Jump to content

Cumparare masina din Germania


barton
 Share

Postare recomandată

ai citit putin mai sus despre ce este vorba? cred ca nu. parerea mea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

;) :lol:

Catalin daca citeai postul de dinaintea ta si cel de deasupra lui , te lamureai ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut... as avea si eu o nedumerire... zilele acestea daca nu chiar maine ar trebuii sa plec dupa o masina in Germania. Mentionez ca am mai facut acest lucru insa pe vremea cand Romania nu era membra UE. Intrebarea mea este daca in momentul in care ma intorc cu masina in Romania, mai trebuie sa fac acele acte de tranzit cu care urma sa ma prezint la vama din Bucuresti. Si o a doua chestiune daca mai este necesara eliberarea certificatului EUR 1 de catre dealerul german. ova rog..cat se poate de urgent.... VA multumesc anticipat. o zi buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Raspuns negativ la ambele intrebari. Nu mai trebuie sa faci nici un act de tranzit deoarece nu mai exista vama, la fel si pentru EUR1.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc mult pentru promtitudine :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o intrebare legata de masini second aduse si inmatriculare:

Daca masina e lovita / atinsa / zgariata trece RAR-ul sa o inmatriculez si abia mai apoi sa o repar? Precizez ca avaria este minora, o portira este atinsa, probabil de un stalp sau ceva de genul.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a trece RAR-ul, orice masina indiferent ca e adusa, noua, sh, etc trebuie sa respecte niste standarde. Printre ele era si un aspect exterior OK, nelovita, spalata, etc. Acum depinde cat de intelegatori sunt cei de la RAR. La RAR te duci cu o masina sh sa-i faci Omologare si Autentificare. Daca avaria este minora si explici frumos, eu cred ca te vor intelege. Daca dai insa de cineva mai rigid, este posibil sa te intoarca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi-am luat din Germania acum 2 saptamini un golf4 scurt,4usi,1.9tdi,90cp,an 2000,abs,esp,climatronic,geamuri,oglinzi electrice,4airbaguri,inchidere centralizata,scaune, volan reglabile,4cauciucuri de iarna noi etc.Masina am gasit-o intr-o reprezentanta VW intr-un orasel din nordul Bavariei, pe unde de altfel am si locuit la niste rude (cetateni germani)care m-au si ajutat la cautari pe acolo,eu fiind pentru prima data in Germania.Pretul a fost 6900 euro,negociat de la 7100.Precizez ca dupa tranzactie am simtit ca se mai putea negocia dar m-a ginit neamtul ca m-am emotionat.Carte servis,card VW, unic proprietar,tot ce trebuie si doar 77000km.Dupa cit de bine arata masina si avind in vedere de unde am luat-o tind sa cred ca sint reali kilometrii.Mi-e greu sa cred ca se masluieste ceva intr-o reprezentanta VW la un golf4 care acolo,printre vreo suta de Passaturi,G5,Audi,Eos-uri,Beetle-uri ;toate noi;a mea ,alaturi de citeva sh-uri era cam cea mai umila si nu stiu daca si-ar preta afacerea la asa ceva. Bun; masina am gasit-o dupa trei zile de cautari incluzind net, telefoane date anunturilor din presa auto locala (Automarkt Region Bayern,etc)+cam toate autohaus-urile pe care le am intilnit si cautat prin zona+toti turcii pe care ii stiau rudele mele de pe acolo(Imigrantii se stiu bine intre ei). Pina sa dau de masina asta, in cele 30-40 de autohausuri in care am fost(mai mult de jumatate din ele niste parcari cu citeva masini)nu am vazut nici un golf4 scurt,4usi sau variant diesel.Cam toate golfurile erau 2usi,benzina 1,4sau cam asa ceva. Intr-un final masina m-a dus la 9100 euro incluzind toate cheltuielile,respectiv 162 euro asigurarea+numere,200euro drumul dus intors(eurolines+motorina),14 sau 15 euro rovignete Austria+Ungaria,1840 euro taxa speciala de... .Precizez ca restul cheltuielilor le-am considerat ca fiind "de vacanta"si nu le-am mai pus la socoteala! Concluziile mele sint:Masinile sint scumpe in Germania sau nu mai sint cum erau,Golfurile nu cred ca stau o zi in autohausuri sau la privati si sint luate rapid de profesionisti (eu nu am dat la telefon de nici un proprietar, ci numai de intermediari,desi nu am cautat masini ieftine;nu am plecat dupa chilipiruri)pe de o parte probabil pentru ca e cerere mare din partea bulgarilor,rusilor,polonezilor,romanilor,etc; pe de alta parte pentru ca nemtii nu mai cumpara atitea masini noi ca inainte si-si tin masinile mai mult timp,astfel oferta devine limitata.Feriti-va de romani,rusi sarbi si in special de turci;nu se sfiesc sa magareasca kilometrii cit se poate sau sa indrepte la lonjeroane. Masinile luate din reprezentante, chiar daca sint mai scumpe cu 5 sau700euro sint o optiune mai sigura pe termen lung.Nu prea umbla ciinii cu covrigi in coada pe acolo si oricum a fost mai greu decit ma asteptem desi am fost ajutat logistic la treaba asta. Oricum a fost o experienta interesanta. Bafta doritorilor !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Guest somebody
Mi-am luat din Germania acum 2 saptamini un golf4 scurt,4usi,1.9tdi,90cp

Sa il folosesti sanatos

an 2000... Pretul a fost 6900 euro

ENORM de mult pentru un Golf de 7 ani.

abs,esp,climatronic,geamuri,oglinzi electrice,4airbaguri,inchidere centralizata,scaune, volan reglabile,4cauciucuri de iarna noi etc.

Exista si varianta... fara scaune? :)) :))

Carte servis,card VW, unic proprietar,tot ce trebuie si doar 77000km

Pai cam asa au toate (peste 99%) masinile tdi... :)) intre 60,000 km si 90,000 km. Cumva acel unic proprietar a fost pensionar/doctor etc.? :))

Cine isi ia in Germania masina diesel NOUA (tinind cont ca a avut un singur proprietar inainte, trebuie sa fi fost cumparata de noua), nu o ia decit daca face MAI MULT de 30,000 km/an. In 7 ani inseamna un MINIM de 170,000 km (nu am socotit un minim de 210,000 km).

Mi-e greu sa cred ca se masluieste ceva intr-o reprezentanta VW la un golf4

Si totusi se face, mai ales pentru masinile care pleaca din Germania. Golf4 e foarte cautata si in consecinta sint mari sanse sa fi fost "cosmetizata" inainte. Nu cred ca stii cum arata o masina a unui neamt sau austriac in interior dupa numai 1 an de utilizare... Mie cu greu imi venea sa ma urc in asa ceva. Dupa cum spui tu, asta arata ca noua. Ceva e foarte putred acolo.

Oricum, principalul e ca tu esti multumit si convins ca ai cumparat o masina buna, cu km reali. Asa sa fie si sa o folosesti fara incidente. :Driver:

Modificat de somebody
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@a lu felgen

Nu o sa-ti spun acum ca ai dat mult pe ea sau ca nu are km reali doar sa te bucuri de ea si sa-ti aduca doar momente de satisfactie.

Masinile care le gasiti la reprezentate au defapt 2 preturi: preturi cu garantie pentru persoane private si preturi pentru handler. In concluzie, cand vizitati o reprezentanta in Germania sau vedeti o masina pe mobile.de intrebati si voi de besten handler preis :Driver: O sa aveti o surpriza, acum depinde si de politica reprezentantei, asupra pretului masini.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@somebody. De pe unde din Germania daca nu mai degraba de la o reprezentantaVW ar putea fi cumparata o masina astfel incit sa aiba km reali indiferent cit sint aceia? Daca dai o cautare pe mobile vei vedea ca sint o gramada de masini de prin 2000-2001,sa zicem,cu putini km,insa sint mult mai scumpe.Adica se poate. Cred ca nemtii se uita deopotriva si la anul de fabricatie si la nr de km; nu ca la noi unde doar anul conteaza.Dupa ce am venit,am facut o incercare de a-mi evalua masina dind un anunt de vinzare intr-un ziar de publicitate.Precizez foarte clar ca nu am fost si nici nu sint interesat sa o vind, am vrut pur si simplu sa vad daca mi-as scoate banii pe ea daca din varii motive as fi nevoit sa o dau.Marturisesc ca am fost sunat de foarte putine persoane si mi-a fost foarte clar de ce. Pentru ca in anuntul respectiv, dupa inserarea caracteristicilor tehnice principale si a dotarilor, aparea foarte misto dupa anul 2000 si nr de km 79000! Cine poate sa creada asa ceva in Romania si pe buna dreptate la cite magarii se fac ? Si eu daca as vedea un astfel de anunt l-as trece rapid la categoria tepe.Glumind cu un prieten i-am spus ca daca as vrea sa-mi dau masina ar trebui sa fac o mica investitie 50 euro sau cit o fi si sa-mi dau kilometrajul 'inainte' pe la 140000-160000kmca sa para mai credibil.In aceeasi nota,daca cei de la reprezentanta VW de unde am luat-o ar fi cosmetizat-o ar fi dus-o si ei pe la 120000,stiu eu.Ca nu sint prosti.PS:Prin scaune reglabile speram sa se subinteleaga ca sint reglabile si pe verticala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Germania? Treaba e asa: primul servit, primul tepuit. Ca sa pui mana pe o masina buna iti ia 5 zile de colindat si ochi deschisi sau mai repede daca ai noroc chior din dotare. Sa am eu un Euro pentru fiecare TDI la care am dat talpa si avea turbina dusa sau pentru cati baieti au avut probleme cu Euro 1.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi pentru precizari luc1an. O sa iau in calcul si varianta transferului bancar.

De plata cu card stie cineva ceva ? Pls !!!

Se poate face plata cu card, dar trebuie sa-i intrebi inainte daca au comision si care e acela. Am vazut dealeri care anuntau comisioane de 3-4% din suma la plata cu cardul. La 20.000 euro, 3% inseamna 600 euro. Ai grija.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi-am luat din Germania acum 2 saptamini un golf4 scurt,4usi,1.9tdi,90cp,an 2000,abs,esp,climatronic,geamuri,oglinzi electrice,4airbaguri,inchidere centralizata,scaune, volan reglabile,4cauciucuri de iarna noi etc.....Carte servis,card VW, unic proprietar,tot ce trebuie si doar 77000km.Dupa cit de bine arata masina si avind in vedere de unde am luat-o tind sa cred ca sint reali kilometrii......
daca ai nr de km specificati in acte inchizi gura circotasilor :icon_thumright:
....Glumind cu un prieten i-am spus ca daca as vrea sa-mi dau masina ar trebui sa fac o mica investitie 50 euro sau cit o fi si sa-mi dau kilometrajul 'inainte' pe la 140000-160000kmca sa para mai credibil....
au fost si cazuri de-astea in care s-au minarit km la niste dube...30mii in 5 ani...cine naiba crede??? numa ca masinile respective fusesera masini...mortuare :icon_cheesygrin:
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ a lu felgen

Dupa parerea mea, ai luat masina la un pret bun, chiar daca e din 2000, la RAR o sa fie trecuta in acte 2001. Am fost si eu intr-o reprezentante VW-Audi langa Nurnberg. Erau sute de masini si unele chiar se vedea ca stau de ceva vreme (discurile de frana destul de ruginite). E posibil ca masina ta sa fi stat cateva luni bune in parc (poate a avut un pret mai mare si nu s-a vandut) timp in care daca ar fi circulat, ar mai fi facut 10-20.000. La reprezentante nu se umbla la KM, in Germania e caz penal. Verifica in cartea de service cand s-a facut ultima revizie si la cati KM. Poti sa mergi si la o reprezentanta VW din tara sa ceri istoricul masinii - costa cam 50-70 ron, ca sa te lamuresti. Cu asta mai inchizi gura "carcotasilor", cum zicea si DragosR. Cat despre pret, cautati pe mobile.de, dupa plz: 90429-Nurnberg si vedeti cate TDI-uri gasiti in Bayern la Km putini si preturi de 6-7000 (mai scadeti 500 din pretul afisat). Poate in alte zone umbla cainii cu TDI-uri in coada, oricum preturile au crescut fata de 2006. 30.000 km/an la un TDI nu e regula. Masina mea e din 12/2000 si am luat-o in 2006 cu 118.000 km, carte de service completata la zi si Km estimati pentru TUV ~RAR in 2007 = 136.000.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ a lu felgen

... Poti sa mergi si la o reprezentanta VW din tara sa ceri istoricul masinii - costa cam 50-70 ron, ca sa te lamuresti. Cu asta mai inchizi gura "carcotasilor", cum zicea si DragosR. ..

nu e valabil mereu, vezi povestea de aici: http://vwforum.ro/index.php?s=&amp...st&p=487494

in poza e cam ce ar trebui sa ai si tu daca ai luat masina din reprezentanta :

A- data primei inmatriculari

B - data vinzarii

unde e sageata e nr de km

post-1792-1187000483_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam toate golfurile erau 2usi,benzina 1,4sau cam asa ceva. Intr-un final masina m-a dus la 9100 euro incluzind toate cheltuielile,respectiv 162 euro asigurarea+numere,200euro drumul dus intors(eurolines+motorina),14 sau 15 euro rovignete Austria+Ungaria,1840 euro taxa speciala de... .Precizez ca restul cheltuielilor le-am considerat ca fiind "de vacanta"si nu le-am mai pus la socoteala!

Poate ca nu ar fi rau sa intrebi la un service VW istoricul masinii tale folosind VIN-ul din cartea de identitate. Eu zic ca nu vei avea nici o surpr

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am pus 2 poze cu masina.Nu sint deloc familiarizat cu forumurile.Sper sa se vada si daca da, voi pune miine si niste poze cu factura si pagini din cartea servis.Cum reusesc sa ajung la VW aici in Tirgoviste, daca nu saptamina viitoare in Bucuresti, o sa incerc sa aflu date despre istoricul masinii, ma rog ,daca se poate, in limitele relevantei.Si vi le voi spune indiferent de rezultat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Germania? Treaba e asa: primul servit, primul tepuit. Ca sa pui mana pe o masina buna iti ia 5 zile de colindat si ochi deschisi sau mai repede daca ai noroc chior din dotare. Sa am eu un Euro pentru fiecare TDI la care am dat talpa si avea turbina dusa sau pentru cati baieti au avut probleme cu Euro 1.

eu zic ca exagerezi. poate ca eu sint exceptia, dar mi-am cumparat masina luni dimineata, dupa ce am vazut-o joi pe mobile. desi eram cam habarnist la vremea aia, am dat peste o masina care nu m-a dezamagit in toti cei aproape 4 ani de la achizitie.

cat despre ENORM de scump un golf TDI de 7 ani cu 77000 km, cred ca cineva (:D) exagereaza din nou. or fi km aia cvasineverosimili, dar chiar il rog pe de-alu felgen sa ne comunice rezultatul investigatiei.

si da, am avut ocazia sa calatoresc in multe masini de nemti si austrieci, si nu doar de un an vechime.

generalizarile nu fac bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare la toti.

Poate sa-mi zica cineva cum se procedeaza sa cumperi o masina din DE pe o firma platitoare de TVA din RO? Ce acte ai nevoie acolo in DE? Si cum poti sa recuperezi sau sa scapi de TVA-ul din DE? La dealerul de acolo platesti direct pretul fara TVA?

Cat timp trebuie tinuta masina pe firma pe urma?

Inca ceva. S-ar putea cumpara masina in DE si pe un PFA (persoana fizica autorizata) din RO platitor de TVA? PFA-ul este considerat tot persoana juridica si de anul asta i se atribuie CUI ca si la oricare alta firma, nu mai este folosit CNP-ul ca si CUI.

Multumesc anticipat pt raspunsuri.

Modificat de Laurentiu M
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Laurentiu M

In Germania platesti inclusiv TVA-ul (MWST), daca masina are TVA. Daca o cumperi pe firma in tara, poti sa iti recuperezi TVA-ul platit in Germania, dar masina trebuie tinuta pe firma o perioada (1-3 ani - depinde de vechime/valoare) pentru ca e mijloc fix si trebuie amortizat. Problema e ca dupa 2 ani, daca vrei sa o cumperi, tot cu TVA o cumperi de la firma respectiva, dar la valoarea de atunci.

Ex: masina costa 10000 net, adica 11900 cu TVA. Firma recupereaza cei 1900 euro dati pe TVA, dar amortizarea masini se face pe o perioada mai lunga, adica se stabileste o rata de amortizare pana la achitarea completa a masini.

Daca masina se amortizeaza in 2 ani, rata este de 10000 / 24 luni, adica 416 euro/luna din venitul firmei intra pe cheltuieli de amortizare la masina. Masina se poate vinde si inainte de a se amortiza complet. Dupa 1-2 ani se face o reevaluare a masini si se stabileste noul pret, adica 8000 euro, la care mai platesti TVA 1500 euro => 9500 euro valoarea masini dupa 2 ani, adica exact cat se devalorizeaza datorita vechimii si uzurii. Cu alte cuvinte... nu ai facut nici o afacere, daca nu ai firma ta si masina sa ramana pe firma. Poate risca firma sa o vanda la un pret mult mai mic ... 5000 , dar aici intervin alte probleme (Garda Financiara si altele in masura sa verifice...)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am citit aici pe forum de cazuri in care au cumparat masina direct fara TVA din DE. Cum se poate face asta? Sau depinde cum negociezi cu dealerul din DE?

In rest eu am un PFA pe care as putea sa-l fac sa fie platitor de TVA. Ma gandeam sa iau asa pe PFA, ca e tot o persoana juridica. Daca a mai incercat cineva asta il rog sa-mi zica cum se face.

Merci

Modificat de Laurentiu M
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am citit aici pe forum de cazuri in care au cumparat masina direct fara TVA din DE. Cum se poate face asta? Sau depinde cum negociezi cu dealerul din DE?In rest eu am un PFA pe care as putea sa-l fac sa fie platitor de TVA. Ma gandeam sa iau asa pe PFA, ca e tot o persoana juridica. Daca a mai incercat cineva asta il rog sa-mi zica cum se face.Merci
Trebuie sa mergi la un dealer exportator, gen Autohus (cu cat mai mare, cu atat mai bine, pentru ca au mai multa experienta si servicii integrate, de obicei). Le prezinti CUI-ul din Ro al unei firme platitoare de TVA, iar el iti vinde masina fara TVA. Dar intreaba vanzatorul inainte daca vinde fara TVA, sa nu ai surprize. Unii refuza acest lucru, desi legislatia europeana ii obliga sa vanda fara TVA la achizitii intracomunitare.Mai departe, pentru ce se intampla cand ajungi in Ro, vorbeste cu un contabil.

Am si eu o intrebare: se mai platesc 10% taxe vamale pentru masinile produse in afara UE? In mod normal, ar trebui sa nu se plateasca, deoarece masina a fost inmatriculata in UE, a platit deja taxe acolo, iar plata la noi a inca 10% ar constitui dubla taxare, contrar legislatiei europene. Dar nu ma bazez pe intelepciunea birocratilor de finante, care nu stiu mai nimic. Cunoasteti cazuri de masini japoneze, coreene etc aduse din vest si inmatriculate la noi? Ce s-a platit?

Modificat de radu_iasi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Ex member unpinned this topic
  • laduncaag a deschis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!