Jump to content

Probleme motor 2.5 TDI / BPE / R5 (Touareg 7L)


Bobbym
 Share

Postare recomandată

Salutare

Am achizitionat de curand un R5 (2.5 l motorina) din 2004. Totul bine si frumos timp de o saptamana de mers prin oras. Masina se comporta superb, nimc de reprosat. Mentionez ca are la bord 85 mii km lucru pe bune (mers la PBV1 si verificat istoric masina).

Ca omul care in week-end vrea sa testeze capabilitatile off road o iau pe autostrada sa ii testez si dinamica la drum lung. Numai ca surpriza: primii 50 de km si limp mode (documentat pe vw forum si aflat pe baza simptomelor care e cauza). Masina nu mai trage peste 120 la ora si trebuie oprit motorul pentru asi reveni.

Am dus masina in service la PBV1 am sters eroarea si cei de acolo m-ai zis ca turbina e in parametri dar ca daca mai apare problema trebuie schimabta turbina pentru ca ei nu se baga sa o curete. "Neoficial" am aflat insa ca existe firme care se ocupa cu curatatul turbinelor si iti rezolva problema (cel putin temporar). Mentionez ca dupa stergerea erorii am mai facut approx 600 km si am mai intrat in limp numai de vreo 2 ori dupa ce am forjat-o puternic ca sa mai curat turbina

Ce ma sfatuiti, sa mai incerc sa o conduc "sportiv" un pic in speranta ca se curata singura, sa o duc a curatat sau sa o inlocuiesc cu totul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Desi turbina cauzeaza cel mai des "limp mode", mai pot exista si alte motive. Poate mergi la vreo intalnire de vwforum din Bucuresti si rogi pe careva cu VAG-COM sa-ti faca o diagnoza, de acolo sa se vada daca e turbina sau altceva. Sau contacteaza-l pe colegul nostru de forum cipos, el e specialist in diagnoza si curatat turbine, ramane de vazut daca se baga si la Touareg, daca nu... in mod cert e cel mai calificat sa-ti dea sfaturi.

Forjele ajuta doar daca sunt putine depuneri in turbina, e mai mult o treaba preventiva. Cu schimbatul nu te grabi, ca o sa te arda rau de tot la buzunar... mai ales la reprezentanta.

Modificat de hyper
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Desi turbina cauzeaza cel mai des "limp mode", mai pot exista si alte motive. Poate mergi la vreo intalnire de vwforum din Bucuresti si rogi pe careva cu VAG-COM sa-ti faca o diagnoza, de acolo sa se vada daca e turbina sau altceva. Sau contacteaza-l pe colegul nostru de forum cipos, el e specialist in diagnoza si curatat turbine, ramane de vazut daca se baga si la Touareg, daca nu... in mod cert e cel mai calificat sa-ti dea sfaturi.

Forjele ajuta doar daca sunt putine depuneri in turbina, e mai mult o treaba preventiva. Cu schimbatul nu te grabi, ca o sa te arda rau de tot la buzunar... mai ales la reprezentanta.

Daca s-a mers cu ea mai mult prin oras este foarte posibil sa aiba depuneri pe turbina. Mai incerca cu forjatul (peste 3000rmp 15min - in mers bineinteles) inainte de a umbla la ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu info: am facut un drum Satu Mare - Bucuresti cu cutia setata pe S si tinut masina numai in 140-160 km/h si a mers ca unsa de nu o mai recunosteam, nici macar un limp. E posibil sa se curete singura? Sau orice as face sa pregatesc banii de curat/inlocuit turbina?

Noroc!

Revin cu info: am facut un drum Satu Mare - Bucuresti cu cutia setata pe S si tinut masina numai in 140-160 km/h si a mers ca unsa de nu o mai recunosteam, nici macar un limp. E posibil sa se curete singura? Sau orice as face sa pregatesc banii de curat/inlocuit turbina?

Noroc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este obligatoriu turbina, poate fi si un furtun ce duce in intercooler(corectati-ma daca gresesc).Am patit si eu la a mea cu un furtun fisurat si de 100 km/h nu mai trecea nici cu vantul din spate.Se aude vreun fas(h)ait in turatie mare?Scoate fum mai mult decat normal?Astea erau alte 2 simptome la mine.S-a schimbat bucata de furtun, a costat 70 ron si acum e ok, dupa cca 40.000 km.La primul service la care m-am dus atunci, mi-au dat acelasi raspuns, ca si in cazul tau : dom'le..turbina e dusa.Numai ca raspunsul meu, i-a pus pe ganduri : Dom'le, esti nebun, am 40.000 in bord, e imposibil asa ceva.Sa mearga unsa pana acum, si dintr-o data sa pice.Am facut stanga-mprejur si cautat alt service/reprezentanta.

Sanatate si sa ne tii la curent!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este obligatoriu turbina, poate fi si un furtun ce duce in intercooler(corectati-ma daca gresesc).Am patit si eu la a mea cu un furtun fisurat si de 100 km/h nu mai trecea nici cu vantul din spate.Se aude vreun fas(h)ait in turatie mare?Scoate fum mai mult decat normal?Astea erau alte 2 simptome la mine.S-a schimbat bucata de furtun, a costat 70 ron si acum e ok, dupa cca 40.000 km.La primul service la care m-am dus atunci, mi-au dat acelasi raspuns, ca si in cazul tau : dom'le..turbina e dusa.Numai ca raspunsul meu, i-a pus pe ganduri : Dom'le, esti nebun, am 40.000 in bord, e imposibil asa ceva.Sa mearga unsa pana acum, si dintr-o data sa pice.Am facut stanga-mprejur si cautat alt service/reprezentanta.

Sanatate si sa ne tii la curent!

Sincer sa fiu nu am urmarit pana acum cat fum scoate iar sunete ciudate parca nu am auzit. O sa fiu un pic mai atent de acum. VIneri ma duc la revizie si poate maiaflu cate ceva. Va tin la curent!

Hai noroc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poi pe test trebuia sa apara o eroare ! si cam greu de crezut ca a cazut turbina oricum cand cade cade nusi mai revine deci ori sa dereglat ori vreun senzor(debitmetru) nusi mai face treaba ori vreun furtun fisurat ori vacumul nusi mai face treaba pot fi multe si cand sa dus turbo arunca ulei la greu pe galeria de aer (1 ora scote tot uleuil din motor)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar daca este blocata geometria variabila?..... ce zici isi mai revine?, eu unul zic da

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu nouatati despre turbina buclucasa: se pare ca se curata incet incet: am constat ca daca merg in Drive normal merge brici. Daca pun insa pilotul automat pe la 120 la ora in sarcina (in speta la urcatul dealurilor) intra in limp. AM senzatia ca nu se transmite ok comanda catre turbina (se transmite tarziu cda de intrare in fuctiune) si mi se taiae de tot avantul. In rest daca merg cu pilotul declupat sau cu el activ la 50 la ora sau la 140 la ora pe autostrada totul e ok. VI se pare normal?

Hai noroc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pilotul automat nu schimba vitzezele pe deal, doar "apasa" acceleratia. Daca e mare dealul e normal sa se chinuie motorul.

Dar limp mod nu e normal sa prinzi. Dupa ce face faza pe deal, trebuie sa iei contactul ca sa-si revina?

Ca sa prinzi un limp incearca pe o sosea mai degajata sa ai cam 2000rpm, viteza a 4-a si apasa pana la podea acceleratia si tine-o tot asa pana e posibil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poi pe test trebuia sa apara o eroare ! si cam greu de crezut ca a cazut turbina oricum cand cade cade nusi mai revine deci ori sa dereglat ori vreun senzor(debitmetru) nusi mai face treaba ori vreun furtun fisurat ori vacumul nusi mai face treaba pot fi multe si cand sa dus turbo arunca ulei la greu pe galeria de aer (1 ora scote tot uleuil din motor)

de fapt geomtria variabila inseman niste senzori in plus deci dac nu e ceva in ordine iese pe tester !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pilotul automat nu schimba vitzezele pe deal, doar "apasa" acceleratia. Daca e mare dealul e normal sa se chinuie motorul.

Dar limp mod nu e normal sa prinzi. Dupa ce face faza pe deal, trebuie sa iei contactul ca sa-si revina?

Ca sa prinzi un limp incearca pe o sosea mai degajata sa ai cam 2000rpm, viteza a 4-a si apasa pana la podea acceleratia si tine-o tot asa pana e posibil.

Avand cutia automata pilotul poate schimba si vitezele. Dupa ce intra in limp trebuie intr-adevar sa iau contactul.

Dupa cum am zis insa, mai nou imi intra in limp numai la deal cand turatia e tinuta constanta vreo cateva secunde.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Sal All,

A mai avut cineva probleme de limp la Touareg? Problema din topic persista la mine de peste un an (ce-i drept s-a mai ameliorat dupa 3 revizii cu schimbarea tuturor filtrelor).

Update: in urma cu vreo 8 luni am facut teste de turbina si au iesit ok. La ultima revizie au testat din nou turbina si cica avea un timp de raspuns cam mare. I-au dat forja sa o curete de calamina (cei de la PBV1) si mi-au dat-o de buna. Mi-au garantat ca au umblat peste tot si ca nu o sa-mi mai faca probleme.

De unde. Ca tot face. E drept ca acum problema a mai scazut in proportii si se manifesta doar in anumite conditii specifice cum ar fi: masina turata ~2,5k, viteza approx 120 km/h si neaparat IN PANTA, adica un minim 15 grade inclinare, si tinut constant vreo 5 secunde. Daca e pe pilot automat setata viteza la 120 si prind un deal, moare. Daca trec pe "pedala" si mai accelerez sau eliberez pedala nu are nimic. trec cu succes.

Any ideeas?

10x

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

Salut , eu am c`am acceasi problema dar la mine se aude dupa ce se incalzeste motorul ... undeva la 1300 - 1400 turatii cand spre relantii , daca turez sport nu se mai aude .... e ca si cum ar fi un surub intr`o cutie metalica agitata bine ... un sunet subtire dar care se aude foarte tare ... ma poate ajuta cineva ?

am un touareg r5 2008 - 22000 km si imi scoate fum rau ... la 100 km imi murdareste bara ! ce sa fie ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut , eu am c`am acceasi problema dar la mine se aude dupa ce se incalzeste motorul ... undeva la 1300 - 1400 turatii cand spre relantii , daca turez sport nu se mai aude .... e ca si cum ar fi un surub intr`o cutie metalica agitata bine ... un sunet subtire dar care se aude foarte tare ... ma poate ajuta cineva ?

am un touareg r5 2008 - 22000 km si imi scoate fum rau ... la 100 km imi murdareste bara ! ce sa fie ?

Daca postezi in 5 topic-uri n-o sa t-i se rezolve problema!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca postezi in 5 topic-uri n-o sa t-i se rezolve problema!

te cred , sunt nou aici , am primit deja avertizarea ... :( nu pot sa postez topic nou inca ... oricum daca ai idee , poti sa ma ajuti ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

salut am si eu o problema la un touareg din 2005 r5 ABT.mi sa fisurat galeria de evacuare de la turbo si nu am cum sa o sudez daca ma poate ajuta cineva cu o galerie second...multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salutare tuturor !

Am un Touareg R5 care intra in limp mode (motorul nu mai are vlaga, iar masina nu trece de 120 km/h si trebuie sa o repornesc ca sa-si revina). De la filtrul de aer pana la EGR am schimbat tot ce se putea (turbosuflanta, senzori, debitmetru, furtunase etc, ), dar problema persista in continuare.

Mentionez ca odata ce intra in limp mode, eroarea de pe tester este cea de presiune mica in turbo (2.1 fata de 2.4, sau ceva asemanator), dar dupa ce eroare este stearsa, testul de presiune in turbo iese pozitiv (chiar si cand eroarea este stocata, testul de presiune in turbo iese pozitiv).

Stie cineva care ar putea fi problmea ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am patit si eu odata (la drum lung), am oprit motorul si am repornit...si totul a intrat la normal.Asta se intampla cand aveam martorul de motor aprins pe bord, care se aprindea numai cand ieseam la drum lung, iar in oras disparea. A tot stat aprins cateva luni, dupa care cateva luni nu a mai aparut.

Cam toate service-urile mi-au spus ca ar fi turbina, dar imi tot zic asta de 2 ani si eu nu am dat ascultare, masina merge foarte bine.

Acum apare din nou martorul si in oras si in afara.

Lipsa de putere am mai avut cand am fost nevoit sa schimb un lichid parca, la filtru de particule, iar dupa schimb, masina si-a revenit.

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am scapat repede si la obiect: am reparat turbinele (bineinteles ca motorul si cutia jos de pe hardughie), debitmetrele, egr, curatat galerii intake, spalat intercoolere si ce mai era pe langa , prin motor una alta (pastile, tacheti, axe cu came, capace chiulasa, niste suruburi speciale si multe alte jucarii d-astea), pus niste filtre KN si e alta masina. mai am in continuare o oarece usoara pb acum cu injectoarele verificate pe stand si anume ca toate 10 baga pe minus putin (cred ca-i bag niste smack d-ala minune de curatat in motorina) din acelasi motiv pentru care s-au bulit si turbinele initial (prin depuneri la greu ) : mers subturat. asadar, preventiv, talpici si diagnoze periodice.

VVV nu sta asa ca ajungi ca mine....

Toate bune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cand am dat jos motorul sa schimb pompa de vacum, am verificat/curatat turbinele si a fost totul ok.

Acum cat si inainte mi se spune acelasi lucru, posibil defect la una din turbine.

Nu stiu ce sa mai cred, dar nu as arunca cu banii pe o probabilitate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salut.La viteze mai mari sau accelarari bruste imi apare ENGINE FAULT.SERVICE NOW! impreuna cu spirala de bujii si licare permanent.Daca opresc motorul si repornesc imediat ...nici o problema.Mentionez ca masina se comporta normal si cand apare aceasta eroare,pana acum mi-a aparut de 2 ori nu imi dau seama daca apare la fiecare acceleratie brusca.Aveti vreo idee de ce se intampla?Multumesc. Imi cer scuze daca nu am postat unde trebuie.

Modificat de KTL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

@VVV : sunt cateva topic-uri legate de problema asta, vezi aici: http://vwforum.ro/topic/26880-probleme-turbina/

Si eu am avut probleme : in Noiembrie 2010, aveam ~ 57125 km, nu se tura mai mult de 3000 rpm indiferent de treapta in care eram (1-4), ori daca eram pe autostrada nu mai tragea peste 120 Km/h. Problema este des intalnita la motoarele diesel din grupul VAG (nu stiu daca este si pe gama noua de motoare common rail).

La dealeri mi-au spus acelasi lucru: "trebuie schimbata turbina".

M-am incapatanat sa nu o schimb, am cumparat un cablu VAG COM, am sters erorile si am bagat STP diesel injector cleaner la doua plinuri consecutive, apoi la fiecare al 3-lea plin. Am mai avut problema asta doar in primii 400 Km si de fiecare data stergeam erorile si era OK, apoi nu am mai avut problema asta; in schimb ma deranja un "fasait" care mi se parea anormal. In Octombrie la revizia de 75000 Km am cerut insistent sa stau langa masina si mi-am aruncat un ochi pe la motor cat timp a fost ridicata pe elevator. Am mai descoperit si o pata de ulei la un furtun care intra in turbina, a mai strans mecanicul cam "jumatate de cheie" si a disparut sunetul, acum se aude doar sunetul turbinei (pe la 1800 rpm pana in 2000 rpm in trepta 1 si 2, apoi este acoperit de zgomotul motorului si aerului din afara).

Am incercat sa aplic aceeasi metoda unui coleg cu un pasat din 2000 (si ~ 230000km la bord), desi i-a fost curatata turbina, facea la fel. In final el a rezolvat la un service specializat in turbine si din ce am inteles i-a pastrat corpul turbinei si a schimbat doar la interior (axul, etc ... nu sunt specialist).

Tinand cont ca si masina ta este din acelasi an cu a mea (si nu are multi km) probail ca poti rezolva si tu problema simplu ... Succes! :salut:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

cum spune si titlul ca confrunt cu o mica problema la un vw touareg r5 mai exact un cod de eroare pe care testerul nu da nici o interpretare nimic codu este 4653 si nici pe net nu am reusit sa gasesc ceva despre el daca ma poate ajuta cineva cu o explicatie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai vreun martor aprins pe bord? Codul tau de eorare cu ce a fost citit? Ce interfata s-a folosit?

Este posibil ca respectivul device sa-l fi citit in hex si de aici poate si confuzia cifrei 6 in respectivul numar (6 se confunda cu b). Daca e citit in hex, codul tau de eroare este 19283. Daca e citit cu vag com-ul, codul ar putea fi 17653 sau 17564.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Thheo changed the title to Vibratie puternica relanti (Touareg 7L)

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!