Jump to content

ID.3 - incarcare


Rave
 Share

Postare recomandată

Din cate inteleg, trebuie sa incarci cam 20min pentru 100km range... deci in 1h +300km range...?

Cei 50kW sunt medie cam la toate statiile de incarcare, sau e o exceptie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La noi statiible sunt cam de 50 kW, cu cateva mai puternice.

Masina poate 100-125 kW maxim, functie de model si marimea bateriei.

Intr-o ora adaugi cam 45-50 kW, adica ~300 km la 15 kWh/100 km, dar doar daca nu depasesti 80% din baterie, altfel scade puterea de incarcare semnificativ in intervalul 80%-100%.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

As dori o recomandare legata de modalitatea de incarcare.

 

 Am instalat o statie acasa si pana acum am avut setat 16A ( trifazat; incarcari pana la maxim 80%) . Am masina achizitionata recent si vreau sa incarc pana la 100% doar odata pe luna ( si doar pentru incarcarile  pana la 100% o reduc  la 8A )

 

 Considerati ca procedez bine sau ar trebui sa iau in considerare un amperaj mai mic si pentru incarcarile obisnuite ? 

 

 

Modificat de marius21f
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

kolfleading

Iarna daca bateria e rece da-o la minim...cu cat mai incet, cu atat mai bine pentru baterie...eu bag incarcatorul portabil al masinii de 2 kW daca trebuie sa incarc iarna la rece si nu ma grabesc.

 

Sub 0 gr. C, incarcarea e daunatoare pentru aceste baterii. Cat de daunatoare ... asta depinde si de curentul de incarcare, cu cat mai mic, cu atat mai bine.

 

Daca are peste 10 gr. C, poti s-o incarci cu 16A trifazat (cam 10 kW net DC in baterie) fara probleme, doar sa te tina instalatia electrica.

 

Intre 0 si 10 gr. C...recomand 8A trifazat (ajunge cam 5 kW net DC in baterie).

 

Frecventa incarcarilor la 100% ar trebui determinata in functie de cat de mult circuli cu masina si cat de mult se dezechilibreaza celulele in exploatare.

Dezechilibrul se poate vedea pe OBDEleven. La masina mea este 1% dar rulajul meu este relativ mic: 2000 Km in 7 luni, de la ultima incarcare la 100%.

Cred ca nu e necesar o data pe luna la 100%.

Inca monitorizez situatia.

 

Bateria masinii este formata din mai multe blocuri de celule conectate in serie. In timp, blocurile de celule pot ajunge sa aiba nivele de incarcare SoC% diferite.

Fiind in serie, cand tragi curent din bateria masinii, acelasi curent trece simultan prin toate blocurile si descarca din toate.

 

Sistemul de gestiune a bateriei BMS monitorieaza fiecare bloc individual si opreste descarcarea cand primul bloc ajunge la nivelul minim permis (sa zicem "0%"), pentru ca descarcarea mai jos de "0%" ar deteriora celulele.

 

De aceea, capacitatea utilizabila a bateriei este de fapt limitata de nivelul de incarcare al celui mai slab incarcat bloc de celule. Daca ai un bloc la 70% si toate celelalte la 80%, tu de fapt vei putea folosi doar 70% din capacitate si BMS o sa opreasca descarcarea chiar daca mai exista 10% energie in restul blocurilor.

 

La incarcare la 100%, BMS-ul reface echilibrarea blocurilor de celule, se asigura ca ajung toate la 100%.

Modificat de kolfleading
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc Kolfleading,

 

 Am inteles ca iarna bateria este incalzita in mers pana la 13 grade Celsius. Deci ar trebui sa incarc bateria imediat dupa un drum in oras. Totusi nu stiu daca in timpul incarcarii pe timp de iarna bateria este incalzita pentru a fi adusa/mentinuta in parametri optimi.

 

 Legat de OBDEleven. Ce tip de OBD2 ai achizitionat ? Eu am cumparat unul mai ieftin de pe Emag si nu il pot conecta la aplicatie ( am incercat atat cu OBDEleven cat si cu EVNotify )

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

kolfleading

Pentru OBDEleven, trebuie obligatoriu interfata lor, nu merge cu alta.

https://obdeleven.ro/produs/tester-auto-next-generation-obdeleven-android-ios-100-credite/

 

Dar exista si aplicatia EVNotify, mai usor de folosit pentru aflat cateva informatii esentiale (temperatura baterie, tensiune, curent, putere).

EVNotify merge cu aproape orice interfata.

Garantat merge asta: https://techstar.ro/7373-vgate-icar2-white-black-cu-bluetooth-obd2-interfata-diagnoza-multimarca.html

 

In timpul incarcarii, bateria nu este incalzita.

 

Iarna te poti uita pe consumul instant cand stai pe loc cu masina in D.

Cand incalzeste bateria, e peste 8 kW (pe ecran scrie kWh/h, care e acelasi lucru).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Hey, probabil saptamana viitoare o sa imi vina si mie un ID3 si deocamdata nu prea am priceput cum e cu incarcatul in oras etc, respectiv cum se face plata. Cei de aici (nu stau in Romania) nu dau nici un card, cand am vazut prin discutii si pe harti ca exista statii cu incarcare gratuita...mi-a venit sa rad, nici vorba de asa comfort pe aici dar cel mai "ciudat" e ca am vazut un clip in care (aici) puneau un chip care era citit de statie si apoi incarcau masina si plateau. Am cumparat si eu cipul ala, pt ca e f ieftin, dar e valabil doar pt o anumita retea de electricitate. In alt clip, incarcatorul e inchis si doar cipul face ca sa se deschida o usa in care e manerul de la cablu, dar ala e probabil caz unic, filmarea era in ceva parcare. Insa nici in alte clipuri in care arata cum se foloseste cipul nu spun clar daca cipul e sg modalitate de a accesa statia de incarcare.

Eu pot sa incarc acasa, pt ca am casa si trifazat (daca ma hotarasc sa dau cat cer astia de aici pe instalare) dar ma batea gandul sa fac o vizita in Romania si nu stiu daca cipul asta deschide doar incarcatoarele de la reteaua de aici si in rest pot sa incarc fara el si poate e doar un pret mai mare, sau trebuie in fiecare retea din care as vrea sa incarc sa am ceva cu care sa ma autentific pt ei altfel nu pot sa incarc?

In Romania stau destul de aproape de granita de vest, dar parca nu as vrea sa ma bazez pe maxim de incarcare in Ungaria si apoi sa trebuiasca sa merg eu stiu unde in tara ca sa reincarc pt plecare. Conform la harta din plugshare as avea 2 statii si in orasul meu in care vreau sa ajung, si cateva puncte prin apropiere de alte orase mai mari, deci ar fi OK, daca as sti ca pot sa incarc oriunde si doar sa platesc cu un card bancar.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am testat azi incarcarea la priza normala de acasa, masina incarca cu ~13-14 km/ora.

Practic in 4 ore si ceva de incarcat am adaugat ~60 km range.

 

Pentru 30 km parcursi zilnic in oras sunt suficiente 2 ore de incarcat. 

 

 

 

 

home charge 1.jpg

home charge 2.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai important este ca intr-o noapte (9ore) adaugi ~120 de Km la range. ceea ce nu e rau.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La fel de important e si ca in 2 ore si 20 min de stat la birou, incarci de la 42% la 80%, adaugand 110 km range. Varianta Pure trage cu 7.4kwh/ora AC.

 

 

 

1828436739_ACCharge1.thumb.jpg.74e894d9fa2ccdeb5b2fe4f6dc4f4b22.jpg963916342_ACcharge2.thumb.jpg.88bc843c19df7da461e28638ca66a638.jpg1351085880_ACCharge3.thumb.jpg.807a2758137df57be91e93101ce486e6.jpg

Modificat de cj.Paul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

7.4 kWh/ora = 7.4 kW  (ora apare si la numarator si la numitor si deci se simplifica).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cei care aveți statia promită la 1st, de la Moon, ați făcut ceva setări ca să încarce cu 7.4 ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

 

A reusit cineva sa foloseasca cardul WeCharge in alte retele? Pe harta din aplicatie apar si statii enel-x, MOL etc.

 

In plus, stie cineva care e diferenta intre cele "verzi" si cele "gri"?   

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In principiu doar la cele la care apare si pretul se poate folosi cardul. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai in gluma, mai in serios, cred ca o sa vin in Romania cu dieselu si electrica (daca ajunge anu' asta din fabrica...promis de 1 luna deja sa fi ajuns) - macar daca nu pot incarca ID3-ule ca nu am cardu eu stiu care sau applicatia cutare care ii trebuie cine stie ce sa ma inregistreze, macar ma retrag in diesel sa ma tina la racoare cu clima pana vine vreo dubita cu baterii sau generator sa ma incarce.

Am cautat insa mai in detaliu pe un site cu harta pt incarcari si poate Mol in Ungaria ma lasa sa incarc pe bani mai multi dar fara inregistrare, iar prin Slovacia ar trebui sa pot trece cu incarcarea de plecare de 100%.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

mi a placut la IONITY in austria. pacat ca nu pe toate statiile poti vedea puterea de incarcare in timp real (kwh). doar in ungaria am gasit una, dar care incarca sub asteptari, pe la vreo 36-38kwh. 

20210826_074411.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

incarca fara probleme cu 100kW:

incarcare_ID3.jpeg

 

Asta este la Porsche Bucuresti , pe centura inainte de iesirea catre A1

 

 

Modificat de John !
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu prima ocazie o sa ma duc si eu sa testez. 

Oricum, cei 130 kwh au fost atinsi pana cand bateria a ajuns la 30%, dupa care a scazut destul de mult.

Am sa caut si graficul de care zicea pe final, ca acolo ar trebui sa se vada mai clar cum incarca.

 

Se pare ca recomandarea de a incarca pana la 80% este buna nu doar pentru viata bateriei ci si pentru a eficientiza timpul la statie. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toate ID.3 1st, cele MY20 si MY21 sunt “limitate” la 100kw. Se pare ca cele MY22 vin cu un nou soft cu incarcarea mai rapida. Update-ul 2.3 nu a adus un boost de incarcare. Nu am gasit momentan clar daca e doar SW sau si ceva HW. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am citit pe grupul de facebook oficial ca "se lucreaza" ca imbunatatirea ratei de incarcare sa vina la toate masinile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricum vorbim de maxim 5 minute mai putin la o incarcare mare. Dar orice e imbunatatire este un pas inainte. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Azi mi-a ajuns si mie cardul We charge, am citeva lucruri sa ma lamuresc pentru cei care au trecut de perioada bonus oferita de VW si au experienta cu mai multe statii de incarcare:

- pentru ce abonament ati optat, eu am ales pe cel free, e ok?

- este mai ok reteaua we charge sau e-charge? 
- cit de frecvent incarcati pina la 100% si la care statii 50kwh sau 22kwh? stiu ca recomandarea este de pina la 80%


 

 

Modificat de redflame
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cardul WeCharge ofera acces la mai multe retele, inclusiv in strainatate.

Renovatio e-charge este o retea romaneasca dar care are contract de roaming cu WeCharge. Deci teoretic daca vine cineva din Germania in vizita in Romania cu un card WeCharge, il poate folosi in Romania la incarcatoarele Renovatio e-Charge.

 

Renovatio e-charge este una dintre cele mai dezvoltate retele din Romania si daca circuli extraurban garantat vei ajunge si pe la un incarcator de-al lor.

 

Ei, acuma vine problema. La mai multe incarcatoare Renovatio am intalnit cititorul de carduri defect si nici nu-l repara, desi am raportat problema in mod repetat. La acele statii incarcarea se poate porni doar din aplicatia Renovatio e-charge de pe telefon. Deci daca ajungi la un astfel de incarcator cu cititor defect, si ai doar cardul WeCharge, nu poti incarca. Daca ai cont si direct la Renovatio, atunci poti porni incarcarea de pe telefon.

 

In concluzie, in Romania un cont la Renovatio e-Charge este absolut necesar pentru cine mai circula si extraurban.

 

In afara de perioada bonus, eu personal deocamdata nu prea vad utilitatea lui WeCharge in Romania.

Poate in strainatate, unde mai treci si pe la statii Ionity, sa merite...dar altfel, nu cred.

 

Incarcare la 100% - doar de vreo 3 ori de cand am masina, pentru ca am avut nevoie de range maxim. De doua ori la statie Renovatio de 50 kW si o data acasa la 11 kW (maxim cat poate masina la statii Type 2 AC).

Modificat de kolfleading
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cei cu ID.3 First am activat optiunea cu credit inclus, dar nu cred ca se mai aplica acum. 
Altfel nu vad o utilitate pentru el. 
Daca ar fi sa aleg de unde sa incarc platind incarcarile as alege Enel X deoarece au abonament de 140 lei lunar cu 120 kWh inclusi. Sau 75 lei cu 60 kWh. Nu cred ca exista DC mai ieftin de atat. Si nici nu acoperirea nu stau rau. 
 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!