Jump to content

Sfaturi de achizitie si configurare Octavia 4


cristi511
 Share

Postare recomandată

3 hours ago, ShMan said:

Salut. Știe cineva care e garda la sol finala după adăugarea pachetului de drumuri grele? Am găsit doar informația ca e crescuta cu 15mm dar nu și la ce valoare ajunge.

Nu stiu pe ce drumuri circuli insa eu daca as configura acum, n-ar lipsi pachetul de drumuri grele si optiunea de geamuri fata laminate. 

Oricum stabilitatea cu suspensia standard este spre mediocru asa ca nu pierzi mare lucru adaugand PDG.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am alte rapoarte la cutie iar Vmax e 230 (cumparata in mai 2020):

 

image.thumb.png.4e0588628e51ef34690df4be1e968e26.png

 

Ce mai inseamna PDG in afara de garda la sol mai mare si scuturi de protectie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@BFlamer, @Doomy Mulțumesc mult. 

 

@akon știu, exact asta ma interesează și pe mine. Trebuie sa schimb masina din dotare si as vrea ceva sa merg si pe drum mai accidentat cu juniorul in natura (a nu se citi offroad extrem, doar drum forestier).

Si chiar nu ma atrag deloc SUV-urile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu e solutie ok pentru drumuri forestiere. Cand face putin balans imediat atingi cu scutul de pietre. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bai dar ce “1st world problems” aveti.

 

@ShMan ia-o normala, aia 1.5cm sunt fix pix. 

 

Sunt la a doua Octvie fara PDG.

Cu prima, am batut Bucegii in lung si in lat. Doar intr-o primavara, pentru a rezolva mici detalii legate de nunta, am facut Trabsbucegii de 16 ori.

 

Cu actuala, cu 225 40 ZR18, ajung cam la doua saptamani pe forestier - ca e Valea Badenilor, ca e pe la Schitu’ lu’ Pahomie, ca e pe drumul de iarna spre Pestera, ca m-am dus pe la Dobresti sau pe la Podul cu florile - masina are jurnal - nu am lovit nimic. In anumite situatii era util AWD… insa daca vrei sa te duci serios pe forestiere, ia un Karoq AWD.  
 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, ShMan said:

 

@akon știu, exact asta ma interesează și pe mine. Trebuie sa schimb masina din dotare si as vrea ceva sa merg si pe drum mai accidentat cu juniorul in natura (a nu se citi offroad extrem, doar drum forestier).

Si chiar nu ma atrag deloc SUV-urile.

Eu o folosesc destul de mult pt pasiunile mele ce includ multe drumuri prin natura si e okish cu suspensia standard dar ar fi mult mai relaxata treaba cu PDG. Sa nu mai zic ca te apropii foarte mult de garda la sol de 17cm ce o au majoritatea Suvuletelor astea pe trending.

Am avut PDG pe Octavia 1 si imi amintesc ca atingeam non stop, exact cum descrie @andrei_221, facea balans. Diferenta este totusi ca 1.9tdi avea baia jos + suspensia foarte moale, la O4 e putin diferit, fiind ceva ceva mai ferma.

 

 

Modificat de akon
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@akon PDG-ul inseamna foarte putin fizic, insa foarte mult psihic. 

Crezand ca PDG e panaceu universal, este posibil ca cineva sa forteze mai mult decat au calculat inginerii de la Skoda. Si atunci se lasa cu baie de ulei sparta. Deci e cu du-te, vino.

 

 

Bine, pe O3FL, eu am 17cm standard si suspensie sport. Si juma’ de scut. De PPR.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prima afirmație se aplica și în alte domenii😂Legat de inginerii Skoda, daca au calculat tot aia ce , ajunși cu mașina la generația 4 tot necesita banda izolera la ușile spate sa nu mai clentane când torsionează caroseria, lasă-mă să mă îndoiesc . Cine nu mă crede sa fie atent când urcă/coboară o bordura.

Concluzia e simpla , eu sunt Pro, tu ești Contra, caz clasic de cerut sfaturi pe forumuri

 😂

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Îmi permit să fac și eu o afirmație vizavi de acest subiect.

 

La achiziția O3 în 2016, cu suspensie normală care e destul de joasă, cei de la Skoda mi-au spus (în urma unor mici scârțâieli apărute la trenul de rulare și cerut remediere pe garanție) că Octaviile sunt făcute să circule pe asfalt, nu pe drumuri de țară. 

 

Un cm adăugat la garda la sol poate face diferența într-o situație limită, extremă, dar nu cred să facă minuni ori vreo diferență vizibilă în viața de zi cu zi. Dacă articulațiile sunt aceleași sau din același material... în afară de bani nu văd nimic "în plus".

Poate o protecție suplimentară a șasiului pentru a nu suferi avarii piesele sensibile sau vitale de pe dedesubt.

 

Dar, să citez un antevorbitor, face bine psihic și autosugestia uneori face minuni.

 

Eu unul nu m-aș încumeta cu o O4, nouă, pe drumuri forestiere decât dacă nu am ce face cu banii și mi se rupe de ea, sau chiar nu am de ales până la primul drum asfaltat. Benevol... exclus.

 

Pentru ieșirea în natură există mașini care sunt special concepute pentru asta, mai ieftine sau 4×4, dar... fiecare alege ce vrea pe banii lui.

 

Totuși, să nu uităm că la problemele unei mașini contrubuim și noi, șoferii, prin modul se utilizare sau drumurile prin care le ducem.

Greierii și alte zgomote, sau problemele, apar  în urma torsionării sau a altor forțe ce pe drumurile line nu ar apărea în mod normal.

 

Este strict părerea mea personală și anume că Octavia e mașină de familie, de mers în vacanță și doar de asfalt.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuturile sunt pentru protecție la praf, mizerie. Atât.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Achizitionezi masina fara PDG si-i  montezi scut metalic ulterior.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In decembrie 2019, cand am vorbit la dealer, mi-a spus ca PDG nu mai are scut metalic. Ca normele UE nu le dau voie pentru ca, in caz de accident, sa cada motorul. Imi recomanda, eventual, protectie sasiu. PDG doar inalta masina 

Daca mi-a spus prostii, spun si eu. Mai bine intreaba la dealer.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4 hours ago, kata133 said:

In decembrie 2019, cand am vorbit la dealer, mi-a spus ca PDG nu mai are scut metalic. Ca normele UE nu le dau voie pentru ca, in caz de accident, sa cada motorul. Imi recomanda, eventual, protectie sasiu. PDG doar inalta masina 

Daca mi-a spus prostii, spun si eu. Mai bine intreaba la dealer.

nu are treaba cu nicio norma, daca ar fi dupa lege, nu ar avea voie nici alte firme sa produca scuturile metalice aftermarket. 

ratiuni de costuri. 

Scutul la PDG e de plastic ranforsat cu fibra. mai sunt niste protectii de plastic la bratele inferioare fata si spate / dupa caz pentru puntea rigida spate.  si suspensie putin mai inalta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

“Sfaturi de achizitie si configurare Octavia 4“, nu calatorii, prognoza meteo, octavia 1, etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 9/27/2023 at 12:40 PM, Cristi_V said:

Scuturile sunt pentru protecție la praf, mizerie. Atât.

N-as vrea sa fiu Gica contra, dar, credeti-ma, PDG face exact ce zice! Eu am acest pachet pe O1, 1.9 TDI, de 19 ani, aproape. Masina mea merge de 19 ani pe drumuri forestiere si alte drumuri grele, iar scuturile metalice au fost extraordinare de multe ori. Am lovit scutul de sub baie de zeci de ori si n-am avut nicio problema cu baia. Scutul meu arata ca dupa razboi, calcat de tanc, baia e intacta!

Acum, timpul a trecut si nu stiu cum e acest pachet in 2023, dar, cred ca mari diferente nu sunt! Va povestesc cand imi vine noua masina!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

diferentele sunt mari. Scutul este de plastic compozit acum al PDG. Iar restul masinii este mai... firava. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema este că Octavia NU stă deloc bine pe articulații pentru a putea fi folosită pe drumuri desfundate.

 

Orice scuturi va avea, nu compensează disconfortul pe care îl simți în mașină pe drumurile sus-amintite.

Nici O3 nu excela, nici O4 nu o face. Nu montați pe ele, pe dedesubt, scuturi care fac fix nimic. Dați banii de pomană.

 

Loganul bate Octavia la articulații. Cu O4 îmi zdrăngăne dinții când trec liniile de tramvai. Cu Loganu nu. 

Cine mă contrazice... e rău intenționat sau nu a condus Logan. De Duster nici nu mai zic 

Octavia e mașină de asfalt și acolo trebuie folosită, nu pe coclauri.

 

Restul e can-can.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Despre O4, la o primă impresie după 2 săptămâni de condus de la achiziție, pot spune că funcționează bine momentan.

 

IMPRESIE BUNĂ  

Nu mi-a dat decât o singură eroare (una legată de senzorii de parcare) la două zile de la intrarea în posesia ei, dar de atunci niciuna și infotainment-ul se mișcă destul de bine. Nu mi s-a blocat deloc.

Toate opțiunile funcționeze perfect.

 

Consumul pare bun, sau cel puțin așa îmi arată computerul de bord. 5 % mers extraurban pe DN-uri și DJ-uri în trafic normal. Crește proporțional cu aglomerația, dar nu mai mult de 7.

 

Matrix Led-ul face și merită toți banii. Evident că pe drumurile luminate nu îl sesizezi decât dacă ești atent, însă pe drumurile neiluminate este senzațional.

 

Pare destul de stabilă pe curbe la viteze de peste 80 km/h, asta, desigur, în limite de siguranță și curbă ceva mai largă, nu vorbesc de cele strânse unde trebuie redusă mult viteza.

 

Pe drum asflatat este foarte confortabilă. Nu se simte nimic în mașină. 

 

Nu îmi consumă ulei. Îl verific periodic și nu pare să lipsească din el. 

 

Nu scârțâie nimic și nu are greieri momentan. 

 

Bordul digital e plăcut, nu deranjează ochiul nici noaptea, nici ziua. Cel puțin momentan, deși se putea mai bine.

 

Interiorul pare bine finisat. 

 

Cutia funcționează bine și nu mi se pare să "agațe" ceva. Treptele se schimbă ușor. 

 

IMPRESIE MAI PUTIN BUNĂ 

Scaunele față, cel puțin cel de la șofer nu este foarte confortabil. La un drum lung simt gâtul și umerii amorțiți și mă doare piciorul drept.

Pe cele din spate nu am stat și nu mă pot pronunța, dar 3 persoane în spate cred că e groaznic deși mașina e spațioasă.

 

Pe drumuri neasfaltate, cele pietruite de exemplu, și cu 10 km/h daca circuli, trepidează de zici că se dezmembrează.

 

Denivelările se simt destul de tare. Linii tramvai, bumpere, etc.

 

Temele bordului digital sunt doar două. Măcar patru să fi fost, dar... 

Nu are funcție de mod zi/noapte a display-ului, așa cum are telefonul mobil, care în opinia mea este foarte util pentru cei cu ochii sensibili.

 

Motorul nu mi se pare a fi prea fâșneț încă, însă o pun pe sema faptului că în rodaj fiind nu e cazul să testez asta.

Are doar 2700 km făcuți 80% extraurban. Poate după 5000 îi văd potențialul, dar rămâne de aflat.

La pornire stă prea mult turată comparativ cu O3 care după vreo 20 secunde turația scădea sub 1000.

La O4 mi se pare că stă prea mult turată la ralanti. 

 

Primele 3 trepte de viteză sunt ok. Celelalte mi se par prea lungi. Trebuie să urci mult în ture pentru a ajunge să schimbi viteza, și timpul se lungește, iar dacă te iei după indicația mașinii... odată schimbată viteza trage un pic greu. Probabil e subturat și pierde puterea, dar... na, pentru consum.

 

Deocamdată cam atât mi-a atras atenția. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2700 km in 2 saptamani, ai mers ceva.

 

Modul zi noapte la display ar trebui sa fie in legatura cu aprinderea farurilor. Nu se micsoreaza luminozitatea bordului cand se aprind farurile? Nu ai optiunea sta prin meniu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca nu asta a vrut sa spuna ci de modul intunecat sau luminos. Luminiozitatea bordului se adapteaza automat nu in functie de aprinderea farurilor.

Modificat de Cristi_V
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@skodamenPar mulți km parcurși în două săptămâni, dar știi cum e. Entuziasmul mașinii noi, însă de regulă nu parcurg astfel de distanțe într-un timp atât de scurt.

 

Am fost un drum la munte, unul la mare și unul în Bucovina. Cu plecare din București. Restul pe lângă casă. 

De aici acest număr de km.

 

Am vrut să o trec de acea mie jumate pe care cartea o menționează ca rodaj obligatoriu.

O conduce și soția și femeile sunt mai novice în ceea ce privește utilizarea corectă a turațiilor și schimbarea treptelor de viteză. 

 

Cum spune și @Cristi_Vnu la micșorarea luminozității mă refer, deși sincer să fiu nu am sesizat-o (nici opțiune de bifat în sensul ăsta nu am depistat), ci la schimbarea automată a fundalului în funcție de lumina naturală.

Evident cu posibilitatea de a bifa sau debita funcția automată, urmare a preferințelor.

Bănuiesc că se putea rezolva prin utilizarea senzorului care activează Light Assistant, dar... 

 

A mea e Ambition, are Swing, și nu știu dacă variantele superioare ca echipare au, deși înclin să cred că nici ele nu au, dar dacă au, cei care cunosc secretul comutării noapte/zi, îi rog să mi-l comunice și mie. La infotainment-ul central mă refer în special, nu la Virtual Cockpit deși el tot display este.

 

Spre comparație, un Opel Astra H, pe care l-am deținut mulți ani în urmă, avea o astfel de funcție și display-ul ziua era alb, iar noaptea devenea bleumarin indigo, cu fonturi contrastante. Ochii îți erau protejați. Probabil o opțiune "demodată".

 

O4 are pe display-ul central posibilitatea de a schimba fundalul, are și unele adaptate modului noapte,  însă nu se schimbă automat și trebuie să "meșterești" în a le aplica sau scoate.

 

Restul secretelor și al surprizelor, plăcute sau nu, urmează să le descopăr. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, Gabriel*77 said:

Nu îmi consumă ulei. Îl verific periodic și nu pare să lipsească din el. 

 

Pe drumuri neasfaltate, cele pietruite de exemplu, și cu 10 km/h daca circuli, trepidează de zici că se dezmembrează.

Denivelările se simt destul de tare. Linii tramvai, bumpere, etc.

 

Pai al nici 3000km cat ulei sa consume? :) Daca i-ai verificat uleiul la predare/primire, si era la maxim, pana spre 10k km nu ar trebui sa-ti faci griji...

 

Presiunea in anvelope e ok? Unii mai uita presiune de transport de 3+ in roti, fata de 2,2-2,3 cat ar trebui sa fie... ar trebui verificata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5 hours ago, Gabriel*77 said:

 

 

IMPRESIE MAI PUTIN BUNĂ 

Scaunele față, cel puțin cel de la șofer nu este foarte confortabil. La un drum lung simt gâtul și umerii amorțiți și mă doare piciorul drept.

 

Din pacate varianta Ambition nu are suport lombar cu reglaj electric, si asta se vede in confortul mai mic al scaunelor fata (acesta e singurul inconvenient pe care eu il vad la varianta Ambition). Iti poti cumpara o perna lombara care sa iti tina zona lombara a coloanei vertebrale in pozitie corecta; daca te intereseza imi scrii pe PM si iti prezint cateva variante pe care le-am achizitonat eu. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@acidone77La asta nu m-am gândit, recunosc, însă, dacă va ajuta, va fi probabil insignifiant. Posibil ca presiunea în anvelope să fie prea mare, nu am verificat, dar părerea mea este că problema principală ar fi articulațiile, plus lipsa punții independente spate. Dar... de atâta am avut bani.

 

@vizitatorspre marea mea uimire scaunele față au suport lombar, manual evident, dar nu ajută foarte tare. 

În rest, e o O3 îmbunătățită estetic și... cu 30% mai scumpă. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, Gabriel*77 said:

@vizitatorspre marea mea uimire scaunele față au suport lombar, manual evident, dar nu ajută foarte tare. 

 

Nu ar fi trebuit sa te miri pentru ca am scris pe 24 Martie ca Ambition are suport lombar desi nu e mentionat. 

 

Oricum, n-am mai auzit pe nimeni sa spuna ca scaunele nu ar fi ok dar, ma rog, fiecare cu "durerile" lui.

Modificat de Cristi_V
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!