Jump to content

Sfaturi de achizitie si configurare Octavia 4


cristi511
 Share

Postare recomandată

alexandru_28

Eu am dat 16.000 euro pe Ambition-ul meu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta era raspuns la intrebarea cui ?

Pe de alta parte, mai conteaza si cand ai comandat, sunt multi care au comandat in prima parte de 2021 la preturile vechi si masina a venit in 2022 cand si rabla s-a marit ca suma. 

Sa vii sa arunci cu sume fara sa justifici e simplu dar pueril!

Modificat de akon
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

7 hours ago, Gelutzuuu said:

Pe Octavia 4 exista optiunea "functia de asistenta la urcare" (acea miscare inapoi a scaunului soferului pentru facilitarea coborarii, la intreruperea contactului si revenirea in pozitia memorata, la punerea acestuia)?

Desi nu ma pasioneaza functia, am cautat acum in Aplicatiile de OBDeleven si nu gasesc "Easy Entry" pentru Octavia, desi vad ca pentru Formentor exista - si cred ca electronica din spate este exact aceeasi.

Posibil ca unii care si-au dorit functia, sa fi gasit si codarea. Recomandarea ar fi pe cat posibil sa eviti 1-click apps si sa codezi "manual" daca gasesti ceva.

Screenshot 2024-01-22 at 14.35.59.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexandru_28
2 hours ago, akon said:

Asta era raspuns la intrebarea cui ?

Pe de alta parte, mai conteaza si cand ai comandat, sunt multi care au comandat in prima parte de 2021 la preturile vechi si masina a venit in 2022 cand si rabla s-a marit ca suma. 

Sa vii sa arunci cu sume fara sa justifici e simplu dar pueril!

Pentru Gabriel era raspunsul.... la intrebarea "daca un Style depaseste 15.000 costul de productie". 

Nu vad ce e de justificat intr-o discutie in care se dezbat "toate" preturile importatorilor si nu numai.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Quote

Posted October 12, 2023

Oare o depăși 15.000 € costul de producție al unui Style standard?

Doar ca intrebarea era pusa acum 4 luni,  cu multe posturi in urma, puteai cita postul respectiv.

Plus ca tu nu raspunzi legat de costul de productie

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La costurile de productie se adauga si costurile de administratie si cele de vanzari. Eu zic sa se faca un nou topic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare.. venit saptamana trecuta. pe final. o Octavia 4, Style - 2.0 tdi 85kw, cu ceva optionale decente:

-dsg7,

-jante 17

-clima 3 zone

-navigatia mare de 10.25"

-scaune si bancheta incalzita

-scaune electrice si cu memorii (ambele)

-oglinzi rabatabile electric, electrocrom, senzor unghi mort

-sign assist, hba (interesant ca a venit cu camera A5 in parbriz si nu in oglinda)

-senzor ploaie/lumina

-senzori parcare fata/spate(pe fata fiind doar 2 acum)

-drive selection mode

-virtual cockpit, volan 2 spite cu comenzi, padele si incalzit

-incarcare wireless in consola, carplay wifi

-stoputi top led, proiectoare led.. farurile din pacate standard led (faza lunga+scurta led)

-spalatoare faruri

Am bifat altele la care retrofitul ar fi fost mult mai greoi. Din pacate cele standard au o distributie f proasta a luminii.

 

... total 35k.

O sa detaliez pe topicul dedicat.. Am urmarit pana acum discutiile, dar fiind setat pe diesel, nici nu a intrat in discutie benzina.

Chiar daca e motorul de baza, se misca decent avand in vedere cuplul de 300NM si Dsg7

 

Zi buna

.PHOTO-2024-01-18-17-16-48.thumb.jpg.86cead2529f7703039d752e32b286eb6.jpgPHOTO-2024-01-18-17-16-30.thumb.jpg.3e423cc587f34b3c17f640d66d2d5c28.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexandru_28
1 hour ago, halamadrid said:

Doar ca intrebarea era pusa acum 4 luni,  cu multe posturi in urma, puteai cita postul respectiv.

Daca este vorba despre a cita postul, ai dreptate, mea culpa! Daca nu, hai sa nu mai facem pe adminii din orice rahat!

Cat despre costul de productie, gandeste-te cat de jos pot vinde pentru a face totusi un profit. Nu mai vorbim despre preturile de acum sau de a fi pe 0 la o vanzare!

 

@ili2k2 sa o stapanesti sanatos si fara probleme!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

39 minutes ago, ili2k2 said:

sign assist, hba (interesant ca a venit cu camera A5 in parbriz si nu in oglinda)

Sign Assist adica Traffic Sign Recognition? Prin HBA presupun ca te referi la asistentul de faza lunga...
De ce e surprinzator ca e camera in parbriz, nu asa este normal/standard? Ce am vazut la modele mai vechi in oglinda (presupun ca te referi la capacul de plastic de pe spatele oglinzii), in general erau senzori de lumina.

 

 

47 minutes ago, ili2k2 said:

senzori parcare fata/spate(pe fata fiind doar 2 acum)

Esti sigur ca sunt doar 2 senzori pe fata? 2 sunt clar vizibili de-o parte si de alta a numarului, dar uita-te mai atent si in zona cu plastic negru - deasupra fiecarui proiector ar mai fi cate un senzor...

 

 

Screenshot 2024-01-23 at 13.35.07.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@SkOmk4 

1. pana acum la Mqb doar la DLA/Matrix venea cu camera A5.. la HBA (asistent faza lunga) veneau cu camera in oglinda (vazut la cateva Passat B8/Golf 7). Probabil ca in conjunctura cu Traffic sign recognition au montat asa sau chiar au renuntat de tot la varianta in oglinda. Oricum e de bine pentru ca usureaza pe viitor retrofit la led-matrix.

Sensorul de lumina faruri a fost tot timpul in parbriz, pana si la G4.. Senzorul din oglinda de lumina, era doar pentru oglinzile  electrocrom si nu pentru faruri.

2. senzori, nu am fost atent,ai dreptate ( mai ales la ce vreme e acum afara). Oricum tot ce era posibil la Skoda, la Rapid aveam pe spate doar 3 !, iar pe unitate imi arata tot 4.

ms.

 

Modificat de ili2k2
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ili2k2 , In primul rand sa o stapanesti sanatos si fara evenimente neplacute.
1. Cel mai simplu si probabil necostisitor retrofit este la volanul in 3 spite (cel sport/vRS) + activare TA (travel assist), din punctul meu de vedere se descurca excelent in regim de autostrada fara TSR (din ce am citit creeaza numai problem pe drumurile patriei, cand raman indicatoare "aruncate").

2. din pacate retrofitul la matrix este destul de costisitor, deoarece pentru activarea maticei LED este nevoie de FEC/SwAP code (din cunostintele mele de pana acum). Mai multe informatii iti poti colecta din: https://forum.obdeleven.com/post/89015/thread
 

Modificat de dj.martzian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ili2k2 sa o stapanesti sanatos si configurata foarte ok. Ca parere personala: volanul ala in 2 spite e oribil! Daca gasesti, in timp, unul in 3 spite cred ca e mai fain. Sau te obisnuiesti cu el asa 🙂

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multam de info.. Volanul deocamndata e ok, marea dezamagire sunt farurile.

Chiar daca sunt led, atat pe faza scurta, lunga si cu HBA, lumina are foarte multe pete, puternica dar neuniforma.

*facand comparatie cu Superb 3 Bixenon DLA, pentru ca fata de i3 led adaptiv nici nu are rost sa comparam.

 

LE: vad ca volanul nu e scump si ar merita upgrade-ul.

 

 

Modificat de ili2k2
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, Xman_ghio said:

volanul ala in 2 spite e oribil! 

 

Mie mi se pare ca ala in 3 e cum zici tu😉

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tzuicomicina
6 hours ago, ili2k2 said:

O sa detaliez pe topicul dedicat.. Am urmarit pana acum discutiile, dar fiind setat pe diesel, nici nu a intrat in discutie benzina.

Chiar daca e motorul de baza, se misca decent avand in vedere cuplul de 300NM si Dsg7

 

Nu cumva e DQ200 cu motorul limitat la 250Nm?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@dj.martzian - acum am avut putin timp sa mai ma uit, inclusiv pe link-ul de la tine.. avand HBA am si codul FEC deja in BCM. Camera A5 pentru Trafic Sign Recognicion este... mai trebuie 4B, dar nu e musai acum de facut upgrade-ul.. Sa scapam de iarna, de prima revizie..

@Gelutzuuu - nici la mine nu am gasit functia easy entry (am setat memoria la scaun, am atasat-o de profil, etc) dar nu am gasit nimic de easy entry/open.

 

Stiu ca s-a mai discutat, si da din clima se poate seta in functie de temperatura, sa porneasca la frig atat incalzirea in scaune si volan, inclusiv pe ce treapta de putere.

 

Intre timp am mai vazut ca am iluminare ambientala si iluminare la picioare, fata-spate, si RGB (dar parca mai greoi decat la Superb de configurat nuanta).

Mai descoperim una alta (nici nu am stat atent sa ma uit ce contine versiunea Style in standard).

Modificat de ili2k2
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Xman_ghio: De acord! Eu am stiut ca primul retrofit pe care il voi face este "volanul capacitiv si cel sport", din momentul in care am ridicat masina de dealer. Din pacate in cazul meu Iunie2021, nu am putut modifica nimic la configuratia existenta cu pretextul ca dealer-ul avea deja masina in precomanda si trebuia sa ajunga in 4-5 luni, ceea ce s-a dovedit a fi o mare abureala, livrarea s-a facut in August 2022(livrarea standard 12luni la vremea respectiva). Asa ca pana in vacanta de iarna retrofitul era finalizat.
@ili2k2: Iti recomand sa urmaresti pe olx sau diverse site-uri de piese auto. Sunt cunoscute problemele cu senzorul capacitiv din noile volane din grupul VAG(VW G8, Cupra, Formentor, etc) solutia temporara la vremea respectiva a fost un TPI prin care grupul(inclusiv SK) inlocuia volanele pe garantie(care bineinteles ca au ajuns in piata, probabil in felul acesta si-au mai recuparat pierderea). Ulterior a fost lansat un nou TPI cu un update de soft la camera(A5). Eu de exemplu am gasit un vanzator ce adusese un intreg lot de volane dintr-o reprezentanta din Germania. Poti sa-ti spun ca a fost intr-o stare excelenta fara absolut nicio  urma de uzura pe el, doar cu mici urme pe spate de la demontarea aibag-ului. Montajul este plug&play, airbag-urile de pe cele 2 volane sunt identice, un retrofit de 10, max 30min si cu codarea aferanta de TA. Cum spuneam si in mesajul anterior, eu nu as mai concepe mersul in regim de autostrada fara TA. Pentru mai multe detalii putem sa facem schimb de nr de tel in PM.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@tzuicomicina - ai dreptate.. acum vad in brosura... 

MT/AT -  300NM/1,600–2,500RPM (250NM/1,500–3,250RPM) 

 

@dj.martzian - asta a fost motivul pentru diesel (undeva la 4k km/luna, 90% autostrada). Am luat tempomat simplu.

Pe Superb am ACC cu traffic jam, cel de la 0-160, si nu stiu daca l-am folosit de 2 ori. Idem pentru i3. De asta nu l-am bifat, dar daca e simplu de activat, il activam..

Modificat de ili2k2
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Frumoasă, dar păcat că nu ai luat Matrix. Face toți banii, crede-mă. Cei care au îți pot confirma, plus că dă alt aspect mașinii.

La ce configurație ai avut, 1000 euro ce mai conta?

Dar fiecare face cum crede și cum dorește cu bugetul avut.

Totuși, de ce 20.tdi cu 85 KW? 

 

Eu am 1.5 tsi, manuală ȘI SUNT DEZAMAGIT DE CUTIA DE VITEZE. Nu trage că O3 1.4 tsi.

D E Z A M Ă G I T !!

 

Să o stăpânești sănătos!

 

Nu pleca de acolo cu ea fără casco.

 

Din păcate eu pe a mea trebuie să o duc în service că mi-a "șters-o" cineva și trebuie schimbată bara și o aripă față plus un far Matrix care e doar desprins dintr-o clemă.

 

Sper să o facă la fel cu vopseaua cei din reprezentanță.

 

Scuze de offtopic!

Modificat de Gabriel*77
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mai merita luate cutii manuale la modul in care sunt etajate acum. Cand treapta a 3-a la un 1.5TSI 150CP poate ajunge la 170km/h deja e neinteresant. Plus lipsa franei de motor si asta de ceva timp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ideea e că ajunge greu acolo. Zici că are ceva sub pedală.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Gabriel*77 Casco am facut inainte sa o ridic! Poza e facuta cand schimbam anvelopele de iarna, ea venind cu cele de vara.

Trebuia sa ma incadrez intr-un buget. Am mers pe premiza ca nu or sa fie asa rele farurile standard cu led, mai ales  avand led pe faza scurta, lunga si lumina lunga automata. 

Daca era de ales intre halogen si matrix, nici nu mai exista dubiu (renuntam pana la si navigatie).

De exemplu: am preferat sa iau bancheta incalzita si clima pe 3 zone, geamuri sunset spate - ca sa stea copilul confortabil in spate.

 

2.0 tdi, pentru ca la cat merg, benzina nu era o optiune (la minim 4k km/luna). Mai intra in carti Octavia iv, dar se misca greu fondurile pentru pj si riscam, mai ales cu termenele mari de la Skoda.

Vechiul Rapid luat in 2018 a facut pana in 2023 -> 240.000km (si sincer, fara nici o problema majora). Sper si Octavia sa aiba fiabilitatea Rapidului.

De ce nu mai mult de 85kw.. pentru mers zilnic si legal e suficient, si binenteles ... buget. Pentru fun electrica e best.

Dsg-> pt ca Superb dsg7, electrica fara cutie, si cum zicea si colegul in ziua de azi cutiile manuale au treptele foarte lungi pentru motoarele stock. 

 

Maine daca tot suntem liberi, o sa ii dau o spalare si o prezentare in aria dedicata.

 

le:" Zici că are ceva sub pedală" .. pentru asta am apelat la Voinea si a rezolvat.

Modificat de ili2k2
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Păi la Style Sunset-ul nu vine standard?

Eu așa știam, dar poate nu știu bine.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti zic din experienta, ai eu am luat sunset si nu m-a ajutat foarte mult cu copilul deoarece tot timpul se plangea ca ii bate soarele foarte tare in fata. Cum a venit vara am pus folie pe spate si totul e perfect acum.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@BeciAcusticDa, așa e. Perfect adevărat. Sunset-ul nu oferă aproape nicio protecție, sau cel putin eu unul nu am observat-o.

 

E o chestiune strict de design.

 

Personal am sunset pe mașină, însă nu am pus și nu pun folie pe geamurile spate pentru că îmi reduce mult vizibilitatea și pentru a evita neplăcerile cu desprinderea acesteia pe la colțuri dat fiind coborârea/urcarea geamurilor și a nu deteriora, la desprinderea ei, a instalației de dezaburire de pe lunetă. 

 

Este o opinie personală și nu o recomand ca a fi universal valabilă, ca atare cine dorește să-și monteze, e liber să o facă. 

 

Adevărat că în zilele toride în mașină e ceva mai "răcoare", dar repet, reduce mult vizibilitatea noaptea.

 

@ili2k2Dacă zici că circuli mult extraurban, bănuiesc că și noaptea, Matrix-ul era ceva ce trebuia luat (în opinia mea mult mai important decât clima în trei zone, mașina are 2m³ de aer și am mari dubii că face diferențe vizibile, și o folosești două luni pe an)pentru că pe drumuri cu iluminat slab sunt excelente. În oraș sau zone luminate nu le simți prea mult.

 

Am condus O4 cu Matrix și fără și pot spune că e o diferență notabilă. 

 

Dar fiecare cu prioritățile lui.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!