Jump to content

Turbina "fluiera"


catabeg
 Share

Postare recomandată

De ce nu citesti un log in mers din topicul cu loguri si o sa-ti raspunzi singur la intrebare.

Imi cer scuze pt. postul anterior, nu am vrut sa te jignesc, dar nu m-am putut abtine :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu m-ai jignit stai linistit :icon_thumright: dar sunt curios si eu cine are dreptate.Cu logul in mers mi-a spus ca el imi poate testa motorul in conditii de sarcina fara sa plece cu ea(deci pe loc) cu testerul lui (atat am apucat sa vad ca e bosch wireless ,dar programul era pe ungureste)in fine....important e ca m-a rezolvat si merge masina de rupe :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De unde ai cumparat actuatorul? In mod normal nu se vinde ca si piesa de schimb...

Se gaseste si la volksparts.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

am un passat cu 250,000 km b5 si eu l-am luat la 120,000 " multe drumuri in afara au fost facute cu masina " si dupa o anumita perioada fluiera. nu am dat atentie si nu am avut nici o surpiza in acest sens. din cand in cand, in treapta 1 accelerm pana la 4,000 si cel din spatele meu " nu mai intelegea nimic " si apoi, de vreo 2 -3 ori si gata, mergea bine masina;

sau mergeam cu a doua prin oras 2,500 -3,000 cand acceleram cand deccelram si tot asa si nimic;

eu cred ca turbinele se duc asa de repede, deaorece, sunt foarte multi care nu stiu sa le foloseasca sau prima cauza fiind " consumul prea mare " in cazul rularii cu viteza mare sau chiar cu motorul turat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Treapta 1 e sa pornesti de pe loc. In nici un caz nu se accelereaza pana la 4000 rpm in treapta 1.

Eu inclin sa cred ca una din cauze care duce la fluieratul turbinei este mizeria ce se acumuleaza in ea. La mine, (ca si la altii cred) curatarea turbinei a avut ca si efect diminuarea considerabila a fluieratului (acum se aude foarte, foarte slab sunetul ala specific).

Am intalnit mecanici care zic ca fluieratul nu e o problema, de asemenea sunt multe posturi in care membrii forumului spun ca au facut mii de km cu ea fluierand. Dar sunt si posturi in topicul "turbina crapata" in care oamenii zic ca atunci cand face ca o salvare nu mai tine mult...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine s-a redus simtitor fluieratul la turbina dupa curatarea EGR (mai ramasese loc doar de un deget pe unde sa circule aerul spre motor). Nu a disparut de tot, dar s-a simtit. Eu cred, ca agravarea fluieratului are legatura si cu EGR.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

cum ai rezolvat problema ? masina mea prezinta aceleasi simptome "suierat " care creste sau scade in intensitate in functie de turatia motorului ,se aude chiar si la relanti

Modificat de FLOREX
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

scuze daca postez gresit ,dar am descoperit ce fluiera !!!!!! e vorba de o piesa dreptunghiulara prinsa cu un surub de caroserie in compartimentul motor si in care intra aproximativ 4-5 furtune din cauciuc. Nu stiu cum se numeste,ce rol are si cum pot sa o repar. Undeva pe forum ,un coleg, stiu ca a avut o problema asemanatoare si chiar a postat o poza cu piesa in cauza, dar nu gasesc acel post !!! Daca cineva ma poate ajuta ,ar fi binevenit !!! alaturat atasez o imagine asemanatoare cu piesa in cauza !!!! va multumesc !post-79543-0-76524600-1292257022_thumb.j

post-79543-0-76524600-1292257022_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este blocul de electrovalve (N75, N18) care comanda turbina, EGR... La mine bazaie tare, nu fluiera, piesa respectiva.

Toate furtunele de vacuum sunt atasate printr-o capsula de plastic care e prinsa cu o siguranta de ea (deci poti detasa toate furtunele deodata daca scoti siguranta metalica). Nu cred ca se poate repara, doar inlocuita (daca esti sigur ca e defecta, nu prea se poate diagnostica direct si nu e ieftina).

Modificat de asap03
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este blocul de electrovalve (N75, N18) care comanda turbina, EGR... La mine bazaie tare, nu fluiera, piesa respectiva.

Toate furtunele de vacuum sunt atasate printr-o capsula de plastic care e prinsa cu o siguranta de ea (deci poti detasa toate furtunele deodata daca scoti siguranta metalica). Nu cred ca se poate repara, doar inlocuita (daca esti sigur ca e defecta, nu prea se poate diagnostica direct si nu e ieftina).

MULTUMESC MULT !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Eu am luat masina din semnatura second la 43000km de la cineva care mergea foarte subturat(uzual 1000-1500rpm)...dupa primi 1000km parcursi de mine (normal mai in forta pentru "curatare motor la interior") a inceput sa se auda turbina fluierand usor mai ales cand motorul este rece.

Acest fluierat prevesteste oare o cedare a ei, sau doar o "curatare" ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Cornel3: parerea mea este ca, nu trebuie sa-ti faci probleme daca fluiera incet , si la mine se comporta la fel, cand am motorul rece fluiera incet dupa care in cca 25 m nu se mai aude, daca simti cum trage turbina la turatie mare....eu zic ca totul este k. Posibil sa ma insel dar nu cred.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Curatare sigur nu e. Daca se aude un fluierat incet (pe evacuare, la relanti banuiesc), nu-i problema. am intalnit turbine care fluierau si care au dus 50k si merg in continuare. Daca vorbesti de un fluierat puternic, cand e in sarcina - gen polizat metale - atunci situatia e mai grava.

Acum totul depinde de cum mergi ce ea.

P.S. - la O2, am auzit mai multe cazuri cu turbine cazute, in jurul a 70k km....cam repede.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci baieti, asa ma gandeam si eu...pana acum am avut 3 benzinare, iar aceasta este prima masina diesel.

Fluieratul usor in accelerare sau decelerare (nu metalic) cred ca este normal pentru TDI, abia acum masina o simt ca trage normal, cand am luat-o parca nu avea vlaga deloc...invatata "puturoasa" :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, probabil s-a mai dezmortit geometria. Daca pana acum nu ai mai avut masina cu motor Diesel, cauta in aria TDI, ca exista foarte multe sfaturi utile acolo, despre cum se intretine si utilizeaza un astfel de motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare!

Masina din semnatura, 24.000 Km.

Nu stiu daca este de la turbina. De cateva zile, cu frigul asta, doar in treapta a 4-a intre 2000-2200rpm apare un fluierat de tonalitate medie grreu perceptibil. Doar daca esti atent observi. Ce sa fie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Deoarece nu am reusit sa inregistrez cu destula fidelitate suieratul produs de masina mea , am gasit pe net , intamplator , exact ceea ce ma doare . Rog cunoscatorii sa analizeze si sa dea un raspuns problemei mele ! ESTE TURBINA STRICATA ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am intalnit masini care aveau 100k de km care fuierau de ziceai ca mergi cu ambulanta si mergeau asa de zeci de mii de km fara probleme.

O fi si de noroc dar atata timp merge bine masina, nu da fum peste normal si consumul e in grafic nu ai de ce sa-ti faci griji.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina nu consuma mult, merge foarte bine si nu scoate fum ! totusi face asa doar de o luna. O am din iunie 2010 si o ingrijesc cat pot de bine ( schimbat ulei,filtre,ulei cutie) conform normelor VW. Sper sa ai dreptate si sa ma mai tina ( are 143000 km ) Ma poate ajuta cu ceva efectuarea unui log in mers ? Ma refer la alte probleme posibile ?

Modificat de FLOREX
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

Am un Touran din 2004 AZV 260.000km.Am avut probleme cu turbina (limp mode) am dus-o la reconditionat iar acum dupa montare turbina scartaie(nu fluiera).Turbina a fost demontata si montata de cineva iar reparatia facuta de altcineva.Mentionez ca nu s-a schimbat uleiul (pentru ca il schimbasem de 3000km) si ca masina merge normal(trage bine)doar ca scartaie la relanti si la accelerare(la decelerare nu scartaie).Repet SCARTAIE NU FLUIERA!

Aveti vreo idee ce poate fi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu Utiu

Florex, acelasi sunet l-am avut si eu, a aparut dintr-o data.Schimbasem toate furtunasele de vacuum de pe masina si cand am pornit-o se auzea exact ca in clipul postat de tine.Era presiunea prea mare in turbina, cu o ajustare cu testerul s-a rezolvat problema,nu mai fluiera.Cel mai indicat e sa faci un log si sa postezi eroarea sa o poata interpreta baietii,caci cauzele pot fi multe.Succes

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

Am un Touran din 2004 AZV 260.000km.Am avut probleme cu turbina (limp mode) am dus-o la reconditionat iar acum dupa montare turbina scartaie(nu fluiera).Turbina a fost demontata si montata de cineva iar reparatia facuta de altcineva.Mentionez ca nu s-a schimbat uleiul (pentru ca il schimbasem de 3000km) si ca masina merge normal(trage bine)doar ca scartaie la relanti si la accelerare(la decelerare nu scartaie).Repet SCARTAIE NU FLUIERA!

Aveti vreo idee ce poate fi?

Da, nu e facuta reconditionarea cum trebuie (nu a fost echilibrata perfect) si iti ating paletii de carcasa....In sarcina face mai rau ca la relanti ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ LAURENTIU UTIU Cum o sa fac log-ul o sa-l postez ! sper ca undeva pe data de 10 ianuarie ! Apreciez sfatul tau si sper ca sa rezolv problema !

Modificat de FLOREX
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da face mai rau in sarcina ,cateodata cand o fortez face urat rau.Dar merge.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In mod normal, acest zgomot apare la o turbina cu joc mare in ax, dar poate la tine nu a fost echilibrata bine - cei care ti-au facut reconditionarea, cum au explicat modul in care se comporta ? garanteaza functionarea turbinei si refacerea ei si a motorului, in caz ca se intampla ceva naspa ?

Daca e sa frece paletii de carcasa, e cam periculoasa problema - la un moment dat s-ar putea ca paletii sa se faca praf, si motorul sa "inghita" bucati din ei. Atunci faci praf si turbina si motorul...

Uite o poza cu o turbina (KKK) care a patit asa ceva....

post-30007-0-90690000-1294083423_thumb.j

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!