Jump to content

Sfaturi achizitie Leon 5f


cristi511
 Share

Postare recomandată

Esti sigur ca este vorba de motoarele ce echipeaza platforma MQB? pentru ca nu am auzit de probleme de niciun fel la ele...si sunt destule pe forum

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Generalizarea asta e deplasata. Insa s-a incetatenit asta ca si cu "la toate 2.0TDI pica injectoarele". Motoarele noi sunt redesenate si au alta arhitectura, inclusiv distributie fara lant.

Oricum nici la vechile TSI-urile nu se rupea distributia, decat pt cine nu auzea si o forta inutil. 1.2TSI-urile au fost mai ales cu probleme, dar in topicul dedicat se vede ca s-au rarit cazurile. 1.4 TSI 122 a fost destul de solid, cazuri rare de distributie, gresare actuator, 1.4TSI 160cp a fost cel mai problematic dintre toate. De consum de ulei n-am auzit sa se planga lumea. Bine cine considera ca 700-800ml la 15.000km e mult, mai ales daca masina vede multe opriri si porniri si e frecata in oras exagereaza. Unele 2.0 au avut probleme cu acest consum.

 

1.4TSI 150 nu e fortat, ba raportat cp/cilindree este mai fortat un 2.0TSI. Fiecare isi are rostul lui insa.

 

Singura problema care insa presista este DSG 7 care nu a fost revizuit. Tocmai ce am citit pe un topic de ambreiaje schimbate la 4000km pe un Golf Sportsvan 1.4tsi 150.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, intr-adevar nu zic ca nu se fac eforturi sa se repare din probleme, dar problema generala ramane si nu e doar la VW, un motor mic, supraalimentat va ceda mai devreme decat mai tarziu, am auzit numeroase cazuri si la opel si la alte marci. Pur si simplu toate evolueaza prea repede, e concurenta foarte mare, nimeni nu mai are timp sa faca teste intense dupa ce au proiectat ceva. Motorul turbo diesel de cilindree medie( aici se intelege intervalul 1.6 - 2.2 diesel ) are o istorie lunga si a ajuns de mult la maturitate din punct de vedere al proiectarii si al fiabilitatii, in timp ce astea mici pe benzina cu turbina nu prea. Adevarat, ca daca mergi putin si prin oras, nu se justifica diesel de clindree mare, mai degraba mergi pe un aspirat de capacitate medie spre mica.

 

Am dat-o destul de mult in offtopic, sa revenim la oile topicului, va urma sa ma interesez de seat, m-ar interesa in primul rand si antifonarea, in raport cu octavia si golf dar si alte aspecte.

Modificat de sergiu_88
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai si daca vrei fiabilitate si pui problema prin cilindree raportat la puterea scoasa din ea, de ce vrei sa cumperi modelul de 184 CP si nu cel de 150CP care este unul relativ sanatos ...am pus numai asa ca si o intrebare :) ? 

Legat de antifonare.... la diesel o sa iti pot spune peste 3-4 saptamani... fiind o persoana care am avut numai benzinare si ultimul chiar a fost bine antifonat. Insa: am testat noul Leon FR 1.4TSI ACT si era mai silentioasa ca si Octavia 2 Facelift a mea...care era tot 1.4TSI numai modelul vechi pe lant...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Tu ai dat o in offtopic cu asa zisele cunostinte despre ingineria motoarelor vag si ca vezi domne sunt probleme la ABSOLUT toate, indiferent de cilindree sau combustibil; sau an de fabricatie.

2. Oaia nr.1, antifonarea: personal am facut td cu o3 si a3 si leon si passat, toate din seria noua. La capitolul antifonare urechea mea nu a detectat diferente intre Leon si Octavia3 si A3. Ma limitez la ce am intalnit ca situatie de trafic in td: vit medii cu mici spike-uri pana la 140, pe o dist de 10-20 km.

Oaia nr.2, materiale folosite: strict intre Golf 7, Leon si Octavia 3 parerea mea e ca ordinea este urmatoarea ( de la cel mai prost la cel mai bun): Octavia<Leon<Golf. Dar Octavia > Duster, ca sa ne stabilim punctul de reper.

Oaia nr.3, suspensia: toate modele mai sus amintite, pana la 180cp, au punte pe spate. Colegii cu Octavia se vaita iar colegii cu Leon nu. Aici personal eu nu am nimic de comentat comparand cu jetta unde aveam independenta pe spate.

Oaia nr.4, discountul: din ce ne ai spus tu vrei 2.0 184 cu led si altele la mai putin de 20k. Succes

Oaia nr.5, mai ai nelamuriri?

Oaia nr.6, achizitia: ce preferi, un motor puternic dar putine dotari sau un motor decent si ceva mai multe dotari. Venind de pe o berlina de 1500kg si vreo 180cp/400nm(diesel) pe un hatch de 1370kg si 150cp/340nm nu ma pot plange. Diferenta se simte la viteze mari, peste limita legala. Ca idee...pe acelasi drum, in urcare, cu ambele masini am reusit fix acelasi top speed.

Oaia nr.7, dotarile: eu vad ca obligatorii pe Leon, sau orice Seat: led, pack iarna, media sist. Plus. Si cam atat.

Oaia nr.8 ( asta e a mea): nu ridic nicidecum in slavi Leonu pentru ca are destule minusuri, ca orice masina de volum. Important e sa iti stabilesti prioritatile si apoi sa vezi ce iti poti lua nu sa pleci de la ce au facut altii si apoi iei ce pica. Nu stiu cat te ajuta dar eu am avut discount de 3keuro, la o masina de 23.5k euro. Dar nu e o regula ci o exceptie.

Oaia nr 9. ( tot a mea): la anul, daca imi place suvul pe care (sper) ca il va lansa SEAT, voi duce actuala masina la bb fara sa clipesc.

Modificat de cristi511
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nope, e suficient pentru moment, am zis mai sus ca am dat-o in offtopic si m-am referit la mine, ca eu am inceput-o. Iar legat de test drive, am facut si eu cu octavia 1.2 tsi si golf 7 1.6 tdi, ce pot spune e ca octavia avea cam zgomot de la anvelope pe autostrada, in rest era liniste de la motor ( test facut in iunie cu anvelope de vara ) iar golful era foarte bine antifonat, cam atat pot sa spun.

Modificat de sergiu_88
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Golful intra in alta categorie de pret. Un g7 echivalent cu leonul meu ajungea aproape de 27.5k euro. E clar ca o Octavia sau un Leon nu o sa fie la fel de bune ca un Golf, per total. Trebuie respectata ierarhia. Octavia vine cu Nexen in exchiparea de fabrica pentru modelele basic.

Modificat de cristi511
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe seat Leon FR ce anvelope vin?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pirelli Cinturato (dar nu stiu care din ele :D) la mine. Foarte zgomotoase pe asfalt mai rugos.

 

In rest, am mai zis chestia asa mai demult si o mentin:

 

Daca as luat Leon din nou, as lua 1.4 TSI de 150CP, full LED-uri (inclusiv interiorul), MSP, Pachetul de iarna, Pachetul confort si Sistemul Optic de Parcare si suspensia adaptiva.

 

Si intra in sub 20000 de euro :P (daca prinzi rabla)

 

P.S: Duster-ul e o masina fenomenala (cel putin modelul 2014+) asa ca va rog sa nu va luati de ea. Nu are nici Skoda nici Seat masina care sa se compare cu un Duster 1.5dCi echipat complet :D.

Modificat de StefanSC
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vin absolut haotic cu: Dunlop Sport Maxx, Pirelli Cinturato sau Hankook...nu stiu modelul precis, la dealerul din Cluj sunt expuse 3 FR-uri si toate sunt cu cauciucuri diferite...cel mai nou expus este cu Dunlop...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu ma gandesc sa iau full led, pachet iarna, pachetul ala cu oglinda heliomata si senzori lumina/ploaie, si camera video in loc de senzori spate. Pentru cei care au sau stiu, e suficient sa ai camera de mes inapoi si sa nu mai ai senzori spate deloc?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De curiozitate, cu ce te influenteaza marca anvelopelor din echiparea oe?

Eu unul n am nici senzori nici camera insa in td am avut un xp cu senzori fata/spate si e o chestie misto de aratat prietenilor. In rest pana acum nu am simtit nevoia pe hatch.

Ca idee acum sunt la etg sa schimb switchul de la portbagaj pt ca a cedat nervos. Asadar camera nu o vad decat ca pe un moft sau un gadget de laudat. Nu se plateste in plus la o eventuala vanzare...ci poate doar senzorii pt ca romanii prefera masini "full fara piele".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai un minim de aptitudini o parchezi cu ochii inchisi. E o masina relative mica si avand spatele lasat se parcheaza  usor si précis, vizibilitatea fiind buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pirelli Cinturato (dar nu stiu care din ele :D) la mine. Foarte zgomotoase pe asfalt mai rugos.

 

Daca as luat Leon din nou, as lua 1.4 TSI de 150CP, full LED-uri (inclusiv interiorul), MSP, Pachetul de iarna, Pachetul confort si Sistemul Optic de Parcare si suspensia adaptiva.

 

 

Cinturato P7 sunt. Din astea am si eu, echipare OEM, dupa 40,000km rulaj doar cu ele mi se par ok.

 

In alta ordine de idei, vreau sa te intreb, esti nemultumit de 1.8TSI ?  Ma intereseaza in mod deosebit motorul asta si mi-ar prinde bine cateva impresii.

Am vazut ca a 2-a oara nu ai mai prefera motorul asta si ai lua 1.4TSI.

Modificat de 75NOR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu as fi interesat de anvelope pentru ca daca sunt niste anvelope care produc zgomot la rulare, nu va fi asa placut la drum lung. Iar legat de senzori de parcare sau camera de mers inapoi, as zice ca e utila, pentru ca mai devreme sau mai tarziu nu o sa fii sufficient de atent in bucurestiul aglomerat si o sa o atingi, voi avea casco dar mai bine sa nu ai evenimente.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cristi- Audi A3 si Vw Golf 7 au suspensie spate independenta de la 125 CP in sus. Diferenta la antifonare si materiale se simte. Ca impresie personala privind calitatea perceputa pentru masinile din clasa compacta: Seat<Skoda<Vw< Audi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta cu diferenta de calitate intre seat si skoda va pot spune cu mana pe inima ca depinde mai mult de dotarile si versiunile fiecarei masini in parte...sunt unii care pun skoda in fata altii seatul...si sunt mai mult ca sigur ca diferentele provin de la situatia mai sus amintita, depinde ce ti-a trecut prin maini... si depinde si de preconceptie...perceptii absolut subiective, personale. In rest VW este mai bun la feeling de fapt... la materialele din interior. Sunt mai mult ca sigur ca in rest procedeul de fabricatie este acelasi ca si la skoda/seat. La Audi chiar sunt mici diferente si la procedeele de productie, piese...nu la toate... de altfel marti am descoperit o chestie care nu imi place la interiorul noului leon. Acel plastic ordinar pe partea de jos al bordului pe care inevitabil il atingi cu genunchiul drept si care este destul de tare(acolo Octavia 2 avea plastic cauciucat moale)- ce-i drept nici O3 nu mai este asa, dar parca nu il atingi asa cu piciorul.. in rest la test drive nu mi s-a parut nici macar cu o iota mai putin calitativ ca si Octavia...

Modificat de Andrei1980
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vazut multe pareri de la cei cu tdi-uri ca s-ar auzi motorina in rezervor atat la Leon, cat si la Octavia 3. Asta mi se pare cea mai mare lipsa de insonorizare si nu inteleg de ce acest downgrade.

 

Calitatea VW daca e vorba de Golf si in sus. Polo are multe plastice ordinare. Chiar arata ca un Golf low cost. Leonul are un interior mai calitativ.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Cinturato P7 sunt. Din astea am si eu, echipare OEM, dupa 40,000km rulaj doar cu ele mi se par ok.

 

In alta ordine de idei, vreau sa te intreb, esti nemultumit de 1.8TSI ?  Ma intereseaza in mod deosebit motorul asta si mi-ar prinde bine cateva impresii.

Am vazut ca a 2-a oara nu ai mai prefera motorul asta si ai lua 1.4TSI.

 

 

Motorul e fenomenal, puternic, silentios in rulajs normal si vocal atunci cand tragi de el. Si combinat cu sasiul Leon-ului iti pune un ranjet tamp pe fata.

 

Doar ca am facut 2800 de km cu masina, majoritatea in Bucuresti si stand in cozi si la semafoare nu se vad aceste beneficii, vad doar consumul mare.

Si cand am iesit sa ii arat niste curbe, am mers mai mult cu grija sa nu dau in gropi.

 

Deci, ca sa ne intelegem: Am avut o dambla cu motorul asta, mi-am facut-o, nu regret, dar nu pot sa il recomand rational nimanui... 1.4TSI face 95% din lucrurile pe care le face 1.8TSI dar costurile sunt vizibil mai mici.

 

 

Eu as fi interesat de anvelope pentru ca daca sunt niste anvelope care produc zgomot la rulare, nu va fi asa placut la drum lung. Iar legat de senzori de parcare sau camera de mers inapoi, as zice ca e utila, pentru ca mai devreme sau mai tarziu nu o sa fii sufficient de atent in bucurestiul aglomerat si o sa o atingi, voi avea casco dar mai bine sa nu ai evenimente.

 

Eu am Sistemul Optic de Parcare pe masina, adica senzori fata-spate si afisare pe display. E foarte util si isi merita banii (cam multi ce-i drept).

 

Cinturato-urile sunt superbe pe asfalt de calitate (gen Transalpina -> coborarea spre Sebes)... zici ca masina e electrica.

Dar sunt zgomotoase pe asfalt rugos (gen A1/A2). Si a devenit mai clara chestia asta trecand pe anvelope de 16 de iarna (Conti T850) care sunt mai silentioase...

Modificat de StefanSC
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si mie mi s-a parut pretul cam mare pentru senzorii de parcare fata + spate, de aceea intreb daca senzorii spate ar putea fi inlocuiti cu success de camera aceea de mers inapoi, eu n-am nevoie de senzori in fata, doar pe spate mi-ar fi utili si sunt scumpi si aia doar pe spate.

Modificat de sergiu_88
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1) Mi se pare ca nu poti opta pentru camera fara Sistemul Optic de Parcare.

2) Personal mi se par foarte utili senzorii fata asa ca nu as da Sistemul Optic de Parcare pentru camera...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

 

In alta ordine de idei, vreau sa te intreb, esti nemultumit de 1.8TSI ?  Ma intereseaza in mod deosebit motorul asta si mi-ar prinde bine cateva impresii.

Am vazut ca a 2-a oara nu ai mai prefera motorul asta si ai lua 1.4TSI.

 

 

Motorul e fenomenal, puternic, silentios in rulajs normal si vocal atunci cand tragi de el. Si combinat cu sasiul Leon-ului iti pune un ranjet tamp pe fata.

 

Doar ca am facut 2800 de km cu masina, majoritatea in Bucuresti si stand in cozi si la semafoare nu se vad aceste beneficii, vad doar consumul mare.

Si cand am iesit sa ii arat niste curbe, am mers mai mult cu grija sa nu dau in gropi.

 

Deci, ca sa ne intelegem: Am avut o dambla cu motorul asta, mi-am facut-o, nu regret, dar nu pot sa il recomand rational nimanui... 1.4TSI face 95% din lucrurile pe care le face 1.8TSI dar costurile sunt vizibil mai mici.

 

 

Multumesc de impresii.

 

Exact asta vreau de la urmatoarea masina: " un ranjet tamp pe fata" :)

 

Orientativ, cum stai cu consumul all time ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cristi, tu ia in considerare vreo 200kg in plus pt xp. Si brusc pare cam normal 1.8ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!