Jump to content

Masini electrice - noutati


Recommended Posts

Bogdan_wrc

ID4:

9prsi7ro2p351.jpgT52Oj2nlQT2LEaqsjC_zSAPv7N5cGQaJU-O0feFf49larz9wvk251.png

 

Link to post
Share on other sites
  • Replies 109
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Bogdan_wrc

    41

  • stama

    13

  • Rave

    8

  • Abu

    6

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sincer astept sa apara in configurator si cred ca marit Tiguan-ul si Golf-ul pentru Eniaq.

cred ca cel mai usor intrebi la dealer. pe site nu scrie nimic de rabla+. 

Hmm, stiu ca e inalt Thomas, dar cand se urca la volan am un feeling ciudat, bordul este foarte alungit, parbrizul este foarte inclinat (banuiesc ca pt eficienta), daca te uiti atent zici ca sta intr-

Posted Images

CristiALF

Zici ca-i X4 de la spate.

Link to post
Share on other sites
Vizitator.

complet neaerodinamic... consumul va fi imens... cel putin 20kwh/100km... crestem bateriile si scadem randamentul... o vaca de masina gen E-tron sau E-peace... mare dar mica (autonomia...). e-peac-ul cu 9o kw face cu greu 400 km.... daca iti plac suv-urile aia e... mie nu imi plac.... randamentul mic, manevrabilitate mica, pozitie de condus naspa, de camionagiu... Va prinde mult in SUA....

Link to post
Share on other sites
mandelu

20kwh pt suv nu e chiar asa rau. un taycan 4s are peste 20 continuu si nu e suv. dar e pe la 2.2 tone.....

insa macar nu va polua masina.

Link to post
Share on other sites
mihai.onu94
5 minute în urmă, mandelu a scris:

un taycan 4s are peste 20 continuu si nu e suv. dar e pe la 2.2 tone.....

si are in jur de 500 de cai putere, 2 motoare pentru 4x4 axate pe performanta, nu pe economie. Asta pe langa toata tehnologia de la bord care merge tot pe curent electric din baterii.

 

Link to post
Share on other sites
mandelu

evident dar ideea e ca la 80 la ora constant nu folosesti nici 100 din caii aia putere, iar consumul tot peste 20kwh ora e (am vazut review la cavaleria) si e si lipita de sosea si aerodinamica. deci prin prisma asta nu as crede ca e asa rau pt suvul ala. si oricum 20kwh e o parere personala, pana nu stim cifrele oficiale.....speculam.

Link to post
Share on other sites
mihai.onu94

Nu conteaza. La motoarele termice, un v8 nu va avea niciodata consumul unui 3 cilindri chiar daca ambele au nevoie de 50 de cai pt a mentine 80 kmh (doar un exemplu), va fi poate chiar dublu in cazul v8-ului. La fel si la motoarele electrice, unde ai nevoie de un motor mai mare, mai complex pt a scoate 500 de cai, care pur si simplu va necesita mai mult energie chiar si pentru un mers constant. (am vazut si eu review-ul celor de la cavaleria si desi spuneau ca are un consum mare, au admis si ca performanta, dinamica este net superioara).

Aerodinamica unui suv devine o problema la viteze mari, de autostrada, la mersul prin oras, prea putin conteaza.

Legat de id4, parerea mea e ca va avea si o versiune cu un singur motor electric (cel mai probabil tractiune fata) si o baterie mare pentru un range maxim pe langa varianta 4x4. Adica exact ceea ce se cauta acum: garda inalta pentru urcat borduri, putere decenta pentru oras si aspect de suv modern. Daca iese cu un range bun si un pret ok, va avea succes mare. 

Link to post
Share on other sites
yeeeeman

La masinile electrice, problema legata de consum se rezolva cu doua motoare, unul facut pentru performanta si altul pentru eficienta. Cel putin asa rezolva Tesla problema pe Model S si ultima revizie numita Raven are peste 600km autonomie cu 100kWh capacitate baterie.

Taycan cu aproximativ aceeasi baterie, aceeasi greutate si aceeasi putere ca Model S are o autonomie mult mai mica, semn ca powertrain-ul lor nu e foarte optimizat pentru consum, nu ar fi imposibil din punct de vedere tehnic.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
Bogdan_wrc

si ID4 design 

0dnjd38t7h551.jpg

Link to post
Share on other sites

Citez de pe fb-ul SuperSpeed:

Ministerul Industriei și al Informației Tehnologice din China a publicat pe propriul site imagini cu noile mașini electrice VW, înainte de prezentarea mărcii în premieră mondială... acum că "s-a întâmplat", mașina gri este ID.4 X iar cea albă este ID. 4 Crozz... au același ampatament doar că Crozz este mai scurt și mai scund... are gardă la sol mai mică; ambele modele sunt produse în China și au motoare de 204 CP; cea mai mare autonomie posibilă este anunțată la 500 km; disponibile în China peste câteva luni;

 

FB_IMG_1592469323930.jpg

FB_IMG_1592469321353.jpg

FB_IMG_1592469319091.jpg

FB_IMG_1592469316653.jpg

Link to post
Share on other sites

Eu as merge pe Enyaq fata de ID4 doar pentru simplul motiv ca Skoda face masina mai user friendly, are mai multe buzunare etc chestiile practice/inteligente fac diferenta, cel putin pentru mine.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
Bogdan_wrc

Seat el born

f244fda.jpg

Link to post
Share on other sites

Macar asta are cotiera normala.

 

Link to post
Share on other sites
Bogdan_wrc
Posted (edited)

The CUPRA el-Born has made its debut as the VW Group's first electric hot hatch

https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/new-2021-cupra-el-born-vw-group’s-first-ev-hot-hatch

 

The el-Born goes on sale in 2021 with a Cupra badge instead of SEAT.

77kWh battery pack

310 miles of range

161 miles of charge in 30 minutes (with fast charger)

0-31mph in 2.9sec

a2m74vawxl951.jpg

Edited by Bogdan_wrc
Link to post
Share on other sites
detinator

Curg modelele noi... sa vedem cum ramane cu productia de baterii, si... sa nu mai pateasca probleme cu softwareul :)

eu o sa ma plimb cu eGolful in curand... asteptam... :)

Link to post
Share on other sites
Bogdan_wrc

VW is preparing an all electric city car. The ID1 will be replacing the Volkswagen UP.

i6ww5o2lhu951.jpg

umixyssxru951.jpg

Link to post
Share on other sites
detinator

Chademo e bidirectional, culmea e ca e tot mai rar si se pare ca va fi eliminat :) 

On 6/18/2020 at 3:32 PM, IRONICK said:

Nu se socoteste chiar asa, dar da o directie.

La ID3 un cell module costa 1250Euro. Si are 6, 7 ...pana la 10.

La eGolf se pare ca sint vreo 8 module

   Battery Junction Box: 
   Subsystem 1 - Part No SW: 5GE 915 316 B    HW: 5GE 915 316 B
   Component: A2 HVSMBJBECU  011 0311 
   Serial number: 00000028101901010928

   Cell module: control module 1: 
   Subsystem 2 - Part No SW: 5QE 915 599 AH    HW: 5QE 915 599 AH
   Component: J991Battmod1  H08 0322 
   Serial number: 19820Y18AH0803226375

   Cell module: control module 2: 
   Subsystem 3 - Part No SW: 5QE 915 599 AH    HW: 5QE 915 599 AH
   Component: J992Battmod2  H08 0322 
   Serial number: 19820Y18AH0803226382

   Cell module: control module 3: 
   Subsystem 4 - Part No SW: 5QE 915 599 AH    HW: 5QE 915 599 AH
   Component: J993Battmod3  H08 0322 
   Serial number: 19820Y18AH0803226417

   Cell module: control module 4: 
   Subsystem 5 - Part No SW: 5QE 915 599 AH    HW: 5QE 915 599 AH
   Component: J994Battmod4  H08 0322 
   Serial number: 19818Y18AH0803225344

   Cell module: control module 5: 
   Subsystem 6 - Part No SW: 5QE 915 599 AH    HW: 5QE 915 599 AH
   Component: J995Battmod5  H08 0322 
   Serial number: 19820Y18AH0803225433

   Cell module: control module 6: 
   Subsystem 7 - Part No SW: 5QE 915 599 AH    HW: 5QE 915 599 AH
   Component: J996Battmod6  H08 0322 
   Serial number: 19822Y18AH0803225001

   Cell module: control module 7: 
   Subsystem 8 - Part No SW: 5QE 915 599 AH    HW: 5QE 915 599 AH
   Component: J997Battmod7  H08 0322 
   Serial number: 19820Y18AH0803225429

   Cell module: control module 8: 
   Subsystem 9 - Part No SW: 5QE 915 599 AH    HW: 5QE 915 599 AH
   Component: J998Battmod8  H08 0322 
   

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Similar Content

    • Rave
      By Rave
      Mai tarziu decat trebuia dar am deschis si acest topic(greu de gasit timp cu work from home ). Asadar... povestea, pe scurt!
      Dupa o scurta, dar amanuntita, analiza a pietei, discutata si aici(Click!), am decis ca o sa schimbam vechiul e-Up! cu un e-Golf. La scurt timp, si mai ales cu ajutorul colegului @Aaron care a reusit sa-mi gaseasca o masina cu toate dotarile pe care le voiam la un pret bun, am inceput demersurile pentru achizitie. Ceva timp mai tarziu, trecutul si viitorul s-au intalnit in parcarea de la Ikea. Vechiul e-Up! a plecat catre Nurvil, la buy back, si eu am primit jucaria asta:
       

       

       
      Asadar vorbim despre un e-Golf, 2020, Tungsten Silver cu urmatoarele dotari (o sa detaliez aici si ce dotari consideram obligatorii si de ce)
      - Priza AC/DC - nu am posibilitatea sa incarc masina acasa asa ca era obligatorie. Si oricum e necesara la drum lung, ar trebui sa fie dotare standard pe orice electrica...
      - Active Info Display - imi doream sa-l am, desi nu era chiar must-have. Acum, ca l-am folosit, ma bucur ca am gasit o masina cu el - aduce interiorul la nivelul unde ar trebui sa fie o masina noua in 2020 (mai ales daca e vorba de o masina electrica)
      - App-Connect - util dar nu obligatoriu, aveam oricand optiunea de a-l activa ulterior. E bine ca e acolo si ca m-a scapat de bataia de cap de a schimba mufa
      - Camera Rear View - un sistem de asistenta la parcare era obligatoriu. Masina, cel mai probabil, nu o sa fie condusa de mine (din pacate pentru mine)
      - Faruri Led Top - era la acelasi nivel de necesitate ca AID-ul. Ma bucur ca le am pentru ca asta-mi da posibilitatea de retrofit la DLA (cand/daca o sa fie nevoie sa schimb parbrizul, altfel nu) dar as fi putut sa traiesc si cu farurile Led normale
      - Oglinzi exterioare rabatabile electric - nu erau necesare dar ma bucur de functia de inclinare a oglinzii pasagerului la parcare
      - Pachet iarna - era obligatoriu. Sunt luni intregi pe an cand poti sa mergi linistit doar cu incalzirea in scaune pornita si fara caldura ceea ce este un plus pentru o electrica.
      - Pompa de caldura - un optional scump dar obligatoriu pentru maximizarea, pe cat posibil, autonomiei pe timp de iarna. Cum nu am posibilitatea de a incarca masina acasa am nevoie sa lungesc perioada dintre incarcari. Nu as recomanda acest optional daca aveti unde sa incarcati masina acasa si nu aveti de gand sa faceti multe drumuri lungi cu masina, e destul de scump si se amortizeaza greu pentru cineva care poate sa incarce masina cand vrea.
       

       

       

       

       
      Pozele sunt facute, in graba, in parcarea de la Ikea  Masina a venit cu bateria plina dar daca tot eram in zona am zis sa nu ratez momentul si sa fac poze in cam cel mai mare hub de incarcare (AC) aflat, deocamdata, in Bucuresti ! Am profitat de moment si am activat si WeConnect (Car-Net) si m-am benoclat putin prin el. Fata de e-Up!, la e-Golf pot sa pornesc si incalzirea in parbriz si luminile/claxonul desi nu le-am testat. Inca! Dupa ce am mai butonat masina ceva timp, si pentru ca familia era la munte, am plecat spre Sinaia. Am mers linistit, cu 100 Km/h, pe autostrada si am intrat in Ploiesti sa iau niste apa (am si uitat sa beau apa cat am stat si am analizat masina peste tot ).
       

       
      La drum lung masina este o incantare! Silentioasa, spatioasa, confortabila... tinuta si, per total, experienta de drum este sublima! Ca ma tot gandeam la un singur cuvant care sa descrie aceasta masina, ca m-au intrebat prietenii cum e, cred ca cel mai bine i se potriveste "rafinata"! Este, per total, o experienta rafinata! Desi materialele nu sunt departe de GT-ul meu, ambianta totala da o impresie de cvasi-premium si... da, se poate descrie foarte usor ca fiind o masina rafinata!
      Pentru ca initial trebuia sa ajung la Brasov, si pentru ca nu stiam cum e DN1 pe la Comarnic, am zis sa incarc la Ploiesti ca sa stiu sigur ca orice s-ar intampla ajung fara probleme (si fara sa fie nevoie sa ma opresc la Busteni unde statia CCS e de doar 20 kWh, din cate tin minte). Am plecat de acolo cu vreo 90% (cred ca am ajuns cu vreo 70%, nu stiu...) dar planurile initiale s-au schimbat asa ca ne-am intalnit la Sinaia, am mancat acolo si apoi am plecat inapoi catre Bucuresti.
       

       
      Consumul, pe coborare, a fost extrem de bun, evident, asa ca din 140 Km range, cat arata la Sinaia, am ajuns acasa, 140 Km mai tarziu, cu 44 Km range  La plecare, dar si pe drum, m-au impresionat farurile. Dansul la pornire este foarte tare si pe drumuri virajate si fara lumina, adaptivul isi face treaba decent. Da, la fel cum zice toata lumea, pare ca bat putin cam jos/aproape... O chestie funy a fost pe drum cand, la 50 Km range, masina a comutat singura pe Eco si radeam cu sotia ca masina asta nu stie unde a ajuns. In e-Up! aveam 45% - 50% baterie la range-ul asta si mai mergea 2 zile
      Toate astea se intamplau Luni. Ieri am mutat masina abia noaptea, prilej sa ma pot bucura iar de faruri  si am si incarcat-o
       

       

       
      Planuri de viitor... sunt! Pe termen scurt, chestii simple:
      - ornament cheie/chei - e trista rau cheia asta simpla, neagra fara macar urechea cromata
      - pedale aluminiu - because why not
      - folie - nu are privacy glass si ma gandeam la un AirBlue80 peste tot, desi e posibil sa raman la AirBlue80 doar pe fata si folii normale pe spate, ma mai gandesc
      Pe termen lung avem asa:
      - retrofit senzori de parcare - probabil doar spate dar mai vedem
      - retrofit DLA - daca, dupa cum ziceam mai sus, o sa se ciobeasca parbrizul si o sa fie nevoie sa il schimb
      - stopuri Led dinamice - probabil, mi se par destul de scumpe pentru ce sunt, ma mai gandesc
      - volan GTE - pentru ca imi place cum arata volanul de GTI dar vreau sa pastrez cusaturile albastre
      - alte scaune - pentru ca prefer scaunele sport si astea sunt si cam plate si cam fade ca aspect. Masina merita ceva mai mult!
      Si deocamdata... cam atat! Suntem abia la inceput si profitam de orice ocazie sa ne cunoastem, cel putin asa zice navigatia... ca imi invata traseele  Pe masuram ce adun Km, si impresii, o sa va tin la curent!
      LE: am incercat sa evit gluma asta dar nu mi-a trecut nimic altceva prin cap in timp ce scriam 🤦‍♂️
    • detinator
      By detinator
      Se pare ca e-Golf e printre putinele electrice fara o aplicatie dedicata... e pacat, pt ca se pot afisa in timp real si turatia motorului si procentul de incarcare baterie. Vedeti atasat ce am reusit cu o aplicatie si o interfata OBD


    • mandelu
      By mandelu
      pentru cine e interesat de tips pentru mentinerea bateriei lui id.3
       mi se pare foarte interesant, dar devine pain in the ass daca te tii de toate si stai mereu stresat ca nu ai reusit sa le respecti.
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri