Jump to content

Jante si anvelope - DOAR specifice Octavia 4


TDR
 Share

Postare recomandată

A montat cineva 215 60 R16 ? Am luat un set nou OEM de Passat B8 si este putin mai mare decat 205, valoarea standard pe Octavia. In teorie n-ar trebui sa fie probleme dar vreau doar sa evit surprizele.

Ps. O4 nu are senzori pe jante.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe eMag am găsit de otel la 234 bucata. Le iau asa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

De curand am schimbat cauciucurile de vara cu cele de iarna la Avia. Surpriza mare, cele de iarna au fost umflate atat de tare incat simt orice pietricica peste care trec sau mai bine zis, "imi clantane dintii in gura". Din fabrica, rotile de vara au venit mai "lasate" sa zic asa, masina fiind foarte confortabila insa dupa schimbul de acum, situatia este total opusa. Si voi aveti tot 2.7 presiune in avelope? Cel putin la a mea asa scrie pe capacul de la rezervor ca trebuie sa aiba si nu prea cred ca au bagat mai mult decat trebuie.

Modificat de alexandru_28
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai verifica si tu ce presiuni au facut cei de la Avia la setul de iarna. Eu merg cu 2.6 fata si 2.7 spate - valorime minime de pe stickerul de fabrica. Nu pricep inca de ce presiunea recomandata pe spate este mai mare decat cea de pe fata; ce-am mai condus pana acum in general aveau presiunea mai mare pe fata, iar in cateva cazuri presiuni egale fata-spate.
Pentru mine anvelopele de vara au fost o mare dezamagire: am tot suspectat ca sunt foarte zgomotoase - toate indiciile erau ca zgomotul ar veni de la rotile fata... Confirmarea a venit odata cu incaltarea setului de iarna, incomparabil mai silentioase decat cele din fabrica. In cazul in care se intreaba cineva, astia sunt inculpatii:

-vara: GoodYear Efficient Grip R17;

-iarna: Blizzak LM005 R16, Extraload.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Facuta la misto presiunea la Skoda. Pe spate dreapta aveam 2.6, fata dreapta, 2.7, fata stanga 2.5 si spate stanga 2.4

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe clapeta de la alimentare (cel putin la Octavia 3), sunt trecute presiunile pentru roti in functie de incarcarea masinii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa fi avut baietii un angajat nou care a invatat sa numere? 😉 tocmai de la 4 pana la 7...
Acum lasand gluma deoparte, e posibil sa fi avut masina parcata fix int-o pozitie care sa faca presiunile de pe dreapta mai mari ca cele de pe stanga? Adica partea dreapta sa fi stat in soare cateva ore si partea stanga in umbra... Imi imaginez ca un cauciuc in soare este mult mai cald decat unul care sta in umbra, mai ales pe frigul de ieri.
Si cum de i-a dus capul sa faca presiunea fata mai mare decat cea de pe spate? Ca parca valorile recomandate sunt fix invers, nu?

 

L.E.:

n-am o poza cu presiunile de la mine (2.0 TDI, 110 kW), insa am gasit online poza de mai jos - de la un 1.5 TSI. Daca imi amintesc corect, la 2.0 TDI nu am valori de 2.5, valoarea minima pentru presiunea fata fiind de 2.6 bar si 2.7 spate.

Asa ca este interesant de aflat ce valuri recomandate sunt la 1.0 TSI  la tine, @alexandru_28. Vad ca manualul Octavia nu indica valorile, ci doar recomandarea de a verifica abtibildul de pe masina.

Screenshot 2022-12-13 at 15.18.23.png

Modificat de SkOmk4
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@alexandru_28 dar cat avei in cele de vara ?

Intre 2.3~2.4 si 2.6~2.7 diferenta de confort este sa zicem sesizabila , dar nu semnificativa

Sa iti clantane dintii in gura la 2.6~2.7 inseamna ca avei sub 2 in cele de vara ...

Sau cine stie ce anvelope de iarna ai , dure , foarte dure .. comparativ cu cele de vara

 

Modificat de tavitara
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa bagi presiune de 3,4 pe spate de ex... inca n-am vazut presiuni peste 3 la nicio masina, chiar si pentru incarcare la maxim.

Sigur sunt ok valorile alea?

Ce comfort mai ai la 2,6-2,7 presiune pe fata?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu ce sa spun... pentru mine Octavia 4 (prima mea masina din grupul VAG) a oferit mai multe surprize. Presiunile mi s-au parut foarte mari pentru un "balon" atat de generos precum cel de la versiunile non-VRS. Dupa presiuni, cand a sosit momentul sa schimb incaltarile, am verificat cuplul la care se strang suruburile, alta surpriza: 140 Nm - din nou mai mult decat ce stiam la alte masini.

 

18 minutes ago, acidone77 said:

Sigur sunt ok valorile alea?

Alea sunt valorile indicate de Skoda... in plus, cum am scris mai sus, la mine se incepe de la 2.6-fata si 2.7-spate, nu asa cum este la 1.5 TSI.
In privinta confortului pot sa spun ca nu am nimic de reprosat, eu folosind valorile minime atat pe setul de vara, cat si pe setul de iarna (presiuni la rece). Este adevarat ca si suspensia este mult orientata spre confort, prin comparatie cu ultima mea masina noua care avea sasiu Renault Sport.

Pentru comparatie, includ si presiunile recomandate la GT, la care foloseam tot valorile cele mai mici recomandate. Diferenta acolo era ca masina avea TPMS cu citire directa si vedeam tot timpul presiunile in bord: o presiune de 2.4 facuta la rece vara (adica pe la 20 de grade, dimineata) putea sa depaseasca cu usurinta 2.8 in zi caniculara cand masina era alergata pe autostrada... Iar cu sasiul ala diferenta de presiune se simtea destul de usor pentru cei cu sezutul mai sensibil sau pentru cei cu pietre la rinichi...

 

De ce v-am plictisit cu povestea asta? Daca la Octavia 4 fac un 2.6 cinstit la rece (adica nu cand sunt 40 de grade afara sau cu masina abia venita din autostrada), odata ce temperatura creste serios (aer, aflalt incins + alergat), presiunea in pneu depaseste aproape sigur 3 bari. (cine este foarte curios sa urmareasca efectele astea in timp real, poate folosi un set de senzori pe capacul valvei, nu sunt foarte scumpi...)

Screenshot 2022-12-13 at 17.37.18.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 10/17/2022 at 5:31 PM, akon said:

A montat cineva 215 60 R16 ? 

Ca sa mi raspund singur, merg fara probleme.

 

Ca presiune tot timpul umflu la 2.3 la statiile Rompetrol si mi se pare decent. Tot ce e peste mi se pare prea mult orice ar spune "specialistii"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ideea este ca am mai avut setul asta de cauciucuri de iarna montate si in Ianuarie dupa ce am ridicat masina si totul a fost ok, fara diferente de rigiditate intre pneurile vara-iarna. O sa atasez o poza de la rezervor mai tarziu dar stiu ca specifica 2.6-2.7 la 3 persoane cu bagaje.

Si da, diferenta a fost FOARTE sesizabila dupa schimbul de pneuri. Pana luna asta ramasesem surprins de cat de confortabila este masina si moale. Dupa schimbul cu anvelopele de iarna (al doilea schimb), devenise SPORT 😂. Am bagat 2.4 in toate si este super ok acum.

Modificat de alexandru_28
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, alexandru_28 said:

Dupa schimbul cu anvelopele de iarna (al doilea schimb), devenise SPORT

Poti sa ne spui ce anvelope ai pe setul de iarna? Ai cumva vreun XL cu rigiditate mai mare? Ma rog, eu am luat Extraload pe iarna tocmai ca sa nu fie prea moale, dar am vazut diferente foarte mari de la un producator la altul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De iarna am NEXEN Winguard Snow'G 3. Daca erau cu rigiditate mai mare, trebuia sa le simt dupa primul schimb. Acum sunt ok cu 2.4 in ele.

Modificat de Bebeee
Fara quote la postul anterior!
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Presiunile recomandate la 1.0 TSI

9CFD3C8F-93E5-4930-9970-D3FB452509D9.jpeg

Modificat de alexandru_28
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

Salutare!

 

Revin cu o precizare vizavi de O4 Phoenix Orange.

 

Am schimbat roțile "de vară", Rotare aero cu care a venit mașina, cu cele "de iarnă", Velorum negre pe 16", și într-adevăr arată altfel.

Ați avut dreptate cei care ați făcut această remarcă. 

 

Știam și eu oarecum, dar după cum am afirmat atunci, nu am prea avut ce să aleg. 

 

O4 jante pe 17" interesante NU are, iar cele pe 18" mi se par mari și ineficiente pe drumurile noastre, deși majoritatea sunt frumoase.

 

Pun și eu o întrebare celor de aici (cu acordul moderatorilor, evident, și aș vrea să nu fie considerată offtopic), dacă pot găsi jante pe 17" ca cele de pe acest Vw Golf, sau asemănătoare, însă de origine și noi, aici sau la reprezentanțele Skoda de afară. 

 

Jantele acestui Golf sunt de origine, în configuratorul lor, sunt pe 18", costă 632 € ca opțiune, însă nu știu ce preț au cumpărare separat.

 

Aș vrea să schimb doar jantele, nu și anvelopele, ca atare sunt interesat doar de 17" cu caracteristice lor pentru O4, 205/55/17 pentru că jante pe 18", cu tot cu anvelope noi, ar costa undeva la vreo 8000 lei și... mă cam depășește. 

 

Dacă e offtopic rog moderatorii să mă scuze și să șteargă postarea, însă nu vreau decât să îmbunătățesc aspectul mașinii. 

 

Mulțumesc!

Screenshot_20231113_102101_Gallery.jpg

Screenshot_20231112_190916_Chrome.jpg

Screenshot_20231112_113414_Chrome.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a avea o idee asupra preturilor poti arunca un ochi aici: https://bradytrade.ro/eshop?104-model-auto_octavia-iv=717

Poti cere oferta si la alti dealeri, comparativ, eu pt anumite accesorii am platit mai putin la alt dealer.

Parere personala, nu-mi place cand se schimba aspectul OE al unei masini, asa ca incearca sa folosesti jante OE de Octavia 4, minimul pt ce ai tu acolo sunt Pulsar r17 dar ceea ce cauti cu adevarat sunt Perseus ,Comet sau Braga, toate antracit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@akonperfect adevărat ce spui. Nici mie nu îmi place și nu intentionez să pun piese aftermarket pentru că ar strica aspectul. Ar fi un chici. Tocmai din acest motiv am făcut apel la cunoștințele colegilor de forum.

 

M-am tot uitat și eu la cele de la Brady, au multe, dar în afară de PULSAR și LYRA nu e nimic compatibil cu O4 pe 17".

 

Cele de la 18" în sus recunosc că sunt destul de aspectuoase, dar nu aș vrea urc mai sus de 17" pentru că drumurile noastre sunt praf și un set de jante pe 18" cu anvelope cu tot sunt destul de scumpe.

 

Modelele pentru alte state au oare o gamă mai largă de jante decât cele pentru noi?

Mă gândesc că poate găsesc afară ceva de origine și pentru O4.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

35 minutes ago, Gabriel*77 said:

 

 

Modelele pentru alte state au oare o gamă mai largă de jante decât cele pentru noi?

 

Nu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 11/13/2023 at 3:46 PM, Gabriel*77 said:

O4 jante pe 17" interesante NU are, iar cele pe 18" mi se par mari și ineficiente pe drumurile noastre, deși majoritatea sunt frumoase.

Mie oricum mi s-a parut de cand ti-ai configurat masina ca jantele alea nu se lipesc pe culoarea pe care ti-ai ales-o, insa n-avea rost sa mai vin si eu cu recomandari pe langa cele pe care le primeai deja. Acum pentru ca in sfarsit accepti ca pare mai interesanta masina cu mai mult negru in partea inferioara SI pentru ca ti-au placut cele de pe Golful din postarea anterioara, imi spun si eu parerea pe care o aveam inca de cand ai configurat:
O4 ARE jante interesante pe 17", se numesc Pulsar Aero si mi se pare ca arata excelent pe culoarea masinii tale; eu le-am avut pe Octavia mea gri deschis. Acum ce sa spun... fiecare cu gusturile lui!

 

 

Screenshot 2023-11-14 at 18.01.54.png

Modificat de SkOmk4
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu spun doar atat "Perseus - antracit"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@SkOmk4Știu ce spui, însă de la începutut am zis că Pulsar NU îmi plac. Crezi că dacă îmi plăceau luam Rotare argintii?

Acum o lună jumate Pulsar era în ofertă la Brady la 900 lei bucata. Azi este 1400 lei. M-am gândit la a le cumpăra la 900 lei, dar repet... NU ÎMI PLAC. 

Variantă la ele ar fi Lyra, dar... poate găsesc ceva mai bun.

 

@zidanneCu toată considerația și pentru Perseus, dar nu e pe gustul meu.

 

Din păcate, Octavia 4 are jante urâte pentru modelele "normale" până în 17" inclusiv, (după gusturile mele) și nu prea ai din ce alege. În schimb cele de la 18" în sus sunt altceva. 

 

De ce zic de 18" că îmi plac, dar nu mă prea încântă?

 

În primul rând e vorba de confort. Banuiesc că 18" prin București e un calvar pentru articulații. Simt oarecum tot cu cele de 17", deci... sunt în mari dubii.

 

Al doilea aspect e cel legat de costuri. Dacă nu prind vreo ofertă la ei în primăvara nu prea mă încântă ideea să dau 8-9000 lei pe ele.

 

Îmi place modelul Vega, Comet (cel în două nuanțe) Braga (tot in două nuanțe) și cele de la Arene Wheels (nu știu ce model sunt) însă toate sunt pe 18.

Ce de nu o fi făcut modelele astea și pe 17!?!?!?

 

Cam astea sunt gusturile mele și așa cred eu că mașina arată altfel.

 

Screenshot_20231115_173955_Chrome.jpg

Screenshot_20231114_093532_Gallery.jpg

Screenshot_20231114_093520_Gallery.jpg

Screenshot_20231113_185021_Chrome.jpg

Screenshot_20231113_185011_Chrome.jpg

Screenshot_20231113_184842_Chrome.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

15 minutes ago, Gabriel*77 said:

Ce de nu o fi făcut modelele astea și pe 17!?!?!?

 

Ca asa e moda acum, jante cat mai mari. Pana si la Formula 1 s-a marit diametrul jantelor anul trecut (de la 13 la 18), dar acolo e mai mult din considerente de a limita performanta masinilor, stiu ca pare contraintuitiv, dar jante mai mari -> performante mai slabe de cele mai multe ori. Acum am impresia ca si suspensia e mai moale la masinilie care vin cu jante mari din fabrica si deci nu se simte asa inconfortabil cu jante mai mari. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sfat, daca mi permiti...

Nu merg mai mult de 18 inch maximum, de preferat, pe  17 inch.

Eu am 245/45/18 pe o masina, si 245/35/20, pe o alta.

Am spart deja doua anvelope pe 20 inch, 3.000 lei, nu te sfatuiesc sa pui mai mult de 17 inch, max.18 inch.

Stiu, sunt masini diferite, dar nu conteaza...

Modificat de theo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mai tin minte ce anvelope ai dar, de la 205/55/17 sau 225/50/17 la 225/45/18, diferenta la talon de vreo 10mm… 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!