Jump to content

Caseta directie


cosmin24
 Share

Postare recomandată

Salut,multumesc pentru sfaturi.

Cred ca nu am explicat destul de bine,spre exemplu cand iau volan maxim stanga la revenire prima 1/2 de tura trebuie sa ajut volanul apoi merge singur pana la aproape pozitia de mijloc unde trebuie ajutat din nou ca masina sa mearga drept.In timpul mersului simt volanul cam elastic,adica nu este ferm si imi da  senzatia de nesiguranta pe volan,pe loc daca misc volanul nu se simt jocuri sau sunete ciudate.Pe langa asta se simte nevoia de a pune muschii la contributie la virajele pe loc.

La caseta de directie nu cred ca s-a umblat deoarece suruburile de fixare si de la aparatoarea de aluminiu sunt ruginite rau, burdufele se vede ca este lucratura nemteasca in ceea ce priveste fixarea lor cu coliere metalice.Despre reglarea registrului de la caseta nu stiu ce sa zic,pentru ca nu am identificat inca cum se poate lua acest joc dintre cremaliara si pinion,cu toate ca nu cred ca sa umblat acolo deoarece la manevrarea volanului nu se simte vreo diferenta sau scapari in gol pe parcursul mijloc - cursa maxima.Sambata am sa ridic iarasi masina si am sa fac o proba cu volanul fara motor si una cu motor sa vad daca observ diferente mari sau ceva suspect.

 

Pentru Cata27Cata revin cu poza promisa despre aceea umflatura de pe furtunul de retur de la servodirectie,este vorba despre un colier care fixeaza probabil o supapa in interiorul furtunului sau este o masura e precautie in plus luata de neamt in cazul in care cedeaza furtunul din sertizarea cu celalalt furtun care ajunge in caseta.

 

post-106621-0-58562200-1391450094_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci se poate diminua jocul in caseta prin strangerea unui surub, numit registru?

Mi-l poate arata si mie va rog cineva intr-o schema?

 

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astazi n-am apucat sa fac o poza in care apara registru, si pana Sambata dimineata sunt extrem de ocupat dar promit ca Luni voi posta aicia o poza in care sa apara registru.

Dar registru e o "arma" care trebuie folosita cu grija: daca se strange prea mult servodirectia pierde joc din mijloc dar incepe sa se blocheze in curba, adicavirajul e mai greu si nu revine.

Daca nu ar fi asa noi nu am schimbat, anul trecut, peste 300 de cremaliere la Golfurile 4 ca am reconditionat... ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, asa cum am promis revin.

In poza atasata se vede registru. Trebuie rotat, cu ajutor de o cheia tubulara de 17, in sims orar (sageta rosie) de FOARTE PUTIN iar, dupa ca l-ati rotat trebuie blocat prin deformare in 2 puncte (sagete verdi). DACA NU-L BLOCATI CUM TREBUIE RISCATI CA SE DESFACA SI CA VOLANUL SE ROTEASCA IN GOL! (Bine, inainte o sa incepa sa prinda joc, dar mai bine sa stiti de la bun inceput care poate sa fie "Situatia cea mai rea").

Dar, repet, grija mare dece pe banc de proba e usor sa iti dai seama ca registru e prea strans (piston pneumatic care simuleaza returul nu reuseste sa impinga cremaliera in mijloc) dar pe masina riscati ca servodirectia sa nu revina dupa curbele sau, in cel mai rau caz, sa se blocheze.

post-16428-0-38812000-1392025770_thumb.j

Modificat de MEDES CALAN
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Eu de ceva timp ma confrunt cu o problema care cred ca este de la caseta sau de la coloana.

Masina se manifesta in felul urmator :atunci cind trec peste sina de tramvai sau peste denivelari la viteza mica 20-30 km am joc in volan stinga-dreapta destul de smucit.

 

Cateodata este mai accentuat jocul in volan la trecerea pe drum pietruit sau la trecerea usoara peste calea ferata de exemplu si mai ales cand trece una din rotile din fata prima data......pur si simplu se simte jocul in maini..

 

A doua roata cand apuca sa calce peste sina sau orice altceva mai inalt decat nivelul celelilalte roti, imi smuceste volanul din mana. Tinde sa mi se intoarca volanul cam un lat de palma inpre stanga daca calca prima data roata din dreapta... ceva de genul...

 

Am condus si eu masini noi si cunosc diferenta, e legata toata masina.... Volanul imi sta perfect drept atunci cand merg drept, deci si geometria a fost facuta de curand.

 

Sau la trecerea peste sinele portilor inalte de 2-3 cm care au astfel de sistem de inchidere... gen banci, institutii....

 

Am schimbat toate bucsele, capete de bara, telescoapele SACHS pentru drumuri grele, rulmenti roata, rulmenti de sarcina.... toate de la Lemforder si originale VW/Audi.

 

Azi am tras de volan pana la maxim si impins in sus, nu se mai simt atat de tare ca si cum ar fi volanul impins la maxim si prins inspre partea de sus.

 

Un mecanic mi-a zis anul trecut ca ar fi din coloana, iar altul zilele trecute mi-a zis ca si caseta pare schimbata.

 

Nu stiu pe cine sa mai cred. Volanul se simte cum are un pic de joc stanga-dreapta cand invart de el in ambele sensuri 1-2-3 cm si un alt joc ceva mai mic cand trag in sus si in jos. Cand e apasat spre fata si tras spre mine nu are joc deloc.

 

Eu ma gandesc ca totusi coloana este mai afectata decat caseta de directie si nu tind sa cred ca are vreo legatura si cu bielete sau planetare ca alea bat sau trosnesc...

Modificat de Ionut Maruta
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
imprevizibil89

Salut...Am un vw bora din 2001   motor 2.0 benzina ...acu o luna am  ramas fara lichid de servo...am fost la service...tot lichidu mi se ducea pe la caseta de directie...aveam numa picaturi pe dedesubt... ce-i de acolo mi-au cerut 2 mil montatu demontatu ...+ 500 ron facutu casetei....dupa 2 zile am luat masina de la service...cu becu esp aprins...nu stiu de ce.....dupa 2 sapt raman iar fara lichid...or zis sa las masina ca mi-o duce iar la facut...acu cateva zile am luat-o inapoi....becu esp  la fel aprins...pe langa asta dupa ce iau masina din parcare tot imi raman curse cateva picaturi de la  servo...si pe dedesubtu ei raman asa prelinse 2 -3 picaturi ...tot prin preajma casetei....am garantie la caseta cica 6 luni...nu stiu daca m-am exprimat foarte corect in problema mea am incercat sa fiu cat mai scurt:D....voi ce sfat imi dati? multumesc   

 

 

Si sa fac o mica paranteza as vindeo ... motor 2.0  115 cai

                                                               geamuri electrice fata spate..scaune fata incalzite..tempomat...faruri de ceata....stropitoare faruri....climatronic  158.000 km jante aluminiu cauciucuri de vara noi + jante tabla si cauciucuri de iarna... alte detalii nu imi vin acum ...oare cat as lua pe ea.....astept niste sfaturi mersi ....

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sper sa scriu unde trebuie. Nu vreau sa fac reclama, nici nu stiu daca mai este acolo. Dar merita incercat pentru oricine are probleme la caseta de directie(nu electronica) ACOLO inseamna Casa Auto Targoviste. De fapt sub service, la subsol sa spun asa exista un om deosebit, cum rar mai intalnesti. Reconditioneaza cu proba si garantie, eu am facut caseta la el acum 4-5 ani, si nu am probleme absolut deloc nici in ziua de azi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salut. Am urmatoarea problema care ma framanta de ceva timp. Incerc sa va explic cat se poate  de detaliat!  Se aude o bataie  la directie. prima data am crezut ca e de la brate. mecanicul mi-a zis ca  bratele is ok. Zice ca e de la caseta. la viteza mica se aude  un cloncanit  pana la 30 km\h pe drum cu denivelari marunte dar dupa viteza mai mare dispare. Cu motorul pornit pe loc invart de volan exact ca secundarul de la ceas in reprize at se aude bataie cloncanit numiti cum vreti.Lichid inca nu pierde,dar ma enerveaza cloncanitul la viteza mica pe denivelari marunte. Oare ce poate fi?.......... cremaliera sau bieleta de directie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine se aude o bataie, doar pe partea dreapta si la fel cand trec peste denivelari mici sau sinele de tramvai. Dupa ce a verificat, mecanicul mi-a spus ca e din cauza unei bucse (inel) de teflon din caseta (nu are rol de etansare ci doar de ghidaj pentru bieleta). Nici mie nu-mi pierde lichid.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa sti ca si la mine din dreapta vine bataia,oare e bucsa din teflon? Reparatul sau reconditionare  complecta, oare as scapa ieftin tinand cont de reconditionare 800 ron. sau schimbarea bucsei ma gandesc ca e mai ieftina....sau nu se face,doar in totalitate?  :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 Se aude o bataie  la directie. prima data am crezut ca e de la brate. mecanicul mi-a zis ca  bratele is ok. Zice ca e de la caseta. 

Cand ''problema'' il depaseste, ''mecanicul'' da vina pe caseta. Sfatul meu este sa-l schimbi si sa cauti aici pe forum cum si-au rezolvat altii problemele fara reparat casetele de directie.

sa sti ca si la mine din dreapta vine bataia,oare e bucsa din teflon?

Ai Dacia 1300? Scuza misto-ul, dar nu mai crede la gura lumii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

eu zic ca e cremaliera, dar aia se poate testa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Maine am o programare la Q SERVICE. am 2 mecanici la service diferite la care ma duc de obicei. maine va vedea si al doile,sunt curios ce va zice. peste o luna vreau sa ma duc cu ea la mare,de la Satu Mare e ceva. asa ca as vrea sa rezolv problema,fara sa cheltui anapoda si ce nu trebuie sa fie schimbat. ms baieti. 

Modificat de SM21KCG
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum nu de mult am venit de la service. Urmatoarele constatari. Mecanicul simtea bataia in bratul de jos pe care sta sprijinit amortizorul. bucsa de pe bratul respectiv dinspre motor intradevar e crapat ambele parti. el zice ca nu simte bataia in caseta sau bieleta de directie ci in bratul de jos,interesant. Am lasat  masina jos de pe elevator cu motorul pornit  invarteam de volan dreapta stanga pana in capat,am observat tremurat volan si huruit. in vasul cu ulei servo este peste nivel putin 3mm si era spumos. Nu inteleg de ce simte in bratul de jos bataia ce legatura? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trami ai avut dreptate nu caseta e de vina. Am luat problema pas cu pas.V-am povestit ca bataia  se simtea in bratul din poza. M-am gandit sa schimb bucsele din brat. Alta masina alta viata! A disparut  bataia.La miscarea volanului stanga dreapta nu se mai auzea cloncanitul acela enervant. Si nici pocniturile la pornirea de pe loc si nici bataia la viteze mici!!! Deci mare grija la Suspensia Multi Link e  greu de depistat problema. Nu e tot una sa dai 110 ron pe piesa si 50 ron manopera,sau 800rectificat caseta si 200 montat si demontat. Drumuri bune:)

Control Arm For Audi A4 A6 VW Passat 4D0407151H 8D0407151E

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara,

 

Am si eu o problema urgenta.

Am un Golf 4 si tocmai am schimbat caseta de directie.

Toate bune si frumosase, cu exceptia unui lucru. Mecanicii au uitat sa imi puna garnitura sau mansonul (sau cum se numeste) la imbinarea dintre caseta si volan, si acum tot sunetul de la motor imi intra in masina pe acolo, si as dori sa stiu daca poate dauna casetei. Acum vara mai este cum mai este, dar iarna cand va intra zapada cu sare acolo, ce se va intampla?

 

Am atasat si niste imagini:

- prima imagine - caseta de directie noua (se poate vedea ca vine fara acea garnitura)

- a 2 a imagine - caseta de directie veche (se poate vedea ca pe ea este acea garnitura)

- a 3 a imagine - cum arata dupa montaj fara acea garnitura (se poate vedea ca este acces direct la acea tija care intra direct in caseta)

 

Va rog cateva sfaturi. Daca e grava aceasta problema si daca trebuie rezolvata cat mai repede.

 

Va multumesc anticipat.

post-102334-0-18837000-1406142986_thumb.

post-102334-0-73933100-1406142990_thumb.

post-102334-0-13421900-1406142994_thumb.

Modificat de Udini
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.

Pe cat tine de servodirectia si de coloana de directie poate ca axul pinionului sa faca rugina sau ca se strica mai repede garnituri de la crucea cardanica.

Dupa cum am vazut din poza cu caseta cei care o au reconditionat nu au pus nici un strop de vaselina asupra semeringului superior, asa ca apa va a patrunde acolo cu usuranta, ceva ca, din punctul meu de vedere, e mai bine sa fie evitat.

Dupa parerea mea ar fi mai bine daca cereti la mecanicul sa puna garnitura acolo: elemente de directie vor avea o viata mai usoara si D-vs veti scapa de frig+insecte+auburi de la motor care s-ar putea sa intre de acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut,am tot citit pe forum si nu am gasit decat cateva probleme asemanatoare cu a mea.Problemele la masina mea(vw bora 1,6 azd an 2002) sunt urmatoarele:

-pe drum cu denivelari scoate zgomote destul de urate,un fel de pocnituri,trosnituri.Asta se intampla mai mult la viteza mica sau cand virez uneori,la viteza mai mare nu se mai aud acele zgomote cand trec peste vreo denivelare.Am inteles ca ar fi caseta de directie dusa(si din cauza problemei a2a),dar dupa ce am mai citit pe aici nu mai sunt asa sigur de asta si nici nu stiu un mecanic bun sau de incredere.Uleiul de servo este la nivel si nici nu pierde.

-a doua problema ar fi in stransa legatura cu prima si anume servodirectia merge greu atunci cand sunt pe loc si se aude un huruit(banuiesc ca de la pompa servo).Daca accelerez(tot cu masina pe loc) servodirectia mi se pare ca merge mai bine si dispare huruitul,iar uneori(destul de rar) merge bine(tot pe loc ma refer).In mers pare sa fie ok.

Va rog sa ma ajutati cu sfaturi sau pareri.Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.

 

Pe cat tine de probleama (1) eu zic sa verificati toate bratele, capete, pivoti, etc, etc, inainte sa dati vina pe servodirectie dece e mult mai usor sa fie un alt component care genereaza "pocniturile" decat o servodirectia.

 

Pe cat tine de probleama (2) deobicei face asa cand supapa pompei are uzura, asa ca la turatile scazute nu mai face fata cu presiune. Ce ma lasa interzis este faptul ca hiruitul dispare, ce care nu ar trebuit sa fie. Dar pompa se poate verifica usor cu un manometru si 2 bucati de furtun de inalta presiune (1 cu ochiu de D.16mm/stutz pentru manometru si atu cu stutz pentru manometru/stutz de 16mm+piulita orba) : se conecteaza primul furtun la pompa si al doilea la furtun original, se porneste masina, se tureaza volanul la maxim si se citeste care este presiune care scoate pompa in aceasta conditie: daca este 110bar e perfect, pana la 100 e aceptabil, intre 100 si 70 e probleama, sub 70 e mare probleama. Cu aceast sistem se poate verifica presiune de o pompa fara sa fie demontata de pe masina, ceva ca ajuta la depistare de probleme ca al D-vs.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bdo  parerea mea este...pocnituri trosnituri  vin de la flansa amortizor nu cred ca vine de la caseta. 40 ron buc nu e o avere! :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan Moraru

Ai facut limba romana praf!

On-topic :Da flansele fac zgomot, mai exact rulmentii acestora.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va multumesc pentru pareri. "M-as bucura" sa fie doar flansele de vina,dar ce m-a pus pe ganduri este ca mai face urat si cand sunt in unele viraje sau cand misc de volan in mers.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si pentru asta cer scuze, dar colegi mei romani pleaca la patru  :(

 

Ai facut limba romana praf!
On-topic :Da flansele fac zgomot, mai exact rulmentii acestora.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Revin cu o intrebare la problema mea cu servodirectia. Am gasit un mecanic care a lucrat sau inca lucreaza la reprezentanta vw si dupa ce a verificat lichidul de servo si a dat o tura cu masina a zis ca e posibil sa fie din cauza lichidului care este roz care nu are proprietatile necesare sau se incalzeste(i-am spus eu ca de cateva ori servo mergea foarte bine pana se incalzea motorul) si sa il schimb cu unul verde(din ce m-am documentat acesta ar fi cel recomandat),pentru ca servo nu merge atat de greu ca in cazul in care ar fi dusa pompa.Este posibil sa fie din cauza uleiului de servo?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!