Jump to content

Masini electrice - noutati


Bogdan_wrc
 Share

Postare recomandată

nici nu stiu unde sa incadrez asta, dar e veste buna

https://www.zf.ro/banci-si-asigurari/ing-bank-pune-pe-piata-un-credit-verde-pentru-persoane-fizice-cu-20222740

ING Bank România lansează primul credit verde din portofoliul său destinat segmentului de retail, pentru a încuraja tranziţia către un stil de viaţă sustenabil în rândul clienţilor persoane fizice. Derivat din oferta de credit de nevoi personale, acesta se adresează celor care doresc să cumpere o maşină electrică full sau de tip plug-in hybrid, şi are o dobândă cuprinsă între 5,49% şi 9,99% pe an.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un video la intamplare de pe youtube, cu o tehnologie de baterii care nu ia foc la scurtcircuit sau distrugere fizica.

Toate povestile astea legate de incendii cu masini electrice sunt adevarate, insa exista alternative si acestea vor ajunge pe piata mai devreme sau mai tarziu.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate e mult mai mult marketing decat ceva in mod real.

Am incercat o simulare pe ing.ro cat e un credit de nevoi personale si dobanda cea mai mica acolo e pe la 7,19% (adica sa ai salariul la ei, sa faci credit peste 50k ron, sa ai asigurare de viata, somaj), iar la refinantarea altui credit 6,19%. Reducerea pentru electrice sau hibrid nu vad sa fie asa mare daca cea mai mica este 5,49% si probabil aceleasi conditii de creditare cu salariul la ei + credit de peste 10k euro din start.

Strict ca sa se laude cu primul credit pt masini verzi.

 

Ei stiu ca pierd teren in fata unui leasing care au de regula dobanzi pana in 5%. La EV mai mult ca niciodata se justifica leasing pt ca in 2-3 ani apar alte modele semnificativ mai performante.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici mie nu mi se pare o oferta buna, spre deloc. Dar incurajator este trendul.

De exemplu, eu am prins dobanda 2.5% la Perfect Leasing ca si PF pt ID.3.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In 5 ani, iesi tot cam pe acolo la costuri, leasing vs credit de nevoi personale, prins la oferta cu un 6-7% dobanda. De ce? Pentru ca la leasing trebuie sa faci casco cu cine vor ei (sau cu cine vrei tu, dar creste rata dobanzii, stiu ca parca asa era la porsche bank) si platesti aceeasi suma fixa si nesimtita timp de 5 ani. La credit, faci casco cu cine vrei tu, sau poti sa nu faci daca te tin balamalele si renegociezi in fiecare an prima. 

Bonus, masina e proprietate personala din secunda 1 de cand o cumperi si faci ce vrea sufletul tau cu ea. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

A aparut Tesla Model Y in configurator cu preturi de la 62'000 euro. Model Y se vrea concurent cu ID4, dar la preturile astea sigur nu m.ar fi interesat...

 

https://www.promotor.ro/masini-noi/eco/cat-costa-tesla-model-y-in-romania-si-cand-incep-livrarile-18899453

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Frumoase jante. Oribil ''peisajul'' din spatele acestora. Macar la 300CP sa ai frane si nu eternele taieri de costuri, ''justificate'' de franarea ''diferita''.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

7 hours ago, dercos said:

macar la 300CP sa ai frane si nu eternele taieri de costuri, ''justificate'' de franarea ''diferita''.

pe bune? nu ai vrea totusi, sa ne documentam inainte sa vorbim?

iti dai cu parerea despre un prototip, facut in-house pe baza unui id3 de serie:

https://www.carexpert.com.au/car-news/volkswagen-id-x-hot-hatch-prototype-revealed

The ID.X is based on the ID.3 hatchback, with powertrain components cribbed from the ID.4 GTX. It has a dual-motor all-wheel-drive system that puts out 329 horsepower, more powerful than any ID car thus far. It's also 441 pounds lighter than the other ID cars.

 

pe langa asta,  iei in calcul ca are regenerarea pe puntea spate? ai idee de diferenta intre fortele de franare pe puntea fata si spate? cat % este impartit? ce putere de regenerare are? 

 

https://www.continental-tyres.co.uk/car/about-us/media-services/newsroom/20201012-id3-model-drives-fully-connected

“The drum brake, as built in the ID.3, provides many benefits, particularly in the field of e-vehicles, for instance a longer service interval of up to 150,000 kilometers.” Due to the closed and sealed system, the brakes in the new VW ID.3 are distinctly less prone to corrosion. The electric drum brake with an electromechanical parking brake function is based on the Simplex principle (EPB-Si): It is especially robust and requires little maintenance, which meets with the increasing lifetime requirements of electric vehicles.

@Sparkyson Outright power is pegged at 329bhp, which is not only 128bhp more than the most powerful variant currently on sale but also 27bhp more than even the hot GTX version of the larger ID 4 SUV. 

download.jpg

Modificat de Bogdan_wrc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@gigelm5m3 culmea e ca mai sunt 3 saptamani pana masina mea face 1 an si poate fi vanduta :))a se citi buyback.  dar nu prevad nimic palpabil pana in vara lui 2022...din pacate. 

vad ca id4 GTX e cam 53k, deci sper ca id3 sa fie pana in 45k. sa ramana bani si de o suspensie, cauciucuri si frane. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Un test facut de cei de la Autocar cu Cupra Born. Concluzia: practic nu exista nicio diferenta fata de un ID3, o concluzie destul de stanjenitoare pentru cei care asteptau ceva cu pretentii sportive si un sasiu reglat mai sportiv decat in cazul lui ID3.

https://www.autocar.co.uk/car-review/cupra/born

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

10 hours ago, dercos said:

practic nu exista nicio diferenta fata de un ID3

practic de unde atata hate? cine te-a suparat? serios...de unde atat? 

 

astea de mai jos sunt diferite si ajuta la dinamica masinii, dar de ani buni, cupra si golf (R) nu sunt atat de diferite. 

de prin 2001 CupraR si S3 erau..cam aceeasi masina (inclusiv fix acelasi motor, cutie, inclusiv plansa de bord era la fel).

Golf V GTI, Cupra erau..cam aceeasi masina. si s-a pastrat mereu comparatia. inclusiv mereu au imparit acelasi motor, turbina, setari, etc. singura difernta a fost AWD vs FWD. 

nu stiu cine visa complet diferit, dar cam asta a fost mereu istoria. 

 

deci 30 cai putere, alta dinamica nu inseamna "practic" nicio diferenta? 

6.6s vs 7.2s nu inseamna practic nicio diferenta? 

 

while the Cupra is also 15mm lower at the rear and 10mm lower at the front than the Volkswagen. ‘Progressive’ steering is standard across the Cupra range and, on those wider tyres, it’s possible to completely disable the ESC

Dynamic Chassis Control (DCC) is available as an option on the 228bhp versions - and depending on the cost, it could be a good option to pick because it adds an extra edge to the Born’s dynamics.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Citeste tot articolul si concluziile:

 

''But if you were hoping that Cupra, being the sporty one of the VW Group family, would have injected some excitement into its rear-wheel-drive electric hatch, I’m afraid you’ll be disappointed. There’s no sense of playfulness from the chassis or steering: both are safe and competent, but never add anything extra. There is a ‘Cupra’ driver setting in the higher-powered car (accessed via either the touchscreen or a natty-looking copper button on the steering wheel) and it does add more weight to the helm but it doesn’t transform it. You don’t get any sense of adjustability from either the steering wheel or throttle, a key measure of the way you’d judge a more enthusiast-leaning hatch.

The brakes are the poorest part of the experience. The Born has quite a soft pedal that doesn’t get any meatier no matter how hard you press it. It needs more bite at the top of the pedal. They don’t inspire the confidence you’d expect, even in maximum regen mode.

All of this is largely the same as the ID 3: there might be slight differences in the steering, but it would take a back-to-back test to reveal those. And that’s where Cupra comes unstuck. It’s claiming to be the emotional one of the VW Group, but the drive experience can’t back up the jazzier looks and doesn’t feel vastly different from its ID 3 sibling.

Does that make it a bad car? Certainly not. But does that give any reason to buy a Cupra over an ID 3? That’s where it gets more awkward for the Spanish brand. Doubtless the platform will save VW’s bacon, but at what cost to individual character?''

 

''Largely the same'', ''slight differences'' inseamna ca, practic, nu sunt diferente. Exceptiile invocate de tine nu fac decat sa confirme regula. Aceasta uniformizare e posibil un alt mod de a constata taierile de costuri in diverse departamente.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, dercos said:

''Largely the same'', ''slight differences'' inseamna ca, practic, nu sunt diferente. 

inteleg ca tot ce am scris eu, e degeaba. nu s-a inteles. in continuare, iti aduc aminte ca nici nu vorbim de editii de varf, sportive (cupra R, id3 GTX unde si acolo sunt diferente mici, ci de...masini de serie larga, cu tenta sportiva.)

sa te gandesti tu ce diferente sunt intre un leon si un golf...de serie, ambele cu aceeasi motorizare. si dupa aia sa te gandesti ce asteptari ai de la omoloagele lor electrice. 

daca pt tine toate alea enumerate de mine mai sus sunt "practic nicio diferenta", ma opresc eu.

 

dar poate te mai delectezi cu o lectura comparativa intre frati/verisori si afli noutati care te vor surpinde...ca nu sunt asa diferite niciodata

https://www.pistonheads.com/news/ph-features/audi-s3-v-seat-leon-cupra-r-blood-bros/33534

 

The common strands of automotive DNA are clearly visible; both are built on VW's Group's PQ35 platform and possess almost identical versions of the 265hp EA113 engine. Sharing some common steering, transmission and suspension gear, as well as a few electrical components, the similarities might appear to far outweigh the differences.

 

daca cineva e dezamagit ca istoria se repeta mereu de 20 de ani (Audi S3 8L vs Cupra R 2001)...inseamna ca nu prea stie istorie :) 

pe vremea aia Golf nu intra in disuctie la categoria asta., abia din 2008 cu Golf V GTI ed30 poate fi luat in calcul.

poti citi chiar aici pe forum, pentru..delectare

 

eu ma opresc aici. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

The largest European carmaker VW (Volkswagen) considers laying off 30,000 workers to push ahead with its planned complete conversion to electric vehicles (Handelsblatt).

That is about 10% of the total workforce in Germany.

 

Eklat im VW-Aufsichtsrat: Der Konzernchef Herbert Diess bringt massiven Stellenabbau ins Spiel

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acelasi lucru se intampla cu fiecare mare eveniment perturbator in piata, precum chiar inventia automobilului:

 

image.thumb.png.dafa8330d77e1ac1a017fa3fc94f3bf2.png

 

Daca suntem ingrijorati de schimbarile de pe piata automobilelor (care, apropo, au mari probleme de productie oricum, din cauza lipsei de cipuri), trebuie sa ne pregatim de marea schimbare care este reprezentata de automatizare. Acest lucru a inceput cu revolutia industriala si nu s-a oprit niciodata: joburi precum casier (vezi casele cu auto-servire de la supermarket), operator client service (vezi sistemele automate de recunoastere a vocii care iti raspund la telefon), etc, deja se automatizeaza. In viitor, altele, precum sofer, constructor, etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

 

Modificat de Bogdan_wrc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Bogdan_wrcMultumesc pentru efortul de a compara mere cu mere, dar aici e vorba de mere cu pere. Comparatia este intre un model denumit Cupra (teoretic gama sportiva Seat) si un VW normal, nu intre Cupra X si VW GTI/R.

Daca era vorba de Seat Born vs VW ID3, nu ma asteptam sa fie vreo diferenta. Cuvantul cheie e Cupra aici, iar concluzia autorului articolului este ca intre o Cupra si un banal VW diferentele sunt minime. Si ca cei care asteptau altceva de la o Cupra electrica (poti face un model mult mai placut de condus regland diferit suspensiile, directia, cutia, amortizoarele samd. FARA a creste puterea motorului) au practic un ID3 cu un alt nume. Poate vor face o Cupra de 400CP si cu manevrabilitatea specifica unei masini cu pretentii sportive, dar ce au scos acum nu e demn de numele pe care il poarta. Atat, nimic mai mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Surpriza! S.a scumpit ID.4 in configurator. Versiunea GTX a crescut cu aproximativ 1'400 euro. Destul de probabil ca si ID.3 e in aceeasi situatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ID.3 Pro S cu baterie mare s.a scumpit 900 euro.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!