Jump to content

Sfaturi achizitie Leon 5f


cristi511
 Share

Postare recomandată

Da, ai dreptate: am gasit 1,500kg masa pentru XP 1.8 TSI DSG, cam atat am si la Superb.

Aia 200kg in plus fata de hatch vin din caroseria break (50kg), 4x4 (100kg) si din DSG, plus kitul de plastice.

 

Ar fi 40cai in plus pentru XP si 60NM in minus fata de Superb, dar cu avantajul ca cei 280NM sunt disponibili pe o plaja mult mai larga (aprox 1500-4500rpm)

In plus, un tren de rulare - sper - mai rigid si mai comunicativ si o directie mai directa decat la Superb. Sper. Ar trebui sa se simta si un plus de tractiune venit din 4Motion.

 

Trenul de rulare si directia le verific la TD cu XP-ul diesel, iar 1.8 TSI DSG il mai testez pe o O3 (chit ca e DSG7, in loc de 6)

 

Daca nu...benzina + DSG6 ramane doar Cupra ST (iese marginal mai scumpa decat XP)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cupra st - discount de negociator sef si rezults un estate care are 280cp si 150 cp. Plus ca arata bine! Sub 30k. Nu suna rau...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da... si un eventual schimb de roti cu un XP. 225/45/18 mi se pare o binecuvantare, plus ca arata foarte bine jantele alea machined de XP

 

Nu inteleg de ce la noi e obligatoriu pe Cupra cu 19''. La altii se poate si cu 18''. 

Nenea ala care e Brand Manager Seat nu stie pe ce drumuri circulam noi ? 

Modificat de 75NOR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incap si 17 ;) situatie in care e mai confortabila si decat un Style, sa nu mai vb de FR cu care e similar inca de la R19 si DCC pe confort.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar fi 40cai in plus pentru XP si 60NM in minus fata de Superb, dar cu avantajul ca cei 280NM sunt disponibili pe o plaja mult mai larga (aprox 1500-4500rpm)

In plus, un tren de rulare - sper - mai rigid si mai comunicativ si o directie mai directa decat la Superb. Sper. Ar trebui sa se simta si un plus de tractiune venit din 4Motion.

 

 

 

Sorry to burst your bubble... treaba aia cu 1500-4500rpm e apa de ploaie. Fosta mea masina (Octavia 1.9TDI 101cp 240Nm) avea plaja de cuplu 1800-2500 si de la 1500 pana la 3000 de rpm se simte ca trage mult mai bine (ce-i drept, 5 viteze vs 6 viteze, alta cutie samd).

Dupa 3000 rpm se face simtit 1.8TSI-ul iar de la 4500+ e deja destul de turbat (pentru o masina ce nu se vrea hot-hatch).

 

Pe de alta parte, trenul de rulare, pentru cineva care vine de la barcile din Cehia este o revelatie :D.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Suspensia spate la 2.0 tdi 184 cp este independenta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bineinteles, e independenta la 1.8 TSI si 2.0 TDI 184 CP. Totusi, nu e atat de important aspectul asta, eu n-am sesizat sa fie vreo diferenta notabila in conditii normale intre cele doua solutii constructive.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil, dar eu am independenta acum si nu as inlocui-o cu altceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca sa o conduci la un testdrive, vei fi uimit de cat mici sunt diferentele, de obicei le simti la limita aderentei si pe drumuri nu foarte bune.

Eu conduc alternativ 2 Seat Leon, cele din semnatura, una cu suspensie independenta si alta cu suspensie semiindependenta pe spate si in conditii de trafic normal nu simti diferenta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu conduc alternativ audiului, loganul de 75 cp al nevestei. dar nu am asteptari si stau in banca mea cand vad din spate ceva cu cerculete sau similare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca ai tu o prejudecata, nu as compara in nici un caz Leon 5F cu Logan, nici macar suspensia spate nu e la fel, nu uita ca utilizarea suspensiei spate semiidependente este o practica destul de intalnita in clasa compacta, nu a inventat grupul VAG metoda asta de reducere a costurilor.

 

PS: eu nu stau in banca mea si am asteptari atunci cand vad din spate ceva cu cerculete, indiferent de numarul lor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt de acord cu Cristian. Mergi, fa un td, alearga masina pe niste curbe si abia apoi emite o judecata. S-ar putea sa iti dai seama ca audiul este chiar nesigur pe curbe comparat cu leonul.

Ps: nici eu nu stau linistit, nici macar cu dacia din familie, cu garda de 21 de cm. Mai importante sunt cunoasterea traseului, a limitelor soferului si ale masinii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu compar Audi cu Leon sau O3, pentru ca nu ar fi o comparatie dreapta si nici pe departe Loganul cu Seatul pt ca ar fi aberant. Eu am spus ce fac cand sunt intr-o masina nesigura pt viteze ridicate in conditii de drum dificile.... ma dau la o parte, nu strang din dinti accelerand. Cum ati spus, mult mai importante decat performantele masini sunt abilitatile conducatorului auto. Cum se spune in meseria mea: ...firstly it is about software and then about hardware. Tocmai de accea consider ca de la O3 sau Leon Sf in 184 cp as putea chiar depasi performantele ce le obtin din masina mea actuala pe care vreau sa o schimb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi-a placut mult aia cu cerculetele. Esti zeul meu acum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E imprumutata de cand conduceam in Germania si face referire la trioul Audi, BMW, Mercedes si uneori  VW. Ma bucur ca si tie iti place genul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa iti faci o idee, Seat Leon 5F ST 2.0 TDI 150 CP are aceleasi performante ca si Audi A4 B7 Avant 2.0 TDI 2.0 TDI 170 CP, accelereaza in 8,6 secunde de la 0 la 100 km/h, cuplul este de 340 Nm fata de 350 Nm in cazul A4 B7 Avant 2.0 TDI 170 CP, este mult mai usoara, 1358 kg fata de 1490 kg si are mai mult spatiu interior.

Nu te mai stresa cu suspensia spate, daca ajungi sa simti diferenta intre cea independenta si cea semiindependenta inseamna ca ai viteza prea mare in curbe.

Si te rog eu, pana nu faci test drive cu Leon sau Octavia lasa deoparte prejudecatile de orice fel.

Si eu am condus destul de mult in Germania si indiferent de ce masina ai avea, conteaza mult felul in care vrei sa conduci, pe mine ma depaseau frecevent la 150 km/h masini de clasa mica gen Renault Twingo, VW Up!, etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, am auzit si eu ca motorul nou de 150 este la fel de performant ca cel vechi de 170 cp.

Abordarea ta e corecta, nimic de zis. Din cate am auzit garda sport a unui ST FR este de 17 cm, iar la unul standard de 20. Corect? Asa i veneau si din astia mici tare din spate (chiar femei sau batranei), dar nu imi aduc aminte sa-i fi vazut spre 200. Au fost cazuri cand m-am dau la o parte avand +200, fara sa vezi flashuri sau calcare pe coada.

Am vorbit ca maine sa merg la Seat Chiajna pt vizionare si poate un test drive in showroom, caci nu stiu daca vor dori sa mi-o dea pe A1. Am primit azi de la ei o oferta pt ST FR 184 cp si 150 cp 4x4 (care implicit are si independenta spate), ambele identice cu full led, pachet iarna, culoare alba. Cu reducerea dealler si tva de 20 primul a iesit la 23.400 iar al doilea la 23.600, Consider ca mai pot negocia cu ei sa le scot la 23.000. Acum la preturi egale, ce sugerati un plus de 34 cp vs cai mai putini, o masina mai grea cu mai multe mecanisme in miscare si costuri aferente care iti dau un plus de siguranta..... daca nu te crezi zmeu! Cel 4x4 (nu X perience) este mai inalt ca cel 4X2 (asta fiind un plus trebuintelor mele)?

Modificat de Uomuom
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Garda sport 17 cm? :) La X-perience e 163 mm ... la celelalte undeva la 147 mm. 200 de mm are Dusterul :)


Cele 4X4 normale au aceeasi garda la sol ca si cele 4X2.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iar la cele cu suspensie sport (FR) inca 15 mm mai jos decit cele normale ...

Modificat de vdragos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dealerul Sorin de ka PVB2 m a dezinformat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Imi puteti spune si mie ce inseamna „tren de rulare specific FR”? Eu nu sunt interesat de suspensii care sa ma ajute sa iau curbele cu viteza (pustiul e oricum mai sensibil la curbe), ci de suspensii care sa imi asigure un confort sporit pe drumurile noastre, unele dintre ele cu un carosabil nu in cea mai buna stare. De aceea, suspensia independenta spate ar fi destul de importanta pentru mine. Am avut asa ceva pe fosta mea Jetta V si acum ii simt lipsa. Am citit discutia voastra referitoare la suspensii, dar ea abordeaza in principal latura sportiva. Nu contrazic faptul ca diferentele nu sunt totusi majore intre cele doua tipuri de suspensii: am condus Octavia 3 4x4 cu suspensie independenta, dar nu am avut ocazia sa o compar cu Octavia/Leon fara suspensie independenta. Totusi, nu reusesc sa imi explic concluziile la care ati ajuns unii dintre voi dacă avem in vedere faptul ca suspensia independenta spate este disponibila pentru vehicule cu motorizari mai puternice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"tren de rulare specific FR" = tren de rulare setat sportiv, cu o oarecare (10mm?) scadere a garzii la sol fata de trenul de rulare standard. Adica arcuri mai scurte pentru ca nu cred ca s-a umblat si la amortizoare. Tind sa cred ca Seat-ul este setat ceva mai sportiv decat Skoda, indiferent de suspensia folosita asa ca nu stiu cat de mult vei gasi confort aici. Poate cu jante pe 16, anvelope cu talon mare si tren de rulare normal. Din pacate pentru tine nu exista posibilitatea de a alege altceva legat de trenul de rulare atunci cand vrei sa comanzi echiparea FR.

Si eu tot dupa o jetta mk5 vin, cu ceva modificari aduse pe la suspensie si nu numai si cred ca am o idee destul de buna despre ce si cum se simte masina pe drum (fac referire la leonul meu cu punte fixa). Personal cred ca solutia tehnologica este dictata in principal de costuri si mai putin de performantele tehnice (nu includ variantele 4x4) iar ca argument vin si spun ca intr-o curba stransa la dreapta poti avea 80kmh si cu un leon 1.4 dar fr dar si cu un 1.8 sau 2.0 de 184. 

Din pacate nu cred ca Seat-ul este cea mai buna varianta daca principala cerinta este confortul pe drumurile patriei. Nu ma intelege gresit, suspensia este ferma dar nu deranjanta. Si intotdeauna exista varianta DCC daca vrei sa ai compromisul ideal. 

Edit: recitind info de pe site-ul oficial pentru mine devine clar faptul ca intre Style si FR este o diferenta clara in setup-ul suspensiei. Cred ca un TD ar elucida misterul.

Modificat de cristi511
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

Suspensia FR in primul rand este coborata cu 2 cm fata de modelele non FR . feelingul este unul destul de dur. Pe asfalt bun nu prea se simte diferenta fata de unul multilink, vin de pe octavia 2 care avea pe spate independenta, si pot spune ca leonul se lipeste mai bine pe asfalt uscat si lin. In schimb fiind mai dura, are reactii mai violente in conditii de asfalt umed, zapada sau denivelari dese pe asfalt(rupe aderenta mai repede). Legat de independente pe leon nu pot sa afirm nimic, insa pe leon 5F numai 2.0TDI 184 CP si 1.8TSI plus Cupra au. Oricum daca vrei o masina setata mai spre comfort, uita echiparea FR care pe deasupra mai vine si cu cauciucuri 225/45 R17 cu care te cam zgaltaie pe denivelari... 

Modificat de Andrei1980
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am codus FR simplu, dar am fost la drive test cu Cupra 290 + jante 17" de iarna. O avea Cupra DCC, dar nu cred ca este mai conformatibila decat FR simplu, generic vorbind. Si totusi mie mi-e mi s-a parut o masina cat se poate de ok in toate modurile posibile ale DCC-ului. Sincer, al meu SW, mi se pare mai dur decat normalul de pe Cupra :). Sau poate am avut eu masini mult mai dure fata de Leon si am alt etalon - se poate si asta.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acel DCC cu tren de rulare independenta face multe... cu aia simpla mie mi se pare un pic dura masina pe denivelari...ori poate fostele masini au avut o setare mai moale. Aceste perceptii oricum sunt destul de subiective de la om la om. Stiu pe unii de pe forum care sunt obisnuitit cu jante de 18-19 pe masini de marimea leonului si lor cele de 17 li se par deja parfum de femeie... daca din cauza acestei setari mai sportive nu o sa fie peste 3-4 ani concert simfonic de greierasi in masina, nu o sa zic nimica, ca nu este chiar capatul lumii, dar parca plasticele din masina imi dau asa o nesiguranta legat de fiabilitatea lor pe termen lung..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!