Jump to content

Zgomot la motor


sey
 Share

Postare recomandată

Multumesc de lamuriri. 

 

@EEXCALADE chiar daca inca nu l am sesizat, ar trebui sa mi fac probleme de acest "chitait? :) Prevesteste ceva? :)

Modificat de Danny
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zgomotele  sunt “normale” la acest tip de motor.

Le am la masini  cu 50.000 km dar si cu 200.000 km 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Va salut, de ceva vreme dupa pornire daca las masina sa mearga, scoate zgomote ca si cand ar da sa moara motorul. Pe turometru nu observ diferente de turatie(posibil din cauza ca e digital). Masina nu scutura, nu are nicio eroare logata. Am gasit un clip asemanator pe yt.

https://youtu.be/9HvW-0trd3E?t=35

Motorul in cauza e un bitdi, 180k km. Are cineva idee ce ar putea fi?

Modificat de Raulbogdan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@EEXCALADE verific maine dimineata cu motorul rece. La ce valori ar trebui sa ma astept?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@EEXCALADE Cam acestea sunt valorile fix dupa pornire, sper ca am pus filtru pe grupurile potrivite. M-am uitat si la injectoare, sunt in jurul valorii 0, atat la rece cat si la cald sau in mers, deci le exclud. Astazi nu a mai sunat ca si cand ar da sa se inece si sa moara motorul. Pana acum in ultima luna am auzit-o de 2 ori facand asa, in ambele dati i-am taiat regenerarea in ziua anterioara fiindca ajunsesem acasa. Iar la urmatoarea repornire facea asa. Sa aiba legatura cu acest fapt?

272984599_621401259158536_4315407975810960485_n.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

23 hours ago, EEXCALADE said:

Valori cat mai apropiate ,actual/specificat

Presiunile nu sunt deloc apropiate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci prima valoare ar fi cea specifica si a doua cea actuala? Nu am gasit in vcds care ar trebui sa fie cea expected, dar am gasit pe net ca pt motorul meu ar trebui sa fie 2.500bari. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Invers. Prima valoare este cea reală, măsurată, iar cea de-a doua valoarea pe care o doreşte ECU

247800 hPa=247,8 bari

34190 kPa=341,9 bari

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lupo_bv am inteles, ma gandeam ca e cea mai mica si din cauza asta sa fie simptomu. Nu ar trebui sa se logheze o eroare cum ca e prea mare? Cu ce ar trebui sa continui invetigatia?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Discrepanta trebuie sa se incadreze in +/-30 bar ,la tine e x3 

Inlocuieste regulator presiune rampa.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine suna la.fel desi am pus ambreiaj si volant nou.... la rece suna ceva până se încălzește, daca apas ambreajul nu mai suna, si dupa cum am spus ambreiaj +volant nou.. ce poate sa mai fie ?.. Am simțit și un mic șoc la accelerare si decelerare, stie cineva ceva ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Ma poate ajuta cineva cu o parere? Am un Passat B8 2.0 TDI, DSG, cod motor DFGA cu 71.000 km - fabricatie 2018, model 2019. Cand motorul se incalzeste apare un tacanit care e foarte deranjant. La rece, motorul nu scoate aceste sunete.  

 

La rece https://www.youtube.com/shorts/d2Kq0CAeC84

La cald https://www.youtube.com/shorts/4I4Xqdyb9Tk 

 

Am fost cu masina la mai multe service-uri si reprezentante si am auzit foarte multe variante : 1) asa sunt ele, 2) asa se aude pompa de vaccum, 3) distributie sarita de la punct, 4) pompa injectie sarita de la punct 5) saibele de foc 6) culbutori 7) pompa de ulei si 8.) uleiul - pe care i l-am si schimbat ca avea 0w30 si am pus 5w30 liqui moly, insa fara nicio rezolvare.

 

Masina nu are nicio eroare in bord, trage foarte bine, valorile injectoarelor sunt foarte bune (mi-au confirmat toti mecanicii), insa sunt curios daca exista cineva pe grup cu acelasi cod motor si/sau stie mai concret despre ce este vorba

 

Va multumesc mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zgomotul din prima inregistrare este cel care se aude si la mine si da cred ca este de la pompa de vacuum/ulei. Initial mi s-a spus ca este de la distributie, am schimbat-o si zgomotul a ramas. 

Si da este din seria "asa face ele".

La un service am pornit un Arteon cu 35 k km si avea zgomotul dar la intensitate mai mica.

Am dat peste un tip, din slovacia daca nu ma insel, pe un forum care a schimbat pompa la o Octavia 3 , a disparut zgomotul dar dupa 6 luni a revenit :) .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut! Aceiasi problema o am si eu cu zgomotul la Superbul meu de 2.0 tdi CRLB, dar la mine se aude mai tare dupa ce se incalzeste motorul. Am cautat pe tot internetul si se pare ca sunt foarte multi care au sezizat acel zgomot, care ar fi de la pompa de ulei/ vacuum, dar nimeni nu  descoperit cauza exacta. Unii au schimbat role, curele, distributie, chiar si acea pompa, dar fara rezultat. Aveti vreo idee?

 

 

Modificat de vionica79
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...
On 4/9/2021 at 2:27 PM, acidone77 said:

 

2) A doua problema care imi toaca efectiv nervii, inca de la revizia de 100k km, adica de aproape 18k km, este o rezonanta/tacanit/bataie/nici nu stiu cum sa-i zic... in plaja 1500-2000rpm, cel mai bine auzindu-se in TR7 intre 80-100kmh. Dupa aceasta viteza, zgomotul la rulare este destul de mare, si se aude destul de greu in fundal.
Totul a inceput dupa revizia la 100k, cand dupa ce s-au inlocuit toate de mai sus, motorul suna asa:

 

 

 

Aici, rezonanta sau zgomotul era mult mai prezent, si se auzea in jur de 2700-3000rpm.

Nici aici nicio eroare, si nicio problema in rest. Masina mergea perfect din toate punctele de vedere.

Am fost inapoi la service, au zis ca trebuie sa "realinieze" motorul, sau ceva de genul.

Sincer nu stiu ce au facut, dar zgomotul de mai sus a disparut complet in plaja de ture mai mari, si eram deja bucuros...

Dar dupa o saptamana, doua, am fost mai atent la detalii si acel zgomot/rezonanta se manifesta cum am zis mai sus, insa mult diminuat ca intensitate sonora, in plaja 1500-2000rpm, si doar in sarcina usoara ( light throttle ), cel mai bine auzindu-se in plaja 80-100kmh, tr7. 

Mi-e foarte greu sa inregistrez, pentru ca intensitatea zgomotului fiind diminuata, nu se va auzi pe o inregistrare cu telefonul mai mult ca sigur, sau nu se va distinge foarte clar in zgomotul la rulare.

Initial am pus-o pe seama uleiului ( OE 0W30 ), am trecut dupa 5000km pe Aral Super Tronic 5W30, inca 5000km, iar la 110k km am pus Mobil 1 ESP 0W30...

Da stiu, o tampenie, nu prea avea cum sa fie de la ulei, dar am zis totusi sa incerc, nefiind o solutie "foarte" costisitoare... 

Repet, masina merge foarte bine, trage, n-am erori, consuma la fel, regenereaza la fel... deci toate aspectele ar fi in parametri, si totusi... nervii mei sunt intinsi la maxim.

Unde am fost cu ea, toti zic sa se aude ok, si ca e normal, dar sunt 100% sigur ca e o problema undeva, si acest zgomot nu era prezent inainte de 100k km. Am mai fost si cu alte BITDI-uri, la fel, resoftate si clar nu se aude acest zgomot. Adica motorul suna lin :) .

Urmarind atatia km acest aspect, parca, atunci cand incepe regenearea zgomotul se intensifica un pic, deci m-ar duce gandul la un scut termic, sau ceva din zona aia, sa nu fie prins bine. Nici nu mai stiu ce sa mai fac... 

Asa cum am zis, se aude doar in sarcina usoara, daca iau piciorul din acceleratie, zgomotul dispare complet. In rest merge rotund, fara intreruperi, se tureaza liniar, etc

Injectoarele sunt in parametri as zice...

La relanti

Injection amount deviation

Cil1 -0,17mg/stroke

Cil2 -0,04mg/stroke

Cil3 0,20mg/stroke

Cil4 0,01mg/stroke

 

La cald ( apa 90grd, ulei 90gr )

La relanti

Injection amount deviation

Cil1 -0,16mg/stroke

Cil2 -0,18mg/stroke

Cil3 0,13mg/stroke

Cil4 0,21mg/stroke

 

Da, deci cand n-ai de lucru iti faci...

Si cand nu stii mecanica, o iei logic, dar sclipirea vine dupa multi nervi si peri albi.

Deja ma resemnasem cu toate zgomotele masinii, si am zis asta e, poate asa face toate.

Saptamana trecuta am schimbat tamponul hidraulic din zona distributiei, si ce sa vezi, baraiala aia de la 3000/3500+ rpm ca in filmuletul de mai sus a reaparut.

Iar nervi, iar reasezat, orice i-au facut 2 zile n-a functionat.

Am innebunit.

Am pus masina pe rampa, am deschis capot si mi-am bagat si eu nasul sa vedem despre ce poate fi vorba, iar intr-un moment de sclipire am asociat zgomotul cu 2 conducte metalice care ar face contact undeva, asa ca am luat la puricat tot ce se misca sub motor.

Si ce sa vezi, o conducta de clima nu mai statea bine stransa in pozitie, si freca in carcasa metalica a filtrului de motorina, conform pozei de mai jos.

S-a pus o bucata de cauciuc moale sub colier, pentru a fixa un pic mai bine conducta, si gata. Da-i in teste.

Baaa neneee, ce sa vezi. Miracol. LINISTE TOTALA. DA LINISTE D-AIA DE MORMANT IN MERS.

NU SE MAI AUDE NIMIC, DA NIMIC in afara de torsul motorului. Eram extaziat. Am zis ca nu se poate, ireal. Nemaintalnit, nemaivazut si nemaiauzit.

Deci 75k km am mancat nervi pe paine dintr-o chestie atat de marunta.

 

1370205619__20(15).jpg.365b34c480a3b7a2cb4bf577d5276b45.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 2/10/2022 at 6:24 PM, EEXCALADE said:

Discrepanta trebuie sa se incadreze in +/-30 bar ,la tine e x3 

Inlocuieste regulator presiune rampa.

 

@Raulbogdan ai reusit sa inlocuiesti regulatorul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@acidone77 nu, baietii de la service mi-au zis ca e posibil ca din cauza volantei uzate, depinzand in ce pozitie se opreste, din cauza vibratiilor sa incerce sa compenseze prin injectie. Vedem acum iarna asta, se reproducea in jurul a 0 grade, astept sa mai coboare temperatura in garaj. Daca e la fel, o sa il inlocuiesc direct.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Compensare prin injectie se face individual per cilindru prin intermediul injectoarelor ajustand cantitatea injectata, dar presiunea in rampa trebuie sa fie tot timpul cat mai aproape de valorea specificata daca sistemul de injectie functioneaza corect. Deci nu prea are nici o legatura presiunea din rampa cu volantul ... compensarile de pe injectore, da, alea au legatura. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci, sa revenim, cum am spus si pe topicul de DSG, si alte zgomote, rezolvi una apare alta.

Problemele cu scurgerile de ulei de la cutia de transfer si cutia de viteze DSG par sa se fi rezolvat, am verificat ieri, parea curat dedesubt - FERICIRE!
Zgomotele/Rezonanta in mers, in si cel la ture mai mari, s-a rezolvat prin fixarea conductei de clima care lovea in carcasa filtrului de combustibil - EXTAZ!!!

Cu toate astea "remediate", motor cald, dupa teste indelungi, fapt plinul, ma sui in masina, si via Targu Mures ( 250km de DN si ceva autostrada ) unde am dat in ea ca-n hotii de cai in speranta de a vedea daca "cedeaza" ceva pe partea problemelor remediate mai sus.

Masina a mers ca noua, impecabil, fara erori, fara trepidatii, fara zgomote, fara vibratii, nimic. Liniste totala. Totul perfect. In sfarsit incepusem sa ma mai relaxez dupa cat nervi mi-a mancat masina in ultima perioada.

Dimineata, pornesc, totul parea in regula, ma duc pana la spital 2-3km, mers normal, de trafic matinal, apa ajunge sa urce pana pe la aprox 60 grade, parchez, pana mai discut cateva secunde cu nevastamea, pac incep vibratiile, dar destul de nasoale, simtite in masina, vibra motorul destul de tare, incat sa ma dau jos sa deschid capota sa vad ce e, ca efectiv m-am speriat un pic. Nu stiu cat se poate vedea din filmulet, dar tremura motorul destul de tare...

 

Nasol zic, ma bag in masina si accelerez putin, firav, gen +50rpm/100rpm... doar cat sa sara din relanti.

PAC, 95-99% din vibratii dispar, dar totusi turometrul oscileaza putin, deci turatia desi constanta din acceleratie, turatia oscila

 

 

Asta e, n-am ce face oricum la Mures cu ea, opresc motorul, bag Webasto si stau la caldura pana isi rezolva nevasta-mea problemele.

Dupamasa pornim, traverse Tg Muresul, totul mergea impecabil in mers, ca la venire, fara sunete, vibratii, oscilatii, motorul se incalzise, apa si uleiul erau la 90 grade, opresc un pic la OMV, nu mai facea la relanti in P.

O tai spre casa, da-i autostrada, da-i DN, ajung acasa, dupa alti aprox 250km, si liniste.

Pe weekend am mai testat si intr-adevar, cu motorul rece, vibratiile raman, nu le-am mai prins chiar asa, dar se simt clar in masina.

 

Pusa pe elevator - zgomotele si pe dedesubt:

 

Primul gand, zic volant, ca teoretic asa ar face, si parca se aude cum invarte, zgomote metalice oarecum. Ok, dar face doar la relanti... in mers de ce nu se aude nimic?

Posibil sa se fi descentrat volant, exista asa ceva? Repet, in mers merge fara nicio problema, zgomote vibratii doar la relanti in P, in Drive, dispar.

Mai testez una alta legate de volant, gen mers 60kmh, tr7, apasat pedala, liniste totala, nicio vibratie, niciun zgomot.

Teoretic ar trebui sa se auda/simta ceva daca volant da "erori", sau? Deja sunt debusolat.

 

Am mers la service, si in urma analizelor si a filmuletelor, ei ar zice ca n-ar fi de la volant, ci ar fi de la regulator presiune rampa injectie. Care costa din cate am inteles undeva spre 2000/3000 lei? Nu stiu, se schimba cu tot cu rampa sau? N-am gasit pe net niciun regulator sa coste atat...

Baietii zic ca motorul intra in "antifaza" ( exista oare asa ceva, sau n-am retinut eu bine termenul ) din cauza regulatorului, care nu ar functiona corect? 

image.thumb.png.35e42efb44d521fe9ab7ecf85abfc095.png

 

Celalalt regulator, cel de mai jos, a fost schimbat recent: ( cel din stanga motorului spre far, cum te uiti la motor )

image.thumb.png.4910962fbce3a58f2bba4f1cdd676aee.png

 

Avand un OBD11, am putut scana si urmari urmatoarele valori ( cat de cat la rece, dupa un drum de 2-3km azi dimineata ) cu minime vibratii la relanti:

 

Fuel pressure regulator valve - specified value rail pressure - oscileaza intre 217000hPa si 225000hPa

Fuel pressure regulator valve - activation - oscileaza intre 9.15 si 9.35%

High fuel pressure, control deviation - oscileaza intre -4000hPa si 5000hPa

Fuel high pressure sensor, nominal value - oscileaza intre 285000hPa si 295000hPa

Fuel high pressure sensor, actual value - oscileaza intre 285000hPa si 295000hPa

 

Alte valori nu stiu ce as mai putea urmari cu OBD11, pe fuel, ca nu ma pricep foarte tare.

 

Nu stiu ce si cum as mai putea verifica... 

Ar fi un versus intre volant si regulator presiune rampa injectie... cine castiga, unde se duc banii? :lol: 

 

Sugestii, un pic de ajutor va rog... :) @EEXCALADE

 

Va multumesc anticipat.

 

///edit

ca si mic update de info, este vorba de un Passat BITDI CUAA, MY2016, volant originala schimbata la 100k km cu una SACHS, momentan masina are 175k km

Regulatorul ala mic de presiune sau ce-o fi a fost schimbat si adaptat acum 5k km.

 

Modificat de acidone77
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi cer scuze, postarea de mai sus ar trebui sa mearga aici, ca vad ca acolo au inceput discutiile referitoare la vibratii...

Totodata, rog un moderator daca poate modifica titlul celuilalt topic in Trepidatii/Vibratii la relanti motor TDI - Passat B8, sau ceva similar.

Multumesc anticipat si scuze pt eroare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@acidone77 ceva de genul am vazut si la mine. Incearca sa asculti motorul dupa prima cheie, cu aerul inchis ca sa fie turatie mica. Vezi daca nu auzi atunci oscilatii mari in turatie.  (e.g. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@EEXCALADE imi pare f rau ca esti f departe de mine ca altfel fara ezitare te as fi vizitat...

Ambele regulatoare au fost resetate/adaptate, iar cel care nu e pe rampa a fost si schimbat.

Ca si update am alimentat azi cu Mol evo aia scumpa, si parca au cam disparut vibratiile la cald cel putin.

Nu stiu daca e placebo sau nu... pana acum alimentam cu omv maxx motion...

Azi am si plecat din oras pana duminica, dar din nou in mers ma surprinde cat de elegant merge motorul, fara zgomote, fara vibratii, deci totusi as exclude volant imho.

Ce zici, regulator sau volant?

 

@Raulbogdan am verificat si asta, daca sta doar la relanti nu oscileaza turometrul indiferent de temperatura ulei/apa. Oscileaza putin doar in sarcina minima adica la acceleratie +50/100rpm. Nu am observat fluctuatii mari ale turatiei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!