Jump to content

Sfaturi achizitie Leon 5f


cristi511
 Share

Postare recomandată

Am aruncat un ochi pe configuratia aleasa de tine si e foarte ok. Sa nu iti para rau ca nu ai facut lucrurile altfel. Tocmai astea au fost motivele pentru care am preferat sa iau o masina de pe stoc: stiam ca nu pot avea ce imi doresc ( financiar vorbind) si sa nu stau 3 luni piepton. Ca idee..daca ploua nu cred ca e chiar asa fun sa pedalezi :)))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e fun sa pedalezi cand ploua... vorbesc din experienta :P

 

Rau nu imi pare pentru configuratia aleasa, pentru ca a bifat 99% din lucrurile pe care mi le doream de la o masina (motor puternic, spatiu decent, dotari utile, aspect care iese putin din tipare samd). Exista, dupa cum am mai spus, un singur lucru pe care mi l-as fi dorit si Leon-ul nu il are: parbrizul incalzit (ma intreb, odata daca cu facelift-ul din 2016, va fi disponibil si daca se va putea face retrofit).

 

Problema e ca la multe lucruri mergi in orb (de exemplu, nu exista motorizarea de 1.8TSI la teste nicaieri in tara, fie ca e VW, Skoda sau Seat (la Audi nu am intrebat) si nu cred sa fie nimeni care a mers back to back cu suspensia independenta si cu cea cu punte ca sa spuna despre diferente). In fine, voi scrie despre cum am ajuns la Leon si despre traiul cu ea in topicul masinii, dupa data de 28.09 :D.

 

Intrebare intrebacioasa pentru fostii, actualii sau viitorii posesori de Leon 5F:

A trebuit sa va faceti identificarea singuri la RAR? Ca aparent va trebui sa fac asta inainte de inmatriculare.

Stiam ca de regula, daca se importa peste x bucati (parca 12...) dintr-un model de autoturism, atunci nu mai este necesara identificarea la RAR.

Modificat de StefanSC
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La primele 10 modele se face. Eu da, a trebuit sa o fac pentru ca a fost printre primele 1.4 125 CP din tara. Acum nu mai e cazul pentru ca nu s-a schimbat nimic la motoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai 1.8TSI DSG la drive-test in BV la Skoda. Pe Octavia

Omologarea de TIP se acorda dupa >10buc din acelasi model, caz in care masina nu mai trebuie dusa la RAR


 

Problema e ca la multe lucruri mergi in orb (de exemplu, nu exista motorizarea de 1.8TSI la teste nicaieri in tara, fie ca e VW, Skoda sau Seat (la Audi nu am intrebat) si nu cred sa fie nimeni care a mers back to back cu suspensia independenta si cu cea cu punte ca sa spuna despre diferente). In fine, voi scrie despre cum am ajuns la Leon si despre traiul cu ea in topicul masinii, dupa data de 28.09 :D.

 

Intrebare intrebacioasa pentru fostii, actualii sau viitorii posesori de Leon 5F:

A trebuit sa va faceti identificarea singuri la RAR? Ca aparent va trebui sa fac asta inainte de inmatriculare.

Stiam ca de regula, daca se importa peste x bucati (parca 12...) dintr-un model de autoturism, atunci nu mai este necesara identificarea la RAR.

Am facut eu test back to back cu 2 Golf 7, cu independenta si punte fixa si se simt diferentele. In functie de calitatea asfaltului si de stilul de mers si franat vei simti masina cu punte fixa. Daca mergi doar in oras si legal pe DN-uri cu asfalt bun, nu vei simti nicio diferenta, asta a fost si ideea introducerii acestei solutii: facem cost saving, caci "the average driver" pe "the average road" nu va simti diferenta...

Modificat de 75NOR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Felicitari pentru achizitie. 

Daca ai fi configurat-o de la 0, in banii astia, ti-ai fi pus navigatia ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca mergi doar in oras si legal pe DN-uri cu asfalt bun

Fix asa merg si eu, ca altfel cine stie ce se poate intampla... Adica nu e ca si cum am vorbi de o tehnologie testata zeci de ani care e disponibila pe un sfert din masinile aflate la vanzare acum... nu poti sa ai incredere in asa ceva!

Dar as adauga totusi si "legal" langa "oras", nu de alta dar poate, din greseala evident, depaseste cineva limitele in oras, si la cat de stramte sunt drumurile nu stiu daca se poate tine pe strada...

 

Deci... aveti grija! Atat va spun!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dincolo de ironie, inteleg ca tu sustii ca nu se simte nicio diferenta in confort si comportamentul masinii intre punte fixa si independenta ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu sustin ca diferentele de stabilitate intre puntea fixa si cea independenta sunt dincolo de limitele soferilor si aproape de limita masinii. Adica ceva ce 95% dintre soferi nu ating! Si ca masina asta, cu punte fixa, este la ani lumina fata de vechiul meu Seat Toledo ( si ala tot cu punte ) si peste Golful 6, cu independenta. Ca stabilitate!

In ceea ce priveste confortul, muult mai deranjanta este insonorizarea ceva mai slaba a marcii ( normala, de altfel ) fata de Golf, decat puntea. Ale carei puncte slabe sunt scoase in evidenta intr-un numar foarte limitat de cazuri. Si chiar si atunci nu e dracu atat de negru pe cat il fac unii sa para!

Asta ca sa nu mai mentionez ca era un coleg care a facut test-drive cu O3, 2.0 TDI, 150 CP, si care lauda avantajele suspensiei independente de pe aceasta masina, fata de cele cu punte!

PS: pentru necunoscatori, O3, 2.0 TDI, 150 CP are punte pe spate!

Si da, sunt absolut sigur ca exista o multime de oameni, unii si pe acest forum, care nu sunt capabili sa faca diferenta pe strada dintre punte si independenta, dar dau din gura!

Bottom line:

Evident ca independenta e de preferat fata de punte, pentru ca este mai buna!

Dar nu merita nici consumul marit, nici pretul mai mare, care vin odata cu trecerea la un motor mai puternic; si nici cei 5.000 de euro pe care-i cerea trecerea la Golf ( in cazul meu ) !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebare nu e neaparat de performanta cat de confort pentru pasagerii spate... se simte vreo diferenta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PS: pentru necunoscatori, O3, 2.0 TDI, 150 CP are punte pe spate!

 

 

Brosura O3 e prost facuta, zice de suspensie numai la benzina, la diesel nimic:

Puntea spate: Bară de torsiune cu braţe compuse/1.8 TSI: Suspensie multi-link

cu un braţ longitudinal şi trei braţe transversale şi bară stabilizatoare

 

Din alt punct de vedere, nu mi se pare ca trebuie sa fii mare meserias ca sa testezi limitele masinii. E de ajuns sa intri mai aiurea intr-o curba sau sa incerci o depasire din scurt.

 

editata: graba...

Modificat de Flavyus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu siguranta voi insista pe acest aspect ( semi rigida vs independenta) imediat ce o sa intru in posesia masinii. Ideea e ca Bora (sper sa nu ma insel) avea semi-rigida si n-am avut vreodata probleme cu ea in ceea ce priveste tinuta de drum si confortul pentru pasagerii din spate. Iar asta se intampla acum 7 ani. 

 

La depasirea din scurt testezi orice mai putin puntea spate...poate rezistenta la tensiune a tapiseriei :D  (strans din fese).

Modificat de cristi511
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu sustin ca diferentele de stabilitate intre puntea fixa si cea independenta sunt dincolo de limitele soferilor si aproape de limita masinii. Adica ceva ce 95% dintre soferi nu ating!

Si da, sunt absolut sigur ca exista o multime de oameni, unii si pe acest forum, care nu sunt capabili sa faca diferenta pe strada dintre punte si independenta, dar dau din gura!

Bottom line:

Evident ca independenta e de preferat fata de punte, pentru ca este mai buna!

Dar nu merita nici consumul marit, nici pretul mai mare, care vin odata cu trecerea la un motor mai puternic; si nici cei 5.000 de euro pe care-i cerea trecerea la Golf ( in cazul meu ) !

De acord 100% cu tine. Asta incercam si eu sa spun, dar intr-un alt fel.

 

As mai adauga ca rolul forumului este si de informare si de "educare" a colegilor care nu sunt la zi cu informatiile, sau nu sunt la fel de pasionati de tehnica precum sunt alti colegi.

 

Sunt total de acord, nu merita trecerea la un motor mai mare (in cazul in care nu e nevoie de el) doar pentru independenta spate, in cazul in care se merge preponderent in oras si faci 2 drumuri pe luna la munte/mare. E fix pix, la revanzare nu vei primi nimic in plus ca masina are independenta.

Intrebare nu e neaparat de performanta cat de confort pentru pasagerii spate... se simte vreo diferenta?

Hai sa-ti dau un exemplu concludent: 

 

Imagineaza-ti ca ajungi intr-un viraj de dreapta, cu asfalt valurit/denivelat/cariat/plombat si ca te surprinde ori virajul, ori lipsa de atentie la intrarea in viraj.

Ce faci ? Logic, franezi, ca sa poti lua virajul.

 

Ce vei simti ? La o masina cu punte spate vei simti cum incepe sa topaie de spate, intrucat rotile sunt direct legate intre ele, prin punte, astfel incat socurile drumului dintr-o roata se transmit si celeilalte. Pasagerii spate vor simti cum masina parca "scutura" cam tare.

 

Ce poti pati? Atat timp cat nu ai viteza luminii in virajul ala, nimic. Chiar daca intri tare si franezi si incepe sa plece spatele, va intra ESP-ul si va tine masina pe traiectorie, doar ca, pe langa topait, vei simti si micile socuri provocate de ESP. Daca intri mult prea tare in viraj, nu mai conteaza ce tip de punte ai, vei subvira si intra pe contrasens, diferenta e ca daca ai punte fixa, la subvirare va fi un del de "drift" de-a latul cu toata masina.

 

 

La drum in aliniament, cu asfalt valurit/denivelat/cariat/plombat, vei simti doar ca scutura usor mai tare.

 

Asta e tot.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

La depasirea din scurt testezi orice mai putin puntea spate...poate rezistenta la tensiune a tapiseriei :D  (strans din fese).

 

Pai o depasire din scurt e ca testul elanului. Zici ca nu ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aia nu e depasire, aia e evitarea in ultim moment a unui obstacol. Aici conteaza suspensia ( arcuri / amortizoare / ruliul ) si mai putin puntea de pe spate.

Depasirea din scurt e atunci cand trebuie sa depasesti o alta masina intr-o distanta foarte scurta (nu apreciezi bine cat de tare/ cat de departe e cel care vine pe contrasens), acolo conteaza puterea motorului!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand pleci in depasire din fundul aluia, la aspiratie, dupa care revii din scurt e fix ca testul elanului pentru puntea spate. Ca doar nu are fiecare banda lui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

As vrea sa scriu ca pentru asa ceva exista BMW-urile second dar... s-ar putea sa fiu prost-inteles... Mai ales la ce soferi ( a se citi "piloti" ) conduc mai nou VW-uri, Skode si Seat-uri...

Asa ca nu mai scriu!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lasand BMW-urile second in parcarile samsarilor si pilotii pe circuit, discutia de pana acum ma face sa cred si mai tare ca best-buy-ul Leon este FR cu motorul de 1.4 150CP, care are un echilibru decent intre performante si consum, facand versiunea de 1.8TSI justificabila doar prin prisma lui "pentru ca am dorit acest motor" iar pe cele de 2.0 diesel pentru cei care merg foarte multi km (poate de la 40-50k/an in sus?)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consumul 1.8TSI este surprinzator de bun pentru puterea pe care o ofera. In topicul de consumuri de Skoda am vazut consumuri f ok.

Oricum sa nu ne ascundem dupa ideea ca meh si puntea e ok, daca e folosita pe Golf 4 de acum 15 ani. In mod normal nu ar avea ce sa caute pe o masina de 20k euro in 2015.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ideea cu diesel merita dc faci km multi e invechita rau si nu mai are aplicatie in lumea reala. . Tine doar de preferintele fiecaruia in materie de feeling si atat.

Modificat de saibot
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ideea cu diesel merita dc faci km multi e invechita rau si nu mai are aplicatie in lumea reala. . Tine doar de preferintele fiecaruia in materie de feeling si atat.

Invechita ? De ce ? Intr-adevar, atunci cand iti cumperi un bmw / mercedes / lexus de nou, pui mai mult accent pe preferinte si nu pe costurile de intretinere ; insa atunci cand iei o masina de buget de noua, gen opel / skoda / seat / hyundai / vw / etc si ai un buget determinat sau o iei in leasing / rate, un om care are capul pe umeri nu doar ca sa ii ploua in gat se gandeste si la costurile pe viitor ; spre exemplu daca o ia pt mers 70% urban, pt max 15.000 km/ an ( mers la serviciu + piata + copil la scoala + concedii si plimbari la tara ), ar trebui sa se gandeasca daca renteaza diferenta de ~ 2000 euro in + pt varianta diesel, avand in vedere o economie de ~ 1,5% / 100 km, sa zicem 2L / 100 km ; adica 10 lei pe 100 km, adica 1000 lei / an ; e mai simplu ca atunci cand nu ai bani de benzina sa lasi masina in parcare, decat sa te apuci sa strangi ~ 2-4000 lei pt o reparatie completa ambreiaj + volant, un EGR , 1-2 injectoare, o chiulasa fisurata, o pompa motorina / inalte picata, o turbina, un dpf, samd ; ce zici? Mai suna invechita problema ? exceptand 1.2 tsi-ul care a avut problema cu lantul, majoritatea benzinarelor uzuale ( 1.2 tsi 86 cp, 1.4 122/140 cp, 1.8 160 cp ) sau dovedit a fi destul de fiabila si cu un consum modest de combustibil si performante bune ; consider ca daca ai bani de nu ai ce face cu ei, nu iti iei vw / skoda…si atunci cand gandesti pe termen lung ( 5-8 ani ) dupa ce pui toate costurile si posibilele stricaciuni in balanta + diferenta uriasa de pret la achizitie dintre tsi si tdi, parca oricum o dai iese castigator tsi-ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ideea e simpla Bogdane, cel putin in cazul meu: masina am luat-o la pret sub un 1.4 tsi cu aceleasi dotari. Pe urma am estimat o diferenta reala de consum intre cele doua de minim 2l/100 km parcursi, asta strict raportata la stilul meu de condus. Asadar vorbim de o diferenta de 2400 ron pe an in costuri privind combustibilul. ( rulaj de 20k km). In cei 3 ani in care intentionez sa tin masina suma aia se duce usurel spre 10.000 ron. Costul reviziei 1.4 vs 2.0 este aproximativ la fel, tinand cont ca se va face in reprezentanta. 

 

Asadar, pe langa suma de bani economisita la achizitie voi economisi pe viitor in jur de 10.000 ron. Tinand cont ca nu lucrez in Bucuresti iar pe aici un salariu de 2000-2500 ron este considerat frumusel eu zic ca e ok. 

 

In alta ordine de idei, ii dau dreptate lui Saibot cand spune ca alegerea se face in functie de preferintele de feeling. Am preferat lejeritatea cu care se conduce un tdi tocmai pentru ca nu mi-am permis sa imi iau DSG. Pe romaneste am preferat comoditatea. De asemenea tinand cont ca in familie in ultimii 10 ani am avut doar dieseluri am zis ca momentul pentru un benzinar va veni atunci cand imi voi permite sa achizitionez si sa intretin un 2.0 turbo ( nici un cc mai putin) sau ceva mai mare. 

 

Am nevoie de o masina in care sa nu bag bani in urmatorii 3 ani, sa nu consume mult si sa nu fie prea complicata dpdv al tehnologiilor folosite ( evit astfel eventualele probleme de fiabilitate) asadar am luat Seatul asta. Hai sa fim seriosi, ACT-ul are nevoie de cativa ani pe piata pentru a isi dovedi cu adevarat valoarea. 

Modificat de cristi511
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Noi vb aici de Seat nou, unde dieselul este cu 1000Euro mai scump si are costuri de intretinere similare. 

 

Are cuplu mai mare TDI-ul si consuma mai putin la viteza mai mare in rest ca si comportament si costuri aditionale dupa achizitionare sunt identice !!!

Modificat de saibot
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are cuplu mai mare TDI-ul si consuma mai putin la viteza mai mare in rest ca si comportament si costuri aditionale dupa achizitionare sunt identice !!!

 

 

250NM de la 1500rpm la 3500 vs 320NM de la 1750RPM la 3000RPM.

 

Si o diferenta de niste kg (20-30?) in minus pentru benzinara.

 

Nu m-as astepta sa fie comportament identic :P.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!