Jump to content

ID.3 - consum și autonomie


Rave
 Share

Postare recomandată

Poate pune cineva autonomia cu un plin? Autonomia la incarcare nu are nicio valoare, doar cea cu bateria consumata conteaza si nu inteleg de ce nu vad asa ceva. Ati depasit 300km cu o incarcare, tinand cont ca acum sunt conditii ideale cu temperaturi de cca 20 grade?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu am de gând sa chinui masina, baterie și timpul meu pentru a demonstra ceva. 

Sunt alții mai experți care o fac. 

Eu o încarc la 80% si pe la 40% iar. Asa mi am sync timpul liber. 

Pot spune ca ieri pe aproximativ 400 km am avut consum 13.  Si am mers și pe autostrada vreo 60km. Si mers sportiv pe curbe si legal pe DNuri. Si fără sa protejez cu ceva fata de cum as fi mers normal cu o masina termica.  Si cu faruri (jumate a fost făcut noaptea), si cu ventilație pe 24 grade si tot ON.  Si încălzire in scaun când a fost nevoie. 

Dupa cum vezi în urma pe 2000km am consum 13. Si a văzut de toate. Deci nu vad cum nu am scoate măcar 350 sau 380 range. Sa nu zic 400, matematic. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana nu vad un consum la o medie de viteza de 65-70km/h la drum lung (200-300km), adică o valoare normala în condiții de trafic normale, eu nu pot sa cred ca masina are autonomie reala mai mare de 300km. De ce ar suferi o mașină dacă se descarca sub 40% bateria nu înțeleg. Chiar vreau sa știu cât consuma o astfel de mașină, în conditii reale, în România, fără mențiuni de genul ventilație, faruri aprinse sau alte lucruri care nu sunt relevante. Ceva de genul: am mers din București pana în Sibiu cu 120km/h pe autostrada, 100km/h pe drumul național și 50km/h în localitati, cu o medie de 70km/h. Asta e mers normal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@dercos mers normal înseamnă mers în ritmul traficului, oricare ar fi el. Poți sa prinzi 2-3 tiruri pe Valea Oltului și sa nu ai spațiu sa depășești, în puținele locuri în care se poate, ceea ce o sa ducă la o viteza medie mult mai mica decât cea dorita, dar asta nu înseamnă că nu ai mers normal. Dacă încerci sa forțezi și sa mergi mai tare decât traficul deja mergi tare / agresiv / sportiv.

In al doilea rand, se știe ca traficul, viteza, folosirea sau nu a AC-ului / încălzirii, temperatura, influențează consumul unei mașini termice. Ei bine, astea sunt cu atât mai importante la o mașină electrica. O diferență de 5 grade la temperatura exterioara poate influenta dramatic consumul, și implicit autonomia, unei electrice, mai puțin de la 25 la 20 de grade, mai mult de la 15 la 10 grade. Și, chiar și în aceleași condiții, poți sa ai un consum de 15 kWh/100 Km la 100 km/h și de 20 kWh/100Km la 120 km/h. 

 

Pe scurt, la electrice nu exista un consum mediu general valabil asa cum nu exista o autonomie medie general valabila. Dacă primavara poți merge 400km pe drumuri naționale este foarte posibil ca iarna sa nu poți merge 300 km pe aceleași drumuri. Drumurile lungi într-o electrica implica și opritul la încărcat, motiv pentru care nu neapărat autonomia este cea mai importanta la o electrica, ci puterea de incarcare. Este foarte posibil ca o mașină care se oprește sa încarce de 2 ori, dar cu 100Kw, sa fie mai rapida decât una care se oprește o singura data la încărcat, dar cu 50Kw.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

50-55km/h nu este mers normal. Este o viteza medie mai mica decat a unui ansamblu cap tractor cu semiremorca. Adica tii camioanele dupa tine. Pana acum asta e regimul in care se merge cu masina asta si nu e relevant. Daca ai 200CP si stai dupa camioane, iarasi nu are sens.

Ideea unei autonomii bune este sa incarci cat mai putin, asa la Golf-ul meu obtin 1000km autonomie in 3 minute la benzinarie, ceea ce o electrica nu va putea face niciodata.

Eu cred ca ID3 are autonomie sub 300km la mers cu viteze medii de 70km/h pe distante mari si asta este inacceptabil. E posibil sa ma insel, evident si chiar vreau sa fiu contrazis.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

7 minutes ago, dercos said:

asta este inacceptabil

 

Pentru tine... este important de mentionat! Poate pentru altii este suficient si ei sunt multumiti de autonomia asta... Eu as fi fost foarte multumit sa vad range de 300Km pe cand aveam e-Up!-ul :)) 

Masinile electrice nu sunt pentru toata lumea. In niciun caz pentru cine vrea sa faca drumuri de peste 500Km fara batai de cap. Pentru ca se pot face drumuri lungi, dar sunt multe chestii de luat in calcul si nu e la fel de simplu ca a te urca intr-o termica si a pleca.
Cine nu este de acord cu chestia asta, sa nu cumpere masina electrica. Deocamdata inca se mai poate alege. Dar sunt o groaza de oameni care pot trai linistiti si cu acest dezavantaj asa ca hai sa nu generalizam.

 

7 minutes ago, dercos said:

Eu cred ca ID3 are autonomie sub 300km la mers cu viteze medii de 70km/h (...)E posibil sa ma insel, evident si chiar vreau sa fiu contrazis.

 

 

Fix la secunda asta o sa vezi 398 Km parcursi cu o medie de 86 Km/h... Suna bine, nu?! 

Ei bine... nu! Pentru ca este un drum pe autostrada cu viteza maxima de 90 Km/h... Strict teoretic, poti sa te consideri contrazis. La medie de viteza de 70 Km/h masina ar merge mult mai mult de 400 Km. Dar practic, viteza medie nu spune intotdeauna tot si nu trebuie sa fie singura luata in calcul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Colegul @dercos cred ca se refera la autonomia REALA a masinii, in cazul unui mers normal, nu optimizat si setat pe consum cat mai mic.

El se refera la un mers Bucuresti - Sibiu ( doar de dragul exemplului ) unde pe autostrada mergi 130kmh ( nu 90,100, sau 110kmh, cum merg multi colegi cu electrice, doar sa nu le creasca consumul :) - din ce am remarcat pe aria de e-golf, ceea ce mi se pare cam "airea" dar, asta e, fiecare alege cum merge :) ), iar pe DN, mai mergi cu traficul mai faci o depasire unde e loc, adica nu dormi dupa camioane, sa nu sara consumul din limite :D etc...

Eu unul inca nu sunt pregatit psihic pentru pasul catre o electrica din 2 motive:

1) Timpul de incarcare

2) Autonomia

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, dercos said:

50-55km/h nu este mers normal. Este o viteza medie mai mica decat a unui ansamblu cap tractor cu semiremorca. Adica tii camioanele dupa tine. Pana acum asta e regimul in care se merge cu masina asta si nu e relevant.

 

Eu am scos o medie de 51 Km/h pe un traseu pe DN care trece prin localitati si am mers tot drumul in ritm cu traficul.

 

In nici un caz nu am tinut camioane dupa mine si nu am stat dupa camioane cand s-a putut depasi in siguranta.

 

Tine cont ca la noi limita de viteza prin localitati este 50 Km/h...si se cam respecta...din motive evidente.

 

Fac pariu ca un ansamblu cap tractor cu semiremorca scoate o medie si mai mica decat mine, pentru ca le-am depasit pe toate care mi-au iesit in cale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, dercos said:

50-55km/h nu este mers normal. Este o viteza medie mai mica decat a unui ansamblu cap tractor cu semiremorca. Adica tii camioanele dupa tine. Pana acum asta e regimul in care se merge cu masina asta si nu e relevant. Daca ai 200CP si stai dupa camioane, iarasi nu are sens.

Ideea unei autonomii bune este sa incarci cat mai putin, asa la Golf-ul meu obtin 1000km autonomie in 3 minute la benzinarie, ceea ce o electrica nu va putea face niciodata.

Eu cred ca ID3 are autonomie sub 300km la mers cu viteze medii de 70km/h pe distante mari si asta este inacceptabil. E posibil sa ma insel, evident si chiar vreau sa fiu contrazis.

Ma bucur ca știi tu ca niciodată o masina nu va incarca in 3 min.

Nu de altceva dar știi cu cât încărca Taycan ? 

Ia vezi și afla deja în cat timp face un plin. Ai sa ramai surprins unde ne aflam deja. 

 

Iar ...never say never.. e o vorba..

 

Si cum știi tu ca pe DN 55 e viteza sub un camion. Wow. Ia cauta si vezi ce medie scoate un camion pe DN.  

https://www.google.com/amp/s/m.zf.ro/amp/zf-24/camioanele-merg-cu-40-45-km-h-in-romania-transportul-rutier-este-cenusareasa-economiei-11054311

 

 

In rest...discuția e prea...sub nivelul meu de intervenție. 

Tu crezi ca noi ne am luat mașini ca sa îți demonstrăm tie ca greșești in ce crezi ? 

Adică noi știm...tu crezi..si totuși noi avem de demonstrat. 

Am pus consum pe 2400km. E destul demonstrat cu ala. 

Ploiești- Vâlcea- Timișoara și retur face parte din traseu. Sibiu Sebeș mers pe curbe sportiv. 

In rest...spor. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa arata, pentru curiosi, drumul Bucuresti - Sibiu in:

 

Masina termica:

 

Untitled_03.thumb.jpg.67900da3cf93595df839d0133c26c480.jpg

 

ID.3 (fara pompa de caldura):

 

Untitled_01.thumb.jpg.7c5e964bee7098bf5cd6fed8faf6136d.jpg

 

e-Golf (cred ca fara pompa de caldura, nu exista optiunea da o selecta):

 

Untitled_02.thumb.jpg.8e81030ffdbf2b416030c9eca0c6f47f.jpg

 

La cele 2 electrice sunt trecute si SOC-ul la plecare si sosire, din fiecare punct, viteza maxima si timpul necesar incarcarii. Pentru termica, dupa cum functioneaza Google Maps, sunt luate in calcul valorile maxim legale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

10 hours ago, dercos said:

la Golf-ul meu obtin 1000km autonomie in 3 minute la benzinarie

si doar la benzinarie. Pe cand noi cu electricele incarcam si la Lidl, Kaufland, Dedeman, Penny, Ikea etc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

14 hours ago, Rave said:

Asa arata, pentru curiosi, drumul Bucuresti - Sibiu in:

 

Masina termica:

 

Untitled_03.thumb.jpg.67900da3cf93595df839d0133c26c480.jpg

 

ID.3 (fara pompa de caldura):

 

Untitled_01.thumb.jpg.7c5e964bee7098bf5cd6fed8faf6136d.jpg

 

e-Golf (cred ca fara pompa de caldura, nu exista optiunea da o selecta):

 

Untitled_02.thumb.jpg.8e81030ffdbf2b416030c9eca0c6f47f.jpg

 

La cele 2 electrice sunt trecute si SOC-ul la plecare si sosire, din fiecare punct, viteza maxima si timpul necesar incarcarii. Pentru termica, dupa cum functioneaza Google Maps, sunt luate in calcul valorile maxim legale.

 

Este putin gresit ce compari. Google maps ia in considerare si traficul iar estimarea respectiva este foarte apropiata de realitate pentru momentul respectiv de plecare. Despre route planner nu stiu ce sa zic, tind sa cred ca face calculele dupa regula vitezelor pe care le dai

 

Revenind la cazul general

Mie mi se pare totusi tentant ID3, de asta si intrai sa citesc topicul dar ca orice masina electrica o iei ca a doua masina in casa, adica sunt 2 soferi, mersul zilnic il facem la seivici (cine mai face asta) si la cumparaturi iar cand ai de mers pe exterior iei masina cu motor termic si gata ca benzina/motorina gasesti peste tot si 10 minute e deja mult de stat pentru un plin.

Chestia e ca pentru multi mersul normal inseamna maxim 30-50 km/zi, ceea ce e suficient pentru o electrica iar pentru un dus pe la rude sau la tara in limita a 200km (dus intors) iarasi e ok caz in care raman vacantele si plimbarile pe care le poti face cu masina termica si ai rezolvat ca oricum nu le facem zilnic si cei mai multi nici saptamanal.

Modificat de Rave
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fix din cauza asta am pus și SS-ul de pe Google Maps, sa arat durata reala în funcție de trafic, pe care ABRP nu o arata. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, geopsi said:

dar ca orice masina electrica o iei ca a doua masina in casa

mai sunt si "nebuni". eu doar id3 am. (bine, si masina de curse, dar nu se pune la socoteala, si oricum e pusa la vanzare).

2500km later, nu simt nevoia de altceva. range-ul este suficient pt drumurile uzuale. 

dar nu am in plan drumuri de mii de km dese.

daca nu ar fi situatia actuala, facusem un plan sa ma duc la Barcelona cu ea. Am facut asta des cu termice si nu mi-ar fi frica nici cu id3ul. doar ca as face mai mult pe drum, ceea ce nu mi-ar displacea (ca vacanta). Mai ales ca aveam card IONITY deci 2000kw gratis. 

 

in ultimii 3-4 ani, singurele drumuri >400km facute fara pauza au fost 1-2 urgente, deci extrem de rare, iar id3 se adapteaza f usor la nevoile mele. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si altii au doar electrica, eu am doar e-golful. Si daca mai vreau o termica, mai dau 10-12000 pe un suv pt iarna sau un passat diesel 4motion si ies tot in banii de ID3, daca voi simti nevoia de inca o masina. 

 

Dar am mers cu eGolful pana in Dej si inapoi, 1200km si a fost ok. Cu ID3 era si mai ok. 

 

Sigur, daca esti genul care merge cu masina in Grecia si Turcia si din diferite motive nu a descoperit avionul, ok, sint cazuri si cazuri. 

 

Nu merita discutate fiecare separat. Cine vrea electrica isi ia, isi face calculele. Daca calculele nu ies, nu merita postat repetat ca nu merita ba fratilor... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Rave eu intelesesem fix invers, ca poti scoate mai putin timp cu masina electrica per total.

@Bogdan_wrc cam la asta ma gandesc si eu ca 80-90% din timp nu faci drumuri atat de lungi incat sa fie o problema autonomia dar sunt cazuri si cazuri. Unul destul de nasol pentru mine este daca trebuie sa ajung la Cluj, ultima data cand am verificat este doar un tren noaptea si avion nu este. Pentru Grecia, in partea de nord este mai ok cu masina decat cu avionul (la turci este prea mare distanta exceptand Istanbul dar si acolo) pentru ca nu am avion din Craiova si fac cam 4h  pana in aeropotul din Buc, plus cat stau in aeroport+drum deja nu renteaza ca timp/oboseala/tras de troller dar daca ma duc mai departe de zona de nord deja avionul este singura solutie. Cum ziceam situatii de genul se intampla rar, de 2-3 ori pe an ceea ce e rar.

Mie ce mi se pare interesant la electrice este ca a crescut destul de mult autonomia si desi costa multicel vin si cu un pachet serios de dotari in aceiasi bani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@geopsi pe ABRP (doar ca info), spune ca faci 6h20 Craiova-Cluj si ca ai avea nevoie de 22min de incarcare la Sebes. Mi se pare f decent ca la 3h sa faci o pauza de 30min., mai ales dupa Valea Oltului. Fie la Sebes la un restaurant, fie in Sibiu (centru, unde poti face o pauza de mancare). 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Drumul Craiova - Cluj ar arata cam asa în ID.3, un e-Golf ar avea nevoie de o oprire în plus, de 34 de minute, la Sibiu. Pentru unii este ok, ba chiar o oprire recomandata după atâtea ore de condus, pentru alții nu.

 

905452772_Screenshot_20201029-095802_SamsungInternet.thumb.jpg.cfa97a3a9f4c29041d83bd80b391f3e1.jpg 

 

Craiova - Kavala ar arata cam asa:

 

1331312480_Screenshot_20201029-100232_SamsungInternet.thumb.jpg.c5efe8dc00d1f14d1c53d031e1fe5975.jpg

 

Mai greu decât într-o termica? Da.

Imposibil? Nu! 

Un disconfort major sa te oprești de 2 ori câte 30 de minute? Iarăși, depinde cum privește fiecare lucrurile. 

 

Nota: ABRP nu are toate punctele de incarcare din partea asta săracă a Europei asa ca sunt variante și mai bune... 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce nu (cred ca) ia ABRP in considerare sunt temperaturile. Adica la 20 de grade poti sa ai consumul respectiv, dar la 0 grade nu cred ca se mai aplica ce zic ei si calculele pe care le fac. 

Asa cum ziceati si voi pe aici sau pe alt topic, consumul la electrice e ceva mult mai volatil decat la termice. Tine de foarte foarte multi factori, asa ca ce apare pe ABRP e mai mult orientativ, eu nu as lua 100% de bun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ba se poate seta atât temperatura cât și consumul, estimat, al mașinii în ABRP. Ce e mai sus e calculat la 20C și consumul default al mașinii, parca vreo 18 kWh la 110 Km/h. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 8 ore, Bogdan_wrc a scris:

@geopsi pe ABRP (doar ca info), spune ca faci 6h20 Craiova-Cluj si ca ai avea nevoie de 22min de incarcare la Sebes. Mi se pare f decent ca la 3h sa faci o pauza de 30min., mai ales dupa Valea Oltului. Fie la Sebes la un restaurant, fie in Sibiu (centru, unde poti face o pauza de mancare). 

Cand te grabesti nimic nu e decent. "Decent" ar fi sa ai o autonomie de 7-800 km iar incarcarea sa se faca in 4-5 minute. Dar mai e mult pana atunci... Totusi, in oras o electrica e minunata [ca a doua masina].

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut in weekend un drum Bucuresti-Campulung, cu rezultate... interesante:

- temperatura exterioara ~20˚C

- plecat cu bateria la 100%, caldura setata pe 21˚C, dupa ce am pre-incalzit masina

- mers pe autostrada cu 110 km/h, consum mediu 21.5 kWh/100 km; nivel baterie ~60%

- plimbat nitel prin Pitesti

- mers pe drumuri judetene catre Campulung (~55 km); nivel baterie la Campulung 33%

- la intoarcere, am ajuns la Kaufland Pitesti cu 17% baterie; a consumat mai putin la intoarcere, fiind probabil preponderent in coborare

- "pompa" era ocupata, dar am contactat persoana care incarca un Jaguar I-PACE de 1.5h deja, care a venit si m-a lasat si pe mine sa incarc; am incarcat 30 de minute pana la 54%

- 110 km/h pe autostrada, 10% nivel baterie la Bucuresti

 

Mi se pare destul de mare consumul, mai ales pentru drumurile judetene.

Trebuie sa mai evaluez, sa o mai incarc la 100% de cateva ori, ca sa fiu sigur ca bateria este calibrata corect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar 17-> 54 nu ai incarcat cam putin in 30min? ce statie era? pe FastCharge nu ar fi trebuit mai mult?

pe viitor, daca nu vrei sa depinzi de Kaufland, este in Pitesti (zona de nord) un penny fast care este free, si in centru sunt 2 statii free ale primariei puse de renovatio, dar nu sunt fast. Asta ca ai zis ca te-ai plimbat prin Pitesti.

 

iar pe drumul spre C-lung ai in mioveni (ocolesti cam 5km dus intors) un lidl free + 2 statii de la primarie. dar asta daca ai iesit la plimbare si nu te grabeai. 

 

On topic, Ploiesti-Cheia-Brasov, cu caldura pe 24, mers normal (nu economic, dar am dat de zapada pe vreo 30-40km) am avut 20kwh consum. mi se pare decent. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!