Jump to content

Cum spalam corect masina


toni
 Share

Postare recomandată

Speciala = sa aiba capac etans ca sa nu iti curga apa in portbagaj. 

Ca aternativa poti sa cari 2 galeti normale si vreo 3 bidoane de 5 litri cu apa. Asta asa, ca sa nu zica altii despre tine ca exegerezi...

Modificat de Andrei_72
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

19 minutes ago, sebip said:

Mie se pare un pic exagerata treaba: ca sa iti speli masina iti tre galeata speciala, in care sa iti pui apa de acasa... :banghead:

iti trebuie 2 galeti, una cu sampon si una in care clatesti manusa/buretele. de care, de unde sunt alegerile firecaruia

la galeti, ar fi de preferat unele cu filet la capac.

Modificat de Muale
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@CristiALF, cam neseriosi cei de pe site. Am dat comanda marti si joi seara primesc sms si mail ca mi-au livrat comanda. Asta dupa ce i-am sunat miercuri toata ziua sa ii intreb daca au livrat, nu a raspuns nimeni. Scrie pe site ca inainte sa livreze suna pentru confirmare dar nu au sunat. I-am sunat sa anulez comanda si, in sfarsit au raspuns. Am dat comanda de pe alt site de manusa, prosop, grit guard si sampon Vicont. A folosit careva acest sampon? Nu am gasit meguiars. 

Modificat de ForceTurbo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut, 

Sunt nou cand vine vorba de partea asta cu spalat masina singur, acasa, si am nevoie sa ma lamuriti cu ceva. Vorbim despre 2BM, asa am de gand sa incep sa spal masina. 

1. La ce foloseste si cand se foloseste produsul asta? Acolo scrie ca e pentru intretinere intre spalari (?!), si mi s-a mai spus "pentru a indeparta apa dupa spalare". Sunt in ceata. 

2. ONR si un sampon auto fac aceeasi treaba, doar ca dupa sampon trebuie sa o clatesti? Daca da, intre cele 2 ce recomandati? Care sunt avantajele, respectiv dezavantajele fiecaruia? Am citit tot de pe aici si pentru intrebarea asta tot nu am un raspuns. 

3. Pentru prespalare, ce parere aveti de spuma asta? Stiu ca nu e cu pH neutru, dar o am deja si nu as vrea sa mai cumpar altceva deocamdata daca e bun si ce am eu. 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe scurt...

1. Poti sa-l consideri o ceara lichida. Se aplica pe masina curata, uda sau uscata, dar neaparat sa fie curata. La noi nu merge sa stergi praful cu asa ceva, avem prea mult.
Se foloseste pentru a adauga luciu si proprietati hidrofobe.

2. Depinde ce metoda vrei sa urmezi. Daca vrei cu clatire, iei, Gold Class, daca vrei fara clatire iei ONR. Eu folosesc doar spalare fara clatire, cu 2BM, de aproape 10ani si sunt foarte multumit. Putem discuta mult si bine despre avantaje si dezavantaje, pana nu incerci degeaba ne dam cu parerea.

3. Spuma e ok, o folosesc si eu ocazional. Mai buna mi se pare Bilt Hamber Autofoam. Dar daca ai Sonax, foloseste-o, nu ai ce pierde.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2. Depinde si de cat de des speli masina si cat de murdara e. ONR iese din discutie daca vorbim de murdarie multa, sare, noroi, spalarea carenajelor etc. Personal nu am folosit pana acum ONR si nu ii vad avantajele in conditiile in care ai acces la apa.

3. Ce trebuie avut in vedere, e ca spuma alcalina spre deosebire de cea neutra indeparteaza stratul de protectie (ceara/sealant), asta bineinteles in cazul in care ai aplicat asa ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buun, multumesc in primul rand pentru lamuriri @toni si @Andrei_72

In continuare, as vrea sa fac o lista cu concluziile mele in ceea ce priveste ingrijirea masinii si solutiile, dupa ce am sapat pe forum cateva zile si am si discutat cu oameni mult mai priceputi ca mine. Poate ajuta pe cineva in viitor o centralizare de genul asta. Mentionez ca sunt concluziile personale, nu detin dreptatea absoluta :D

Incep cu exteriorul, in ordinea aplicarii lor: 

  • prespalare: spuma activa, de preferat cu pH neutru, Bilt Hamber Autofoam / Autobrite Direct Magifoam / Sonax PreWash Ultra Power.
  • jante: sonax full effect wheel cleaner + frecat cu perie mothers 
  • spalare: manusa + sampon auto - acesta este cu clatire; pentru spalare fara clatire se poate folosi ONR - Optimum No Rinse 
  • uscare: prosoape uscare microfibra 
  • geamuri: solutie curatare 3M glass cleaner aplicata cu lavete microfibra, ex: aici 
  • insecte: solutie indepartare insecte - asta nu se potriveste cu ordinea, cred ca este prima operatiune :)) 
  • intretinere/protectie: quick detailer, citez din @toni "Poti sa-l consideri o ceara lichida. Se foloseste pentru a adauga luciu si proprietati hidrofobe." 
  • anvelope: dressing anvelope + aplicator 

Si la interior: (daca sunt OT rog un moderator sa mute partea asta intr-un topic potrivit, desi consider ca e ok sa fie toate la un loc)

  • alcantara: Flash de la MaFra 
  • plastic/bord/usi: Sonax Xtreme Cockpit Cleaner + lavete microfibra. Aici o sa mai incerc si poorboy's natural look + aplicator pentru ca il am deja, dar in viitor cu siguranta o sa cumpar si solutia de la sonax pentru ca mi-a fost recomandata in detrimentul poorboy's
  • volan/schimbator din piele: kit de ingrijire de la leather master 
  • piano black: pamatuf pronto pentru a aduna toate scamele de pe el. pentru urmele ramase, amprente etc. am folosit ad-hoc un servetel umed + o laveta de microfibra si mi-a placut rezultatul, nu au ramas zgarieturi 

Cam astea sunt partile care ma interesau pentru masina mea, daca lipseste ceva sau aveti lucruri de adaugat, please do. 
Sper sa nu se considere reclama toate link-urile, le-am pus pentru exemplificare, de atlfel se vede ca sunt de pe diferite site-uri, nu din acelasi loc. Pe mine m-a ajutat sa si vad despre ce e vorba acolo unde aveam dubii, plus ca unele mai au si mici tips-uri pentru cum se folosesc. 
Voi reveni cu feedback pe masura ce le folosesc si imi fac o idee despre ele. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@gabinitu23 cu placere!

Doar 2 mentiuni:

1. Eu nu consider prespalarea ca fiind intotdeauna necesara. Recurg la ea doar cand masina este foarte murdara. 

2.  Daca asta intentionezi, nu cred ca e o idee buna sa dai tapieria alcantara cu solutii la fiecare curatare a interiorului. In fond e un material sintetic. Nu e piele. Cand ai o pata, da, dar in rest, intretinera ar trebui sa se rezume la un simplu aspirat, cat mai bland, preferabil cu un accesoriu cu perie moale pentru tapiterie si altul cu perie medie pentru mocheta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Cum ieri mi-au venit o parte din produse (cele mai importante in prima faza, impreuna cu solutia de geamuri de la 3M care urmeaza sa ajunga saptamana viitoare), nu am putut rezista si azi dimineata am pus-o de-o spalare a la "doua galeti".

Desi masina era curata - a fost spalata acum 2 zile la spalatorie + curatarea personale facuta pentru indepartarea cleiului dobandit la mare, si as fi putut sa fac doar o prespalare, am mers pe varianta full banana si am facut si spalarea manuala, de curiozitate. 

Nu imi pot da seama cat de eficienta este prespalarea cu Autobrite - trebuie sa vad cand masina este mai murdara, iar spalarea cu sampon a mers si ea foarte bine. Dar trebuie sa capat experienta si sa vedem cu timpul, in functie de gradul de murdarie. 

Ce pot spune deocamdata este ca dintre toate produsele, pana in prezent sunt uimit de eficienta si calitatea prosopului de uscare: este fantastic! Desi foarte scump, isi merita cu prisosinta banii.

 

sampon.JPG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prosop de uscare bun de la emag 77lei am dat,acum 56lei.

Imag000.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi s-a parut foarte interesant ce are el acolo

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

nu stiu daca e topicul potrivit. ma uit la masina ca deja apar zgarieturi foarte fine....

cel mai deranjant e ca se vad zgarieturi fine pe ornamentele (negru lucios) de pe portiere - care acopera stalpii laterali ai masinii.

Masina are 3 saptamani si 4 spalari. cum naiba sa o mai spal sa nu adun zgarieturi de-astea fine ?

in plus, incep deja sa apara pe ici pe colo, mici panze de paianjen care se vad uneori (la o examinare atenta) din anumite unghiuri, in umbra sau in soare.

de fiecare data am spalat-o cu mare grija, n-a avut timp sa adune praf pe ea, am spalat-o mai mult de intretinere, mereu stearsa usor cu lavete speciale de exterior (noi). la ultima spalare am cerut si ceara solida carnauba - 3M wax, vad ca usor usor, incep sa vad si alte "panze de paianjen"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu o mai sterge dupa spalare. Duu-o la spalatorii din alea self service. Eu la sfarait sterg doar geamurile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu e o solutie buna deloc sa nu o sterg, @Liviu_sbn. am facut-o o data cand am spalat-o la OMV, si au ramas suprafetele cromate patate. am crom si la grila, geamuri, bara, plus ca arata ca dracu cu urme de apa pe ea.

Spalatoriile alea self service nu-s cumva alea cu perii rotative din benzinarii, pe care toata lumea le critica? exista si alte spalatorii self service?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alea cu perii rotative sunt la del, nu e mare diferenta. Sunt acele spalatorii unde dai tu cu jetul de apa cu presiune, cu sampon, spalatoriile cu fise.

Oricum, eu am si o culoare la masina pe care nu se vede nicio pata...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Razvan Constantin

@skodafan30 iti recomand sa-ti cumperi lavete din microfibra profesionale pentru exterior

exemplu: https://www.amazon.it/Panni-microfibra-professionale-assorbimento-motociclette/dp/B072JWHMNZ/ref=sr_1_3?ie=UTF8&qid=1511985869&sr=8-3&keywords=microfibra+auto 

Eu am vreo 5 din astea, nu sterg toata masina doar cu unul singur, le schimb intre ele sa elimim riscul zgarierii.

Dupa ce o sterg, aplic acest produs: https://www.amazon.it/gp/product/B00FALVU9Y/ref=oh_aui_detailpage_o02_s00?ie=UTF8&psc=1 

La sfarsit aplici o ceara lichida.

exemplu: https://www.amazon.it/Meguiars-82326-Gold-Class-Rapida/dp/B009AS97RA/ref=sr_1_13?ie=UTF8&qid=1511985994&sr=8-13&keywords=cera+liquida+per+auto 

Modificat de Razvan Constantin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti iei prosoape de microfibra de dimensiuni cat mai mari si cat mai pufoase gen Wooly Mammoth de la Chemical Guys si  faci ca tipul din clipul urmator, nu il tragi pe caroserie, pur si simplu il intinzi si doar apesi cu palma pe el. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e simplu sa eviti aparitia "panzei de paianjen". Nu exista o solutie unica de genul: nu o mai stergi si gata (PS: mie nu mi se pare deloc o idee buna sa nu o stergi deoarece apa aduna praf care apoi se usuca pe caroserie, asta pe laga petele care raman vizibile pe culorile inchise). Sunt foarte multe aspecte la care trebuie sa fii atent: Cu ce o speli (tipul de manusa)? Folosesti 2 galeti? Folosesti grit guard? Speli elementele de caroserie intr-o ordine anume (incepi cu cupola, capota, geamurile, jumatatea superioara a potierelor, apoi cea inferioara, fata si spatele)? Aplici protectie?

Si ar mai fi multe de zis. Ideea e ca daca te pasioneaza trebuie sa studiezi mai mult problema. Am mai mentionat ca asta ar fi o baza de plecare/crash course:

https://www.ammonyc.com/beginner/

Cat vei aprofunda domeniul si cat vei fi dispus sa aplici e decizia ta. Mai mult nu cred ca putem face.

Succes!:)

PS: Cinstit vorbind e dificil sa pastrezi masina oglinda la infinit,  avand in vedere conditiile de mediu de la noi. Clima e destul de arida; avem mult praf etc. La urma urmei, nu locuim in California. Pana la urma tot trebuie revitalizat lacul cu cate un polish usor, dar aceasta interventie se poate amana destul de mult daca avem grija.

Modificat de Andrei_72
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Razvan Constantin, @Catalin87@Andrei_72 va multumesc mult pentru interes si sfaturi.

Din pacate, da... e greu sa mentii o masina ca noua, mai ales avand in vedere mediul asta si lipsa de cultura si de educatie (si respect pentru lucrurile altor oameni)... eu locuiesc in Dr Taberei, constructiile cu metroul din ultimii ani au ridicat tot praful, am ghencea langa mine unde se construieste permanent... plus traficul care ridica praful, plus zona industriala... ce mai, o placere !!!

La interior o sa incerc sa o ingrijesc singur, momentan inca nu am nevoie de intretinere, nu prea s-a pus nici praful, dar la exterior am spalat-o deja de mai multe ori. din pacate in OMV nu am reusit sa o spal bine, ori nu e presiune prea mare, ori samponul ala nu spala cum trebuie. am luat toate cele 4 programe si tot degeaba, in special in partea de jos, unde am si insistat, mai ramane mizerie. de aceea nici nu am sters-o. Nu am folosit metoda celor 2 galeti pt ca nu prea am unde.

O sa incerc sa o sterg cum ati zis voi, prin tamponare usoara, in spalatorie. si la voi s-au zgariat ornamentele alea negru lucios de la stalpii laterali ? (portiere)

mi se pare ca materialul e foarte sensibil la orice urma de laveta.

Ma pasioneaza subiectul, o sa lecturez azi linkul de la Andrei, am mai citit cateva articole, in principiu respect regula stersului dupa spalare. (plafon, de sus in jos, iar pragurile cu alta laveta).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca o speli la OMV singurul program util e cel de clătire. Doar pentru noroi gros trebuie presiune. Ar fi totuși bine sa speli tu cu găleata (măcar una dacă doua e peste mana), cu o mănușa buna și cu șampon. Spuma e buna doar pentru prespălare (dacă mașina e foarte murdara) și atât. Nu lubrifiază suficient pentru spălarea cu mănușa.

Într-adevăr inserția lucioasa de pe montant se zgârie extrem de ușor. Se poate polisha dar trebuie mare grija. trebuie protejat foarte bine chederul, altfel se poate albi. Singura soluție pe care am găsit-o eu a fost sa ii aplic folie de protecție.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stalpii din plastic negru lucios se vor zgaria orice ai face. Vopseaua este foarte moale, iar negrul nemetalizat arata orice defect. O solutie este probabil infolierea lor.

Daca vrei sa intretii vopseaua corect iti sugerez sa te uiti la un sampon fara clatire si sa o speli singur. Spalatoriile de cartier sunt o gluma si orice ai face tot vei capata zgarieturi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@skodafan30 Cumpara-ti prosop mare de microfibra, manusa microfibra, o galeata ( daca nu poti cu doua, macar cu una ) si un sampon mai bun ( meguiars, ONR, etc. )... cum spun si baietii. Este singura solutie eficienta daca tii la vopsea :) Evita spalatoriile de cartier si spalatoriile automate cu rotative cat mai mult posibil 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu spal masina la spalatoriile cu autoservire de aproape 2 ani. 

Am galeata cu grit ca sa retina nisipul si impuritatile. Mi-am luat si o manusa de microfirba, sampon auto proX (am luat 3 litri, imi ajunge 3 ani), niste lavete de 50x50 cm pe o parte fir lung pe cealalta scurt, foarte groase, nu se compara cu cele subtiri. Nu ai nevoie de fise multe, initial o clatesc cu jet puternic sa mearga jos toate depunerile, insist pe usi/praguri/spate ca e hatch. Apoi spal cu galeata si manusa, apoi limpezesc cu 1/2 fise. Pentru jante+praguri+fusta spate+bara fata folosesc o perie moale cu fire foarte lungi si insist in zonele murdare. Nu folosesc peria lor pentru ca e proasta si murdara. Trag masina afara din boxa si o st erg cu lavete.

In functie de cotaminare, folosesc o solutie alba pentru inlaturat rasina/insecte/depuneri de bitum (echivalent mafra decaflash), dar o folosesc rar, mai ales in zona unde rotile arunca bitum pe vopsea.

Apoi o dau fie cu ceara lichida (gen mafra last touch) fie cu o ceara semi-solida (turtle wax).  In final aplic un strat negru protector pe anvelope si sterg geamurile cu solutie de geamuri.

 

Nu folosesc cele mai calitative produse, insa pentru mine sunt suficiente si isi fac treaba bine. Imi ia 1 ora jumatate-2 ore toata treaba asta.

 

IMG_0172.JPG

Modificat de deenman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca dupa ce vei incerca niste produse mai profi, nu te vei mai dezlipi de ele ! ^_^

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@deenman: metoda e buna, problema apare la spalatorii intrucat multi sunt deranajati ca ocupi boxa prea mult timp. Eu am avut discutii de-a lungul timpului inclusiv pentru un banal curatat de jante, care nu dureaza asa mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!