Jump to content

Sfaturi achizitie Leon 5f


cristi511
 Share

Postare recomandată

Salut,

 

Sunt interesat de achizitia unui Leon in viitorul foarte apropiat si cum nu exista un topic pe acest subiect propun sa discutam si sa dezoltam aici detaliile. Am facut putina introspectie si am ajuns la concluzia ca am nevoie de o masina care sa nu ceara intretinere speciala ( aici exclud reviziile) in urmatorii 3 ani, care sa imi atraga atentia vizual ( desi treaba e foarte sensibila si personala) si sa nu coste foarte mult (as cam vrea sa ajung undeva la 20k cu pretul dupa negocieri).

 

Asadar m-am gandit la urmatoarele configuratii (dupa discutii interminabile purtate cu unii dintre colegii nostri):

 

Varianta 1; leon FR 1.4 tsi m6

- media system plus

- pack comfort

- pack iarna

- faruri led 

- seat sound ( nu e obligatoriu)

- pack led interior

- senzori parcare optici

 

Varianta 2: aceeasi de mai sus dar cu 1.8 tsi manual.

Varianta 3: aceeasi de mai sus dar cu 2,0 tdi 150 ( la variantele 2 si 3 e clar ca este foarte greu sa ajung la 20k dupa reduceri).

 

Asadar, sa curga parerile. :beer:

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ia motor cat mai mare, sunt diferente mici de consum, mai rezistente, mai rapide...mai scumpe. Avand in vedere ca nu iti iei masina in fiecare an eu zic ca merita efortul financiar. Dieselul consuma infiorator de putin.....dc faci km o sa simti diferente notabile la carburant la viteze medii mari si f mari.(plus ca e si mai ieftina motorina..cel putin acum)

deci 1.8 sau 2.0 -184 sa ai si suspensia independenta (geniala dpmdv)

Modificat de saibot
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.8tsi ftw. Calculeaza diferenta de bani la achizitie si cati km faci pe an sa vezi daca merita 2.0tdi 150. Inteleg ca tdi-ul de 184 se exclude pt ca pret.

1.8TSI are rezerve de putere substantiale care se pot scoate cu stage 1. A da plus independenta spate.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Diferenta ar fi undeva la +1600e pt 3 ani in conditiile unui rulaj de 1500km/luna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2.0 tdi 184 cp ; ia in calcul si valoarea la revanzare + economia de carburant ; incearca ca mai sacrifici din optiunile pe care le poti pune ulterior pt un motor mai potent ; acum, ce-i drept cel mai bine faci un test drive…insa consider ca o sa simti un downgrade in comparatie cu puterea jettei pe care o ai acuma ; poate iei una cu un an vechime 2.0 184 cp si iesi tot pe acolo :) variante sunt multe, cel mai bine decizi tu care e cea mai ok pt nevoile tale. Poti arunca si un ochi pe forumul dedicat caci sunt foarte multe 5F-uri si poate mai primesti ponturi despre discounturi si alte cele ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@bgd: am studiat forumul dedicat si chiar ma bucur ca lucrurile stau relativ bine: probleme putine, asa zisele boli ale copilariei, si cam atat.

@saibot and ego: cand am zis 3 ani ma facut o pentru ca atunci apreciez ca voi face o achizitie serioasa ( a4, a6) si sanatate, sa nu ma mai intereseze subiectul asta. Am nevoie de masina acum, vreau noua tocmai pt ca nu vreau sa bag vreun leu in ea.

Chestia cu pretul de revanzare este relativa, la noi lumea se asteapta sa cumpere masina full( deh, asa e piata) la pret de masina...normala; nu mi bat capul prea tare.

Modificat de cristi511
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Peste 3 ani probabil o vei vinde la cel mult jumatate din pretul de achizitie ; depinde cum stai cu banii si cat vrei sa economisesti ; pe mine personal m-ar multumi un 5f 1.4 tsi, consider ca e mai mult decat ok ceea ce ofera pt traficul din tara noastra ; depinde ce asteptari ai tu de la o masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai am in familie un duster care la 110 cp si 1500 kg se misca foarte ok. Asadar 150 cp pe 1300kg (cat are leonul) chiar cred ca e bine. Plus ca dci-ul se comporta oarecum ca un benzinar, cuplu constant si putere dezvoltata liniar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are cineva info oficial legat de cuplul motorului de 1.8 combinat cu o cutie manuala? Peste tot pe unde am cautat am gasit 250nm dar legendele din popor spun ca are in jur de 300.

 

Aici si aici info sunt clare: 250nm. Plus acelasi sistem de franare. Singura diferenta fata de 1.4 este data de 30cp care vin la pachet cu punte independenta pe spate.

Modificat de cristi511
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Varianta 1; leon FR 1.4 tsi m6

- media system plus

- pack comfort

- pack iarna

- faruri led 

- seat sound ( nu e obligatoriu)

- pack led interior

- senzori parcare optici

 

Varianta 2: aceeasi de mai sus dar cu 1.8 tsi manual.

Varianta 3: aceeasi de mai sus dar cu 2,0 tdi 150 ( la variantele 2 si 3 e clar ca este foarte greu sa ajung la 20k dupa reduceri).

 

 

Eu astept un Seat Leon FR 1.8TSI (ajunge pe la sfarsitul lui Septembrie) cu urmatoarea echipare:

- MSP

- pack comfort

- pack iarna

- Pachet iluminare interioara cu LED

- Sistem optic de parcare

- Cotiera spate

- Faruri full LED

 

Pret de lista: 23.635,64

 

Din ce am mai citit intre timp, acum nu stiu daca as mai lua 1.8TSI-ul (din teste 1.4TSI cica ar avea reprize 80-120 mai bune ca 1.8-ul) si in schimb as lua 1.4TSI ACT si as pune de diferenta DCC-ul (suspensia adaptiva).

De asemenea, as renunta la farurile cu LED si as lua trapa. Mi se pare mai faina si mai utila decat LED-urile.

 

P.S: 1.8TSI are 250NM.

Modificat de StefanSC
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca-l lasi stoc si nu te atingi de el, un 1.4 125 e decent. Pret mic de achizitie, decent la revanzare pe perioada scurta, e ok.

Daca vrei sa te joci cu el dupa achizitie, 1.8 are rezerve maari si se duce frumos. Dar parca vad ca au limitat cuplul ca sa poata folosi ambreiajul de 1.4, drept cost-saving; si asta inseamna si un ambreiaj schimbat la soft ( sunt doar supozitii astea )

Leduri, senzori lumina-ploaie, Media System Plus, Sound System si Iarna le vad cam obligatorii pe masina.

Daca mai ai 1k, merita si directia progresiva, desi nu realizezi cat de tare e decat dupa ce mergj o saptamana cu o masina care are si, apoi, te intorci pe masina ta. Vine la pachet cu DCC si e ok si ala, asta pe orice motorizare.

Senzorii sunt cam meh, iti dau mesaj.

Pentru ce mak conteaza, eu inca mai regret ca nu am luat un 1.8 cu directie progresiva, desi nici asta nu e rau. Dar minusul asta o sa-l rezolv acum cu S-ul... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce inseamna decent la revanzare pe perioada scurta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Era pt testdrive un 1.4 150 act la metrotehnica.

 

Ideea este ca una scrie pe fisa si altceva in realitate. Totusi pe fisa este un aspect important, faptul ca acel cuplu la 1.4 este intre 1500-3500 comparativ cu 1.8TSI care iti ofera acelasi lucru, dar intre 1250-5000 rpm. Apoi cu stage 1 se transforma 1.8TSI, la 1.4 meh, turbina mica.

 

Asta daca iti va place leonul si vrei sa il mai tii

http://www.br-performance.be/nl-be/chiptuning/1-wagens/48-seat/2724-leon/5088-5f-2012/5097-1-8-tfsi/

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce inseamna decent la revanzare pe perioada scurta?

Adica dupa ~ 3-4 ani iei cam jumatate din pret ; dar una e sa dai 16.000 pe masina si sa iei pe ia 8-9000 si alta e sa sa dai 22000 si sa iei 11.000.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu va fi chiar atat de mare devalorizarea, as zice ca dupa 3 ani se pierd undeva la 40%. Cu cat va fi mai dotata masina, cu atat pretul de revanzare va fi mai mic raportat la pretul de achizitie, cumparatorul de masina sh nu apreciaza foarte mult dotarile in plus, pretul si numarul de km fiind prioritatile pentru el.

Oricum, am observat ca Seat a inceput sa aiba o valoare de revanzare comparabila cu Skoda si VW, lucru care pana acum un an sau doi nu se intampla.

Revenind, ma uit la ce scrieti in topicul asta si ma minunez... voua chiar nu va ajung 150 CP? De ce ai vrea sa iti iei 1.4 TSI 150 CP ca sa ii faci remapare?

1.4 TSI 150 CP ar trebui sa fie mai mult decat suficient pentru marea majoritate a soferilor, daca as fi pus in situatia de a cumpara o masina acum si as alege Leon, probabil asta ar fi motorizarea pe care as alege-o, as alege dotari in plus de diferenta intre 1.4 TSI si 1.8 TSI, avand in vedere ca de 3 ani conduc Leon 1P 1.4 TSI 125 CP, masina care mi-a satisfacut aproape orice nevoie de viteza, acceleratie, stabilitate si franare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

 

Da.. e ceva.

Dar, toate modificarile astea se fac dupa ce trec cei 4 ani de garantie si ... daca alegi cutie manuala.

 

Pare ca se preteaza mai bine sa iei una SH (3-4ani) si sa o modifici astfel.

Modificat de Amyd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Masina este foarte ok, sunt unele aspecte care tin de gusturi, gen culoare exterioara, culoare alcantara. Ca si pret, una configurata similar e putin peste 33.000, luand in considerare discountul care se poate obtine pentru o asemenea masina, eu zic ca pretul din anunt este prea mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina a fost +34k cat priveste partea cromatica da e o chestiune de gusturi.

Cat consideri ca ar fi pretul corect in momentul de fata?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca pretul a fost peste 34.000 Euro, asa cum spui tu, desi eu am configurat una similarara si mi-a iesit undeva la 33.400 Euro, probabil ca o poti negocia pana la 30.000, poate chiar mai jos. E o alegere personala daca merita 2500 Euro in plus pentru una noua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

25 000 Euro~, si eu am strambat din nas la culoarea alcantarei si a barilor fata/spate care nu dau bine deloc pe masina, fara supare e strict o parere. Cat despre pret, masina este SH, din fabrica o configurezi 34k si mai obtii niste discounturi deci diferenta e prea mica.

Modificat de deenman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ah, stai ca acum realizez ce vrea Cristian sa zica. Punand lucrurile in perspectiva nu pot sa spun ca greseste sau ca are dreptate deplina.

@deenman: maroul ala nu e cea mai fericita alegere, asta e clar. Nu am de ce sa ma supar ca nu e mea. Si daca era, fiecare are dreptul la o parere fie ca rezoneaza sau nu cu a mea.

Tocmai d-asta am intrebat, sa aflu si parerile voastre.

Modificat de cristi511
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie imi place Xperience, cea din linkul pus de tine e speciala, iti place sau nu.

In nici un caz nu vad o problema in a cumpara o masina de cateva luni cu un discount de 2500 Euro, sa zicem. Daca iti place si pretul e in limita impusa de tine, nu vad de ce nu ai cumpara-o.

Are dotari ok, motorul in combinatie cu DSG si 4x4 sunt chiar o combinatie reusita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Job done! Acum incepe asteptarea... :icon_bounce:  :icon_bounce:  :icon_bounce:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!