Jump to content

Masini electrice - noutati


Bogdan_wrc
 Share

Postare recomandată

Publicat (modificat)

 

Modificat de Bogdan_wrc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e noutate masina, dar noutate pentru Ro. Tesla are pagina dedicata Ro, cu preturi si este in curs de validare pentru Rabla Plus. 

4FF6C8E3-AA87-48CB-88D8-2AE6F05F5F3A.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am vazut ENYAQ pe strada duminica. foarte foarte misto arata. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 5/14/2021 at 8:58 AM, Silviu_7 said:

Nu e noutate masina, dar noutate pentru Ro. Tesla are pagina dedicata Ro, cu preturi si este in curs de validare pentru Rabla Plus. 

4FF6C8E3-AA87-48CB-88D8-2AE6F05F5F3A.png

Din septembrie incep livrarile.

Ar fi ~33000 euro modelul standard. Daca il iei pe firma, e 27000 euro. O masina care este net superioara oricarei masini electrice din grupul VAG cel putin, daca nu per total.

Service o sa apara din 2022, asta ar fi planul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Quote

Exemplarul unicat este cu 200 de kilograme mai ușor decât un ID.3, chiar dacă sistemul de propulsie este compus din două motoare electrice și tracțiune integrală. 

[...]

Oficialul a dat asigurări că ID.X va rămâne doar un concept. 

 

Probabil nu se va produce.

Cei care vor putere trebuie sa se multumeasca cu Tesla.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Sparkyson   clar e faptul ca id3 va avea o versiune echivalenta la golf 8 R, iar acest concept e punctul de pornire.

Modificat de clau_j17
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dpmdv, daca vrei ceva sportiv, iti iei Tesla M3, nu ID3, care cu parere de rau, dar arata cum arata...

Nu mai zic de faptul ca probabil o sa coste undeva la 50000 euro, o masina cu plasticaraia din interior, e nejustificat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@yeeeeman

 

Gusturile nu se discuta La design...  

 

Asta pentru ca te ajuta sa vezi "sportivitatea" prin filmele pe YT. 

Ai mers cu ea ? Ai mers sportiv pe curbe sau circuit? Ai simtit sasiul pe care toți il blameaza?  Lipsa oricărui feedback la direcție? 

Sportiv nu inseamna doar drag race. 

Sunt zeci de reviews online pe care le poti urmari si vei vedea păreri complete. 

 

Id3 gtx va avea alt interior asa cum si cupra el born are altul. 

 

Iar, fara supărare, dar tesla 3 nu este un etalon la interior. Dacă ai fi zis Q4 e tron...da. 

 

Vezi reacții pe zona curbata a circuitului...

Tesla excelează pe alte zone, nu pe ce inseamna sportivitatea pe curbe. 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa fiu sincer, nu ma refeream la circuit, in mare parte fiindca M3 nu e facut pentru circuit, de asta si performanta slaba acolo. Insa pe sosea, cred ca M3 ar sta mai bine decat ID3. Doar cred, dar e posibil sa gresesc. Sa ne spuna cineva care le-a condus pe ambele pe sosele.

Pozitia de condus este mult mai joasa in M3 (am stat la volan in ambele), deci chiar si daca ID3 are suspensii si sasiu bune, faptul ca stai foarte jos creeaza o alta senzatie de sportivitate, pe sosele. Acum da, conteaza si feedback-ul volanului si suspensia, insa ma indoiesc ca sunt mai slabe la M3 decat la ID3. 

La fel si cu interiorul. Nu e etalon M3, din din ce am simtit eu, ID3 e plastic gol si tare, pe cand M3 e cat de cat tolerabil.

Nu critic masina nimanui, critic doar ce am vazut si in general zgarcenia VW, care e totusi in concern auto cu aproape 100 de ani de experienta comparativ cu o firma relativ noua.

 

Pentru circuit, momentan, cred ca Taycan e singura electrica intradevar gandita pentru asa ceva.

 

Cum ceea ce discutam noi nu face parte din sfera de noutati, imi cer scuze de off.

Modificat de yeeeeman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

kolfleading

Nici la ID.3 si nici la Tesla Model 3, servodirectia NU are feedback. Este o senzatie tipica de servodirectie electrica.

Nici o servodirectie electrica de masini mainstream nu are feedback real. Feedback-ul este simulat. Asta-i viitorul...tot inainte, ca inainte era mai bine...

 

Inainte de ID.3 am condus Ford Focus / Fiesta / Mondeo, toate cu servodirectie hidraulica si am sesizat imediat lipsa de feedback real cand am trecut la ID.3.

 

Dar la ID.3 este mai precisa si parca mai direct conectata la roti. Simularea feedback-ului, rezistenta volanului la rotire si simularea actiunii de revenire "self-centering" a volanului dupa viraj este mai bine facuta la ID.3

Servodirectia la Tesla Model 3 a fost criticata de catre toti care au analizat mai in detaliu acest aspect.

Modificat de kolfleading
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pare ceva gen scandalul cu Apple, legat de limitarea performantei pentru bateriile vechi.

Masina proprietarului din articol avea 130.000 de mile (200.000 km), iar bateria nu se mai producea din 2016. Putem sa presupunem ca are peste 8 ani.

 

Quote

 

“My 2014 Model S 85 was getting Rated Range of 247 miles until May 13. Now after the next update, it continued to drop to now 217 miles. This is an 11% drop in 5 weeks.”

Rasmussen has been plotting the battery capacity degradation of his Model S over the last 100,000 miles or so and the recent drop is quite obvious:

image.thumb.png.088627b2047b939e3ff5d0f97214fa6e.png

 

 

Cel mai probabil din considerente de siguranta, pentru ca nu e de joaca cu bateriile Li-Ion.

Dintr-un articol anterior, legat de subiect:

Quote

It sounds like Tesla updated its battery management system with a new algorithm and depending on some variables, it limits the full capacity of some vehicles to prolong the life of the battery. It sounds like the cells are limited to 3.9 volts instead of the usual 4.2 volts.

It’s not clear what variables result in that limitation. Tesla says that it only affects a “small group”, but we have received several reports and there are more affected owners on forums and social media.

I have an older Model S with an 85 kWh battery pack on the 2019.16.2 update and I didn’t get any range drop.

 

Nu tin cu Tesla, pentru ca nu comunica bine, iar Elon Musk e arogant, dar nu cred ca exista solutii bune.

Sunt curios ce o sa se intample si cu bateriile ID-urilor peste cativa ani. Sper ca nimic, pentru ca eu incerc sa am grija maxima de a mea, incarcand-o incet (8A din 16), n-o incarc des peste 70-80%, n-o descarc des sub 40%, nu incarc la statii rapide prea des (cat de rapide pot fi numite e alta discutie :P), etc.

Modificat de Sparkyson
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

kolfleading

Adauga la lista de mai sus:

Pe cat posibil evitati incarcarea cand bateria are mai putin de 0 grade. Incarcarea la rece, sub 0 grade, cauzeaza uzura ireversibila.

Temperatura bateriei se poate vedea usor si rapid in EVNotify sau in OBDEleven (dar ai un pic mai mult de butonat pana ajungi la parametrul respectiv, e mai incomod).

 

Ocazional, bateria ar trebui incarcata la 100% pentru ca atunci are loc re-echilibrarea celulelor pentru a putea folosi intreaga capacitate a bateriei. Daca celulele sunt dezechilibrate, esti limitat de capacitatea celulei care este cea mai descarcata.

 

Inca studiez problema asta. Celula cea mai incarcata si cea mai descarcata se pot vedea pe OBDEleven. La mine, diferenta este de 1% SoC intre min. si max.

 

Inca nu stiu daca echilibrarea se face la incarcare pe AC, sau pe DC, sau pe ambele....inclin sa cred ca pe AC se face...pe DC cred ca nu.

Modificat de kolfleading
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce am vazut echilibrarea se face si pe AC si pe DC. De AC stiu sigur, pe DC o sa mai urmaresc si revin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astea nu sunt chiar noutati in ce priveste masinile electrice asa ca o sa va rog sa revenim on topic sau sa ne mutam pe topicul de intretinere.

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

https://www.cbc.ca/news/science/ev-to-grid-1.6100454

 

bi-directional-charging-and-the-grid.gif

 

Quote

[...] feeding power beyond a single building to the grid itself is a concept known as vehicle-to-grid or V2G, which could potentially benefit the whole power system.

"It's going to give a lot more grid resiliency," said Landrigan. If a generating unit goes down or a power line falls, he said, "we can use the tremendous power of these batteries for … keeping the power on for everybody."

 

Utilities are also trying to incorporate more wind and solar — cleaner but more variable power sources that don't necessarily generate maximum power when it's most needed.

 

Wind and solar made up 10 per cent of the global power mix in 2019, but need to grow to 60 per cent by 2050 to meet the targets of the Paris climate agreement, according to Francisco Boshell, of the International Renewable Energy Agency (IRENA). 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Știu sigur că am văzut pe aici un tabel sau un link către alt website în care erau prezentate bonusurile actuale pentru mașini electrice în toată Europa. Am dat search aici și pe alte câteva thread-uri relevante, nu am găsit din păcate.

Mai are cineva acea listă, vă rog?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!