Jump to content

Cum spalam corect masina


toni
 Share

Postare recomandată

Multumesc. E buna varianta asta de spalat masina singur dar nu cred totusi ca in spalatoriile care iti ofera autonomie ai rezultate ff bune. Corect, trebuie timp. Cred ca cel mai ok e sa o spalam acasa, in curte sau intr-un garaj. Dar cum eu stau la bloc.... aia e.

Chiar dimineata am dat 2 jeturi de sampon si 1 jet de clatire pe ea... total nemultumit. Nu am putut sa o sterg pentru ca deja am dat cu jetul destul de aproape, era in continuare murdara. Sa o clatesc, samponez corect cu metoda celor 2 galeti, apoi clatire iar, waxing etc, dureaza cel putin 45 minute, timp in care risc sa fiu batut bine de cei care asteapta la rand...

Momentan am gasit o spalatorie de cartier unde mi-am facut intrare cu niste atentii mai generoase la baiatul cel mai ok de pe acolo, o stergem cu lavetele mele. Dar chiar si asa apar mici zgarieturi... fine.

Laveta e spalata cu jetul pe jos, e atent, spala pe jos inainte sa arunce laveta dar particulele alea micronice de praf si pietris ... e de ajuns cateva ramase pentru a te pricopsi cu panze de paianjen la prima uscare.

Am vazut un air blower de la chemical...vreo 50 eur. Ala cred ca e solutia pentru sters fara zgarieturi

Modificat de skodafan30
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zgârieturi spre minim, efort spre maxim. 

La selfwash doar cu jetul lor (sampon/spuma și clătire) ai rezultate mediocre. 

Spala bine undeva și aplica o protecție. Se va curata mai ușor pe viitor. 

Șterge cu carpa ta dar nu o spala cu jetul pe jos. De ce sa o speli, doar o storci. O carpa mai mare nici nu trebuie stoarsa la o mașină. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Niciodată sa nu mai pui pe mașina ceva ce a fost pe jos. Laveta de uscare se poate spală la o mașina de spălat numai cu detergent lichid. Daca mașina nu e spălata cu mănușa, 100% va avea mizerie pe ea si cand o stergi, acea mizerie (particule fine de nisip/praf) sunt plimbate pe caroserie fără lubrifiere (apa și șampon) și se produc zgârieturi. De asemenea sa folosesti laveta de uscare din microfibre nu waffle weave si nu piele de căprioara.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vad ca multi dintre forumisti isi spala masina cu jet / lance la presiune foarte mare. Care e distanta minima care trebuie respectata? Si care sunt zonele pe care trebuie evitate.  Eu am renuntat la lance cu presiune. Mai nou folosesc furtunul classic. Doar in caz de jeg extrem, ex dupa offroad, mai vizitez spalatoria (sau Karcher-ul din dotare) cu lance cu presiune.   Stiu ca daca distanta nu e adaptata duce la o imbatrinire prematura a vopselei, garniturilor si cauciucurilor etc. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In principi nu ai nevoie de curățitor cu presiune. Exact cum ai spus, e util când te lupți cu noroi mult. Distanta se adaptează în funcție de presiune. Cel mai sensibil este cauciucul. Trebuie mare atenție la chedere. Acestea pot fi ușor tăiate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce zici ca dureaza exagerat de mult spalarea in regim selfwash cu galeata si manusa?

 

Eu cu 1 fisa, limpezesc masina si dau jos jegul (daca e foarte muradara cu doua) o fisa dureaza 2 maxim3  minute.

Am galeata pregatita cu sampon si manusa +perie. Imi ia maxim 4-5 minute sa dau toata masina cu manusa + periaj la jante si praguri. Dupa care mai dau cu 1 fisa maxim 2 la limpezire, in general ma incadrez in 3 fise. Nu folosesc programele de ceara, spuma, niciodata, doar clatire si limpezire.

 

  In astia doi ani nu a avut nimeni tupeul sa comenteze ceva, si am fost si cand erau 4-5 dupa mine. Timpul petrecut de mine in plus ocupand spatiul de spalare este de 5 minute, crezi ca asta e foarte mult? Evident, ca nu iese 100% perfect, insa e mai bine decat la spalatoriile de cartier sau la cele automate cu perii.

Daca vrei sa o faci perfect, iti trebuie o curte si scule, nu spalatie in regim selfwash. Sau daca esti masochist, pe perioada primavara-toamna, programul de lucru la spalatoriile lukoil este non stop (si iarna e non stop) mergi noaptea la ora 23 sa-ti speli masina si stai cat vrei, nu o sa fie nimeni acolo.

 

 

Modificat de deenman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@deenman Toata ideea cu spălătoriile self-wash e sa îți speli mașina asa cum vrei tu. Si eu ma mișc foarte repede. Dupa câteva spălări, capeți îndemnare, totul devine o coregrafie de rutina cum ai spus: dacă ești putin organizat si ai toate pregătite nu durează deloc mult. Mi s-a întâmplat sa am discuții idioate, de exemplu un taximetrist care a venit în timp ce eu o spalam, si după doar un minut s-a dat jos si a dat un brain-fart: "Șefu, asta e spălătorie rapida"... :blink: Ce-i drept astfel de episoade sunt izolate. In străinătate e o practica cât se poate de comuna ca oamenii sa își spele mașina cu găleata la self-wash. Daca ar face mai multi asa și la noi nu cred ca ar mai fi probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@skodafan30: zgarieturile fine (sau panza de paiajen) apar din mai multe cauze:

1. spalare incorecta - lipsa celor 2 galeti, lipsa prespalarii in cazul murdarier foarte puternice, sampon slab lubrifian, manusa de calitate slaba etc. Cum tu faci spalarea fara atingere, nu cred ca e cazul sa intram in detalii
2. uscare deficitara:
- fie din cauza ca masina nu a fost spalata corect si este inca murdara (cauza cea mai frecventa la spalatorii) - asta poti verifica usor la urmatoarea spalare facand uscarea cu o laveta proprie, de culoare deschisa. Daca se murdareste cred ca este destul de clar de ce. Daca ai doar cateva urme atunci nu e chiar asa rau si problema este cu ce si cum usuci.
- fie laveta cu care se face uscarea este prea aspra si zgaraie (a doua cauza la spalatorii). Majoritatea spalatoriilor folosesc pielea de caprioara pentru uscare pentru ca absoarbe multa apa si se stoarce usor apoi putand retine la fel de multa apa. Problema ei este ca nu poate inmagazina deloc mizeria si orice a ramas de la spalare este plimbat pe restul caroseriei.
Pot evita majoritatea problemelor de uscare folosind o laveta de microfibre si un quick detailer sau ceara lichida in timpul uscarii. Ceara ajuta la lubrifiere si chiar daca mai ramane "ceva" dupa spalare sansele sa faca rau scad. Insa acel "ceva" este greu de descris in cuvinte, masina trebuie sa fie absolut curata ca sa nu apara zgarieturi. Orice firicel de praf va duce inevitabil la zgarieturi.

Din punctul meu de vedere problema majora este ca masina nu ramane curata dupa "spalare". Ramane foarte mult traffic film care necesita interventie manuala. Mai ales in ro un toate drumurile sunt pline de noroi. Metoda de spalare fara atingere merge pe timpul verii, cand inlaturi doar praf superficial. Cand intervine apa si acel praf se lipeste de masina nu exista nici o solutie (sigura pentru vopsea) care sa-l curete fara atingere.

@zorro79: atat timp cat respecti nici o regula de bun simt nu ai nici o grija cu presiunea apei asupra vopselei. Cateva reguli de bun simt: folosesti o duza cu evantai mare (25-40 grade, nu 0), presiunea nu depaseste 130 bari, nu tii lancea intr-un singur loc timp indelungat. Folosirea aparatului cu presiune este esentiala in perioadele ploioase/cu zapezi pentru micsorarea sanselor de zgarieturi. Cu cat indepartezi mai multa mizerie in faza de prespalare cu atat ramane mai putin de inlaturat cand speli cu manusa.
Folosirea furtunului in loc de aparatul cu presiune e valabila la masinile de epoca, cu etansari mult mai slabe decat cele moderne, unde apa poate patrunde in masina din cauza presiunii ridicate. In rest este un instrument foarte util si nu trebuie evitat. Mai ales cele din gama hobby, care au debit mic si nu nici o sansa sa cauzeze probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deja se leaga niste chestii, cu clipurile pe care le-am vazut si explicatiile la care chiar nu aveam raspuns (de exemplu de ce NU se recomanda pielea de caprioara)

Multumesc, @toni

Intrebarea de baraj e cum naiba sa ne spalam masinile OK? probabil doar 1% din proprietari reusesc sa o spele corect, (cei care stau la casa, care au garaje mari, care au access intr-un service sau curte interioara, parcari TIR, etc)

E destul de dificil pentru un iubitor de masini curate si perfecte sa tina o masina in Ro. la spalatoriile cu self wash nu ti se da suficient timp (decat noaptea) iar la cele de cartier, parca e aiurea sa stai sa-l secondezi mereu pe "baiatu de serviciu" care da cu spuma (spuma aia buna, bio, care are o groaza de soda)

ehh...... deja ma enervez, oricum traim intr-o bataie de joc continua... ma uitam la angajatii ADPDU care maturau frunzele in parcare acum 30 minute. ... au lovit toate masinile pe la praguri, pe lateral, peste tot, cu maturile din dotare...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai greu este cand temperatura scade sub 10 grade, atunci este imposibil sa faci orice fara garaj.
Dar atat timp cat temperatura este mai mare poti folosi sampoane fara clatire. Sunt foarte eficiente, mai ales daca sunt folosite cu atentie.
Daca masina este foarte murdara atunci mergi la self wash, eventual cu ceva spuma activa aleasa corect si un pulverizator (gen Gloria FM10), dai jos namolul si apoi revii acasa si speli fara clatire. Eu practic metoda asta de peste 10 ani si functioneaza. Trebuie sa depui putin efort pentru ca masina nu se spala singura :) dar rezultatele sunt mult mai bune.
Nu te mint, sunt si dezavantaje; nu poti curata toate locurile ascune, asa cum faci cu aparatul cu presiune. Dar poti merge la self wash din cand in cand si cureti pe unde nu poti ajunge cu samponul fara clatire.

Modificat de toni
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@toni mi se pare o idee foarte buna si practica cea cu samponul fara clatire. O recomandare de sampon se poate ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu folosesc cel mai mult Optimum No Rinse si Wolfs Chemicals Mean Green.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

La recomandarea lui Cosmin @Cosmin ZKG am achizitionat spuma valet pro.Rezultatul e deosebit ,spuma rezista ....dupa doua ore ...era inca pe jos.

1.JPG

2.JPG

3.JPG

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

As this product is a pH Neutral snow foam this means it is wax safe and will not strip any protection from the vehicle and is safe to use on all surfaces.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A, deci pe urma dai cu manusa din microfibra. Interesant. Un site de unde ai luat-o, daca nu se considera reclama?

Am gasit, interesant ca in cazul pulverizarii manuale scrie ca  se utilizeaza la masinile netratate cu ceara.

Modificat de teologul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Catalin si eu folosesc spuma Valet pro si e pacat sa nu folosesti si o lance pentru spuma calumea care nu se compara cu cea karcher. Cauta pe youtube MJJC si o sa vezi ce zic. Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Urmeaza sa comanda lancea de spumare LS3 .prosoape de uscare cu micro fibra ....spalatul corect nu e deloc ieftin 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa e, dar pe langa bani mai necesita si mult timp. Mie la focus imi ia jumatate de zi o spalare completa interior, exterior si dat cu ceara de la sonax. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am apucat sa o spal singur din cauza timpului pe care il pierdeam pe la spalatorii ,in plus am si conditii ,pe vreme rece o spal afara si o usuc in garaj unde am 20°-25°

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Raspund eu. Curata bine spuma asta dar fara o spalare cu atingere nu faci nimic. Spuma este doar pentru prespalare. Citeste topicul 'cum spalam masina' 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La cum o ingrijeste masina cel care o va cumpăra nu o sa mai aiba ce face la ea. Doar drive. Inclusiv spalatul e inclus. Bravo Cataline

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum as putea indeparta pete (de ceara presupun) de pe parbriz? Ceva sfaturi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!