Jump to content

Motorul AJM - probleme specifice , deosebiri ,etc


golfnik
 Share

Postare recomandată

Salutare tuturor ! Dupa cum se observa sunt nou aici ! Toata stima si respectul pentru acest forum , foarte ingrijit !

Mai intai vreau sa imi cer scuze daca nu postez unde trebuie , sper ca sunt pe Topicul care trebuie !

De 4 luni de zile am un VW Golf 4 1.9 TDI AJM, 6 trepte, break, din 2000.

De cateva zile nu imi mai porneste. Mi`a mai facut figuri cu pornirea in ultima vreme , nu pornea de la prima cheie , apoi pornea la a cata cheie vroia ea, iar ultima data am dat la cheie vre`o 3 ore(la intervale de timp) pana sa porneasca. Acum ii dau cate 3 chei pe zi si nu mai vrea nimic ... Toate par sa fie in regula, are si motorina , dar dau la automat si nu o ia . Am uitat sa precizez ca ultima data am impins`o in strada , care era in vale , si am incercat de 3 ori sa o pormesc fortat si nu a vrut sa porneasca nici asa, dar cum am zis mai sus , dupa vre`o ore a pornit (ca asa a vrut ea).

Vreau sa incerc sa ii dau macar de cap problemei , fara service si fara tester (am un cablu 409.1 KKL, dar am inteles ca e cam praf, daca stie cineva daca pot face ceva cu el sa ma anunte), deoarece momentan sunt in Germania si m`ar costa cam mult sa o duc cu platforma la service , sa ii fac o diagnoza, sa o repar... si vreau ca astea sa fie ultimele solutii . De aceea apelez la voi sa ma ajutati daca puteti.

Din ce m`am mai documentat (apropo, nu prea ma pricep) masina are pompa de motorina cu 2 fire si 2 tevi, adica nu este automata ( am inteles ca exista cu 4 fire, iar acelea incep sa functioneze/pompeze cand se pune contactul ); oricum ideea e ca am "testat`o" , am scos TURUL care vine dinspre rezervor si intra in filtrul de motorina si am pus pe cineva sa dea la automat si nu a tasnit motorina deloc.

Am inteles prin asta ca e dusa pompa de motorina ... asa este? Se mai poate verifica altfel ? Poate fi o alta cauza pentru care nu a dat motorina? - am inteles ca poate avea un "buton" ceva sub frana de mana careare rol de "antifurt" si blocheaza trimiterea motorinei spre motor... Din nou , asa e ? Eu m`am holbat sub frana de mana si am vazut eu ceva , dar mi`e sa nu fie doar un senzor pt frana de mana... am pus poza cu ceea ce se vede sub frana de mana :)

Astept sfaturile voastre.

Va multumesc !Frana.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu a tasnit motorina pentru ca nu ai pompa de motorina in rezervor (numai varianta 4x4 are), practic motorina este trasa de pompa de injectie, sper ca nu ma insel dar asa am vazut in Elsa (firele sunt de la senzorul de nivel).

Incearca sa vezi daca scoti furtunul care vine de la motor si intra in filtru si-l bagi intr-un borcan cu motorina porneste (practic il alimentezi direct)? Daca da cel mai probabil iti ia aer fals pe la oringurile alea de la retur. Daca nu porneste atunci trebuie cautat in alta parte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca trage aer, pe instalatia de alimentare, se vede usor - pe furtunele de la filtru.

Totusi, posibil ca problema sa fie de natura electrica, iar ECU sa nu fie alimentat. Trebuie accesat ECU - Engine, sa vedem daca merge sau nu.

Daca nu merge, te chinui degeaba...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

verifica releul 109, din bord

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand , multumesc pentru raspunsurile voastre !!!

Am scos acel releu 109 , l`am desfacut , si nu pare sa fie vre`un contact imperfect, daca se poate si masura cu un aparat de masura, am :), dar sa imi spuneti ce si cum trebuie sa masor. Daca nu se masoara o sa il pun la loc ca pare ok .

Am sa incerc si varianta cu scos TURUL de la filtru de motorina -> motor sa vad daca trage (mai greu ar fi sa fac rost de motorina, ca nu cred ca se poate ca la noi sa iei intr`o sticla :D ), iar daca trage asta ar insemna ca e pompa dusa ?

Intre timp mai incerc sa ii fac o diagnoza , incerc, daca reusesc , am sa va anunt, va tin la curent.

Va multumesc din suflet pentru reply`uri , sincer !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am gasit niciun buton de edit asa ca mai postesc odata :)

Am reusit sa ii fac o diagnoza, cat de cat asa, si asta a fost rezultatul. Cred si faptul ca nu am avut motorul pornit conteaza , dar sper ca scurtul pe care il face senzorul de la portbagaj sa nu fii afectat rezultatul (imi apare ca am portbagajul deschis , cand deshid usa , sau vreau sa aprind lumina in masina, dar am citit ca este de la senzorul de la portbagaj). Acesta este rezultatul :

Chassis Type: 1J - VW G/J/B Mk4

Scan: 01,02,03,08,16,15,17,19,22,35,46,56

-------------------------------------------------------------------------------

Address 01: Engine

Controller: 038 906 019 AM

Component: 1,9l R4 EDC G000SG 0813

Coding: 00002

Shop #: WSC 01317

No fault code found.

Readiness: N/A

-------------------------------------------------------------------------------

Address 03: ABS Brakes

Controller: 1J0 907 379 R

Component: ASR 20 IE CAN 0001

Coding: 13404

Shop #: WSC 01317

1 Fault Found:

01314 - Engine Control Module

49-10 - No Communications - Intermittent

-------------------------------------------------------------------------------

Address 08: Auto HVAC

Controller: 3B1 907 044 C

Component: CLIMATRONIC C 0.7.0

Coding: 01000

Shop #: WSC 01317

1 Fault Found:

01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68)

37-10 - Faulty - Intermittent

-------------------------------------------------------------------------------

Skipping Address 15-Airbags

-------------------------------------------------------------------------------

Address 17: Instruments

Controller: 1J0 920 822 C

Component: KOMBI+WEGFAHRS. BOO V20

Coding: 05144

Shop #: WSC 00000

Ident.-Nr. WEGFAHRS.:VWZ6Z0X1213542

2 Faults Found:

01314 - Engine Control Module

49-10 - No Communications - Intermittent

01316 - ABS Control Module

49-10 - No Communications - Intermittent

-------------------------------------------------------------------------------

Address 19: CAN Gateway

Controller: 6N0 909 901

Component: Gateway K<->CAN 0001

Coding: 00006

Shop #: WSC 01317

2 Faults Found:

01314 - Engine Control Module

49-10 - No Communications - Intermittent

01316 - ABS Control Module

49-10 - No Communications - Intermittent

-------------------------------------------------------------------------------

Address 46: Central Conv.

Controller: 1J0 959 799 AH

Component: 2K Zentral-SG Komf. 0001

Coding: 04097

Shop #: WSC 12345

4 Faults Found:

00849 - S-contact at Ignition/Starter Switch (D)

25-10 - Unknown Switch Condition - Intermittent

00953 - Interior Light Time limit

25-10 - Unknown Switch Condition - Intermittent

00912 - Window Regulator Switch: Front Left (E40)

27-10 - Implausible Signal - Intermittent

00930 - Locking Module for Central Locking: Rear Left (F222)

27-00 - Implausible Signal

End

are cineva un dictionar... ca eu nu inteleg nimic :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca dai cautare cu google pentru fiecare eroare o sa gasesti explicatii.

De exemplu pentru eroarea 00849 - S-contact at Ignition/Starter Switch (D), primul rezultat este

http://wiki.ross-tec...index.php/00849

In primul rand verifica toate sigurantele si mufele daca stau bine infipte la locul lor.

Se pare ca eroarea asta 00849 ar putea fi vinovata de pornire. Se refera la partea electronica a contactului: defecta sau, am citit pe aici pe forum, siguranta 10 arsa.

Modificat de lupo_bv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am gasit si eu , de exemplu urmatoarea eroare:

01314 - Engine Control Module: No Communications

Possible Causes

CAN-Databus Wiring/Connectors from/to Engine Control Module faulty

Fault(s) stored in Engine Control Module

Engine Control Module recently flashed or re-mapped

Possible Solutions

Check CAN-Databus Wiring/Connectors from/to Engine Control Module

Check Measuring Value Blocks (MVB)

Usually Measuring Value Blocks (MVB) 125+ show the current Communication Status

Problema e ca nu stiu ce/care este acel MVB , unde il gasesc , cum il verific ... :(

Am verificat toate sigurantele de pe acel panou lateral cu aparatul de masura si le`am mai si impins putin sa fiu sigur ca sunt fixate bine , dar am sa mai verific odata aceasta siguranta. Mufele cum sa le verific ?? Trebuie sa dau jos panoul de sigurante ?? Asta ar fi cam complicat , dar daca trebuie am sa o fac si pe asta .

00849 - S-contact at Ignition/Starter Switch (D) - nici asta nu inteleg la ce se refera si pe niciuna din toate. ( aici pot sa fac ce mi`ai recomandat , siguranta 10 )

Dar va rog sa imi explicati voi ce inseamna aceste coduri , blocuri de masura sau ce mai sunt ele si unde le gasesc si ce pot face ca sa le pot verifica.

Va multumesc mult pt reply`uri si pentru ajutor ! :icon_redface:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MVB nu este ceva fizic de pe masina ci patratelele ale din vagcom unde iti arata valorile.

ECM -Engine control module- se gaseste sub parbriz intre stergatoare cu acces dinspre compartimentul motor.

Daca vrei sa scoti mufa sa vezi starea ei, vezi ca in lateral are doua urechi de care tragi si mufa aproape ca iese singura. Vezi sa nu fortezi sa rupi ceva pe acolo, daca nu esti sigur mai bine o lasi in pace.

Inainte sa umbli la ECM sa scoti borna de la baterie si sa ai un spray de contacte la indemana in cazul in care vezi ceva oxidat pe acolo sa cureti (desi este putin probabil pt ca mufa aia este bine izolata, dar nu poti sti niciodata). Pe pinii de la ECM nu folosesti nimic altceva decat spray de contacte si stergi cu un servetel, fara smirghel sau altceva abraziv.

Si verifica si sigurantele de pe baterie (sunt ca niste tablite) sa nu fie oxidate contactele la ele, una este responsabila de managementul motorului. Destinatia sigurantelor si releelor, in PDF

Modificat de lupo_bv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fratilor eu innebunesc cu masina asta ... :vaidecapulmeu:

Azi a pornit si la pranz si seara de fiecare data ... si nu i`am facut nimic , am scos 109`le si l`am pus la loc ca era ok , am verificat siguranta 10 , era buna ... deci nu i`am facut nimic ... si acum iar porneste ... macar sunt sigur ca nu e de la pompa de motorina ... dar tot nu stiu ce are/avea , asa ca poate sa ma lase iar oricand cu ochii`n soare si sa nu porneasca cand mi`e mai mare dragu`. Cat a fost motorul pornit am mai facut o diagnoza si acesta a fost rezultatul:

Chassis Type: 1J - VW G/J/B Mk4

Scan: 01,02,03,08,16,15,17,19,22,35,46,56

-------------------------------------------------------------------------------

Address 01: Engine

Controller: 038 906 019 AM

Component: 1,9l R4 EDC G000SG 0813

Coding: 00002

Shop #: WSC 01317

No fault code found.

Readiness: N/A

-------------------------------------------------------------------------------

Address 03: ABS Brakes

Controller: 1J0 907 379 R

Component: ASR 20 IE CAN 0001

Coding: 13404

Shop #: WSC 01317

1 Fault Found:

01314 - Engine Control Module

49-10 - No Communications - Intermittent

-------------------------------------------------------------------------------

Address 08: Auto HVAC

Controller: 3B1 907 044 C

Component: CLIMATRONIC C 0.7.0

Coding: 01000

Shop #: WSC 01317

1 Fault Found:

01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68)

37-10 - Faulty - Intermittent

-------------------------------------------------------------------------------

Skipping Address 15-Airbags

-------------------------------------------------------------------------------

Address 17: Instruments

Controller: 1J0 920 822 C

Component: KOMBI+WEGFAHRS. BOO V20

Coding: 05144

Shop #: WSC 00000

Ident.-Nr. WEGFAHRS.:VWZ6Z0X1213542

2 Faults Found:

01314 - Engine Control Module

49-10 - No Communications - Intermittent

01316 - ABS Control Module

49-10 - No Communications - Intermittent

-------------------------------------------------------------------------------

Address 19: CAN Gateway

Controller: 6N0 909 901

Component: Gateway K<->CAN 0001

Coding: 00006

Shop #: WSC 01317

2 Faults Found:

01314 - Engine Control Module

49-10 - No Communications - Intermittent

01316 - ABS Control Module

49-10 - No Communications - Intermittent

-------------------------------------------------------------------------------

Address 46: Central Conv.

Controller: 1J0 959 799 AH

Component: 2K Zentral-SG Komf. 0001

Coding: 04097

Shop #: WSC 12345

4 Faults Found:

00849 - S-contact at Ignition/Starter Switch (D)

25-10 - Unknown Switch Condition - Intermittent

00953 - Interior Light Time limit

25-10 - Unknown Switch Condition - Intermittent

00912 - Window Regulator Switch: Front Left (E40)

27-10 - Implausible Signal - Intermittent

00930 - Locking Module for Central Locking: Rear Left (F222)

27-00 - Implausible Signal

End

MB.jpg

Daca vedeti ceva , va rog sa imi spuneti si mie ... intre timp , daca merge , merge ... nu ii mai fac nimic pana nu se strica iar :)

PS: mai scoate un zgomot cand e pornita , dar cred ca asa face de mult timp ... dupa ce o accelerez si iau piciorul de pe acceleratie se aude un suierat inca vre`o 3-4 secunde. ( nu pot sa il explic decat ca suna cam cum sunau, daca stiti, erau niste "fluiere" cilindrice cu o elice in ele , si cand suflai scotea un zgomot cat timp se invartea elicea :)) )

Mersi pentru sfaturi !

Modificat de adyasb
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Oameni buni , fac si eu precum credinciosul care se duce la biserica numai cand are probleme ...

Iar nu mai imi porneste Golful ... Acum sunt 99% sigur ca e ceva pe parte electrica si 70% sigur ca e legat de pompa de motorina ... Ceva , pe partea electrica nu lasa motorina sa ajunga in motor, nu stiu cum exact funcioneaza , dar eu asa cred.

Am verificat releul 109 si releul 87 care e pt pompa de motorina (ceva de genu).

Daca mai aveti vre`un sfat, va rog sa ma ajutati .

PS: Masina a mers de ultima data cand am postat, pana azi si acum , iar, aceeasi problema, nu porneste , da la automat, dar nu porneste...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca ECU se alimenteaza dar nu porneste, scaneaza si vezi ce eroare gasesti stocata.

Daca nu ai nimic, problema e de alimentare.

Incearca sa o lasi parcata, cu spatele mai sus decat fata, cu vreo 30 cm.. si vezi daca porneste.

Problema poate sa fie de la pompa tandem, oringuri injectoare, etc.... dar intai scaneaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PS: Masina a mers de ultima data cand am postat, pana azi si acum , iar, aceeasi problema, nu porneste , da la automat, dar nu porneste...

Cand pui contactul se aprinde spira de bujii ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ Florin: am scanat de doua ori si rezultatul,cu erorile, l`am postat aici, in acest topic:

Posted 10.07.2012 @ 23:54 - Erorile cu motorul oprit

Posted 13.07.2012 @ 00:33 - Erorile cu motorul pornit ( 10 zile a mers masina impecabil , acum iar nu mai porneste )

@ Al Bundy: problema care o am eu deja are cateva luni si nu e de la bujii, ca nu imi mai pornea deloc... si da, se aprinde spira de la bujii pt putin timp. In ultimele 10 zile, pana sa "inceapa" sa nu mai porneasca, mi`a pornit la sfert.

Daca vreti sa mai fac vre`o diagnoza sa imi spuneti, ca sa fac iar rost de cablu :)

Va multumesc mult pentru raspunsuri !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, problema e electrica.....

1. Ai verificat - schimbat partea electrica a contactului - vad ca-ti face figuri.

2. Releul 109 - sa fie sigur bun - eventual cumpara unul sau testeaza-l bine pe asta.

3. alimentare sau chiar ECU.

... cam asta e ordinea ...

atata timp cat ECU nu se trezeste, masina nu porneste.... :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salut oameni buni , am gasit problema cu pornitu` ... Atasez poza cu "cupla" , "senzorul" sau ce este , care nu facea bine contact si de aceea nu pornea . Am curatat putin lamelele si porneste normal de fiecare data . VA MULTUMESC FOARTE MULT pentru tot ajutorul ! Drumuri bune si cat mai putine drumuri la service ;) !

post-109647-0-42984800-1345566119_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@adyasb-cum ai descoperit mufa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am luat toti senzorii la verificat , dar acea mufa nu iesea si am lasat`o in pace... si pana la urma a aflat tata ca acea mufa mai face figuri si mi se pare ca are si legatura cu pompa de motorina (care nu e electrica/automata) si cand am scos turul de motorina care intra in filtru si am dat la automat , nu a dat deloc motorina. Stiam ca e ceva electric si care nu pune pompa de motorina in functiune ... Prea multe nu stiu , ca nu ma pricep, oricum , de la un mecanic am aflat de acea "cupla" . Oricum , daca cineva are simptomele care le`a avut masina mea , sa verifice mai intai acea mufa :) Prea mult nu am cum sa te ajut caci eu, sa cer ajutor am venit aici. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

adyasb , aceiasi probl o am si eu cu un golf4 ajm , o sa verific mufa. aceleasi eror am stocate . le sterg dar reapar. am obs ca problema apare cand las masina mai mult timp in soare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astazi cand m-am intors de la mecanic am observat ca nu imi mai merge vitezometrul, ramane pe zero. Turometrul functioneaza normal. O alta chestie, cand am luat o curba mai mare spre stanga, acul de la motorina s-a dus spre gol si mi-a aparut pe BC "please refuel"si pe urma a urcat inapoi. De vreo 3 sau 4 ori mi-a facut asa si pe loc drept. Ce naiba a patit ? Mecanicul mi-a spus ca el nu a facut decat sa verifice daca vine curent la bujii, a pus pe tester bateria si mi-a spus ca e cam pe duca si a spus ca a ridicat bancheta spate sa vada daca am pompa in rezervor, dar se pare ca e fara pompa. Se poate sa fie vreo siguranta sau ceva ?

Ai rezolvat?

daca nu, iti spun eu. Eu cand am montat IC cu BC, dupa vreo luna asa mi s-a intamplat..consum --,- si deabia apoi vad intr-un tarziu kilometrajul mort si tot ma atentiona la fiecare curba tot mai des please refuel de m-am saturat. Desfac capacul de la rezervor, cel cu tevile tur-retur, verific mufele, reostatul,nimic in neregula.

Apoi in marea disperare scot afara bordul cu injuriile de rigoare si am relipit pinul care e responsabil de semnalul de viteza(pinul 28 de pe mufa albastra). PE mufa verde este si un pun de signal for vehicle stationary, ceea ce cred eu ca bordul "stia" ca masina e oprita, neavand semnal de la vitezometru, iar clusterul afisa valoarea instantanee a citirii sondei. In mers, eu cred ca-si face o medie pe un interval de timp sau ceva, ca altfel ai face cu nervii la fiecare curba cand esti mai pe gol, dupa cum se misca plutitorul in motorina.

Apropo de asta, stie cineva cum "fraieresc" pinul 18 de pe mufa verde daca nu am senzor pe baia de ulei?

32 pin connector, blue: MFD NAVI connections in BOLD

1 - terminal 15 positive

2 - warning lamp for turn signal, right

3 - ouptut signal 1 from speedo AKA, speed signal(needed for NAVI install)

4 - warning lamp for trailer towing

5 - fuel gauge

6 - airbag

7 - terminal 31, sender earth

8 - coolant temp gauge

9 - terminal 31, earth

10 - oil pressure switch

11 - vacant

12 - warning lamp for alternator, terminal 61

13 - backrest lock warning lamp (certain countries only)

14 - warning lamp for rear fog light

15 - vacant

16 - open tailgate/boot lid warning lamp (CCO)

17 - warning lamp for main beam, terminal 56a

18 - warning lamp for turn signal. left

19 - ABS

20 - dash panel insert illumination, terminal 58b (needed for NAVI install)

21 - signal for driver's door open

22 - coolant shortage indicator

23 - terminal 30, positive

24 - terminal 31, earth

25 - self diagnosis/K-wire (needed for NAVI install)

26 - parking light right, signal for "lights on" warning buzzer

27 - parking light left, signal for "lights on" warning buzzer

28 - input signal to electronic speedo

29 - warning lamp for brake system

30 - S-contact (needed for Navi install)

31 - Seat-belt warning system

32 - vacant

Modificat de marius1982.11
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am rezolvat, dar la mine de vina au fost niste fire rupte pe sub baterie. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salutare domnilor, astazi am fost sa fac schimbul de ulei si stupoare pierde ulei... dupa parerea mecanicului pierderea ar fi pe la racitorul de ulei(termoflot) pareri solutii de la cei care au fost in aceiasi situatie...mentionez ca oierderea nu e mare...se prelinge....dar pierde. MUltumesc!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,cred ca trebuie sa schimbi garniturile,sunt doua si nu costa foarte mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Exact acceasi problema o am si eu, cand da caldura le schimb si eu. Is ieftine :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Laurentiu_LWR pinned this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!