Jump to content

ID.3 - incarcare


Rave
 Share

Postare recomandată

O sa încerc și eu stația de la Tg. Ms cand ajung prin zona

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te-ai referit la mine in ceea ce priveste cablurile.

Am citit articolul, nu rezulta de nicaieri ca puterea nu este pe toata statia si se refera doar la unul din cele 2 puncte de incarcare de pe fiecare statie.

 

Am facut comparatia cu cablul de la statiile de 150kWh Tesla.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Sparkysonam scris pe pagina trecuta ca am venit de la Cluj destul de tare ( pe autostrada) si dacă s a răcit,  poate doar cat am traversat orașul....sa se fi făcut asta. Ca m am dus direct. Dar afara era frig..da. 

 

@Dolfinera doar un link. Poți cauta mai multe detalii separat.  Au facut mare tam-tam la lansare. E doar un mufa combinata si un ChadeMo. Si nu prea merg amândouă concomitent nicăieri unde am încărcat la astea rapide. Ei o numesc statia Super Fast. Scrie și când te loghezi. 

Dar chiar și asa... eram singur la încărcare. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La charger ala...prima poza pe plug share 

Screenshot_20201126-161243_PlugShare.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar pentru ca statia, sau masina, poate duce maxim o anumita valoare nu inseamna ca acea valoare poate fi atinsa mereu, in toate cazurile. Da, e absolut normal ca, in anumite conditii, o statie de 150kW sa incarce o masina de 100kW cu doar 50kW...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie nu mi se pare normala situatia. Trebuie ca pe parcursul incarcarii sa se atinga valoarea specificata de fabrica, daca nu se atinge inseamna ca am fost pacaliti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu functioneaza asa, Cristi... Valoare declarata este o valoare maxima care se atinge doar daca: bateria nu este prea rece, bateria nu este prea calda, nu sunt alti consumatori, BMS permite etc.

O sa vezi incarcare cu 100kW doar in intervalul 10-20% SOC si atunci doar in conditii optime de temperatura a bateriei. Dar in rest ar trebui sa stea pe la 70-80kW pana pe la 60% cand ar trebui sa inceapa sa scada, gradual. Bine, e mai complicat de atat dar in linii mari cam asta e...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu bănuiesc frigul de afara... fie a răcit bateria cat am traversat orașul ( tot orașul...cu semafoare si mers incet) fie are BMS ceva limitări de încărcare la frig. 

Maine mai am drum in zona pe la prânz și mai încerc...

Oricum masina trece de 50kwh. 

Si din testele făcute de alții pe YT am văzut ca urca lejer spre 100kwh. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde si cat de tare a mers @Bogdan_wrc. Poate ne spune, fara sa divulge nimic ilegal 😇.

Daca bateria era prea calda, atunci a limitat curentul de incarcare.

Altfel, nu-mi explic, pentru ca am vazut o curba de incarcare foarte buna la ID.3.

Cateva exemple de pe internet:

 

image.thumb.png.e84f87e96ce93335db1243157ca72fe4.png

image.thumb.png.a174727e37361f33d90094b419117847.png

image.thumb.png.9d0be0038ed3597829fae8b342733ce6.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Plecati de la o premisa gresita, ca masinile voastre au ceva cand de fapt cei care instaleaza statiile au marketing-ul mult peste capacitatea lor de incarcare, e cam o regula in RO am vazut si pe alte discutii.

Statie de 50kWh care nu poate lua din retea mai mult de 15-20kWh pentru ca nu este putere disponibila, etc, etc, este un laitmotiv.

 

O sa mearga Bogdan din nou si ne edificam daca este aceeasi situatie si aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De obicei se comunica la cât este limitata stația. De exemplu, am pe lângă mine Penny Fizicienilor care are o stație de 50kW limitata la 22kW (dar e trecuta corect pe Plug Share).

"Problema", deși nu este o problema, la @Bogdan_wrc a fost o combinație de temperatura scăzută afara și baterie prea rece sau prea calda (în funcție de modul de conducere) dar, per total, o valoare normala iarna, am văzut la e-Up! și timp de incarcare de 1:30 iarna, fata de 0:30 vara... 

 

LE: Cand se zice ca masinilor electrice nu le prieste iarna nu e vorba doar de consumul crescut si autonomia scazuta, ci si de incarcare

Modificat de Rave
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am incarcat ieri e-Golf-ul la statie DC cu putere maxima de 50kW (stiu, aici e topic de incarcare ID3, bateriile si BMS-ul functioneaza in linii mari la fel, mai ales daca nu exista management termic pe baterii). 

A inceput incarcare de la 26%, bateriile aveau intre 4,5-6 grade celsius. Rata de incarcare era 22kW. Pe masura ce s-au incalzit, a se citi dupa ce au atins 7-8 grade celsius a ajuns rata de incarcarea la 39 kWh (aveam caldura pornita). Ulterior a urmat curba de incarcare normala in concordanta cu valoarea SOC-ului. Am incarcat pana la 81%, la sfarsitul incarcarii temperatura bateriilor era 15 grade celsius.

temperatura exterioara a fost 11 grade pe toata perioada incarcarii.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai am zis.. 130kmh pe autostrada (...). 24 grade la interior. Si dupa aia traversat orașul. Cred ca mi a luat 20min.  Plus prin parcare pana am găsit stația...e ascunsa puțin. 

Era goala toată parcarea. Deci eram singurul care incarca. Ma așteptăm la mai mult. Dar afara erau -1. Seara. 

Azi ajung pe zi, si pare soare. Deci...mai încerc. Dar nu vin pe autostrada ca vin din alta parte. 

Sper sa am sub 20% baterie..

 

@Dolfinnu plec de la premisa aia :) eu înțeleg ca poate nu or fi 160...Dar tot ar trebui peste 55...sa fim serioși. Mai ales ca din poze stația poate. 

Tocmai asta cautam sa înțeleg. Ce astre nu s au aliniat:) 

Modificat de Rave
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

-2 grade afara. 

Dupa un drum de 2h...si traversat orașul.. acum incarca cu 39kwh. 

Deci si statia are limitări de frig. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bateria are limitari de frig, nu statia.

Ca bateria sa incarce la viteza maxima trebuie ca temperatura si alti parametri sa fie la nivelul optim, altminteri incarcatorul din masina va limita curentul pentru a proteja bateria.

Eu zic ca pe termen lung o sa apreciezi viteza mai mica de incarcare/descarcare, deoarece asta prelungeste durata de viata a bateriei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Bogdan_wrc ce nivel avea bateria?

 

Legat de lonvevitate, am gasit un video super interesant, cu multe date si explicatii bune, chiar daca e mai tehnic la inceput: 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Sparkysoneditasem dar nu s a salvat.

Tot 36% .

Tocmai ca bateria mi se părea la temperatura optima..dupa un drum de 2h si mers usor prin oraș...

 

In fine. ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Bogdan_wrc Poate mergi prea usor 😛 si nu ii dai bateriei sansa sa se incalzeasca.

Ai preincalzit-o inainte?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Haha depinde ce înțelegi prin usor..Dar crede ma  ca mersul babeste nu este punctul meu forte cu id3. Masina este o joaca..   

Da. In fiecare dimineață înainte sa plec sau sa o pun la încărcat dau drumul din aplicație la caldura pe 21 grade câte 30 sau 40 min. 

Da, mai am și momente când merg asa..relaxat. Dar depășirile si curbele le fac punând în valoarea caii si sasiul. 

Totuși...timp de 2h si cam 150km...sa nu se fi încălzit? Sa se fi răcit asa rau de la cele -4 si -2 grade ? 

Tot ce e posibil...La primăvară încerc iar.  

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai mult ca sigur statia aia nu are conexiune sa traga 150 kWh din reteaua electrica. Nu are masina lui Bogdan nimic.

Modificat de stama
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totusi, diferenta e prea mare, plus e o poza mai sus in care se vede ca incarca cu 144.9 kW. Poate s-a stricat intre timp.

@Bogdan_wrc poate incerci si alta statie cand mai ajungi pe acolo, in conditii similare de temperatura si rulaj.

 

Aseara am incarcat cu 46.2 kW de la 17% la 71%, dupa un drum de 110 km pe autostrada cu 120 km/h, plus drum judetean de 110 km cu 50-70 km/h. Bateria destul de calda, as zice.

Totusi, cred ca are si statia ceva limitare de nu a incarcat cu 50 kW. O poza de la statie cu o tesla incarcand la 46.4 kW:

Untitled.thumb.jpg.98125ad31dbd564538485c0778003b27.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci e clar ca fie era prea frig fi e bateria nu era în limite "perfecte " cand am incercat sa încarc cu 100. Pt ca altora le merge:

 

 

Fast Charging ID3 58kWh Pro Precondition before DC-charging: Ambient temp : 8-10 °C, Rain , wet tarmac (typical gothenburg weather autum). Driving 1,5h light city traffic , vehicle has been standing outside during night 5-10 C. Charging volt 396V -457V, Reported amount charged 59,730kWh DC Tritum messured. Coustumer SoC charging session 2%-100% Bevtech : After 20min having 51% SoC is very good for this class of vehicle also due to weather condition. No sudden drop of charging KW, balanced and smooth throw the charge session.

FB_IMG_1607320051938.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ieri a fost destul de cald toata ziua, in jur de 10 - 12 C.

Aseara am mers cam 4 Km in oras, vreo 2 Km extraurban si apoi am incarcat la o statie Renovatio de 50 kW.

A incarcat de pe la 20% la 80% (36 kWh) in 45 de minute = 48 kW, adica aproximativ puterea maxima a statiei.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!