Jump to content

Masini electrice - noutati


Bogdan_wrc
 Share

Postare recomandată

Reteaua Ionity se va extinde masiv in Europa (nu stim daca si in Romania). Sper sa instaleze cat mai multe statii de incarcare in timp ce Tesla se va deschide pentru toata lumea, rezultand intr.o competitie si scadere de preturi.

 

Iar daca nu, atunci sa se extinda Tesla mai mult si sa se deschida pentru toata lumea.

 

https://www.promotor.ro/stiri-auto/reteaua-electrica-ionity-se-extinde-cum-isi-vor-putea-incarca-romanii-masinile-la-noile-statii-18938944

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Interesant, nu stiam:

 

Quote

Rețeaua Ionity folosește standardul CCS (n.n. – Combined Charging System), cel mai important standard european de încărcare și este alimentată 100% din energie regenerabilă. Acest lucru înseamnă că posesorii de mașini electrice de toate mărcile vor putea folosi rețeaua de încărcare Ionity pentru a călători fără emisii și cu respectarea neutralității amprentei de carbon.

 

Așa parca aproape justifica preturile colosale pe care le practica. Aproape...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acela este un PR Stunt si a fost tratat ca atare de comentatorii neafiliati, mai este putin si o sa apara si meme-uri.

 

Daca BlackRock trece cu bine peste perioada urmatoare (~1 an), atunci n-ar fie exclus sa se execute cele 5.500 de statii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Diferenta intre Spring si Zoe, steaua in plus de la Spring provine de la airbag-urile laterale si ceva de la sisteme de asistenta.

 

Spring

 

Zoe

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

incercati sa intelegeti de unde vin acele stele inainte de a arunca cu noroi:

 

rezultatul NCAP explicat un pic de Mircea Mester.
"Au venit rezultatele lui Dacia Spring la testele de siguranță Euro NCAP.
O stea din cinci. ★☆☆☆☆
De fapt, în sesiunea asta de testare au mai fost aruncate de pereți vreo 11 mașini, iar rezultatul dureros nici măcar nu e al lui Spring, ci al lui ZOE. Modelul electric a fost retestat după 7 ani și a primit zero stele. Zero.
BUN.
Înainte de titlurile apocaliptice (Doamne, ce va fi azi în presă!), merge explicat puțin modul în care Euro NCAP ajunge la rating-ul ăsta general.
Euro NCAP testează mașinile la mai multe categorii. Cele mai importante sunt:
- Siguranța structurală, care e notată în funcție de cum sunt afectate manechinele de rezistența mașinii la tot felul de teste de impact frontal și lateral
- Siguranța activă, care notează cât de eficiente sunt sistemele avansate electronice de tipul frânării automate, monitorizarea unghiului mort, etc.
- Siguranța participanților la trafic (pietoni, bicicliști, motocicliști).
Euro NCAP nu face o medie între toate astea. Oferă scoruri separate detaliate pentru fiecare test de la fiecare categorie, dar rating-ul final, în stele, este dat de - asta e extrem de important de reținut - cel mai slab rezultat la oricare dintre categoriile de mai sus.
Adică, prin absurd, dacă o mașină are 5 stele structural și 5 stele la protecția pietonilor, dar nu are frânare automată, menținere pe bandă, blind spot assist și alte sisteme moderne, ea va lua zero stele Euro NCAP.
E ca și cum la școală nu ți s-ar fi făcut media între 10, 9 și doiul ăla luat într-o zi proastă, ci te-ar fi chemat direct vara la reevaluare, pentru că tu ești de doi.
De asta e important de înțeles cum funcționează Euro NCAP și de asta trebuie analizate rezultatele în detaliu. Pentru că în cazul ăsta nu înseamnă neapărat că mașina e un sicriu pe roți, ci mai ales că-i lipsesc  niște sisteme de asistență.
Din punctul meu de vedere, ca să evite haosul ăsta, Euro NCAP ar trebui să ofere rating-uri diferite: la structură are X stele, la sisteme are X stele, la pietoni are X stele. E o imagine completă și corectă. Mult mai corectă.
ÎNSĂ
Bineînțeles, Spring nu are 5 stele nici structural. După calculele mele, rezultatele și procentajele obținute la categoria testelor de impact înseamnă 3 stele la această categorie.
Aici este fișa completă cu rezultatele lui Spring: https://www.euroncap...ia/spring/44197
DAAAAAR
Cumva paradoxal, deși impactul de imagine e mare, oamenii de la Dacia își asumă (și așteptau, după cele două stele ale lui Sandero) aceste rezultate. Am întrebat implicit în ultima discuție cu șefii mărcii de ce nu oferă un pachet de sisteme de siguranță măcar opțional pe modelele lor. Am înțeles, Dacia consideră că o protecție structurală decentă e destul pentru că marca e definiția basic needs, iar în rest se agită strict pe detaliile obligatorii prin lege (cum e frânarea automată de urgență). Dar de ce nu îi oferi omului care vrea asta contracost, pe câți bani costă, un pachet complet de siguranță?
Din punctul meu de vedere, e o eroare care are efecte adverse puncutale, vezi ce reacții vor veni azi din toată lumea.
ACUM
Cât despre Zoe, lucrurile sunt și mai complexe și confirmă faptul că Euro NCAP ar trebui să modifice modul în care comunică rezultatele.
Pentru că nu poți să-i dai 5 stele acum șapte ani și zero stele azi și să zici că diferența e făcută de lipsa sistemelor de siguranță, care pe atunci nu erau luate în considerare.
Bine, nici Renault n-a mutat chiar inteligent odată cu facelift-ul din 2020. Zice Euro NCAP așa „The “new” ZOE, a facelift introduced in 2020, received several battery improvements but no added safety. On the contrary, the seat-mounted side airbag which previously protected head and thorax has been replaced by a less effective thorax-only airbag, representing a degradation in occupant protection. The new ZOE offers poor protection in crashes overall, poor vulnerable road user protection and lacks meaningful crash avoidance technology, disqualifying it for any stars.”
Adică au înlocuit un airbag lateral bun cu unul mai prost. Iar asta a afectat și rezultatul structural, pentru că manechinele alea s-au resimțit fizic.
Aici e fișa cu rezultatele lui Zoe: https://www.euroncap...nault/zoe/44206
ANYWAY
Ce vreau să zic e că România are în continuare cele mai multe decese în accidente rutiere la milionul de locuitori la nivel european. Așa că faceți bine și conduceți prudent.
Nu știi niciodată câte stele are mașina ta testată cu 5 stele acum 10 ani.
A scris Cornel în detaliu pe site despre cum se acordă rating-urile Euro NCAP, dacă vreți să intrați în detalii obscure (dar mereu utile, iată): https://www.autocrit...oiul-stelelor/"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, Bogdan_wrc said:

incercati sa intelegeti de unde vin acele stele inainte de a arunca cu noroi:

 

rezultatul NCAP explicat un pic de Mircea Mester.
"Au venit rezultatele lui Dacia Spring la testele de siguranță Euro NCAP.
O stea din cinci. ★☆☆☆☆
De fapt, în sesiunea asta de testare au mai fost aruncate de pereți vreo 11 mașini, iar rezultatul dureros nici măcar nu e al lui Spring, ci al lui ZOE. Modelul electric a fost retestat după 7 ani și a primit zero stele. Zero.
BUN.
Înainte de titlurile apocaliptice (Doamne, ce va fi azi în presă!), merge explicat puțin modul în care Euro NCAP ajunge la rating-ul ăsta general.
Euro NCAP testează mașinile la mai multe categorii. Cele mai importante sunt:
- Siguranța structurală, care e notată în funcție de cum sunt afectate manechinele de rezistența mașinii la tot felul de teste de impact frontal și lateral
- Siguranța activă, care notează cât de eficiente sunt sistemele avansate electronice de tipul frânării automate, monitorizarea unghiului mort, etc.
- Siguranța participanților la trafic (pietoni, bicicliști, motocicliști).
Euro NCAP nu face o medie între toate astea. Oferă scoruri separate detaliate pentru fiecare test de la fiecare categorie, dar rating-ul final, în stele, este dat de - asta e extrem de important de reținut - cel mai slab rezultat la oricare dintre categoriile de mai sus.
Adică, prin absurd, dacă o mașină are 5 stele structural și 5 stele la protecția pietonilor, dar nu are frânare automată, menținere pe bandă, blind spot assist și alte sisteme moderne, ea va lua zero stele Euro NCAP.
E ca și cum la școală nu ți s-ar fi făcut media între 10, 9 și doiul ăla luat într-o zi proastă, ci te-ar fi chemat direct vara la reevaluare, pentru că tu ești de doi.
De asta e important de înțeles cum funcționează Euro NCAP și de asta trebuie analizate rezultatele în detaliu. Pentru că în cazul ăsta nu înseamnă neapărat că mașina e un sicriu pe roți, ci mai ales că-i lipsesc  niște sisteme de asistență.
Din punctul meu de vedere, ca să evite haosul ăsta, Euro NCAP ar trebui să ofere rating-uri diferite: la structură are X stele, la sisteme are X stele, la pietoni are X stele. E o imagine completă și corectă. Mult mai corectă.
ÎNSĂ
Bineînțeles, Spring nu are 5 stele nici structural. După calculele mele, rezultatele și procentajele obținute la categoria testelor de impact înseamnă 3 stele la această categorie.
Aici este fișa completă cu rezultatele lui Spring: https://www.euroncap...ia/spring/44197
DAAAAAR
Cumva paradoxal, deși impactul de imagine e mare, oamenii de la Dacia își asumă (și așteptau, după cele două stele ale lui Sandero) aceste rezultate. Am întrebat implicit în ultima discuție cu șefii mărcii de ce nu oferă un pachet de sisteme de siguranță măcar opțional pe modelele lor. Am înțeles, Dacia consideră că o protecție structurală decentă e destul pentru că marca e definiția basic needs, iar în rest se agită strict pe detaliile obligatorii prin lege (cum e frânarea automată de urgență). 

Niciun sistem de siguranță nu poate schimba aceste rezultate:

 

The passenger compartment of the Spring remained stable in the frontal offset test.

Readings of several parameters in the dummies’ legs were high, indicating poor protection, and structures in the dashboard presented a risk of injury to occupants of different sizes and to those sitting in different positions.

Protection of the driver dummy’s chest was also rated as poor, based on readings of chest compression during the test.

The pelvis of the driver was also poorly protected with dummy readings exceeding recommended values.

Analysis of the deceleration of the impact trolley during the test, and of the deformation of the barrier afterwards, revealed that the Spring would be a benign crash partner to other vehicles.

In the full width rigid barrier test, the head of the rear passenger was penalised for the extent to which it moved forward, and protection was rated as poor.

Chest protection of both occupants was rated as marginal, based on measurements of compression.

In both the side barrier test and the more severe side pole impact, rib compression indicated marginal levels of chest protection, but that of other critical body areas was good.

The Spring is not equipped with a centre airbag to protect against occupant to occupant injuries in side impacts.

Tests on the front seats and head restraints demonstrated good protection against whiplash injures in the event of a rear-end collision.

However, a geometric assessment of the rear seats indicated poor whiplash protection.

 

 

Modificat de MyKe
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gluma asta de masina, zisa Spring, parca aduce a Matizul de acum zeci de ani...

Ieftineala asta se simte si se vede.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O aparenta ieftineala, ca masina pentru ce ofera, facand abstractie de mirajul rabla e scumpa. 

In definitiv nu este o platforma electrica de la 0, ci un Renault Kwid electrificat. Un Renault care costa echivalentul a 6000euro in India cu motorul de 1.0L.

 

Se marseaza pe ideea ca e cea mai ieftina masina electrica si de acolo intelegem ca trebuie sa inghitim tot felul de lipsuri ca e ieftin. Este ieftin pt Dacia de produs, asta sigur, iar ce profit fac cu ea este evident, insa pt cumparator pt ce ofera nu este deloc ieftina.

 

O masina care nu poate urca o panta mai abrupta daca are la bord 4 oameni din start nu e sigura. 

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

prefer oricand multe spring prin oras, decat alte fumegatoare in bugetul ala.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

9 minutes ago, The_Ego said:

Este ieftin pt Dacia de produs, asta sigur, iar ce profit fac cu ea este evident, insa pt cumparator pt ce ofera nu este deloc ieftina.

 

Este ieftina pentru cumpratorul roman care beneficiaza de rabla+. Altfel, fii sigur ca nu se vindea atat de bine in RO. Evident Renault (ca orice alt business) incearca sa maximize profitul si neavand alt concurent in segmentul asta, au avut mana libera sa seteze pretul in consecinta. 

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Quote

O masina care nu poate urca o panta mai abrupta daca are la bord 4 oameni din start nu e sigura. 

4 chinezi incap in masina aia, 4 conationali, nu cred. Eu nu incap bine nici la volan.

Pare un cart electric, buna de mers la golf cu ea, ca tot devine un sport ieftin.

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este vorba sa nu se creeze senzatia ca e ok de acei bani, ca nu poti sa ai pretentii. Este masina pt romani pt ca e cu lasa ca merge si asa, ca de banii astia..de banii astia adica de 19.100euro in definitiv pret de lista. 

Eu nu vreau Spring-uri in oras conduse in stil Uber, Bolt si Taz pt ca nu au protectie la pietoni deloc. Acel AEB nu e responsiv la pietoni.

 

Masina e cu 4 usi, asa ca se presupune ca poti inghesui 4 si asta vor face multi.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt curios cum se compara cu alte masini la acelasi pret final, dpdv costuri de exploatare, siguranta, confort, etc.

Multi s-au inghesuit sa o cumpere, deci trebuie sa fie totusi competitiva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multi au luat-o din cauza pretului si atat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca gaseau ceva mai bun la pretul asta de ce nu au luat altceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu un pret de lista de 19000 de euro, e mai ieftina cu 1000 euro decat o Skoda Octavia 4 1.0 TSI 110CP, cheala. Fara acea pomana, nimeni nu ar fi cumparat aceasta...sa-i spunem masina. Dar pentru ca e electrica i se iarta inclusiv siguranta inexistenta si gasim motive sa o acceptam, desi daca Octavia ar fi avut o stea, era un dezastru de masina, afumatoare stiti voi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tot nu ne intelegem.

Intreb: ce puteau sa-si cumpere oamenii la aceasi bani pe care i-au platit pe masina?

Nu o apar, dar cred ca e important sa incercam macar sa parem impartiali.

 

Oamenii aveau un buget si au ales aceasta masina. Puteau alege ceva mai bun, cu mai multa siguranta, confort, etc? Nu așa gandim cam toti cand vrem sa cumparam un TV, un telefon, o masina, o casa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La bugetul ala ce masina nou ai vrea sa-si ia? Ca nu exista MASINA NOUA la banii astia... nici macar cutia de la dacia numita spring nu poate fi numita masina.

Dar, cu banii in buzunar, fiecare e liber sa aleaga pe ce ii cheltuie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aparent poti sa iti iei o Dacia Spring. Deci oamenii au ales ce era mai bun pentru ei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Desi nu mi-a lua Sping, e greu sa fii hater tinand cont de pretul platit de clientul din RO. Are roti, te deplasezi cu ea din punctul A in punctul B cu costuri reduse si in conditii decente prin oras ... sunt multi pentru care primeaza aspectul asta. Daca ma intrebi pe mine e win-win (client - producator), doar ca dupa cum ziceam mai sus, Renault a setat pretul in asa mod incat se beneficieze maxim de pe urma rabla+ stiiind exact cat va plati si cat e dispus sa plateasca clientul final.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu ma intreb cum unii oameni pot cumpara masina asta sub orice forma.

Am vazut pe cineva pe un grup de fb, a ridicat masina desi a fost lovita si vopsita la spray cu o nuanta diferita. Dar, o masina sh cu o zgarietura, il deranjeaza.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Suntem obisnuiti cu lasa ca merge si asa..ca ce vrei de banii astia..asta atunci ne ofera Dacia si ca atare are succes.

Lumea nu s-a intrebat de ce este cea mai ieftina masina electrica? Nu..au vazut ca e cea mai ieftina si gata…si discutam de “ieftin” la 9550euro cu rabla. 

Dar e ok sa se incarce foarte greu, e ok sa aiba probleme cu 4 oameni. E ok sa coste asa desi e copy paste dupa o masina chinezeasca ( Renault City K-ZE) care si ea la randul ei este Renault Kwid electrificat..masini mai ieftine si decat Spring cu rabla.
De asta e cea mai ieftina, pt ca au reciclat un model, l-au convertit electric si ni-l vand ca aparent o inovatie in materie de pret.

 

Este electrificarea pt toti, de asta se vinde. Majoritatea insa nu inteleg ce presupune asta, cu ce vine la pachet, la ce se expun.

 

La pret de 18-19000 sunt VW E-Golf cu pana in 20k km…iar aici E-Golf chiar este de doua ori un Spring.

 

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La 40000 de euro este si Tesla Model 3 care poate e de 4 ori mai masina decat Spring-ul, dar nu despre asta e vorba. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!