Jump to content

Caseta directie


cosmin24
 Share

Postare recomandată

Singur caz care am nimerit ca ulei fost de vina cu o probleama asemenatoare fost la un BMW in care proprietarul avea schimbat furtun in care fost "serpentina" (nu stiu daca se scrie asa in limba romana) din metal care are scop de a raci uleiul cu un furtun fara serpentina.

 

Doar ca, in aceast caz, ulei "fierbea" in vas clar cum fierbe o oala in care se prajesc cartofi.

Daca ulei nu face bule/spuma in bazin s-ar putea ca proprietatile lui sunt suficent de degradate ca, cand pompa trage ulei in rotor se creeaza niste bule de auburi de ulei care "fluiera" la schimbari de presiune dar se recesc suficent de mult prin instalatie sa revina la stat lichid inainte de bazin, dar aicia vorbim de un caz foarte foarte rar...

 

Pe cat tine de ulei in sine ATF are un index de viscozitate mai mare fata de G 002 000 A2. Asta inseama ca la temperature scazute ulei e mai "gros" si este impins mai bine din parte de o pompa cu uzure simnificative la rotor/supapa iar cand se incalzeste devine aproape asa de fluid ca diferenta e mult mai mica. Teama mi e ca (daca ulei nu face figuri din cauza ca e si foarte degradat) schimbatul de la ATF la G 002 000 A2 vor doar amplifica probleama pompei care (parerea mea) trebuie cel putin verificata daca tot este in parametri (presiune si debit).

Modificat de MEDES CALAN
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc MEDES CALAN pentru ajutor. Am luat ulei febi G 004 00 ,iar mecanicul mi-a zis sa iau 2 litri ca sa spele instalatia bine,acum sper sa aiba timp maine sa il schimbe daca tot l-am cumparat desi dupa spusele tale nu am incredere ca s-ar rezolva asa problema. Inca o chestie...acum vreo saptamana am invartit de volan cu motorul oprit si mi-a dat afara ulei de servo pe la gura aceea de aerisire de la buson,apoi am repetat inca o data si iar a dat afara. Era nivelul uleiului mult peste maxim si am scos din el pana la normal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu placere. G 002 sau G 004 sau TL 52 146 au carateristici similare (cel putin pentru Motul) asa ca si G004 e bine.

 

Pe cat tine de uleiul care a iesit din rezervor se poate intampla daca se roteste volanul cu motorul oprit: ulei dintr-o parte din piston trece prin distribuitor sa se aduca in alta dar are mai putina resistenta daca intra pe returul asa ca mare majoritate revine in rezervor. Fiind ca pompa nu e pornita nu scoate ulei care a revenit la rezervor din el asa ca nivelul creste pana cand nu scapa de la gura de aerisire.

Sugestia mea este ca nu e prea indicat de a roti volanul cu motorul oprit: nu doar poate scapa uleiul ci se poate intampla (rar) ca vidul produs in cilindru de la miscarea pistonului sa scoata semeringul din pozitia lui.

 

Scurte miscari (cum cand se incearca jocul) nu produc, deobicei, nici o paguba dar miscarile complete dreapta-stanga, mai ales daca sunt facute repede cu rotile suspendate poate aduce la niste pagube neasteptate.

Modificat de MEDES CALAN
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Imi spune si mie cineva ce rol are acel surb de pe caseta de directie... imi merge cam greu directia.... pompa si caseta sunt ok nu prezinta scurgeri de lichid sau zgomote ciudate...

18163553_9_zps34aae6b9.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te bate vreun gând năstrușnic? De unde știi ca pompa e buna? Ai pus manometru pe ea? Ce presiune face?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asta cu pompa mi sa mai zis... si nu inteleg daca pompa nu face zgomot etc. cum ar fi ea uzata incat sa nu mai faca presiune... dar nu am gasit nici un mecanic dispus sa puna manometru pe pompa (toti au strambat din nas cand le-am spus asta) din cate am citit pe net pompa ar trebui sa faca o presiune intre 90-100 bari zic bine?

 

in fine deci ce face surubul ala? prin absurd eu impresia ca acel surub permite reglarea uleiului care intra in caseta de directie dar sigur ma insel...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu de ceva timp ma confrunt cu o problema care cred ca este de la caseta sau de la coloana.

Masina se manifesta in felul urmator :atunci cind trec peste sina de tramvai sau peste denivelari la viteza mica 20-30 km am joc in volan stinga-dreapta destul de smucit.

 

Cateodata este mai accentuat jocul in volan la trecerea pe drum pietruit sau la trecerea usoara peste calea ferata de exemplu si mai ales cand trece una din rotile din fata prima data......pur si simplu se simte jocul in maini..

 

A doua roata cand apuca sa calce peste sina sau orice altceva mai inalt decat nivelul celelilalte roti, imi smuceste volanul din mana. Tinde sa mi se intoarca volanul cam un lat de palma inpre stanga daca calca prima data roata din dreapta... ceva de genul...

 

Am condus si eu masini noi si cunosc diferenta, e legata toata masina.... Volanul imi sta perfect drept atunci cand merg drept, deci si geometria a fost facuta de curand.

 

Sau la trecerea peste sinele portilor inalte de 2-3 cm care au astfel de sistem de inchidere... gen banci, institutii....

 

Am schimbat toate bucsele, capete de bara, telescoapele SACHS pentru drumuri grele, rulmenti roata, rulmenti de sarcina.... toate de la Lemforder si originale VW/Audi.

 

Azi am tras de volan pana la maxim si impins in sus, nu se mai simt atat de tare ca si cum ar fi volanul impins la maxim si prins inspre partea de sus.

 

Un mecanic mi-a zis anul trecut ca ar fi din coloana, iar altul zilele trecute mi-a zis ca si caseta pare schimbata.

 

Nu stiu pe cine sa mai cred. Volanul se simte cum are un pic de joc stanga-dreapta cand invart de el in ambele sensuri 1-2-3 cm si un alt joc ceva mai mic cand trag in sus si in jos. Cand e apasat spre fata si tras spre mine nu are joc deloc.

 

Eu ma gandesc ca totusi coloana este mai afectata decat caseta de directie si nu tind sa cred ca are vreo legatura si cu bielete sau planetare ca alea bat sau trosnesc...

 

Si eu am aceeasi problema cu colegul. Nu ne ajuta nimeni cu un sfat?! Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan Moraru

Presupun ca trage volanul stanga dreapta si nu subit ai joc. Verifica pivotii si bieletele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca sunt schimbate toate ce sa mai schimb.

M-am sunat azi colegul Citizenics in speranta ca am rezolvat ceva cu aceasta problema. I-am zis ca nu am rezolvat nimic din lipsa de timp. Am incercat sa ignor aceasta problema de ceva timp, desi cand stiu ca am drum pe la tara pe o portiune de ulita pietruita, sau pe poteci cand plec la peste, nu vrea sa ma mai gandesc.

In oras nu am probleme decat pe portiunile de asfalt mai ingropate atunci cand una din roti calca prima in denivelarea respectiva.

Astept colegul sa rezolve el prima data, doarece eu am schimbat tot in afara de coloana si caseta. Altceva nu cred sa fie :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Maine imi fac un test la amortizoare si directie. Sunt curios ce o sa-mi zica...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan Moraru

Casetele hidraulice nu bat si nu vor bate niciodata. Nu umbla unde nu e cazul. Coloana o verifici usor, problema ta e din alta parte.

asta cu pompa mi sa mai zis... si nu inteleg daca pompa nu face zgomot etc. cum ar fi ea uzata incat sa nu mai faca presiune... dar nu am gasit nici un mecanic dispus sa puna manometru pe pompa (toti au strambat din nas cand le-am spus asta) din cate am citit pe net pompa ar trebui sa faca o presiune intre 90-100 bari zic bine?

in fine deci ce face surubul ala? prin absurd eu impresia ca acel surub permite reglarea uleiului care intra in caseta de directie dar sigur ma insel...

Surubul ala preseaza pe cremaliera sa nu faca joc si influenteaza foarte putin duritatea la virare. Este reglat cu o cheie dinamometrica la un cuplu specific. Nu umblati fratilor unde nu stiti.
Plus ca are o siguranta sa nu poti sa il invarti :) Acelasi lucru il fac si baietii care reconditioneaza casetele. Sigileaza surubul ala

 

LE: daca ai o siguranta in surubelul ala care trece prin carcasa de aluminiu este foarte posibil sa ai caseta reconditionata si distribuitorul din ea sa faca nazuri, nu ar fi primul si nici ultimul care ar face asta. Simptomele in care volanul pleaca unde vrea el cand simte o diferenta de nivel la roata pot fi date de caseta de directie, distribuitor si lichid. De asemenea daca ai unghiurile facute, cadere si convergenta le poti elimina DAR daca ai caderea gresita pe o roata, poti avea simptomele descrise.

 

minutul 5.20 explica rolul "surubului" Modificat de Bogdan Moraru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost la test la o statie Itp. Se pare ca e ceva cu bieleta. Dupa ce merg la mecanic eventual sa o schimb revin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan Moraru

Told you :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc bogdan pentru raspuns! deci nu am sa umblu la acel surub tin sa specific ca eu nu am nici un fel de siguranta sau sigil pe el...

Asta ar inseamna ca e pompa de servo dusa...nu mai face suficenta presiune cred

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan Moraru

Daca nu facea presiune bazaia si arunca lichid afara. Iarta piesele astea scumpe si cauta problema in alta parte.

Si schimba-i lichidul cu febi verde

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am si eu o problema cu Golful meu cineva mia zis ca trebuie schimbata caseta de directie dar as dori sa aflu si parerile voastre . Poza e facuta in partea dreapta a masinii

post-141146-0-29185400-1409751783_thumb.

post-141146-0-32648900-1409752841_thumb.

Modificat de PopiAdrian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimbata sau reparata.

Din ce se vede in poza n-a fost umblat la bielete, colierele burdufurilor sunt cele originale metalice. A fost facuta insa geometria, iar cel care a facut-o a lasat rasucit burduful, care s-a spart, a intrat apa, a ruginit cremaliera, a stricat simeringurile si acum curge uleiul.

In concluzie, schimbata sau reparata. Cred c-o sa ai nevoie si de bielete. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salutare dragi colegi, hai sa va spun si eu o poveste.

Acum 2 ani aproximativ am schimbat discurile de frana fata-spate .

Anul trecut in iunie am plecat cu masina in Germania, unde am condus pana in ianuarie anul curent pe autostrada cu viteze specifice.

Cam prin septembrie 2013 cand am facut un drum in tara, in timp ce mergem pe autostrada prin Ungaria, am observat ca volanul imi tremura stanga dreapta la viteze de 130-140.

Am ajuns acasa, am echilibrat rotile stiind ca asta e una din cauze dar nu s-a rezolvat nimic.

Dupa ce am ajuns in Germania, am mai observat un fenomen, si anume ca la frane bruse volanul tremura si mai puternic in momentul franarii.

Am ajuns la concluzia ca mi s-au ovalizat discurile de frana, asa ca am luat discuri noi din Germania pe care le-am montat.

Din pacate imediat dupa ce le-am montat problema a inceput sa se manifeste din nou.

Am mai cautat solutii pe topicul de discuri de frana, dar nu am gasit nici o solutie la tremuratul din volan, butucul nu are bataie, nici fuzeta, totul este in regula.

Acum ieri, masina fiind in tara, l-am trimis pe tatal meu sa schimbe flansele de la amortizoare care pocneau la viraje pe loc destul de tare, si sa monteze si inaltatoare de 20 mm pe fata, si de asemenea sa verifice si de unde ar putea sa fie problema cu tremuratul,

 

Ei bine astazi mi-a spus ca mecanicul a verificat jocul din caseta de directie, si exista un joc vizibil si e posibil din acesta cauza sa tremure volanul la viteza mare si la franare sa tremure si mai tare.

Aici par sa posteze oameni experti pe casete de directie, puteti sa-mi dati o opinie daca e posibil acest lucru.

Mentionez ca nu am probleme legate de directie, nu curge ulei de servo, singura problema este acest tremurata al volanului care cand mergi pe autostrada 1000 de km este enervant.

Am dat un telefon la un magazin de piese si o caseta de directie ZF este 1300 ron iar manopera in jur de 300 ron.

Se poate repara/reconditiona acest joc de catre vreo firma cu rezultate bune si garantie ?

Ce alte verificari as putea face pentru a fi sigur ca aceasta este cauza , n-as vrea sa dau atatia bani si apoi sa ma trezesc ca nu am rezolvat problema ?

 

Mai am si o alta problema din ce am inteles, in mers dupa montarea inaltatoarelor cand se ia de volan stanga dreapta se aude un pocnit puternic, ca si cum ar agata fier pe fier, aveti idee ce ar putea fi ? Eu m-am gandit ca probabil se roteste talerul de pe rulment, si ca o sa se aseze pana la urma.

 

Multumes si astept un raspuns, eventual recomandare de firme serioase care se ocupa cu reconditionari si care ar fi costurile.

Deocamdata nu ma grabesc deoarece se mai poate merge asa, vreau sa gasesc cea mai buna solutie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Confirm ce a spus Excalade, super baieti/seriosi in jur de 450/500 Ron in 2 zile a venit, garantie 2 ani.

@Excalade.

Te salut cu ocazia asta.

Seara faina tuturor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.

Cei care repara pot repara si acest "joc" din caseta ? Am inteles ca reparatia inseamna schimbat semeringuri bucse si garnituri ptr casetele care curg, dar a mea n-are probleme din astea. De fapt nici nu pot fi sigur ca o sa se rezolve tremuratul cu o caseta noua...

Sent from my SGH-I897 using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Volanul nu vibreaza din cauza casetei, ci din cauza unei anomalii sau defectiuni la trenul de rulare. Cel mai frecvent din cauza unei jante strambe sau a unei anvelope deformate, cu toate ca echilibrarea iese perfect. Ridica masina pe elevator, da-i a treia sau a patra la ralanti si urmareste atent nervurile anvelopelor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de raspuns, foarte buna ideea cu masina pe elevator si de observat cauciucurile cum sunt daca sunt strambe.

O sa incerc si asa plus inca o verificare la tot ce inseamna articulatie, poate gasesc cauza .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!