Jump to content

Motorul AJM - probleme specifice , deosebiri ,etc


golfnik
 Share

Postare recomandată

Are cineva idee planetarele de pe motoarele ajm cu 6 trepte se potrivesc si de la alte tdi-uri "skoda ,seat,bora" trebuie sa aibe acelasi cuplu trepte etc...!!!???

Modificat de bigstar
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am si eu o intrebare: am o Bora AJM si am intampinat o problema zilele astea. A trebuit sa fac un drum de la Timisoara la Suceava. Dupa vreo 450km s-a aprins becul de semnalizare la lichidul de racire . Am complectat cu apa, dupa alti 100km s-a aprins din nou becul. Am complectat din nou, iar apoi zilele cat am stat acolo dupa 50km de mers cu o viteza nu foarte mare, doar in unele locuri probabil am atins 130km/h, se aprindea becul de la lichidul de racire si tot trebuia sa complectez in vas. Am observat ca apa cugea direct din vas pe la supapa de protectie(cred) pentru presiune. Din cate am inteles are o astfel de supapa in buson.

 

Trebuie sa spun ca termostatul este recent schimbat, desi nu cred ca asta ar fi problema, iar apa nu trece niciodata de 90grade.

 

 

Care ar putea fi problema de tot pierde apa pe la acel buson de la vasul de apa? Ar putea fi dusa garnitura de chiulasa?

Modificat de bamwels
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bogdandumiter

Nu esti singurul aici care are aceasta problema. Am postat mai sus un mesaj cu acelasi tip de incident si inca nu am ramas cu nimic concret. Am mai intrebat prieteni cu motoare AJM si ei  au aceeasi problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prima data incearca sa schimbi busonul de la vasul de expansiune.

Daca iti face la fel si cu alt buson e posibil sa fie chiulasa deformata sau garnitura chiulasa defecta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna sunt nou pe grup si nu prea sunt expert, am o problema. In luna mai am pus baterie noua la masina, de cand iam pus baterie nouaimi face figuri la pornire,adica: cand se lasa roua mi se aprinde martoru de bujii imi porneste dimineata, iar dupa masa cand e cald numai se aprind bujile in bord, cu toate ca am schimbat 2 ca erau arse si am pus 2 noi bosch, si am mai orbesrvat cand conduceam acul de la temperatura apei 90* cadea dintr-o data la zero. Am puso pe vag-com dar cei de la service Feuvert Franta nu au gasit nici o eroare de ce nu mai fac bujile contact dupa ce am schimbat bateria si bujiile. Menteionez ca bujiile se aprind dimineata cand e racoare si umiditate. Ajuatima ca nu ma incred in mecanici din franta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil senzor temperatura antigel.

Nu ai erori pe "engine" dar pe "instrumente" probabil ca sigur ai.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil senzor temperatura antigel.

Nu ai erori pe "engine" dar pe "instrumente" probabil ca sigur ai.

Ok si unde as putea gasi acel senzor? Mai putea ajuta cu o poza te rog si ceva sfaturi?

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine se formeaza presiune in vasul de expansiune ,dupa un drum lung apa ajunge putin sub nivelul minim dar in momentul in care desfac busonul lichidul revine singur la nivelul normal.Lichidul ramane pe instalatie nu se pierde, doar scade la nivelul minim dupa care deschid busonul iese aerul sub presiune si vasul se umple.Care ar putea fi problema?

Modificat de silau_2003
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trutan Darius

Si eu am presiune, si mi se pare cam prea mare, cât de tari îs furtunele?:)

Sent from my iPhone using Tapatalk 2

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer furtunele nu sunt tari deloc.Singura problema este ca atunci cand desfac busonul trebuie sa-l desfac foarte usor sa nu dea pe afara si lichidul din vas urca de la nivelul minim putin peste maxim.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bogdandumiter

Acesta e un lucru normal deoarece se creeaza presiune in instalatia de racire dupa o functionare de xel putin 10 min. Acolo apa, din cauza presiunii ramane intrun punct mai ridicat si doar atunci cand desfaci busonul presiunea dispare si intra in vigoare principiul vaselor comunicante Sent from my X8 using Tapatalk 2

Inca odata nimeni nu da un raspuns in cazul pierderii de lichid ? Sent from my X8 using Tapatalk 2

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
bogdandumiter

Iti zic sigur ca si tu pierzi ceva lichid undeva, dar trebuie aflata problema

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salutare colegi, am si eu nevoie de ajutorul vostru in legatura cu volanul...vreau sa schimb volanul de pe masina din profil cu unul cu, comenzi.....gen http://www.pieseauto.ro/poze/vand-volan-piele-cu-comenzi-vw-golf4-bora-passat/vand-volan-piele-cu-comenzi-vw-golf4-bora-passat-61fe01479af0866592-800-600-1-95-1.jpg intrebarea mea e, aibagul de pe bora  se potriveste pe "covrig" sau e nevoie de airbag de passat?! 

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bogdandumiter

Pana la urma am trecut pe la un ' batran ' in vw audi si mi-a schimbat perfect garnitura de chiulasa si mi-a curatat intercoolerul si de atunci motorul merge ca nou. Am strabatut transalpina si transfagarasanul fara nici o pierdere de agent termic.

Sper sa va fie de ajutor.

Sent from my E15i using Tapatalk 2

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bogdandumiter

Ai schimbat termostatul de antigel in ultima vreme ?Sent from my Sony Ericsson E15i with hands and brain

Schimba garnitura de chiulasa si ai scapat de suparari. Am deja 3 mii de km cu ea schimbata si motorul merge struna. Imi zicea batranu la care am facut reparatia ca motoarele astea cam cer un schimb de garnitura intre 200 si 300 de mii de km Sent from my Sony Ericsson E15i with hands and brain

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius.stanescu

in cazul fericit doar garnitura.eu am schimbat si chiulasa tot din cauza presiunii.oricum sunt multumit de rezultat.am vb cu un inginer de la vw si mi.a spus ca au defect de fabricatie chiuloasele de 1.9 in densul ca se corodeaza mult prea usor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Ma bate gandul sa-i fac un chip tuning batranei mele sa o duc undeva la 140 cp.Avem colegi care au facut soft de putere la aceste motoare?Cum s-au comportat?Imi este teama ca turbina mea vnt15 nu va face fata si va fi prima care va ceda, cu toate ca in momentul de fata isi face treaba foarte bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut eu la masina mea, are 145 cp teoretic, la roata nu stiu , nu i am facut dyno test.

In primul in rand in treptele 1-2-3 se simte diferenta de cuplu, cel mai frumos se vede in treapta a 2 a dupa 2000 rpm, apoi consumul am observat ca a scazut daca merg la drum in afara localitatii si o mentin in zona de cuplu, am scos consum de 5.7 fata de 6.3 cum consuma de obicei un AJM. 

Daca ii faci softul la o firma serioasa, o sa faca un log in mers si o sa citeasca in ce parametrii se afla motorul si atunci va face un soft potrivit, eu vroiam sa ii fact soft stage 2 dar baiatul de la TCM mi-a recomandat un stage 1 cu o presiunea corespunzatoare in turbina.  Toate astea tinand cont de vechimea si nr de km al masinii.

In concluzie merita daca vrei un cuplu mai bun si consum ceva mai mic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cati km ai de cand ai cu actualul soft?ai schimbat si turbina cu un vnt 17?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar ca ma intereseaza si pe mine un stage 1 . Spune-ne mai multe despre softul facut ajm ului tau. De cat timp ai softul, cati km ai parcurs, probleme aparute pe parcurs si parerile tale sincere

Sent from my SonyX8 using Tapatalk 2

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am nimic de ascuns, turbina nu e schimbata, iar softul il am de anul acesta, am facut de atunci 4000 km, zilele trecute am schimbat ambreiaj dar din alte motive, se pare ca acum isi arata adevarata valoare, in treapta a 5 si a 6 a cand accelerezi se duce mai repede in viteza. Cuplul e acum de 370 nm, inainte aveam 310 nm asta stiu din cartea masinii si de la loguri facute in mers. Stiu ca sunt AJM si de 285 nm asadar la stage 1 ai 60 nm in plus si cei 30 cai.

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5.7 e consumul pe computerul de bord?

mie pe bord imi arata 5 acum la 130km la ora, inainte avea 5.5

Modificat de cikinu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@cikinu de cand ai noul soft?ai avut ceva probleme cu masina dupa ce i-ai facut chip tuning?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Laurentiu_LWR pinned this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!