca esti foarte afectat :).

Sunt multe motive pentru pretul gazului:

- productia: limitata de Putin

- rezerva: limitata de cererea mare din iarna 2020 cand a fost foarte frig; culmea, si de cererea mare cand e foarte cald (vezi pe Google despre incalzirea globala)
- pretul de import: mare, pentru ca Putin

- temperatura: nu stiu, dar pari sa stii tu

- cererea: corelata cu temperatura si redeschiderea economiilor, inclusiv pentru productia de curent murdar cand nu e soare si vant

- alternative: renuntam la pacura si carbune, deci s-au mai redus

 

Sunt multe motive pentru gaz si curent scumpe, nu doar unul. Tu simplifici prea mult ca sa iti sustii argumentul.

Ai dreptate, dar partial. Realitatea nu e alb-negru.

 

49 minutes ago, dercos said:

Ai idee cam cum a fost 2021 in Romania, raportat la decada 2011-2020? Am fost exact cu estimarile, inclusiv pe decembrie. Iti spun eu, 2021 a fost cel mai rece an dupa 2011.

 

Ce conteaza? Ziceai ca stii diferenta intre clima si vreme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

12 minutes ago, AndreiSergiu1991 said:

Apropo de asta cu acceleratia la

electrica

 

Tu ai cumparat Golf 8 TSI 150cp, iar acum incerci sa iti justifici alegerea atacand ID.3. Iti mai zisei o data: tu cumpari TSI 150cp cu ID.3, dar comparatia corecta e GTD 200cp cu ID.3 in ce priveste timpul pana la 100km/h. Oricum, parerea mea e ca se polueaza degeaba topicul si nu mai aduce nicio informatie utila.

 

Iar in ce priveste timpul pana la suta sau puterea TSI.ului au zis.o si altii: daca tu mergi cu acceleratia la podea tot timpul, ai avea sansa sa te tii de un ID.3.

 

Ca pret poti alege un 1.0 TSI care are 10s pana la suta, 3s nu e asa mare diferenta. Intr.un final tot 4 roti are... Iar viteza maxima e mai mare ca la ID.3.

 

Dincolo de asta as spune sa fii fericit cu alegerea ta pana data urmatoare cand vei avea de ales!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AndreiSergiu1991

De parca la electrica accelereaza de rupe pamantul doar daca mangai acceleratia... Tot la podea trebuie accelerata si aia.

Poate comparatia e prosteasca, habar nu am, dar eu tot sunt de parere ca ce simtiti voi ca fuge masina e doar o perceptie. In metrou daca stai pe scaun, cand pleaca din statie chiar simti ca "trage", se simte cuplu. E si rapid in acceleratie in sine? Nu prea.

 

Cifrele nu mint, le vedem mai jos intre ID3 204cp vs etsi G8 150cp. Voi tot comparati ca accelereaza instant. OK! Dar e logic ca pentru a obtine acceleratia aia brusca, trebuie calcata la podea, la fel si benzinara. Zi-mi tu mie cum pot minti cifrele de mai jos, unless esti pacalit de senzatie? Cum? Zi-mi tu mie, explica-mi, te rog. Daca apasam amandoi acceleratia la podea pe reprize, asa cum e prezentat mai jos, cum poti scoate tu 0-50 sub 5.5 secunde? Ca doar nu scoti 2 secunde si eu 8... E doar impresia aia de cuplu si atat. 

 

1531192393_Screenshot2022-01-11at15_42_28.thumb.png.f14962fefd926c64fef3e452737c3124.png

 

Modificat de AndreiSergiu1991
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

33 minutes ago, AndreiSergiu1991 said:

Apropo de asta cu acceleratia la

electrica: toate cifrele spun ceva, voi spuneti altceva. OK! Si in metrou daca stai jos cand pleaca din statie, se simte un cuplu puternic, asta nu inseamna ca fuge de rupe pamantul. E doar senzatia care va pacaleste. 

 

Mergi cu una si mai vorbim dupa ... mi se pare cel putin ciudat sa fii atat de sigur cand tu nici macar nu ai mers cu masina. Tu esti exact ca hotii striga hotii ... Iti suna cunoscut ce scrie mai jos ? 

 

On 12/28/2021 at 5:05 PM, AndreiSergiu1991 said:

Choice-supportive bias or post-purchase rationalization is the tendency to retroactively ascribe positive attributes to an option one has selected and/or to demote the forgone options.

 

Confirmation bias is the tendency to search for, interpret, favor, and recall information in a way that confirms or supports one's prior beliefs or values.

 

Lucrez in domeniu si recunosc aceste comportamente. Poate sa le scada range-ul si la 10% iarna, ei tot isi vor apara decizia de a cumpara o masina electrica, altfel nu faci decat sa recunosti ca ai gresit, si nu ne placa deloc asta, noua oamenilor in general. Insa eu le sunt recunoscator ca s-au sacrificat in aceasta perioada de tranzitie, si au ales masina electrica, care in 10 ani probabil va fi de nerecunoscut comparat cu performantele de azi.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AndreiSergiu1991
16 minutes ago, adrian001 said:

 

Mergi cu una si mai vorbim dupa ... mi se pare cel putin ciudat sa fii atat de sigur cand tu nici macar nu ai mers cu masina. Tu esti exact ca hotii striga hotii ... Iti suna cunoscut ce scrie mai jos ? 

 

 

Am mers cu un i3 de 184 cai. Frate mi s-a parut ca rupe pamantul la acceleratie, te baga sanatos in scaun, mult mai brutal decat la G8. Dar ghici ce. Era doar senzatia. Daca il compari cu G8 etsi 150cp... degeaba are 30 cai in plus. In stanga este i3. 

Cat despre povestile ca nu te poti tine dupa id3 sau dupa nu stiu ce smart sau UP, hai sa fim seriosi. Sunt extrem de multe variabile. Daca esti cu a 4-a la 30 la ora, cred si eu ca e lenesa. Conteaza sa si stii sa exploatezi o masina.

 

https://zeperfs.com/en/duel7199-8369.htm

 

Screenshot 2022-01-11 at 15.47.26.png

Modificat de AndreiSergiu1991
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie sa recunosc ca nu am condus 1.5 eTSI, dar la un ICE non hibrid trebuie sa pregatesti masina (launch control ...) sa scoti timpii aia pe cand electricele sunt pregatite din nastere. Aici e marele avantaj la tehnologia asta. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AndreiSergiu1991

Ce inseamna sa te pregatesti? Repet, conteaza extrem de mult cum exploatezi masina. Daca te astepti in ECO sa faca cutia nebunii... nu e ok. O tii in sport sau schimbi manual, si atunci vei avea timpi buni. Crede-ma ca si cu un Logan de 75 cp, daca stii sa o tii in plaja de turatii cu cuplu maxim (atat cat are el cuplu), vor fi surprinsi unii cat de sprintena e, ei fiind obisnuiti cu a 5-a la 50 la ora...

Modificat de AndreiSergiu1991
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar chiar si in cazurile alea trebuie sa faci tu ceva in plus fata de a apasa acceleratia ... la electrice nu trebuie sa fici nimic. Deci care e mai usor de condus in cazul asta ? 

 

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motoarele electrice au cuplu mult mai bun. Demonstreaza contrariul, daca nu crezi.

 

Uite TSI vs eTSI, ca sa intelegi de unde e diferenta:

 

tsi-vs-etsi.thumb.jpg.c07ae3449a1520eb6b0b2766295cdbff.jpg

 

Acum, daca vrem sa discutam hibrid vs. full electric, cred ca este alta discutie. Dar nu poti sa negi performantele motorului electric.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

49 minutes ago, AndreiSergiu1991 said:

Cifrele nu mint, le vedem mai jos intre ID3 204cp vs etsi G8 150cp. [...]  E doar impresia aia de cuplu si atat.

Ca sa scoti cifrele din poza cu o benzinara, trebuie sa o turezi la maxim, sa o storci la maxim. Sa mergi cu ea de la 4000 RPM in sus.  Sa pleci de pe loc de la 3000 - 4000 RPM. Sa schimbi in treapta superioara la 6000 RPM. Atunci ies cifrele pe care le vedem in poza.

 

Cu electrica nu ai aceasta problema. Asta inseamna "impresia aia de cuplu" in viata de zi cu zi.

 

Sunt de acord ca daca esti pe circuit si iti permiti sa tii benzinarul peste 3000 - 4000 RPM constant, scoate cifre impresionante.

Dar in traficul real de multe ori esti la 2000 RPM si ai vrea putin zvâc...

Modificat de kolfleading
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu ca am mai zis dar... Cifrele spun doar timpii perfecti, sau ideali. Si ar reflecta realitatea in teste, sau o cursa, dar nu pe strada! Ca noi aici vorbim de mers normal, linistit, cu 50Km/h, si exploatarea unui moment aparut, o gaura in trafic, un lucru pe care il facem de foarte multe ori zilnic, nu vorbim de curse.

 

27 minutes ago, AndreiSergiu1991 said:

daca stii sa o tii in plaja de turatii cu cuplu maxim

 

Realitatea pe strada este ca nu mergi niciodata cu 50 Km/h in a 2-a ca sa ai masina pregatita pentru o acceleratie. La 50 km/h, adica o viteza normala si legala de oras, esti in a 4-a, unele cutii automate tin masina si mai sus de atat.

Din momentul in care apesi acceleratia pana cand masina trage cum ar trebui, trece ceva timp... stim toti asta, stim toti cum se comporta o masina termica. Ei bine, o electrica este deja in fata in acest timp pentru ca nu are viteze de schimbat, nu trebuie sa se tureze ca sa dea cuplul necesar, nu trebuie sa faca nimic. Este mereu pregatita! Aparent nu stie toata lumea asta...

Termica o prinde din urma, da, si ambele ajung in acelasi punct impreuna, daca au acelasi timp 0-100Km/h, si apoi termica se duce in fata, da. Dar acest lucru nu conteaza in traficul urban pentru ca nu ajungem la acele viteze.

 

Strict din acest punct de vedere si strict in acest mod de folosire, eu pot sa va garantez ca Golf-ul meu de 136CP este mai rapid decat GT-ul de 205CP. Ba chiar as banui ca si eTSI-ul de 150CP este mai rapid decat GT-ul de 205CP pentru ca are o turbina mai mica, deci mai putin turbo lag, si mai ales pentru ca la aceste plecari este ajutat de... micul motor electric.

 

Toti cei care au electrica vorbesc despre acest mod de utilizare, un lucru de care ne lovim de multe ori zilnic si care te face sa apreciezi enorm masinile electrice. Toti cei care sutin masinile termice vorbesc de cifre obtinute in conditii ideale, lucru care nu se intampla mai niciodata in traficul de zi cu zi.

Haideti sa intelegem aceste diferente si sa incheiem aceasta discutie care dureaza deja de mult prea mult si nu aduce nimic util pe acest topic.

 

Asta inainte sa ma vad nevoit sa inchid acest topic, lucru pe care nu mi-l doresc! Mi se pare important sa avem un loc unde sa putem discuta despre avantajele si dezavantajele masinilor electrice si unde sa putem calcula, pe cifre nu pareri, daca merita sau nu o masina electrica si pentru cine. Dar nu-mi place sa transformam acest topic intr-un babilon de informatii si pareri care nu fac decat sa ingreuneze si mai mult cautarea unor informatii.

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AndreiSergiu1991

Ok, inteleg ce ziceti voi. Nu negati cifrele in sine, ci doar ca pentru a atinge cifrele, la ICE ai nevoie de o exploatare anume. Ok, fair!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, Sparkyson said:

Motoarele electrice au cuplu mult mai bun. Demonstreaza contrariul, daca nu crezi.

 

Uite TSI vs eTSI, ca sa intelegi de unde e diferenta:

 

tsi-vs-etsi.thumb.jpg.c07ae3449a1520eb6b0b2766295cdbff.jpg

 

Acum, daca vrem sa discutam hibrid vs. full electric, cred ca este alta discutie. Dar nu poti sa negi performantele motorului electric.

 

Aici e si diferenta de cutie. Corect era sa fie ambele automate, altfel diferenta de timpi poate fi si datorita timpului mai mare pentru schimbarea treptei de viteza la cutia manuala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate, dar banuiesc ca cei care masoara acesti timpi stiu sa schimbe viteze, sa accelereze masina inainte de plecare, etc.

Ah, am uitat sa zic ca masinile electrice nu au cutie si ce sa schimbi, acceleratia fiind continue si foarte lina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ieri la Kaufland-ul pe la care trec sa-mi cumpar cate ceva, vad un sofer intr-un Zoe care bloca niste locuri de parcare. Ma uit mai atent, de fapt el astepta sa se elibereze o statie de incarcat, toate erau ocupate. Adevat, s-a inmultit masinile eletrice in oras, ca peste tot in tara, presupun.

Dar probabil ca soferul de pe Zoe nu a mai facut cumparaturile+incarcarea masinii in 40 de minute cat e timpul avansat aici pe topic.

 

De sarbatori a circulat pe Facebook un clip cu ditamai coada de masini electrice la o statie de  de incarcare. Erau zeci de masini la coada, vreo 10 la incarcat, toata lumea astepta.  Era o statie Tesla, dar cred ca dura ore intregi ca sa iti vina randul la incarcare daca te asezai la coada. Mai stai si in frig daca nu mai ai destula baterie.

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca vrei gratis, costa. Timp. Stai linistit ca si daca s-ar da benzina gratis ar fi oameni care sa astepte cateva zeci de minute pentru un plin.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Presupunem ca toti cei de acolo incarcau gratis, pe cupoane, dar poate unii incarcau pe bani, pe motiv ca o fi kw mai ieftin ca la alte statii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Kaufland se incarca pe cupoane la statiile rapide. Statiile fac parte din reteaua Renovatio si au acelasi tarif pe kW peste tot. Deci pe cei care incarca cu bani nu ii obliga nimeni sa astepte la Kaufland, alternative sunt.

 

Poza aceea cu coada de Tesla care stau in asteptare are vreo 2-3 ani fiind cauzata de faptul ca urma sa nu mai fie gratuit in USA.

Cozi la superchargere se mai fac in sezonul vacantelor, dar nu ca cele din poza respectiva.

 

Hai sa ne amintim cum era pe vremea cand era rationalizata benzina, cum se statea la coada cate 12-15 ore. Cazuri de-a lungul istoriei au mai fost cu cozi mari la statiile de alimentare cu combustibil, dar daca ne raportam la o perioada lunga sunt mici ca procent. Asa si cu masina electrica. Sau crezi ca la inceputurile masinilor termice erau Benzinarii cu 4,6,8,10 pompe la orice colt de strada?

 

In continuare persista tendinta de Gica-Contra, adica insisti sa ne contrazici pe noi posesorii ca nu e asa cum facem noi de 1-2, unii chiar de 3-4 ani, ci e mult mai rau.

Am mai zis-o si mai sus: discursurile de a va auto convinge ca nu va trebuie masina electrica le puteti asculta intr-un cadru restrans. 

Nu vad sensul sa ne pierdem timpul pe aici daca tot ce fac marea majoritate a non posesorilor de Masina electrica e sa demonteze experientele posesorilor.

Cel mai nou exemplu este cel cu acceleratia masinilor termice vs electrice in diverste contexte. Discutia aceasta nici nu are sens, exista materiale pe YT suficiente sa va faceti o idee.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Presupui gresit ca eu ma autoconvig de faptul ca am ales bine cumparand o masina ICE. Am cumparat-o si gata, nici nu mi-am pus problema unei electrice. Nici in viitor nu-mi pun problema, pana nu parcurg 150.000 km cu masina asta.

 

Doar constat cat de repede se schimba niste lucruri pe care le luam de bune in trecut. gen kwh ieftin, ceea ce ne va face alegerea mai dificila, EU cred ca va fi in continuare vorba de alegerea ICE sau electrica, exista prea multa logistica pentru carburanti, iar electrificarea se observa ca devine  tot mai scumpa.

De benzina si motorina, stiam toti ce ne asteapta, cand 4 lei si ceva cand 6  si ceva.

 

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Personal cu ID.4 baterie de 77kW, autonomie estimata la 500km am incarcat de mai multe ori la statii publice pe DC in total cam un plin, adica 77kW, in 20'000km. Am incarcat de nevoie dar am mers direct la statii pe bani, unde n.am avut de asteptat.

 

Poate ne spun experienta si alti colegi care nu incarca acasa sau la serviciu, ori cei care fac drumuri mai lungi.

 

Sunt de accord ca e mai greu daca nu se poate incarca acasa sau la serviciu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!