Jump to content

Sfaturi achizitie Leon 5f


cristi511
 Share

Postare recomandată

Salut! In curand trebuie sa ma pregatesc de schimbarea masinii si as vrea sa rup lantul de iubire cu diesel-ul. Am pus ochii pe Cupra 5F in 4 usi. Optez pentru manual pentru ca nu sunt adeptul automatelor. Stiu ca are o problema cu ambreiajul, dar am de gand sa-i fac upgrade. Bugetul meu va fi aproximativ de 16k euro +-. In acest buget gasesc pe Germania masini intre 85k-110k km. Stiu ca premisa "cu cat are mai putini km, cu atat mai bine" este adevarata, dar sunt limitat de buget. Am inteles ca generatia aceasta de motoare este mult mai fiabila decat precedenta. Ce ar trebui sa am in vedere? Care ar fi problemele ale acestui motor? Ce ma sfatuiti? Sa risc sau sa mai maresc bugetul?

Mai am o nelamurire cu privire la viteza in functie de turatiile motorului. De ex: Manual vs DSG - la 3000 rpm, treapta 6 este aceeasi viteza sau este diferita? 

 

 

Modificat de stefz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Salut, 

 

Dupa 6 masini diesel personale, a venit momentul sa fac pasul spre benzina. Nu mi-am ales cel mai oportun moment avand in vedere cresterea pretului a carburantilor si se va simti impreuna cu un consum mai crescut destul de dramatic probabil dar avand in vedere ca imi doresc silentiozitatea si rafinamentul oferit de motoarele pe benzina, sunt pornit pe Seat Leon 5F in varianta SC (dar nu obligatoriu), motorul 1.8 TSI 180CP pentru ca nu imi permit versiunea Cupra iar diesel nu stiu daca mai merita. 

Problema este ca nu ma prea pricep la aceste motoare si nu stiu la ce sa ma astept, masina in cauza fiind model 2015 (din cate am inteles, generatia 3 de 1.8) dar are 170.000Km. Eu fac aprox 25.000km pe an (70% oras si 30% in afara) si masina as vrea s-o tin macar 3 ani. 
La ce sa ma astept daca fac pasul ori mai degraba sa merg pe varianta 2.0 TDI 150 cp (ori poate chiar cea de 184) tot 2015+


Din ce m-am documentat pe forum, inteleg ca masina pe care am pus ochii (Leon SC FR 2015 - 1.8 TSI 180CP manual) ar avea avantaj suspensia independenta pe spate si faptul ca nu are filtru de particule de benzina pus dupa 2016, nu are DSG7 care ar fi problematic, in schimb are un motor destul de over engineered daca imi permit sa spun asa care si el ar mentine traditia de mancat ulei, distributie cu probleme s.a.m.d 

Sunt intr-adevar inca valabile aceste probleme si la aceasta generatie? Este cu atat mai periculos avand in vedere km (170mii+) pe care probabil ii voi duce in aprox. 250k in cam 3 ani. Se poate ajunge acolo fara interventii drastice ori sa-mi iau gandul? 

 

Spun asta dupa ce masina actuala (A4 B7 2.0 tdi BPW multitronic) in 3 ani de utilizare, a cerut inlocuirea ori repararea aproape a oricarei piese posibile (poveste foarte lunga, exagerat de scumpa si trista).

 

Multumesc!


 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca a fost intretinuta, revizii la timp, fara blana cu motorul rece si alte chestii de bun simt .. nu o sa ai probleme. Cred ca pe la 170 200k cam o sa incepe sa se auda intinzatorul .... o sa fie nevoie sa-l schimbi (daca nu l-a schimbat deja actualul proprietar).

 

Are suspensie independenta, distributia are problema de mai sus (care se rezolva rapid si da semne), ulei ... mie imi papa cam 300 500 ml in 10k km (dar si merg agresiv din cand in cand - nu te poti abtine la ~180 cp pe o caroserie relativ usoara).

 

Ca parere personala ... mai bine mai pui ceva si cauti una pe la 100k km .. sa te duci cu ea in 170 200k dupa care sa o dai.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salut,

 

Stie cineva ce diferente tehnice sunt intre un Seat Leon 5F si un Golf 7 ? Cumva Golf-ul are punte idependenta spate si Seat-ul nu ? De asemenea exista diferente importante la materiale, finisaje ?

Exista ceva probleme specifice la Leon care nu sunt prezente pe Golf ?

 

Am tot cautat Golf 7 2.0 TDI cu DSG dar momentan gasit un Seat Leon cu aceeasi motorizare si DSG la pret mult mai convenabil. Sa accept compromisul cu un Seat sau mai bine mai astept pana gasesc un Golf ?
 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

seatul este mai slab finisat si antifonat decat golful

pana la 150 cp inclusiv ambele au punte fixa. 

toate problemele de la golf vor fi si la leon si viceversa, tehnic sunt aceleasi masini, difera doar haina.

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Golf 7 are suspensii multilink pe puntea spate de la motorizarile de 150CP, inclusiv.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci Leon-ul are punte fixa chiar si la motorizarea de 2.0 TDI 150 CP ? Se simte vreo diferenta la stabilitatea masinii in curbe sau ceva de genul fata de Golf ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O diferenta este, dar nu chiar asa mare incat sa nu poti trece peste faptul ca nu are suspensie independenta Seat-ul..

Mai degraba decat in curbe, simti diferenta pe drumuri denivelate/pavate.

Avantajul este ca o sa ai costuri mai mici cu puntea spate.

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La un Leon din 2018, daca are navigatie, se poate activa si App Connect (Android Auto / Apple Carplay) ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!