Jump to content
ionutMK4

Sfat achiziție mașină nouă în buget de 20.000 €

Recommended Posts

bgd_b92

Daca intri in gama de break-uri sau berline te poti uita la Kia ceed break / hyundai i30 fastback sau alte masini..daca intri si in berline/hatch discutia devine interminabila si tine strict de gusturi si ceea ce iti place si ce iti doresti de la o masina de fapt pt ca de hatch`uri e plin in gama asta de pret ; eu pe viitor as vrea sa cred ca pot inclina spre o kia ceed GT-line cu di tati pe ea ( trapa, led, sound, 1.4 t-gdi, incalzire in scaune f+s, etc ) ; am configurat una 90% full si iese la 21k, dar o sa ramai uimit de preturile minuscule pt optionale ( la jumatate fata de VAG ) si de multitudinea de dotari pe care o ofera. o varianta destul de rezonabila era si hyundai i30 fastback cand am fost eu sa o vad ( ~ 17900 full ).

Share this post


Link to post
Share on other sites
mihai.onu94
24 minute în urmă, ionutMK4 a scris:

Nu m-am obișnuit cu designul noului civic, e prea mult pentru mine.

Am început să mă uit la Seat Leon FR, cred că totuși e o idee mai spațios ca și Golf 4: 

Din poze nici mie nu îmi plăcea civic-ul însă una e in poza, alta e când te urci in el. E joasa, e sport, merita macar un td. ;)

Legat de leon, gândește-te că dacă noul polo a ajuns să aibă dimensiunile golfului 4, e clar că ultimele variante de leon/golf/octavia sunt mai spațioase. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rave

Mai spatioasa decat Golf-ul 4 este orice compacta de pe piata la momentul asta. Dar Leon-ul nu este mai spatios decat Golf-ul 7, este fix la fel. 

Dar este suficient de spatioasa, asta venind din partea unuia care a avut un Golf 6 2010 cand avea copilul nou-nascut si umbla cu carutul dupa el peste tot si apoi a avut un Leon 5F 2014 in care nu au suferit dupa spatiu 2 adulti, un copil si un caine. Nu ai spatiu de bagaje pentru 4 adulti, dar pentru 2+1 este suficient!

Share this post


Link to post
Share on other sites
andrei0241

RS'ul ala nu prea merge la leasing, e vandut de persoana fizica

Leon cu motorizarea aia e o masina f misto, iar suspensia e potrivita pentru sosele noastre, chiar si la un stil de condus mai rapid (pe 1,4 150CP un amic are medie de 6.5% pe vreo 25k km). Pentru spatiu de bagaje, insa, ST'ul ar fi mai indicat (la Weltauto sunt 2 TSI de 150 si 2 TDI de 150, parca toate cu DSG, la ~21k pretul de prima strigare)

Share this post


Link to post
Share on other sites
vdragos

De ST urile alea i-am scris eu in postul nr. 2 dar n-a percutat :))

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
mihai.onu94

Pentru cineva tanar care vrea un look mai sportiv, fresh de la un break, clar leon st e cea mai buna alegere. E cel mai frumos break dpmdv in zona asta de pret. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
ionutMK4

Când am inițiat topicul am plecat pornit să aleg o mașină nouă, ceva mai spațioasă, să aibă câteva dotări care m-i se păreau de nelipsit pentru mine, dar nu făceam alegerea cu inima. Am pornit pe Duster pentru că se incadra pe ce îmi permiteam eu și era alegerea logică. Dar parcă aș fi vrut ceva mai calitativ și m-am uitat și pe la Kadjar dar nu prea mă atrage designul, Tucsonul e cam chel la bugetul meu și nici motorul de 1.6 benzină nu e ce trebuie, octavia m-i se pare prea serioasă, nu e momentul, iar după câte sfaturi mi-am dat seama că mi-ar trebui ceva mai sportiv, mai fresh looking și nu m-ar deranja să aibă 1-2 ani de utilizare. Momentan am rămas pe Seat Leon ST/RS., până în 20.000 euro și posibilitatea de leasing.  Vw golf nu aș mai vrea.  

Share this post


Link to post
Share on other sites
deenman
Posted (edited)

Cateva remarci cu trecerea de la golf 5 la leon 5f.

 

In primul rand, cel mai mare impact cand intri in masina pe scaunul soferului este ca iti cade plafonul in cap. Parbrizul la leon este inclinat mult mai tare decat la g4/g5 poate si g7 si din cauza asta, daca ai 1.80+ si stai cu scaunul in pozitie normala aproape ca atingi plafonul in partea de sus.  Bordul este impins inspre sofer/pasager, iti bagi picioarele sub bord ca si la bmw.

La golf 4 si golf 5 bordul este decupat, si ofera mai mult aer/loc in habitcalu, ai impresia ca e mai aerisita masina. Leonul cu suspensie sport e foarte jos, suspensia cu punte rigida pe spate este foarte dura, chiar si cu amortizoare si anvelope noi.  Antifonarea nu este extraordinara, sunt sigur ca golful are antifonare mai buna. Este multumitoare, dar devine obositoare la un drum lung cu viteza de autostrada. Masina asta exceleaza in oras, si afara la mers pe europene, cu ceva autostrada. Daca vrei sa faci un drum de 7-10 ore pe autostrada la viteza de autostrada devine obositoare.

Sa ne intelegem, desigur ca este mai bine antifonata decat un logan, sau un duster, dar parerea mea este ca se putea mai bine pe la fetele de usi, pe la carenajele de la aripi.

Aerul conditionat este subdimensionat, sau adus in trend cu concurenta. Daca la g4-g5-g6 aveai Ac puternic si eficient, acum la ultima platforma e cu 30-40% mai slab.

Directia este precisa, ruliul este foarte mic, masina sta mai bine pe sosea, insa per total cam rigida pentru preferintele mele. Renault, Ford au suspensie mai moale, cu urmarile ruliului pronuntat.

Intretinerea este exagerat de ieftina, iar masina este destul de fiabila, mai ales 1.5 tsi sau 1.8 tsi, si reviziile/piesele sunt ieftine.

Leonul nu face 20.000euro, e o masina ieftina, si asta se resimte in materiale (plastice ieftine pe usi care se zgarie usor, greierasi, geamuri si parbriz care se zgarie imediat, stergatoare care se schimba la 1-2 ani, faruri care se ciobesc foarte repede (trebuie folie pe ele).

Preturile au cam luat-o razna in ultima vreme, cel putin la vw/skoda. Un 1.4 tsi hatch manuala 6 trepte  2013 cumparat de nou cu pachet FR, jante 18 performance, select drive profile, faruri led, media+,  seat system sound (12 difuzoare+ subwoofer in roata de rezerva) roata de rezerva slim (optional), culoare nevada white (600e extra) + park pilot  a costat 19.200euro in 2013.

Parerea mea ca nu merita banii astia, si spun asta stiind ca se cumpara Ford Focus cu motor similar cu 4000-5000euro sub acel pret.

 

Probeaza masinile, fa un test drive (testeaza bine suspensia, franele, directia si raspunsul motorului) cat si antifonarea la 110km/h+  si vezi ce iti place. Ignora pe cat posibil factorul aspect/look pentru ca de asta te saturi rapid si ramai cu partile negative. In ziua de azi masinile sunt facute sa arate bine, dar cand le utilizezi o perioada indelungata si compari cu altceva iti dai seama cat de ok e masina.

Edited by deenman
  • Like 1
  • Upvote 1
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
ionutMK4
Posted (edited)

@deenman mulțumesc pentru review. 

Focus'ul nou nu imi place de nici o culoare, l-am văzut și live in varianta ST și nimic. Are niște linii ciudate, prea rotunjite, parcă e cocoșată. Oricum din ce am studiat probleme de calitate exista la toate mașinile generație nouă. Nu e una să le aibă pe toate. Ce caut eu nu prea există, cel puțin la bugetul meu, look tineresc, agresiv, spațioasă, sportivă dar spațioasă și confortabilă la drum lung. Momentan pe golf am jante pe 17 și arcuri sport, deci sunt obișnuit cu suspensia tare.

Edited by ionutMK4

Share this post


Link to post
Share on other sites
andrei0241

@deenman: ce masina iei si astazi la acelasi pret ca in 2013?

Ateca acum, fata de 2017, costa cu 2000 euro mai mult ptr 1.5 tsi 2wd Xcellence

Car despre stergatoare, cat ai vrea sa te tina? In primul rand conteaza in ce conditii sunt folosite, poti distruge un set intr'o luna. Iar alea's oricum consumabile

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rave

Hai sa fac si eu un review la Leon, ceva mai cald decat al colegului @deenman :) 

Am avut Leon 1.4 TSI aproape 4 ani. In timpul acesta singura problema a masinii a fost butonul de avarii care ramanea blocat, aparent a fost un lot cu problema asta, s-a rezolvat rapid sub garantie.

Suspensia este dura, da, dar nu exagerata. Daca esti genul de om caruia o suspensie mai dura ii inspira siguranta, ceea ce duce la un confort psihic, e ce trebuie. Daca vrei sa nu simti nimic, nu e ce trebuie. Oricum, nu e niciodata deranjant de dura.

Greierasi nu am avut in masina dar sunt genul care i denivelarile cu ceva mai multa atentie decat ceilalti soferi, poate a contat. Stergatoarele tin maxim 2 ani la cam toate masinile, sunt consumabile pana la urma.

Antifonarea este la nivelul Octaviei, undeva la media clasei. Sunt masini mai bine antifonate, cum e Golf-ul, si sunt si masini mai prost antifonate. Iarasi, nu e exagerat de rea.

Masina nu este joasa. Leon-ul FR, cu suspensie sport standard (-15 fata de cea normala parca), are 14,5 cm garda la sol. Un Volvo V40 R-Design, pe care l-am luat in calcul la schimbare, cu suspensie sport (-10 fata de cea standard) are 12,5 cm garda la sol. Nu am avut deloc probleme cu garda la sol, nici prin zapada, atata timp cat nu exagerezi si nu crezi ca esti cu Duster-ul :) 

Eu am 1,83, scaunul il tineam maxim jos, preferinta personala la toate masinile, si loc la cap aveam mai mult decat suficient. Masina este foarte aerisita! Cand am luat masina o simteam inchegata in jurul meu, ceea ce mie imi place, dupa ce am condus actualul GT o simteam foarte aerisita. Prea aerisita! :) 

Comparat cu alte masini de pe piata mi se pare ca Leon-ul are cel mai bun raport pret / calitate / dotari / design / motorizare. Eu chiar am luat in calcul sa schimb Leon-ul cu alt Leon, facelift, cand a venit momentul schimbarii.

La fel cum au zis mai toti colegii, incearca sa faci test-drive cu cat mai multe masini ca sa-ti poti forma o idee despre ce e pe piata, cum sunt altele, si cum te simti in ele. Si, daca tot simti nevoia de mult spatiu, mergi cu un Civic. E foarte ok pret / dotari / motor / calitate si poate te convinge. Si eu eram reticent in a conduce Megane GT, avand mereu doar masini din grupul VAG, si, dupa muuulte batai de cap din partea unui prieten, am ajuns sa o conduc si chiar sa o cumpar.

Incearca-le pe toate si vezi ce se muleaza cel mai bine pe ce ai tu nevoie!

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sop

Am uitat sa iti zic ca si eu am plecat de la buget 20.000 cu mazda3 vs leon ambele noi si am ajuns la ateca "full fara pele si trapa"

Si am vrut sa iti mentionez ca mazda3 ar fi o optiune buna. Tinereasca,spatioasa,interior decent, siguranta,motorizari fara moarte la benzina...

Share this post


Link to post
Share on other sites
ionutMK4

Am văzut live modelul nou de mazda 3. Imi place, e altceva, dar pare înghesuită la interior. Nu am stat practic în ea.

Share this post


Link to post
Share on other sites
gabriel88
Posted (edited)

Poti lua in calcul si kia proceed, arata foarte bine, in varianta 1.4 cu 150cp dotata foarte ok gen faruri led, volan si parbriz incalzite, climatronic, scaune incalzite fata spate plus multe altele iese in configurator la 23000 fara nici o reducere sau rabla.

Iar la interior pe partea de materiale sunt foarte reusite fata de  modele anterioare,eu unul am ramas surprins de materiale inclusiv pe usi , bord foarte ok la atingere si moi.

eventual si varianta hatchback daca nu esti fan break.

36BE6F7C-CEC4-4FF4-B4F3-9E1C76106222.jpeg

78966DA9-9450-4E71-9BFF-7BE08D18779B.jpeg

0A82E2E3-5D81-4873-B50D-2A6D047A6C39.jpeg

Edited by gabriel88
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
mihai.onu94

@ionutMK4 ce inaltime ai? Nu de alta, dar la toate modelele din clasa compacte propuse spui ca sunt inghesuite...

Share this post


Link to post
Share on other sites
ionutMK4
Posted (edited)

@gabriel88 nu imi place proceed deloc, poate ceed puțin. 

@mihai.onu94 ;)) 1.75, dar am eu un pitic pe creier. Imi place sa conduc cu scaunul dat in spate, dat în jos la maxim si putin mai lăsat pe spate și am o oroare la golful meu că mereu trebuie sa imi dau scaunul in fata si sa mai reglez spătarul cand urcă cineva in spatele meu. Eu in față aș avea loc dar tot ma frec cu scaunul fata-spate și chiar și așa primesc genunchi in spate. Ce e drept nu m-am urcat intr-o compactă an 2017+. 

Edited by ionutMK4
  • Haha 1
  • Downvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
andrei0241
Posted (edited)

La 1.75, daca in G4 iti iei genunchi de la pasageri, ceva e in neregula cu pozitia de conducere, nu cu masina.

Asta cu scaunul lasat pe spate s'ar putea sa nu iti mai asa la masinile astea noi, la care linia bordului si a geamurilor e mult mai inalta decat la masinile de acum 2-3 generatii

 

LE: cat ai disponibil ptr avans?

Edited by andrei0241

Share this post


Link to post
Share on other sites
mihai.onu94
7 minute în urmă, ionutMK4 a scris:

1.75, dar am eu un pitic pe creier. Imi place sa conduc cu scaunul dat in spate, dat în jos la maxim si putin mai lăsat pe spate și am o oroare la golful meu că mereu trebuie sa imi dau scaunul in fata si sa mai reglez spătarul cand urcă cineva in spatele meu.

Uită cam tot ce ți s-a recomandat pe aici în cazul asta. Ori modifici pozitia de condus, ori începi să te uiți la mașini din clasa passat-ului unde locul la picioare pentru bancheta din spate e imens fata de golf și restul compactelor. 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sop
Posted (edited)

Tot timpul cand vezi o masina mergi si te pui la volan. Iar in spatele tau sa se aseze sotia,prietena,prietenul...

Iti asezi scaunul sa fie confortabil si pe urma vezi impresii de la cel care a stat in spate.

Eu eram pornit pe leon. Dupa ce am facut testul asta mi-am dat seama ca mazda 3 e putin mai bine compartimentata. Singurul dezavantaj a fost ca pare ca te "strange" pe laterale.

Si ca si tine duc scaunul destul de in spate. Am 1.85.

Daca nu reuseam sa suplimentez bugetul cred ca luam mazda e fara probleme.

Si inainte sa comanzi ceva vezi oferte de la dealeri din localitati diferite. Am avut surpriza sa primesc intr-un oras 300€ discount si pentru aceeasi masina in alta parte 1400€.

Edited by Sop

Share this post


Link to post
Share on other sites
ionutMK4

@andrei0241 nu te gândi că stau ca pe șezlong, pur si simplu mi-am gasit o poziție în care sa nu imi obosească picioarele și să le țin mai întinse. Problema cred este faptul ca scaunul il tin lăsat în jos, imi place sa stau jos intr-o masină mică, nu cocoțat, dar în spate nu prea e loc. Oricum ma adaptez in functie de masina. 

Avans am 5.000 €.

@mihai.onu94 de exemplu la Octavia e loc suficient. 

@tavitara imi place să conduc cat mai jos, asta intr-o mașină mica, dar te asigur ca se vede foarte bine, la un SUV as ridica scaunul ceva mai sus si asta ar da senzatia de spatiu la picioare. Totusi golf 4 hatchback nu e cea mai spatioasa si confortabilă masina. Nici in dreapta fata nu ai loc suficient. Alt lucru care ma enervează. Eu la drum lung daca as sta in dreapta fata fara sa dau scaunul maxim in spate, cam stai cu genunchii la gura din cauza nordului mare. Unde mai pui ca e război pe cotiera, e loc doar pt unul. 

@Sop astept acum niste oferte pentru seat leon. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
cristi511

Ca fost posesor de Bora si Leon mk3, mergi si fa un test drive inainte de a da orice avans. 

Dpmdv, punctele enumerate mai sus atat de @deenman cat si de @Rave sunt adevarate, cu mentiunea ca primul dintre ei a avut asteptari mult prea mari de la o masina modesta din multe puncte de vedere. 

Insa, ce pot sa confirm/spun e ca atunci cand ii arati niste curbe, Leonul cu "bara" pe spate se transforma. Al meu a vazut si 2 sesiuni pe Adancata iar cand imi voi permite, voi avea si un hot hatch. :)

insa, ce iti pot spune si imi vei da dreptate este urmatorul lucru: nu iti lua masina pentru nevoile de azi maine sau de peste un an. Aproape sigur acestea ti se vor schimba mai repede decat crezi (scuzati cacofonia) si vei ajunge sa deti o masina care nu te satisface si vei legat de un leasing pe cativa ani. Stan patitu' sunt.

Your call!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
LUFY
Posted (edited)

Fara sa fiu naspa sau sa nu dau dreptate fiecaruia dintre cei care au participat deja la discutia din acest topic, cu pareri mai mult sau mai putin obiective, sunt de parere ca de tine depinde totul ce masina iti cumperi, de banii pe care ii aloci acestui proces. In momentul in care spui ca ai un buget X si ce masina sa iti cumperi, adica incepi si intrebi pe altii, o sa ai nshpe mii de idei si pareri. Pentru ca este foarte usor sa cumperi ceva cu banii altuia si fiecare ajunge sa aiba o doza mai mica sau mai mare de subiectivism cu privire la o masina, pentru ca ajunge sa treaca prin filtrul nevoilor sale acel auto ce el si l-ar cumpara daca ar avea bugetul tau. Si eu as putea sa vin cu 5 exemple de ce sa fie ce sa fie in aproximativ 20.000 de euro, insa nu voi spune nimic.

Fa-ti o lista mai lunga sau mai scurta de modele auto care ti-ar place, te-ar satisface etc etc, mergi sa le vezi, te urci in ele, le conduci, pui mana pe materiale, testezi cat poti de mult cam tot ce crezi ca merita pt tine (cum de altfel ai fost deja sfatuit aici pe topic). Discuti oferte, promotii. Si pe urma, cand lista ta incepe sa se scurteze, pentru ca o masina poate nu iti place, alta nu e comoda, alta mai stiu eu ce are sau nu are, te interesezi legat de acele modele: review-uri, teste, pareri si sfaturi de la membri pe forum (informatii sunt garla la ora actuala). Practic sa ajungi la un "versus" intre 1,2,3 modele ramase. Tind sa cred ca ti-ar fi tie mai usor in primul rand si in acelasi timp, intr-un topic pe forum, parerile ar fi mult mai punctuale si la obiect, strict pe acele 2-3 modele auto ramase pe lista.

Edited by LUFY
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
vdragos

Lasati ma omul sa vada Leonul ST si sa ia pret la el! Eu am Leon aproape de nou si sincer nu mi se pare nici mic, nici ieftin, nici prost antifonat, nici facut din putin. E absolut ok pentru banii dati, cit priveste comparatia cu alte compacte, exista variante mai ieftine dar nu echipate la fel. Nu gasesti la Ford masina noua cu motorul de 150 de cai si cu ACC, ParkPilot si navigatie, eventual si cu cutie automata in 14-15 mii de euro. Aste sunt povesti.

Cit priveste "stau cu capul in tavan", eu am 1,87, masina mea are trapa panoramica si nu stau cu capul in tavan. Iar cealalta masina e un Touran ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri