Jump to content

Jante si anvelope - DOAR specifice Octavia 4


TDR
 Share

Postare recomandată

Ideal ar fi să ai un ET mai mic la janta mai lată, altfel va ieși în afară cu aproape 7 mm.

7.5x18 cu ET48 are ca echivalent 8x18 cu ET41.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@krygod_ro J-ul (prima cifra, pentru vehicule de pasageri e J, parca) este latimea jantei in inchi. In mod normal trebuie vazut daca anvelopa se poate monta pe janta (de ex Pilot Sport 4 225 40 ZR18 permite J=7.5-9).

ET-ul este offsetul. Cu cat mai mare e, cu atat intra roata mai mult sub aripa. Daca e prea mare, eventual luand si o janta cu J marit poti ajunge sa ai belele la montaj. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 1 oră, MyKe a scris:

Ideal ar fi să ai un ET mai mic la janta mai lată, altfel va ieși în afară cu aproape 7 mm.

7.5x18 cu ET48 are ca echivalent 8x18 cu ET41.

Gresit. Nu are acel echivalent. Latimea de 8 plus ET41 va face o diferenta de 13mm fata de latime 7.5 a jantei cu ET48. Se adauga la diferenta de et si 1/2 din diferenta de latime a jantei care va veni spre exterior.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

7.5 x 25.4 = 190.5 mm.

190.5 /2 cum bine zici, rezultă 95.25 mm. Plus 48 mm (offset-ul), total ~ 143 mm de la butuc până la marginea interioară a jantei.

Ăsta ar fi reperul, fiind janta originală.

 

8 x 25.4 = 203.2 mm

203.2 /2 = 101.6 ~ 102 mm.

Cât trebuie să aduni ca să ai aceeași distanță de la butuc la marginea interioară a jantei?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, MyKe said:

Ideal ar fi să ai un ET mai mic la janta mai lată, altfel va ieși în afară cu aproape 7 mm.

M-am grăbit, am vrut să zic că va intra în interior cu aproape 7 mm.

De ieșit în afară va ieși oricum, și cu ET41 și cu ET48. Dar ET41 te asigură că pe dedesubt va fi la fel ca înainte. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Intrebare.....la modelele cu 205/60/16 stie cineva daca se poate pune 205/55/16 si aici ma refer daca este trecuta aceasta dimensiune undeva in carte?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 11/23/2021 at 11:22 AM, alexandru_28 said:

Intrebare.....la modelele cu 205/60/16 stie cineva daca se poate pune 205/55/16 si aici ma refer daca este trecuta aceasta dimensiune undeva in carte?

Eu am folosit setul de la O3 cu michelin alpin 6 205/55 R16 si este perfect ok, am facut asta pt ca mai merge 1-2 ani de folosinta. Dar ca recomandare daca le achizitionezi acum, ia 205/60 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Noroc,  putin ajutor, un sfat... am o pereche de anvelope cu jante

 205/50/17. ...am observat ca acum sunt 205/55/17.... ce sa fac?? Pot merge asa cum ele pe Octavia 4??

Trebuie să merg la RAR să le trec in carte ??? Sau trebuie sa le scot pe astea cu 50 si sa iau cu 55??? 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca nu le ai in care, dpdv legat nu ai voie cu ele. Ca sa ti le treaca in carte trebuie sa aiba masina omologare pentru dimensiunea aia si de obicei in carte iti trec deja dimensiunile omologare la "Alte mentiuni". 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, le pot omologa la RAR...? Plătesc, am înțeles ca poti face asta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Octavia 4 a venit cu alte dimensiuni din fabrica. Nu o sa omologheze nimeni la RAR 205/50/17 daca in COC apare 205/55/17. 

 

Sa confirme un coleg cu O4 ce dimensiuni are pe capacul de la carburant sau in CIV. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine cu 2.0 200 cai 4x4 apar astea în CoC și CIV:

- 205 55 17

- 225 45 18

- 225 40 19

 

Legat de omologat, pe lângă faptul că șansele sunt spre 0% să ți le omologheze pe alea vechi, mai și dai o căruță de bani pe asta, bani din care, vânzând eventual și roțile vechi, luai niște jante și cauciucuri ok, care sunt potrivite pe O4. 

 

Eu personal nu mi-aș bate capul cu asta, dar fiecare cu piticii proprii de pe creier bineînțeles. 😊

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand o sa vada preturile pentru reomologare, o sa le dea de pomana pe alea care le are.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact aia zic și eu.

Nu am reușit niciodată să înțeleg fazele astea cu roțile vechi care au "un pic" alte dimensiuni decât cele noi. De ce insistă lumea să le folosească, înafară de comoditate... Mă rog, altă discuție pentru un alt topic și o altă zi. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@tbege ai 200 de cai, e normal ca 205/60R16 92V 6.5Jx16 ET46 sa nu apara cand ai discurile fata de 340mm.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@zidanne  da, știu că nu "înkepe" roțile de 16" pe a mea, eu ziceam că nu înțeleg de ce insistă lumea pe roțile de la altă mașină când în CoC și CIV scrie altceva.

Că nu stă (aproape) nimeni să te verifice e altă treabă (întreabă-mă dacă mi-au verificat asta la ITP vreodată) dar asta nu înseamnă că le poți pune pe mașină... 

Modificat de tbege
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@tbege ehh... M-au verificat pe mine. La CASCO :)) Ca nu stiau ca pe O3 exista si 225 40 ZR18 92Y, 7.5Jx18 ET51 

 

LE Lumea insista pentru ca scumpul mai mult pagubeste, cum zice Anton Pann. 

Modificat de zidanne
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt romanisme..mai ales la o masina noua nu se justifica. Ba chiar este o ocazie buna de a pune anvelope noi.

La jante sa zici ca mai poti modifica usor ET (cele de fabrica oricum stau mult sub aripa) sau latime foarte putin ( de la 7.5 la 8 spre exemplu ), cat timp nu ies de sub aripa, insa la anvelope mi se pare o greseala sa se mearga cu anvelope neomologate.

Unde mai pui ca diametrul la 205/50 e mai mic decat la 205/55

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mulțumesc pentru lămuriri, eu jantele si anvelopele le aveam noi, acum voi dona la cineva care are nevoie de ele si imi cumpăr anvelope noi ... jantele sunt ok.

Nu as pune pe orice masina ceva vechi. Cel puțin nu eu...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

Salut.

Urmeaza sa schimb rotile de vara si ma tot uit la ofertele reprezentantelor la set complet janta plus roata. Cele de aliaj de 16 par interesante cu Bridgestone pe ele dar la 4400 sau 4600 roni nu le mai gasesc asa atractive. Am gasit de otel cu specificatiile care trebuie 6.5x16 5x112 ET 46 ML 57.1 la pret bun si anvelope la pret nebun, total 2800-3000 roni. La cele actuale am senzori de presiune.

La cele de le voi lua mai trebuie sa pun senzori sau le las fara pe perioada iernii? Inafara de eroare in bord / notificare mai are alt comportament masina (un prieten imi spunea de masina lui un mercedes model 2007 ca nu mai tragea masina intra in gen limp mode).

Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inca n-am auzit de limp mode de la senzori de presiune la nicio masina.

3 ani am mers cu jante fara senzori pe alta masina ( nu din grupul VAG ) si in afara de martor in bord n-am avut nicio pb.

La actuala nici n-am mai luat inca un set de jante, le-am folosit pe cele ale masinii si pt iarna. in afara faptului ca petreci maxim cu 1h in plus pe an 30min toamna, 30min primavara la schimb de anvelope, nu am putut remarca un disconfort substantial sa merite inca un set de jante ( daca iei table si sunt ieftine e ok, dar inca un set original de jante de aliaj costa ceva ).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

32 minutes ago, mocasini said:

La cele actuale am senzori de presiune.

E vorba despre O4 style 2022? Esti sigur ca are senzori de presiune? Eu am TPMS indirect, nu direct.

Si eu imi bat capul in perioada asta cu pregatirea setului de iarna, parca n-as da cei 4.400 lei pe setul de la Skoda - mai ales ca nu-mi plac jantele alea din oferta. La anvelope am oscilat intre Bridgestone si Continental - astea fiind constant intre primele 3 in majoritatea testelor recente, alaturi de Michelin care mi se par prea scumpe. Pentru jante tot scanez OLX-ul; sunt vreo 2 firme care au jante SH (unele OEM) in stare foarte buna, dar mai astept poate apar si modele mai interesante. In zona 1.500-1.600 lei/set sunt cateva oferte. Alternativ, prin Emag se pot gasi modele aftermarket pana in 2.000 lei/set; acum depinde de gusturile fiecaruia...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!