Jump to content

Alegere anvelope de iarna 2018 / 2019


Radlog
 Share

Postare recomandată

 Buna seara ! Ce ati alege intre Dunlop Winter Sport 5 si Michelin Alpin 5, dimensiuni 205 55 R16 ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Continental wintercontact TS860, prima iarna cu ele si si-au facut treaba impecabil pe golf-ul meu. 205/55/R16

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe ce te bazezi cand spui Michelin forever? Teste mai aprofundate sau numai o parerea mai mult sau mai putin subiectiva? Scuze, eu sunt mai tennic si ma bazez pe rezultate masurabile, poate e o deformare profesionala, nu mi-o lua in nume de rau.

Am Dunlop Winter Sport 5, le-am folosit iarna trecuta pe un passat B7 variant. Foarte multumit de ele pe zapada, dar si pe asfalt uscat sau ud. Partea de asfalt e foarte imporanta pt. ca merg la schi in Austria si vreau sa am aderenta buna si pe asfalt ud/uscat, nu prind numai zapada, mai ales pe autostrazi. Si-au facut treaba foarte bine si pe zapada, am uitat frana de mana trasa si am pornit si am mutat fata masinii spre stanga si spatele l-am tras. Parerea mea e ca intre cauciucurile premium care ies in teste intre primele 3 sau 4 poti merge pe oricare ca si utilizator "obisnuit". Eu aleg si in functie de pret intre cele 3-4 care sunt pe primele locuri in teste Adac/Autobild. Dunlop/GY se uzeaza mai repede decat alte branduri, eu traduc asta si printr-o aderenta mai buna.

De-alungul timpului am avut Dunlop incepand cu WinterSport3, WinterSport4D, WinterResponse2 si acum WinterSport5. Multumit de toate prin prisma aderentei pe zapada, asfalt ud/uscat. Cand e cald franeaza prost toate, nu ai ce face.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de reply-uri. Chiar voiam sa intreb utilizatorii de Dunlop Winter Sport 5 daca acestea au protectie la janta. La prima vedere asa pare doar ca e mai "timida" decat la alte anvelope cu protectie la janta. Sau poate doar asa sunt ele si nu au protectie. Nu ma pot lamuri. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ale mele pe 16 nu par a avea protectie de janta. Eu le am pe jante de tabla si janta are umar si sincer nu mai tin minte. Ma uit acasa. Dar comparand cu poza de pe site-ul dunlop, nu arata asa. poate poza e pt o anvelope mai mare. Comparand cu ce am de vara pe 17, unde protectia e vizibila, aceasta ori e firava cum zici tu, ori nu are. Trebuie intrebat in momentul achizitiei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se compara Dunlop cu Michelin niciodata indiferent de model, citeste impresiile colegilor care au luat Dunlop, se uzeaza prematur, cele mai zgomotoase........Daca tu esti multumit de ele, nu inseamna ca sunt mai calitative, marci premium sunt doar 3, Michelin, Good-Year, Continental, Bridgestone, Pirelli, restul clasa a 2 a .

Modificat de calin.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@calin.g Tin sa te contrazic oleaca. Din experienta mea din ultimii 5-6 ani, pe Skoda si Honda, anvelopele Continental se uzeaza cel mai  rapid. Si la cele de iarna si la cele de vara, in anul 3 de purtare, se vedea clar o uzura accentuata fata de alte marci de anvelope folosite de mine in paralel. Aceasta uzura nu a fost vizibila la Nokian (iarna), Bridgestone (vara), Dunlop (iarna si vara).

Conteaza mai putin daca anvelopa este premium sau vazuta ca premium, important este comportamentul in trafic real. In ultima vreme, producatori de clasa 2-a si a 3-a :rolleyes: , precum Nexen, Dunlop, Hankook au scos cauciucuri cu performante extrem de bune. Si asta se vede inclusiv in testele extensive de la ADAC.

Eu merg acum pe seturi Dunlop (vara - asa a venit Octavia si iarna - am zis sa pastrez echipa castigatoare, mai ales ca la testele ADAC Dunlop sta sus). Zero probleme, aderenta excelenta, zgomot redus.

Aceasta este experienta mea pe masini cu tractiune fata si performante medii. Nu stiu cum se comporta Dunlop pe masini de performanta sau cu sisteme de tractiune mai premium (propulsie sau integrala). Sau cand sunt conduse la limita pe circuit.

Modificat de Doc Morelli
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu spun ca nu sunt ok. Dunlop dar Michelin sunt peste, am Continental SP2 pe Jetta , m-au tinut 60k. acum tot aceeleasi anvelope, ca am fost f. multumit de ele.Pe BMW am Michelin Primacy 3 sunt peste Continental, din toate pozitiile, mai moi, aderenta pe ud mai buna si ceva silentiozitate in plus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 Comform celor ce vand anvelope online precum si dupa cei de la Dunlop, Winter Sport 5 205 55 R 16 H NU au protectie pentru janta. Acum m-am lamurit si vizual. Pacat, celelalte modele de la Dunlop au. Eram oarecum decis. Acum doar diferenta de clasa de consum ( C la Dunlop si E la Michelin Alpin 5) ma opreste sa optez pentru Michelin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, dar dupa multele anvelope pe care le-am vazut asta iarna deteriorate live in trafic (un coleg chiar le-a trimis la garantie cu toate ca era fan inrait Nokian si merge foarte calm dar dupa o iarna aratau jalnic) le-am exclus. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am Continental TS860 de doua ierni. La aderenta pe ud sau uscat sunt excelente. Nu am ESP sau ASR pe masina insa oricat am tras de ele nu mi-au dat emotii. Pe zapada, sunt decente, pe unde am parcat si era zapada destul de multa, am reusit sa ies fara probleme si nici ABS-ul nu intra foarte mult pe franare.

Sunt destul de moi, insa astea de iarna cam toate sunt asa, iar asta ajuta la confort, aderenta.

Zgomotul la rulare este rezonabil, insa se simte diferenta destul de mare cand fac trecerea la anvelopele de vara (tot Continental Premium Contact 5), cele din urma fiind super silentioase.  Totusi, tine cont ca si motorul (ALH) acopera mare parte din zgomotul de rulare al anvelopelor.

La consum nu am observat nimic iesit din comun, dar asta se datoreaza si motorului econom.

La uzura stau bine, insa am rulat destul de putin (sub 10k km).

Per total, avand in vedere ca le-am luat la un pret mic zic eu (225 RON bucata), sunt super multumit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  Conteaza foarte mult si masina.  De exemplu Skoda Octavia ALH (similara cu Bora ALH) era un adevarat tanc iarna, mai ales cu pdg si scut metalic. Cred ca se descurca si cu cele mai ieftine anvelope, facand drum si locuri de parcare si pentru altii din urma. Din pacate, insa, sunt si masini care nu asa de bine echilibrate cand vine vorba de aderenta si in cazul lor trebuie mai multa atentie la alegerea anvelopelor. De asemenea, conteaza si dimensiunile anvelopei. Cred ca Yeeeeman se referea la 195 65 r15, ori astea se comporta in general bine iarna. Aceleasi anvelope (producator, model) se comporta diferit in functie de dimensiuni. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu vad problema asa: cauciucurile bune de iarna trebuie sa imi ofere aderenta foarte buna pe zapada, merg la ski, nu intotdeauna drumurile curatate etc. Dar merg mare parte din timp pe drum asfaltat ud sau uscat, prea putin acoperit cu zapada la cum arata ultimele ierni. Vreau si cat de cat silentiozitate.

Sava Eskimo S3+(grupul GY) o anvelopa excelenta pe zapada, si e low budget. Dar pierde la celelalte aspecte enumerate. Daca sunt importante si pentru altii sau nu asta e alta poveste.

Vara la fel Debica Presto UHP 2 cifre cam la fel cu fratii mai mari GY si Dunlop la aderenta si consum si zgomot, undeva e diferenta aceea de pret.

@calin.g Dunlop e premium, face parte din grupul GoodYear si e anvelopa mai sportiva a lor. Tu zici ca sunt 3 producatori premium, dar enumeri 5. Nu stiu ce sa zic de pirelli. Eu ma uit la teste adac, autobil, iar pirelli nu iese foarte bine. Silentiozitatea cum ai masurat-o? pe masina? tind sa cred ca bmw e peste jetta la antifonare si de acolo clar un plus de confort pt bmw. Am si o skoda alh si inainte de resoftare la 140 - 150km/h p autostrada zgomotul motorului era infernal, acoperea zgomotul anvelopelor cu mult, asa cum zice si un coleg mai sus. Daca ne uitam pe cifrele date de producatori dunlop/gy au mai putini Db comparativ cu Michelin. Iarasi, masuratori, nu impresii subietive ar fi de folos, dupa parerea mea.

legat de uzura, da, se stie ca dunlop si gy se uzeaza mai repede, nu as spune prematur. prematur ar insemna mai repede decat sunt garantate. iar la rulaj nu-ti garanteaza nimeni un rulaj minim. Michelin face reclama cu rulaj mai mare si cu o aderenta comparativa cu cele noi pe masura ce anvelopa se uzeaza, un aspect iarasi deloc de neglijat dupa mine. Dar nu am avut, nu ma pot pronunta. Cert e ca Michelin Primacy4 are 70Db, Pilot Sport4 72Db, pe cand GY achizitionate demine au 68Db.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru noua masina am mers pe Michelin Alpin 5 si pt iarna ( a venit cu Michelin pt vara ceva Energysaver parca ) pe janta de tabla, are protectie janta (la fel ca cele de vara) deci o sa trec cu cele de aliaj cu care a venit masina pe setul de iarna. Am fost foarte multumit de ele si am mers in toate conditiile. Aveam de ales intre ele si Conti TS860 diferenta a fost facuta la pret.

Culmea a fost cand am trecut pe vara sa observ ca sunt mai zgomotoase sau cel putin asa am impresia. Daca as alege din nou as merge tot pe Michelin :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa 3 ierni de nokian d4, pot spune ca sunt exceptionale. la toamna trebuie sa iau alt set pentru alta masina si tot nokian cred ca o sa iau. la serv pe inca 3 masini, dimensiuni diferite, tot nokian d4 avem si sunt impecabile.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu mai iau Nokian niciodata. Ajuns la a 3-a iarna si aproximativ 20-25k km facut cu  WR D4 incep sa se dezintegreze. Sar bucati din ele. Deci cam asta a fost viata lor. Nu am vazut ceva pe anvelope de 8 ani.  Poate am nimerit eu un lot prost, cum ar zice lumea, dar si asa... Sunt Made in Russia. 

Si oricum nu sunt asa de stralucite, la cum sunt de laudate. La aceeasi bani as lua altceva. Vechile Dunlop M3 erau peste astea. 

Imi pare rau ca am pus  WR D3 si pe alta masina personala iarna aceasta. Sa vedem cat o sa tina.

Modificat de V A L I
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

WR d3 sunt mai rezistente decat wr D4. Calitatea nokian lasa de dorit in ultimul timp, isi fac reclama multa, vand mult, calitatea a scazut.

 

Mai mult intr-un test  au fost prinsi ca au folosit alte anvelope decat cele declarate. Deci :screwy: pentru ce sa mai cumperi Nokian? 

 

https://www.autoevolution.com/news/finnish-tire-manufacturer-nokian-admits-to-manipulating-tests-in-the-past-105042.html

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da bine man, si tu crezi ca ceilalti au stat si s-au uitat, sau cum ?! :)  Toti au trimis probabil anvelope super bune la teste, cu ceva diferente fata de ce gasesti sa cumperi.

Am mai auzit in trecut de oameni nemultumiti de Nokian (culmea toti cu Made in Rusia..), oameni care altfel erau fani ai marcii si au avut in trecut Nokian (Made in Finland). Am auzit si de oameni multumiti cu Made in Rusia insa, destui..

Eu am doua seturi de Nokian pe masini (ambele Finland)

- WR D3 pe 16" pe Peugeot 307 SW, luate in 2014 - nu stiu sa zic cat am mers cu ele, nu foarte mult, ca din Iunie 2014 pana in prezent am rulat doar vreo 33.000 Km cu masina in total.

- WR A4 pe 16" pe Alltrack, luate in 2016, masina are in total 24.000 Km acum, deci..nici aici prea multi Km.

Parerea mea legata de anvelopele Nokian de iarna, cred ca este deja cunoascuta: le consider cele mai bune anvelope pe care le-am avut/incercat. Daca ar fi sa aleg altceva, probabil Conti TS860 ar fi urmatorul pe lista si despre care nu ma pot pronunta daca sunt mai bune sau mai slabe fata de Nokian. 

Prin prisma experientei personale - cata vreme voi putea lua Nokian Made in Finland si pe viitor, aceasta va fi mereu prima mea optiune. Cred insa ca si TS-urile ar trebui sa fie tot pe acolo, nu cred ca o diferenta atat de mare intre ele..deci as fi foarte fericit si cu acestea probabil.

 

 

Modificat de CristiALF
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu pentru iarna trecuta mi-am luat Continental TS860 si am fost foarte multumit, atat pe zapada cat si pe drum umed sau uscat. Acum daca stiam ca am sa ma bag intentionat prin atatea cotloane cu zapada mi-as fi luat Nokian desi sunt convins ca nu as fi simtit nici o diferenta.
In general cred ca nu ai cum sa-ti dai seama daca un nokian ar fi mai bun decat un conti sau invers, senzatia pe care crezi ca o ai te poate insela, in general ai condus cu un tip de anvelope anul trecut probabil in alte conditii poate cu alta masina. Inteleg daca ar fi vorba de anvelope premium vs anvelope facute la atelierul din colt... altfel cred ca de baza sunt tot masuratorile facute de reviste sau organisme omologate unde se testeaza pe aceleasi masini in aceleasi conditii iar msuratorile se fac precis cu instrumente dedicate. 

In afara de loturile cunoscute cu probleme, nu cred ca poti da gres cu nici o anvelopa a celor 4 sau 5 din top

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Conti TS 860 excelente pe orice suprafata., la toate capitolele, tractiune, franare, aderenta, derapaj, etc. Defectul lor: cam zgomotoase pe anumite categorii de asfalt la viteze mai mici, si mai ales peste 10-15 grade. Au totusi 72 db. Dar se poate trece peste acest lucru, 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cristi, am avut Nokian wr d3 vreo 4 ierni cumparate de noi. Foarte bune, nimic de reprosat, pret bun, calitate foarte buna, aderenta. Cu toate astea nu pot sa nu vad ca exista loturi cu probleme. De ce sa stau eu sa caut "loturi" made in Findland sau in Rusia cand pur si simplu nu ar trebui sa se ajunga aici? comanzi cu ochii inchisi si primesti calitatea maxima. Din cauza asta Nokian nici nu merita luat in considerare, din punctul meu de vedere nu le-as lua in considerare nici daca ar avea pret de Debica Frigo.

De ce sa risc, pe banii mei, cand alti producatori imi ofera o calitate grantata fara sa fie nevoie sa triez loturile. Inspectia CTC si triatul loturilor cade in responsabilitatea producatorului, nu a cumparatorului. Nu toata lumea se informeaza sa vada ca existe "loturi" mai slabe.

 

Modificat de deenman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si ce crezi, ca altii n-au avut si ei probleme cu loturile la un moment dat? Calitate "garantata"...o sintagma teoretica. 

Dar inteleg rationamentul tau. Insa acelasi principiu e valabil in orice...si la masini ai putea gandi ca nu trebuie sa ajungi la garantie nu? Si iata ca ajungem foarte multi, cu diferite marci. 

Eu totusi nu am auzit de foarte multa lume atat de panicata de patanii cu Nokian. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un mic feedback pentru Nokian WR A4, 225/55 R17, 101V, DOT4117, Made in Rusia: achizitionate in noiembrie 2017 si dupa 19.000 km. rulati inclusiv la temperaturi de 28°C, cand le-am schimbat cu alea de vara, am constatat asa: uzura uniforma fata st/dr, spate st/dr; nu prezinta "carne" desprinsa sau fisuri pe flancuri; profilul anvelopelor e uzat normal, din cate imi dau eu seama.

Utilizarea gumelor a fost 95% autostrada (~130 km/h), 5% oras.

Dupa trecerea la Pirelli Cinturato P7 am constatat o crestere a autonomiei de cca. 100-150 km. Una peste alta, sunt multumit de Nokianuri si mi-as mai lua un set.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Ex member a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!