Jump to content

Sfaturi de achizitie si configurare Octavia 4


cristi511
 Share

Postare recomandată

Downsizingul si introducerea supraalimentarii (turbocompresor) sunt strans legate. Deci si 1.5 TSI este tot un downsizing.

Fara legatura cu downsizingul poate ca 1.0 TSI nu este suficient de puternic sa duca multumitor o caroserie de 1300 kg + incarcatura. Dar nici un 1.5 MPI nu ar fi multumitor. Poate ca un 2.2-2.5 MPI ar avea performata unui 1.5 TSI?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Xman_ghio

Asa si un 3.0 poate fi tot un downsize fata de un 5.0 🙂

 

Motoarele 1.4-1.6-1.8 sunt dimensionate ok. Cele 1.2 si 1.0 erau subdimensionate si forjate maxim ca sa scoata toata puterea posibila si imposibila.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce înseamnă forjate maxim? Aceste motoare au putere și cuplu maxim pe o plaja lunga de turații.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A apărut în configurator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si cum stam la pret ? S-a scumpit ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@akon 2.0TDI DSG cu cateva chestii 42000

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vizitator

Motorizarea 1.5 TSI 115 CP pleaca de la 25000 EUR. Motorizarea 1.5 TSI 150 CP pleaca de la 27350 EUR. Motorizarea 2.0 TDI pleaca de la 28350 EUR>. Pentru cutia DSG se mai pun aproximativ 2000 EUR. Deocamdata doar nivelul de echipare SELECTION. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

58 minutes ago, akon said:

Si cum stam la pret ? S-a scumpit ?

Tocmai am configurat eu ceva similar cu ceea ce-am comandat in Sept.2021 (livrata in Sept.2022) si este cu aproximativ 15% mai scumpa, 38.700 E - asta comparand strict preturile din Configurator.
In realitate, cu reducerile pe care le-am prins atunci cand am comandat (Clever Pack,i Clever Pack+, reducerea dealer si program Rabla) pretul actual din Configurator este cu 33% mai mare decat am platit efectiv acum mai putin de doi ani. (nu cred ca reducerile totale cumulate se apropie de cele de acum 2 ani)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda, poate le mai regleaza, in functie de comenzi.

Mi se pare aberanta diferenta de 2300E intre 1.5TSI 115 vs 150. 

Pe mine m-au pierdut cu interiorul, si daca dai 3200e pt interior maron tot ai stalpi si plafon gri de genul kia '98. Trist !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

andrei_221

pai e logic, 1.5 tsi 115 cp este la pretul de 1.0 tsi. 

asa era diferenta de pret intre 1.0 si 1.5, cam 2000 euro

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AndreiSergiu1991

M-am urcat azi intr-o Octavia 4 si mi s-a parut foarte ciudat ca ecranul de pe consola centrala era usor orientat catre pasager, nu catre sofer. Si voua vi se pare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu. Masina era noua ?

 

@andrei_221ma refer la faptul ca daca cel de 115 suporta remap,clientii o sa caute optiuni si tot ei au de pierdut. In fine, deciziile lor.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AndreiSergiu1991

Da, la brady in reprezentanta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, akon said:

Nu. Masina era noua ?

 

@andrei_221ma refer la faptul ca daca cel de 115 suporta remap,clientii o sa caute optiuni si tot ei au de pierdut. In fine, deciziile lor.

 

Nope. Ai motor ceva mai puternic, cu cuplu mai mare, mai relaxat si in 4 cilindri la pretul unui teoretic 1.0TSI. Cati din posesorii de Octavia 1.0TSI crezi ca si-au facut tuning la motor, 1%? Ca masina e foarte scumpa aici cu totii suntem de acord, dar si daca era 1.0 avea acelasi pret, motorul probabil e castrat pe undeva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar daca are doar 115cp, din specificatiile aparute pe net are 220Nm, ceea ce e mai mult decat declarau pentru prima versiune de 131cp si 200Nm. Eu zic ca e un mare pas inainte fata de 1.0. Un tuning sigur il aduce in zona de 150cp si peste 250Nm. Motoarele noi par sa aiba rezerve considerabile de putere, dar sunt gatuite din cauza emisiilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@dercos remember 1.6TDI? CAYB CAYC CAY;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5 hours ago, dercos said:

Nope. Ai motor ceva mai puternic, cu cuplu mai mare, mai relaxat si in 4 cilindri la pretul unui teoretic 1.0TSI. Cati din posesorii de Octavia 1.0TSI crezi ca si-au facut tuning la motor, 1%? Ca masina e foarte scumpa aici cu totii suntem de acord, dar si daca era 1.0 avea acelasi pret, motorul probabil e castrat pe undeva.

sunt total de acord, poate nu m-am facut inteles, eu in calitate client as prefera sa dau 4-500 pe un remap la 115 decat sa dau 2300 pe 150 de fabrica=> Skoda a pierdut un client la motorul de 150. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acidone77

Cat e garantia 4 ani, nu stiu cati se arunca la resoftare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@akon nu neaparat. Fiecare gram de CO2 peste limita de 98g ii costa... 98E (asta daca nu s-a schimbat) 

Vad in configurator ca, la manuala cel putin, diferenta e minima. vreo 2-3g. 

Daca luam in calcul ca in loc de doua linii raman cu una (mult spus linie, mai repede produs) deci mai putina dezvoltare (norma de poluare e Euro 6 EA) - fac ceea ce au facut cu 1.6 si 2.0TDI. Probabil ii costa prea mult dezvoltarea/certificarea. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

andrei_221

da, conform inginerilor de la VAG , e mai usor pentru ei sa respecte emisiile la motor mai mare.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci, acum daca vrei neaparat si ceva pentru ceata trebuie musai sa-ti iei noul matrix. Iar lampile spate full LED se regasesc numai la pachet cu altceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gabriel*77

Se pare că s-a schimbat ceva prin configurator și nu prea mai poți echipa o mașină cu ceva fără să fii forțat să "completezi" cu alte opțiuni cu care vine la pachet acel ceva.

 

Am văzut că phoenix orange lipsește din cinfigurator la fel cum lipsește și 2.0 tsi, sport line sau RS.

Cel puțin momentan... așa aș vrea să cred.

 

Ai mai multe variante pentru tapițerie, ceea ce nu se întâmpla în aprilie anul trecut când am comandat eu O4 și jantele pot fi și pe 18" la prima variantă de echipare, ceea ce iarăși zic, nu erau anul trecut în posibilități. 

 

Personal nu îmi place la actualul model lipsa luminilor de ceață, fizic, pentru că pe lângă lumina specifică aveau, în opinia mea, un rol important în design-ul mașinii.

De câte ori văd o mașină fără așa ceva îmi dă impresia de mașină ieftină,  dar e o problemă de gusturi.

 

Am configurat și eu un model, asemănător cu Ambition-ul meu în dotări și m-a uimit pretul de 36.000 €. Enorm. Păi un RS ajunge la 50.000.

 

Săptămâna viitoare intenționez să merg la o reprezentanță pentru un drive test cu un 1.5 tsi mild hybrid și voi cere acolo mai multe detalii vizavi de prețurile de achiziție și discount-urile pe care le vor face dealerii.

 

Sunt curios cât va ajunge să coste mașinile peste vreo 4-5 ani, dar eu cred că vor sări lejer de 45.000.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doc Morelli

Stiu din anii trecuti ca dureaza 2-3 luni pana cand intra pe configurator toate optiunile, pachetele si motoarele. La fel si cu reducerile Cleverpack, daca vor mai fi.
Bine ca macar au lasat motorul de 1.5 in toate versiunile. Eu zic ca este best-buy pe Octavia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gabriel*77

Salut, domnilor!

 

O întrebare. 

 

Pentru cei care nu știu, dețin o O4 din septembrie 2023, 1.5 tsi manuală de care nu sunt mulțumit, mai exact de cutia de viteze, în rest mașinii nu prea am ce-i reproșa. 

 

Efect de cangur la plecarea de pe loc și o ușoară zmuceală la a manetei schimbarea treptei din 1 în 2, plus lipsa reprizelor. 

În fine.

 

Mașina m-a costat 28.000 cu rabla și reducerea de dealer, altfel plăteam 30.000. Este Ambition dusă ca echipare 90% Style.

 

La vremea respectivă am vrut manuală și Style venea doar automată, dar am aflat pe pielea mea că manuala nu este precum 1.4 tsi de la O3.

 

Întrebarea mea este (aș vrea răspunsuri pertinente de la cei care dețin și folosesc), dacă merită să o înlocuiesc pe actuala cu un facelift, tot 1.5 dar cu DSG.

 

 

O configurație asemănătoare cu ce am eu, cu câteva lucruri în plus că vin pachete și nu mai poți separa unele dintre ele, ar fi la 31.500. Au reduceri bune din ce am văzut. Vreo 3-4000 €.

 

Probabil că în situația dată aș mai scoate din buzunar vreo 8.000 în contextul în care aș da-o pe a mea la buyback sau aș vinde-o separat.

 

Întrebarea este, și repet, merită?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Gabriel*77 ai facut drive test cu O4 FL 1.5TSI DSG7?

Esti constient ca, frecata 90% in oras, DQ200 nu are viata lunga?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!