Jump to content

Cumparare masina din Germania


barton
 Share

Postare recomandată

Cand ai cumparat masina, cumva in 2006...?

Era o problema in legatura cu recuperarea TVA-ului. Daca masina avea TVA, plateai masina cu TVA ( + 19 %) si recuperai bani la granita (Ungaria-Romania) unde aveai nevoie de stampila de export (dovada ca masina a iesit din UE). Trebuia sa trimiti acel document stampilat la Vama, prin fax, la Handler, ca sa iti primesti banii... Mai era o procedura (patronii romani care aveau parcuri in Germania o foloseau)... Nu plateai TVA la masina, ca sa nu mai ai treaba pe la Vama, cu recuperat si alte, dar in schimb, cereau 200 euro garantie, si dupa ce ai ajuns in tara, sa trimiti pe cineva (daca avea drum in Germania) cu acel act la el si ii da inapoi cei 200 euro. Am vrut sa cumpar o masina in 2006 de la un patron roman si el mi-a explicat toate detaliile... era avantajos, deoarece eu aveam doar 8500 euro in total, iar pe masina trebuia sa dau 8000 fara TVA, cu TVA, treceam de 9000, si nu aveam bani la mine... pana la urma am luat alta masina, fara TVA.

Acum procedura aceasta nu mai e valabila ( 1 ian 2007 --> )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nick.sb: Da, stiu ca asta era procedura pina la 1 Ianuarie, dar probabil ca baietii aia inca nu auzisera ca Romania a intrat in UE (spre dezamagirea multor compatrioti de-ai lor :rolleyes: )

Masina o iau saptamina viitoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu s-a sucit neamtul. au aparut ,,baietii destepti" de la noi care cu un CUI de la o firma din Ro cumparau masinile netto iar pana in tara ii faceu un alt contract de vanzare-cumparare cu care inmatriculau masina in Ro fara sa plateasca TVA-ul in Germania. Cand trebuia sa recupereze TVA-ul neamtul nu mai avea de unde si era nevoit sa-l puna din buzunar. Asta e ne-am facut-o cu mana noastra. :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi pentru precizari luc1an. O sa iau in calcul si varianta transferului bancar.

De plata cu card stie cineva ceva ? Pls !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acuma poti sa incerci vezi la banca ta daca fac asemenea plati. Sincer ma indoiesc ca banca va da drumul la o plata de pe card de 15.000 de euro ;) Creca o sa li se aprinda un mare bec rosu acolo in centrala ;)

Am uitat sa-ti spun ca eu plata o fac online deci teoretic daca ai avea si tu posibilitatea nu cred ca te-ar incurca faptul ca faci plata din Germania.

Modificat de luc1an
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu s-a sucit neamtul. au aparut ,,baietii destepti" de la noi care cu un CUI de la o firma din Ro cumparau masinile netto iar pana in tara ii faceu un alt contract de vanzare-cumparare cu care inmatriculau masina in Ro fara sa plateasca TVA-ul in Germania. Cand trebuia sa recupereze TVA-ul neamtul nu mai avea de unde si era nevoit sa-l puna din buzunar. Asta e ne-am facut-o cu mana noastra. ;)

Tu stii asta din auzite sau cunosti fapt concret?

Nu stiu ce smecherie credeau ca au inventat baietii destepti, cert e ca eu oricum nu platesc nici un fel de TVA, fiindca firma pe care o iau e platitoare de TVA si neamtu imi face factura direct pe valoarea neta. De aia cer ei actele in care sa se vada ca esti platitor de tva, si apoi se verifica codul fiscal pe http://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/ sau unde vor ei sa verifice.

Faptul ca romanasii fac tot felu de dude, e treaba lor, e pe riscul lor. Vanzatorul nu are absolut nici o treaba.

Modificat de luc1an
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A adus cineva din Germania masina cu numere galbene? Din cate stiu, aceste numere sunt de proba, se dau pe 5 zile. Fiecare parc auto poate cere astfel de numere, iar acestea pot fi puse pe masini, pentru teste, inainte de cumparare.

Problema e ca si-a adus un prieten o masina si in Germania i-au facut la parcul auto, numere galbene. Are contract de vanzare-cumparare, brief mare si mic, dar nu are brief provizoriu, are un certificat pe numele unui angajat de la parc.

Se poate inmatricula in acest caz? cum se procedeaza?...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Numerele respective, care in loc de banda rosie au banda galbena sau portocalie nu au asigurare obligatorie, din cate stiu eu.Este foarte posibil sa ma insel.Sau daca au, au numai in tarile mebre UE, nu si inafara acestora.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt Acidutzul: Eu tocmai am cumparat o masina din Germania si aveam banii pe card. Dealer-ul nu a vrut asa si am fost nevoit sa rog pe cineva din Romania sa faca transfer bancar. Dar ai grija ca inainte sa pleci sa imputernicesti pe cineva pe contul tau ca altfel nu se poate. Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Acidutzul : mai bine folosesti cecuri de calatorie in loc de card, ai comisioane mai mici, undeva pe la 2-3 % total.

personal mi se pare cel mai sigur si lejer mod de a te deplasa cu multi bani la tine, si sunt acceptate in ff multe locuri !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tu stii asta din auzite sau cunosti fapt concret?
Multe masini de MS si SJ s-au cumparat sub metoda asta, lucru bine cunoscut de oamenii din bransa. Asa ca fiti atenti si ce contract/factura primiti de la vanzatorii de SH din Romania.
si ce anumne au aranjat?
Doua posibilitati: masini facute "praf" si refacute sau cu km undeva intre 250k si infinit :lol: Se stie un caz la o Zafira 2000 2.0DTI 101CP cu 640k km "aranjata" la 140.000km de SJ. :lol:
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

numerele galbene au acelasi regim ca cele rosii, mai putin durata (3-5 zile); stai acolo la cozi si se dau de-astea pt ca e criza de numere rosii, deoarece lumea cumpara tot ce prinde

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

numerele galbene au acelasi regim ca cele rosii, mai putin durata (3-5 zile); stai acolo la cozi si se dau de-astea pt ca e criza de numere rosii, deoarece lumea cumpara tot ce prinde

Nu e chiar asa, numerele galbene se atribuie doar cetatenilor germani, dar in unele landuri nu primesti numere galbene ci doar rosii. La aceste numere galbene se poate face asigurare (carte verde internationala) pentru 15 zile minim standard ca si pentru cele rosii. In principiu numere galbene se pun la masini care nu pot sa "treaca" verificarea tehnica in Germania (DEKRA) sau la masini lovite dar sunt folosite si pentru a minimiza costurile deoarece au o valoare de 79,- euro (acum depinde si de land) fara de 150-250,- euro pentru numere rosii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O fi la Nurnberg alta regula? pt ca un prieten al meu nu are nici cetatenie germana si nici o zdreanta de masina nu si-a luat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu tot din Nurnberg mi-am adus masina, dar mi-au facut numere rosii. Cred ca e o problema de costuri. Problema cu statul la cozi nu e chiar asa, depinde unde merge. Poti merge in orice sat care are birou de inmatriculari si sa faci numare. Toata treaba nu dureaza mai mult de 1 ora. Cert este ca la numerele galbene, proprietarul e cetatean german. Tu vi in tara cu contractul de vanzare cumparare, dar masina e inmatriculata pe numele un cetatean german. Cel mai bine e sa faci o imputernicire ca ai voie sa conduci masina. Asa s-a intamplat in cazul mentionat de mine mai sus. A venit un prieten cu masina din Germania, cu numere galbene si in tara a fost implicat intr-un accident, dar nu a fost el de vina. Desigur ca nu avea acea imputernicire de la "proprietarul" numerelor galbene.

Eu voiam sa stiu daca e suficient pentru inmatriculare / numere rosii : Brief mare + mic, contract de vanzare cumparare ? A mai inmatriculat cineva astfel de masini?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O fi la Nurnberg alta regula? pt ca un prieten al meu nu are nici cetatenie germana si nici o zdreanta de masina nu si-a luat.

Matale citesti ce am scris mai sus? Unele land-uri/orase sunt mai permisive la numere galbene altele nu. De exemplu in Nurnberg, Frankfurt, Furth, Recklinghousen, Amberg stiu sigur ca primesti numere galbene, dar in Halle, Freiburg etc. iti garantez ca nu vei primii fara cetatenie. De curiozitate, intreaba-ti prietenul de ce si-a ales numere galbene in detrimentul celor rosii pentru ca eu nu le vad rostul pentru 70euro diferenta.

@Nick.Sb

Desigur ca se poate doar sa faci traduceri legalizate dupa contract de vanzare cumparare si brief.

Modificat de TDiFan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca citeai si matale mai sus ai fi vazut ca a luat asa ceva (cu greu, din cauza cozilor la numere) pentru ca alea rosii nu mai erau disponibile din cauza ca au fost depasiti de nr inmatricularilor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O fi asa cum zici, nu contest doar ca mi se pare foarte ciudat sa se termine numere rosii ;) Deoarece nu sunt atribuite un numar limita de numere/zi ci le face pe loc pe baza asigurarii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

My friend a mers cam maxim acum o luna si zicea ca era o strada luuuuunga numa cu autohaus-uri, plina de masini care incarcau toate gioarsele (pt Bulgaria) si aia care nu erau dotati cu platforme luau numere de genu asta...

La gheretele cu numere/acte/etc. erau cozi ca inainte de '89.

Pina una alta, indiferent daca esti neamt sau nu, te fac ei pt 3 zile ca sa ii scapi de gioarse :beer:

Zilele astea am facut o tura in Ar si Tm si pe sosele nu prea am vazut masini cu nr. rosii (daca au fost 2 3) ci numa cu galbene.

TDIfan, poate ca acum or fi bagat carbuni in fabricarea placutelor daca au vazut ca e cerere mare ;)

Modificat de DragosR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

;) ;) In Nurnberg, Frankfurt precum si in Bruxelles, Belgia gasesti gherete mobile si de aici se explica numerele galbene. Daca mergea la un Birou de inmatriculari cu o locatie bine definita sigur primea numere rosii.

Modificat de TDiFan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Numerele in Germania se elibereaza odata cu asigurarea. La mine a durat 5 min sa imi faca numerele.

Am fost la Biroul de inmatriculari, am radiat masina, am primit un bilet de trimitere pentru numere rosii, cu care am mers la un chiosc unde se faceau numere (erau vreo 3 vis-a-vis). Acolo am platit numerele si asigurarea, apoi am mers din nou la ghiseu cu numerele si mi-a dat Brief-urile (mare+mic) pentru numerele provizorii si Brieful mare original (cel mic a fost retinut).

E posibil sa se termine la un chiosc, dar in general mai sunt altele in jur, dar in general, nemtii au grija sa nu se tremine. Daca luam in considerare ca un numar rosu costa cu 50% mai mult, e si interesul celor de la chiosc sa iti vanda rosu. Imprimatul se face la fel, atat la galbene cat si la rosii.

In cazul descris de mine in posturile anterioare, handler-ul a fost cel care a facut numerele galbene si actele...i-a dar cheile si ... directia Romania. I-a spus ca asa e mai ieftin pe 5 zile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@all

Apropo de numere rosii, sunt diferite preturi in diferite land-uri. In Saale (~150EURO), in Hamburg in general 200EURO si tot asa pana la 250 euro si astea fara verificarea tehnica (DEKRA). Cand cumparati masina asigurativa ca are DEKRA valabila ca altfel veti mai adauga 50-80 euro in plus la costuri.

Tot ce afirm sunt chestii concrete din propria-mi experienta si nu relatari auzite de la amicul-cumnatului-sorei-fratelui-unchiului-bunicii.

@Nick.sb

E mai ieftin daca vine fara asigurare (carte verde) care e valabila 15zile desi numerele sunt valabile 5 zile, dar daca o face atunci pretul ajunge la numere rosii de 15zile.

Modificat de TDiFan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Guest somebody
Tot nu m-am lamurit, ce inseamna exact "numai pt export/profesional"? Ce vor sa zica autohusurile cu asta? Ma refer la cele serioase, cu referinte bune.

Adica o astfel de masina NU se poate inmatricula in Germania, fiind "aranjata". Daca cineva cumpara o masina din Germania fara mentiunea "export" si nu o poate inmatricula acolo (nu trece verificarea tehnica sau se dovedeste ca a fost lovita si reparata sau cu km dati inapoi), patronul risca sa intre direct la puscarie.

Sper ca ai priceput acum. Vezi ce am mai scris in acest topic si ce au mai spus si altii cu "cosmetizarea" masinilor din Salaj...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@somebody & blueyed

Sau pretul afisat este cel netto care se aplica doar firmelor inregistrate in scopuri de TVA care au VAT No.

Modificat de TDiFan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unele masini sunt listate incepand cu textul "numai pentru export/profesional" (si de obicei sunt mai ieftine) si altele incep direct cu descrierea caracteristicilor.

Cred ca este vorba de calitate, si acordarea garantiilor, de trecerea anumitor teste si inspectii - dar poate stie cineva exact care sunt "dedesubturile afacerii" ?

Oricum eu m-as feri de o asemenea masina.

Modificat de Catalin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Ex member unpinned this topic
  • laduncaag a deschis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!