Jump to content

Sfaturi achizitie Leon 5f


cristi511
 Share

Postare recomandată

Pai zi cum te astepti tu sa fie.

 

Eu am spus din punctul meu de vedere in urma TD-urilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din comparatie tocmai ca 1.4 iese tare prost pentru o benzinara. In primul rand plaja de turatii e penibila, doar 2000 rpm pt cuplu maxim la o benzina turbo, dar asta se intampla cu motoarele cuplate la o turbina mica. Iti ramane fara suflu dat de cuplu intocmai ca dieselul. Intre 3500 si 5000 un gol unde nu ai nici putere maxima si cuplul e in scadere.

Apoi sunt 250 vs 340nm, nu mai sunt 320 din 2014.

250nm scoate si 1.8TSI de la 1250-5000 rpm si vorbim de complet alt comportament si feeling. 

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu scuzele de rigoare pt OFF

 

Diferente simt cei care fac comparatii din brosuri si care vor ca benzina sa traga de la 1500rpm si dieselul de la 4000rpm.

 

Conduse corect, ambele masini vor avea perfomante apropiate, atat la 0-100, 100-0, V max, etc...nici macar  raportul viteza/treapta nu mai difera prea mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca este o comparatie gresita. La pret de achizitie similar : 2.0 Tdi (150/184 cai) il compari cu 1.8 Tsi nu cu 1.4 Tsi.

 @cristi511 a luat o masina de pe stoc pe care o comparam cu alta la pretul de lista. Probabil ca daca lua 1.4 Tsi de pe stoc cu aceleasi dotari se vedea clar diferenta de pret.

 

My 2 cents...

Modificat de V A L I
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e vorba de comparatii din brosuri, ele insa reflecta realitatea. Mai putin prostia ca intra de la 1500, chiar scrie in unele locuri 1250 la 2.0 220 ceea ce e o prostie.

Pe langa faptul ca am facut testdrive si am testat reprizele 1.4 150 si 2.0 150, zilnic timp de 5 ani am mers cu 1.4 122. Strict ca feeling benzinarul mic ramane fara suflu si dieselul se simte mai rapid. 1.4 nu suplineste lipsa de cuplu printr-o plaja substantial mai mare pe care se obtine. 

Tocmai ca pe hartie 1.4 150 are 0-100 cu 0,4s mai putin (date de pe seat.ro), dar in viata reala nu se simte. Ii dai o panta motorului de 1.4 si atunci vezi ca incepe sa se chinuie si trebuie sa stai cu pedala la podea mai mereu.

 

In acelasi timp conducand 2.0tfsi, am realizat ca acela e mai degraba comportamentul pe care trebuie sa il aiba un motor pe benzina. Nu e vorba de putere, ci de cum e livrata si de faptul ca intradevar este motor de turatie. Nu am mers cu noul 1.8TSI, dar ma astept sa aiba un comportament similar.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe hartie diferenta 0-100(1.4tsi 150-2.0tdi 150) este de 0.2s si e normal sa nu se simta in viata reala. Acum ce sa zic...fiecare cu feeling-ul lui :))

 

Singurul motiv pentru care as lua dieselul de 2.0 este cilindreea mai mare si de aici posibilitatea sa fie mai fiabil, altfel...nu prea am argumente in favoarea la unul sau celalalt  - le vad echilibrate in versus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu scuzele de rigoare pt OFF

Diferente simt cei care fac comparatii din brosuri si care vor ca benzina sa traga de la 1500rpm si dieselul de la 4000rpm.

Conduse corect, ambele masini vor avea perfomante apropiate, atat la 0-100, 100-0, V max, etc...nici macar raportul viteza/treapta nu mai difera prea mult.

Rar am mai vazut reply-uri cu atata adevar si substanta ca asta in ultima vreme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu le vad prea echilibrate din mai multe motive , cel mai important fiind pretul . 2000E in plus pentru 2.0 Tdi. 

Daca ii ai sau nu e un efort prea mare sa il dai la inceput si te mai uiti si la consum , atunci merita .  Daca ii ai si nu te uiti asa atent la consum mai bine iei 1.8Tsi.

Daca nu ii ai si te uiti la intretinere etc , trebuie sa tai de undeva (din cuplu si pretul de achizitie) si atunci diferenta nu mai merita. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Configuratorul Seat din data de azi da o diferenta de 1090Euro.

 

Aceasta suma se amortizeaza la un moment dat din consum si se recupereaza oricum la revanzare.

 

Am specificat mai devreme ca la intretinere sunt la fel.

 

Avand in vedere ca o dam in VS si ca OP-ul s-a decis la un model propun inchiderea thread-ului. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

^+1. Intre timp am facut un topic de consum pt TDI-uri aici.

 

Multumesc. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Configuratorul Seat din data de azi da o diferenta de 1090Euro.

 

Aceasta suma se amortizeaza la un moment dat din consum si se recupereaza oricum la revanzare.

 

Am specificat mai devreme ca la intretinere sunt la fel.

 

Avand in vedere ca o dam in VS si ca OP-ul s-a decis la un model propun inchiderea thread-ului. 

 

Eu m-am uitat gresit la FR 1.4 Tsi 122 cai si nu la cel de 150 cai. De aici diferenta de 2000E.  

 

Ai dreptate in cazul asta si eu as fi ales 2.0 Tdi.  :beer:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Diferenta aia de 1000e poti foarte lejer sa o scoti intr-un an, din consum. :icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu doresc sa transform discutia intr-un versus, si nu stiu cat de relevant e site-ul, dar:

 

http://www.spritmonitor.de/en/overview/44-Seat/392-Leon.html?power_s=145&power_e=160&exactmodel=5F&powerunit=3

 

Diferenta in medie ar fi de ~1.26L la 100 de km.

 

La pretul de azi ( 5.69 Benzina + fata de 5.30 Motorina + ), atunci ti-ar trebui ~47500 de km pentru a recupera diferenta de pret de achiztie (asta fara sa iau in considerare cazul in care cumperi masina prin imprumut, unde se adauga dobanzile :P).

Pentru mine asta inseamna aproape 3 ani de zile de mers.

 

Legat de valoarea de revanzare:

http://www.telegraph.co.uk/news/earth/environment/11280067/London-will-follow-Paris-and-ban-diesel-cars-campaigners-warn.html

Sa vedem daca va mai fi la fel in 3 ani...

 

Mai sunt mici diferente cu privire la impozite (vreo 360 de lei pe 3 ani favoarea benzinei).

 

Evident, argumentul "ca asa am vrut eu" nu poate fi combatut, dar argumentele financiare in favoarea diesel-ului, pentru mine nu tin apa.

Modificat de StefanSC
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va rog sa incheiem aici versusul intre TSI si TDI, au existat topic-uri de acest fel si au fost inchise din cauza discutiilor interminabile.

Sa ne rezumam la sfaturi de cumparare. Va multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun, azi mi-a sosit masina la dealer asa ca de maine voi incepe experienta SEAT. Aveti vreun sfat legat de protejarea/intretinerea vopselei? Cu jetta nu mi-am batut capul pentru ca stiam ca vopseaua este destul de rezistenta insa aici nu imi voi mai permite sa fiu la fel de relaxat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu esti cu adevarat obsedat in a pastra vopseaua masinii perfecta (caz in care poti incerca o acoperire cu folie de protectia pentru elementele cele mai expuse, cum ar fi spoilerele fata si spate, capota motor), poti incerca o protectie cu ceara solida, avand in vedere ca vopseaua masinii nu este una metalizata.

 

PS: Cineva se va da greu jos din masina maine seara!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau poti opta pentru ceva gen opti-coat.

Mai akes acum ca vopseaua este perfecta se aplica foarte repede si usor si apoi nu trebuie decat sa intretii cu un quick detailer dupa spalare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cea mai buna solutie :)). Plus ca varianta mea e aia puturoasa, de 150cp, asa ca voi merge incet si la consum:p.

@cristian: nu sunt obsedat dar imi place sa arate bine chiar dupa cativa ani. Da da, diseara fac cunostinta cu "emocion by technology" :)). Ca idee masina e destul de simpla, e o masina corecta si fara figuri. Full fara piele, pentru pretentiosi.

@loghy: problema e ca nu prea sunt ateliere sau oameni priceputi si dotati pe aici. Eh...oportunitate de afaceri.

Modificat de cristi511
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2.0TDI CR 150 CP puturoasa ? Pentru unii daca nu ai 200+CP si 450+Nm cuplu orice este puturos... eu zic ca se poate merge bine de tot si cu asta "puturoasa" :)))) . Sa ne ti la curent despre noua achizitie...si eu astept una la fel :))) . A si noroc de masina. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai intamplator chiar vin de pe un 2.0 tdi de +180cp si in jur de 400nm...cu ceva upgradeuri asa ca...la 150cp e puturoasa:)).

Mersi la fel si asteptare usoara. Ce configuratie ai, pret, altele?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cristi,

 

Sa te bucuri de masinuta ! :)

Hai si cu topicu' dedicat. Si cu rodajul :)

 

Legat de intretinerea nemetalizatei, din propria experienta: (trista, pentru ca eu nu le-am facut la timp)

1. ceruire - musai

2. la spalatorie nu-i lasa sa o stearga de apa: doar geamurile, pragurile interioare si jantele. E singura varianta sa nu apara zgarieturile fine in vopsea, care se vor vedea mai repede ca la o nemetalizata.

Eu mi-am cumparat laveta proprie din piele de caprioara si o stergeau doar cu asta (nu pe bare, praguri, etc) si tot au aparut zgarieturi fine de la stergere. N-ai cu cine :(

Modificat de 75NOR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema inseamna ca era la spalatoria unde te duceai ; spuma activa nu era buna si nu indeparta total murdaria ; cel mai bine o stergi cu un prosop de microfibra ; zgarieturi vor aparea inevitabil…

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stai linistit ca  nu e puturoasa, doar se simte asa :))) 

Face 0-100 sub ce declara ei ;)

 

.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si asa incepe povestea...post-47000-0-19233100-1443605640_thumb.j

Modificat de cristi511
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!